SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Według Nielsena mecz Real Madryt-Apoel Nikozja w TVP1 miał 1,4 mln widzów, a według Kurskiego - ponad 2,5 mln

Transmitowany w zeszłą środę przez TVP1 mecz Ligi Mistrzów pomiędzy Realem Madryt, a Apoelem Nikozja według danych NAM oglądało 1,37 mln widzów. Jacek Kurski poinformował portal Wirtualnemedia.pl, że faktyczna widownia tego spotkania wyniosła ponad 2,5 mln osób. Twierdzi również, że wynik wykazywany przez Nielsena jest mocno zaniżony. - Trudno się odnosić w przestrzeni publicznej do badania, rzekomo poważnego, z którego wynika, że prawie nikt nie ogląda telewizji publicznej, podczas gdy wszyscy o niej rozmawiają, komentują i wiedzą każdy detal - informuje nas prezes TVP.

fot. Real Madryt Article

Telewizja Polska zakupiła od platformy nc+ sublicencję na pokazywanie tegorocznego sezonu piłkarskiej Ligi Mistrzów. Pierwszy mecz piłkarskich rozgrywek Telewizja Polska pokazała w środę, 13 września br. w TVP1. Był to pojedynek Real Madryt kontra Apoel.

Średnia widownia tego spotkania na antenie telewizyjnej Jedynki wyniosła 1,37 mln widzów. Przełożyło się to na 10,24 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów i 10,79 proc. w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez Havas Media Group.

Mecz ten pokazywał również Canal+ Sport, gdzie oglądało go dodatkowo 14 tys. widzów (odpowiednio 0,29 proc. i 0,25 proc. udziału).

Łączna widownia tego spotkania na obu antenach wyniosła 1,38 mln osób (odpowiednio 10,53 proc. i 11,04 proc. udziału).

Portal Wirtualnemedia.pl dotarł również do uśrednionych widowni minutowych w grupie 4+. Analizując te wyniki czterech głównych stacji telewizyjnych (TVP1, TVP2, Polsat i TVN) wynika, że Jedynka przez większość czasu emisji analizowanego meczu miała podobną liczbę widzów co TVN i Polsat. Zdecydowanie lepiej w tym paśmie wypadła TVP2, emitująca w tym czasie gł. popularne seriale „Barwy szczęścia”, „Na dobre i na złe” i „Na sygnale”.

Z powyższymi wynikami oglądalności nie zgadza się Jacek Kurski, który twierdzi że mecz ten w Jedynce śledziło ponad 2,5 mln widzów. - Na podstawie pomiaru dokonanego przez podmiot, który zbiera rzeczywiste dane z około 178 tys. dekoderów wynika, że mecz Realu Madryt w Lidze Mistrzów w TVP1 oglądano w ponad 1,3 milionie gospodarstw domowych w Polsce. Przyjmując za Głównym Urzędem Statystycznym, że średnia wielkość gospodarstwa domowego w Polsce to 2,6 osoby, widownia meczu mogła sięgnąć nawet 3,4 mln. Według bardzo ostrożnych wyliczeń zespołu ekspertów w TVP, liczba widzów tego meczu nieco przekroczyła 2,5 mln - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl prezes TVP. - Wykazywana przez Nielsena widownia na poziomie 1,4 mln osób wydaje się mocno zaniżona. Mecz Realu Madryt transmitowany w telewizji publicznej na otwartej antenie nie może gromadzić tak mało widzów, znam się na tym - dodaje.

Jacek Kurski cytuje wyniki oglądalności, które od kilku miesięcy testowo są mierzone przez Netię (dane w trybie online z tego pomiaru natychmiast trafiają do nadawców). - Dzięki innowacyjnemu narzędziu, mamy jako TVP dostęp do rzeczywistych zachowań naszych widzów i wiemy, że mecz Realu był oglądany przez znacznie większą liczbę kibiców. Nasze badanie opiera się na kilkadziesiąt razy większym panelu niż Nielsena i co nadaje mu dużą wiarygodność - komentuje Kurski.

- Dodatkowo w naszym kraju funkcjonuje pewna kultura kibicowska polegająca na wspólnym przeżywaniu emocji piłkarskich w ramach tzw. social viewing, odwiedzaniu siebie i oglądaniu meczu razem, a zatem liczba widzów może być jeszcze większa niż wynikająca z tych obliczeń - komentuje Kurski - opisuje prezes TVP.

Jacek Kurski zapowiada, że już niedługo zajmie się kwestią nierzetelnego pomiaru oglądalności przez Nielsen Audience Measurement. - Trudno się odnosić w przestrzeni publicznej do badania, rzekomo poważnego, z którego wynika, że prawie nikt nie ogląda telewizji publicznej, podczas gdy wszyscy o niej rozmawiają, komentują i wiedzą każdy detal - mówi nam Kurski.

Nielsen do zarzutów prezesa TVP ma się odnieść w ciągu najbliższych dni.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Według Nielsena mecz Real Madryt-Apoel Nikozja w TVP1 miał 1,4 mln widzów, a według Kurskiego - ponad 2,5 mln

25 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
widz
niestety tylko prezesa interesują wszystkie mecze....
35 10
odpowiedź
User
Pawel
Opieranie się biznesu reklamowego wartego miliony na badaniach 1800 czy 2000 gospodarstw Nielsena to rzeczywiście kabaret.
28 38
odpowiedź
User
widz
ale jakoś M jak Miłość które według Nielsena ma 6 mln już prezes nie krytykuje .....
55 6
odpowiedź
User
gość
co ciekawe M jak miłość wg Netii ma duuużo mniej widzów, niż wg Nielsena :P
47 3
odpowiedź
User
rynienka
Spójrzmy obiektywnie:

- kabaretem jest zachowanie prezesa Kurskiego, który szafuje oskarżeniami wobec Nielsena, gdy mu to pasuje, a gdy jakaś audycja TVP ma niskie wyniki, szuka powodu wszędzie, tylko nie u siebie
- dlaczego prezes Kurski nie odniósł się do panicznych roszad w ramówce TVP1 na początku września spowodowanych niespotykanie głupią decyzją o umieszczeniu "Jakiej to melodii?" wraz z "Jednym z dziesięciu"? Czyżby w wyniku niespotykanej koniunkcji gwiazd wyniki Netii zaczęły pokrywać się wtedy z wynikami Nielsena? Czy te ruchy nie były spowodowane właśnie badaniem Nielsena, które wskazało, że flagowe programy Jedynki osiągnęły wyniki co najwyżej mizerne?
- tak samo nie wierzę w 1,4 miliona widzów meczu. Kurski może mieć rację akurat w tej sprawie, ale zawęża źródło problemu dla TVP - trafnie stwierdza, że ludzie oglądają mecz wspólnie (jeden włączony odbiornik - dwóch / trzech / pięciu telewidzów obok + puby / bary / knajpy
31 7
odpowiedź
User
hahaha
Czyżby Pan Prezes TVP Jacek Kurski zwariował? :)
22 6
odpowiedź
User
jo
A jak mu Nielsen podał, że Marylę w piku oglądało w Opolu 5,5 mln to jakoś nie protestował... ciekawe czemu?
24 6
odpowiedź
User
do jo
A jak mu Nielsen podał, że Marylę w piku oglądało w Opolu 5,5 mln to jakoś nie protestował... ciekawe czemu?


własnie to netia była wtedy a nie nielsen :)
18 1
odpowiedź
User
marra
A jak mu Nielsen podał, że Marylę w piku oglądało w Opolu 5,5 mln to jakoś nie protestował... ciekawe czemu?


własnie to netia była wtedy a nie nielsen

nielsen potem też podał, że w pikach tak było, na drugi dzień.
w wcześniej netia, tak.
14 2
odpowiedź
User
do marra
A jak mu Nielsen podał, że Marylę w piku oglądało w Opolu 5,5 mln to jakoś nie protestował... ciekawe czemu?


własnie to netia była wtedy a nie nielsen

nielsen potem też podał, że w pikach tak było, na drugi dzień.
w wcześniej netia, tak.


jak już to nie nielsen, tylko tvp. no i z tego co wiem to dane netii. ludzie, nie wierzcie w manipulacyjne komunikaty nadawców...
5 1
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing