SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wenezuelscy dziennikarze emitują przez YouTube

Jedynie YouTube pozwala dziennikarzom z zamkniętej telewizji RCTV emitować ich materiały.

Pracownicy zwolnieni z zamkniętej przez prezydenta Wenezueli Hugo Chaveza stacji telewizyjnej RCTV postanowili nie dać za wygraną. Mimo zamknięcia stacji produkują i emitują za pomocą YouTube trzy godziny programu telewizyjnego dziennie.

Wiadomości przygotowywane przez zwolnionych dziennikarzy RCTV dostępne są po wpisaniu w wyszukiwarce YouTube słowa: El Observador.

Telewizja RCTV znana była w Wenezueli ze swojego negatywnego stosunku do autorytarnego prezydenta Hugo Chaveza. To nieugięta postawa dziennikarzy stacji spowodowała decyzję o jej zamknięciu i uruchomieniu nowej, posłusznej władzy telewizji Globalvision. Oficjalnie RCTV oskarżona została o złamanie koncesji.

Nie wiadomo jak długo uda się dziennikarzom RCTV funkcjonować za pomocą YouTube. Ich postawa wywołała dyskusje na temat wolności słowa w Wenezueli. „Chcemy pracować jako dziennikarze. Tak długo jak ktoś będzie nas oglądał, będziemy uważać, że to co robimy jest ważne i ma sens” powiedział jeden ze zwolnionych pracowników RCTV.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wenezuelscy dziennikarze emitują przez YouTube

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl