SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

WHO chce całkowitego zakazu reklam tytoniu

Światowa Organizacja Zdrowia (World Health Organization - WHO) namawia rządy do wprowadzenia całkowitego zakazu reklam tytoniu, w tym sponsoringu i promocji.

Zdaniem WHO, firmy tytoniowe swoje działania marketingowe kierują do młodych ludzi poprzez "fałszywe kojarzenie korzystania z produktów tytoniowych z cechami takimi jak uroda, energia czy seksapil" - informuje serwis Brandweek.

"Aby przeżyć, branża tytoniowa zastępuje tych, którzy rezygnują z palenia lub umierają, nowymi młodymi konsumentami. Robi to poprzez tworzenie złożonej 'sieci tytoniowego marketingu', która łapie miliony młodych ludzi na całym świecie z potencjalnie niszczącymi konsekwencjami dla ich zdrowia" - czytamy w oświadczeniu Margaret Chan, dyrektor WHO.

Obecnie reklama tytoniu zakazana jest w wielu krajach, m.in. w Norwegii, Kanadzie i Finlandii. Takie regulacje nie dotyczą jednak wszystkich mediów i Wiele badań pokazało już, że częściowe zakazy mają niewielki wpływ na liczbę palaczy. W związku z tym WHO jest zdania, że półśrodki są niewystarczające i chce wprowadzania całkowitych zakazów reklam wyrobów tytoniowych.

Z danych firmy badawczej Nielsen Monitor-Plus wynika, że w ubiegłym roku wydatki na tego typu reklamy na rynku amerykańskim wyniosły 96,7 miliona dolarów i były niższe w porównaniu z rokiem 2006 o 1,8 procenta.

źródło: Brand Republic

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: WHO chce całkowitego zakazu reklam tytoniu

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl