SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Więcej filmów przez Internet

"Shrek 2" pojawił się już w Internecie

Jedna czwarta ludzi korzystających z Internetu skopiowała nielegalnie z sieci co najmniej jeden film, a problem ten staje się coraz powszechniejszy - twierdzą przedstawiciele amerykańskiego przemysłu filmowego - podaje BBC.

Amerykańskie stowarzyszenie filmowców (MPAA) opublikowało sondaż, z którego wynika, że piractwo filmowe jest najbardziej powszechne w Korei Południowej, gdzie tzw. Internet szerokopasmowy (szybkie łącze) jest bardzo powszechny. Studia filmowe twierdzą, że piractwo w Internecie przynosi wielomiliardowe straty.

W sondażu wzięło udział 3600 użytkowników Internetu z całego świata. Jedna czwarta z nich przyznała się do ściągnięcia z sieci co najmniej jednego filmu.

W przypadku Korei Południowej 60% respondentów przyznało się do nielegalnego kopiowania filmów z Internetu. Był to największy odsetek z wszystkich państw, które brano pod uwagę.

Co jednak bardziej zaniepokoi producentów filmowy to fakt, że wielu respondentów stwierdziło, że rzadziej chodzi do kina i rzadzej kupuje filmy na DVD.

Liczba osób kopiujących filmy z Internetu najprawdopodobniej będzie rosła, jako że przybywa na świecie użytkowników Internetu szerokopasmowego. Sondaż MPAA pokazuje bowiem, że internauci kopiowaliby więcej filmów, gdyby proces ten był szybszy.

Walka z piractwem może się okazać trudna także dlatego, że jedna piąta respondentów stwierdziła, że nie ma żadnych wyrzutów sumienia w związku z nielegalnym kopiowaniem filmów. Większość stwierdziła, że ściągnięcie filmu z Internetu nie jest zbrodnią, gdy został on już wydany na DVD czy na wideo.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Więcej filmów przez Internet

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl