SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Wiadomości” w TVP1 straciły 1,11 mln widzów, a „Teleexpress” - 1,02 mln. „Fakty” liderem w listopadzie

Liderem oglądalności wśród programów informacyjnych w listopadzie br. zostały „Fakty”. Wszystkie dzienniki zanotowały spadki oglądalności na głównych antenach względem analogicznego okresu rok wcześniej, a zdecydowanie najwięcej straciły „Wiadomości” (1,11 mln widzów) i „Teleexpress” (1,02 mln osób) - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Article

„Fakty” TVN w listopadzie 2017 roku oglądało średnio 3,13 mln widzów, co zapewniło TVN 21,69 proc. udziału w rynku telewizyjnym. W porównaniu do analogicznego okresu rok wcześniej serwis stracił 5,70 proc. widzów, czyli 189 tys. oglądających, ale jego udział zmalał z 22,02 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Dziennik ten na pozycję lidera awansował z miejsca drugiego.

Warto dodać, że średnia oglądalność „Faktów” w TVN i TVN24 BiS w zeszłym miesiącu wyniosła 3,31 mln widzów, co przełożyło się na 22,96 proc. udziału. Było to o 6,39 proc. mniej, niż w listopadzie 2016 roku.

Na drugie miejsce spadł „Teleexpress” TVP1. Jego oglądalność zmalała o 28,21 proc. (1,02 mln widzów). W listopadzie 2017 roku wyniosła ona 2,60 mln osób. Z kolei udział serwisu uplasował się na poziomie 23,12 proc. (rok wcześniej było to 30,73 proc.).

Od czwartku, 24 sierpnia 2017 roku Telewizja Polska pokazuje swoje główne programy informacyjne „Wiadomości”, „Panoramę” i „Teleexpress” również na antenie TVP Info. Średnia widownia „Teleexpressu” na antenie newsowej stacji w listopadzie br. wyniosła 609 tys. osób, a udział - 5,46 proc. Oznacza to, że łącznie program na dwóch antenach miał 3,21 mln widzów (28,58 proc. udziału). Było to i tak o 11,39 proc. mniej, niż „Teleexpress” gromadził rok temu tylko na jednej antenie.

Podium uzupełniają „Wiadomości” TVP1. Widownia tego serwisu na głównej antenie zmniejszyła się najbardziej w zestawieniu - o 33,41 proc. (1,11 mln osób) do 2,21 mln oglądających. Udział „Wiadomości” w rynku zmalał z 20,98 proc. do 14,53 proc. - najniższego miesięcznego poziomu w historii prowadzenia badań telemetrycznych w Polsce.

Łączna widownia tego dziennika z uwzględnieniem danych TVP Info wyniosła 2,74 mln widzów, będąc i tak o 17,42 proc. niższą niż rok temu, kiedy „Wiadomości” emitowane były tylko na głównej antenie.

Oczko niżej z minimalną stratą do trzeciego miejsca znalazły się „Wydarzenia” Polsatu. Widownia tego dziennika wyniosła 2,19 mln osób, po spadku o 8,16 proc. (195 tys. widzów). Dziennik ten emitowany jest jeszcze na antenie Polsatu News oraz Polsatu News 2. Łącznie zatem „Wydarzenia” na trzech stacjach w listopadzie br. oglądało 2,36 mln widzów, czyli o 7,80 proc. mniej, niż przed rokiem.

Z kolei wynik plasującej się na piątej pozycji „Panoramy” TVP2 zmalał o 16,96 proc. do 1,39 mln widzów.

Równoległa emisja tego dziennika w TVP Info wpłynęła na jego wzrost oglądalności. W listopadzie br. „Panorama” na obu antenach miała o 11,29 proc. więcej widzów, niż rok temu, kiedy emitowana była tylko w Dwójce.

Analizując trendy widowni wszystkich pięciu dzienników emitowanych równolegle na wszystkich antenach to właśnie „Panorama” jako jedyna pochwalić się mogła wzrostem. Co ciekawe, nawet i w tym ujęciu najwięcej straciły serwisy TVP1: „Wiadomości” i „Teleexpress” (mimo że porównujemy ich dane oglądalności z listopada ub.r. tylko z głównej antenie z wynikami z listopada br. z dwóch anten).

Wśród widzów w wieku 16-49 lat w listopadzie 2017 roku na pozycji lidera oglądalności znalazły się „Fakty”, których widownia zmniejszyła się o 16,51 proc. do 1,03 mln oglądających.

Drugie miejsce zajęły tutaj „Wydarzenia”, które w samym Polsacie śledziło 829 tys. osób (w dół o 14,87 proc.).

Również i w tym ujęciu zdecydowanie największe spadki zanotowały serwisy publicznej Jedynki: „Wiadomości” (36,26 proc.) i „Teleexpress” (27,14 proc.).

Porównując ze sobą wyniki serwisów ze wszystkich anten również i tutaj jedyny wzrost zanotowała „Panorama”, której wynik poszedł do góry o 1,73 proc. Z kolei najwięcej straciły „Wiadomości” - było to 24,94 proc.

Dane oglądalności dzienników w grupie wiekowej 16-59.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Wiadomości” w TVP1 straciły 1,11 mln widzów, a „Teleexpress” - 1,02 mln. „Fakty” liderem w listopadzie

38 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ronny
Faktom rośnie, GW spada.
20 47
odpowiedź
User
Patria
Panie Jarku, pan się nie boi, cały PiS za panem stoi. Stracić w ciągu roku jedną trzecią swoich widzów, jak pan tego dokonał, panie Jarku kochany?
76 16
odpowiedź
User
prawnik
Listopad przez dziesiątki lat należał do Wiadomości i Teleexpressu. Ale już nie.
Zawsze pisuję, że sztuczki statystyczne Kurskiego mają krótki termin ważności.
Dwuantenowość pomogła na kilka tygodni.

Tylko jedna sztuczka jest wieczna. Trzyminutowy Teleexpress przerwie skoków. Co odpowiada za pewne odbicie wyników tego programu - aczkolwiek w zakresie stanu niskiego.
75 12
odpowiedź
User
Zdzichu
Przecież już od dawna nie ma Wiadomości tylko jest Dziennik telewizyjny.
86 17
odpowiedź
User
witcia
no ładnie, taki upadek........ale oni i tak uważają, że są kozakami, plus te młode twarze w tych programach informacyjnych tvp,które pisłusznie, bezmyślnie wykonują każde polecenie.
43 12
odpowiedź
User
Maciej z Radomia popierający PiS i dobrą zmianę w mediach publicznych
"Wiadomości" uważam za program misyjny, a programów misyjnych nie rozlicza się ze słupków oglądalności, gdyż są to z założenia programy elitarne, totalne przeciwieństwo masowej komercji. Istnieje coś takiego jak programy niszowe dla wymagających widzów, "Wiadomości" takim programem są. Niskie słupki oglądalności to żaden wstyd, żadna hańba, tak po prostu musi być i tyle w temacie.

Bardzo się cieszę, że telewizja publiczna, pomimo kiepskiej ściągalności abonamentu, może sobie pozwolić na pojedyncze programy misyjne nawet na kanałach podstawowych, czyli TVP1 i TVP2 (bo tematyczne Info, Kultura i Historia są w zasadzie w całości misyjne, bez komercyjnych widowisk).
11 62
odpowiedź
User
animowany
Program misyjny czytaj propagandowy. Wiadomosci to nie program informacyjny, tylko nakreslony punkt widzenia przez dziennikarzy tegoz. Informacje koncza sie tam gdzie zaczyna sie propaganda.
45 8
odpowiedź
User
rozbawiony socjalistami z piSSu
Wiadomości straciły.
Mój boże.
Jak mi przykro :D :D :D
46 10
odpowiedź
User
mon
Nie szkodzi. Im mniej ludzi będzie oglądać TVPiS tym więcej Palaków będzie miało zdrowia psychicznego i mniej będzie narażonych na pranie mózgu i propagandę PiSowsko-kościelną.
28 11
odpowiedź
User
Maciej z Radomia popierający PiS i dobrą zmianę w mediach publicznych
Program misyjny czytaj propagandowy.

Propagandowy, owszem. Propaguje m. in. konserwatywne wartości oparte na religii i patriotyzmie, jak też poprawną informację, która jest solą w oku dla fanatycznych wyznawców PO.

Nie szkodzi. Im mniej ludzi będzie oglądać TVPiS tym więcej Palaków będzie miało zdrowia psychicznego i mniej będzie narażonych na pranie mózgu i propagandę PiSowsko-kościelną.

No, pewnie lepiej jest prać mózg propagandą lewacką z TVN24, która jest szkodliwa dla polskiej racji stanu, dla naszego patriotyzmu i naszej religii...

Widać, że należysz do tych, którzy nie są w stanie przyjąć do wiadomości prostego faktu, że nie wszystko, co cieszy się małym zainteresowaniem społeczeństwa, jest złe i nie wszystko, co jest masowe, jest ambitne i wartościowe. Ściganie się na słupki oglądalności - to jest to, co niektórych podnieca.

Ja tam jednak wolę należeć do elity oglądającej "Wiadomości", a nie do masówki oglądającej "Fakty". I świetnie się z tym czuję, nie narzekam na zdrowie psychiczne!
12 42
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing