SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wielkie firmy grają w futbol

Zyski koncernów związane z czerwcowymi mistrzostwami świata w piłce nożnej wyniosą co najmniej kilka miliardów dolarów.

Najwięcej na mundialu zarobią sponsorzy imprezy. To giganci światowego biznesu, m.in. Adidas, Coca-Cola, McDonald's, MasterCard czy Philips. Do kasy Międzynarodowej Federacji Piłkarskiej (FIFA) wpłacili około 700 milionów euro. Z naszych kieszeni uda im się jednak wyciągnąć znacznie więcej. Sam Adidas szacuje, że sprzeda w tym roku sprzęt piłkarski o wartości 1,5 miliarda dolarów. Ręce zacierają również właściciele stacji telewizyjnych. Dzięki niemieckim finałom ich przychody wzrosną o około 1,7 miliarda dolarów -szacuje firma doradcza Deloitte, informuje "Rzeczpospolita".

Tegoroczne mistrzostwa będą dla biznesu przełomowe. Do walki o nasze pieniądze pierwszy raz na szeroką skalę włączą się operatorzy komórkowi. Ich wpływy z transmisji i serwisów wideo, związanych z piłkarskimi mistrzostwami w Niemczech, wyniosą 300 milionów dolarów. - Nie ma lepszej okazji do zaprezentowania przez sieci komórkowe możliwości technologicznych niż tegoroczne lato, gdy uwaga świata będzie koncentrowała się na mundialu - uważa Nick Lane, analityk Informa Media&Telecoms.

Dlatego operatorzy w całej Europie przygotowali specjalne oferty. Sieci we Włoszech, w Wielkiej Brytanii, ale też w Polsce, umożliwią swoim klientom dostęp do bezpośrednich transmisji meczów. Na ekranie komórek można będzie na żywo śledzić zmagania sportowców.

Za wszystko jednak trzeba będzie dodatkowo zapłacić. To na pewno nie odstraszy kibiców. Ci są gotowi wydać każde pieniądze, aby zdobyć informacje o swoich idolach.

Przykładów nie trzeba szukać daleko. W szwajcarskim Weggis, gdzie do mundialu przygotowuje się reprezentacja Brazylii, bilet na trening kosztuje 18 dolarów. Chętnych nie brakuje. Do kasy Brazylijskiej Federacji Piłkarskiej trafiło już z tego tytułu ponad 800 tysięcy dolarów. A to dopiero początek żniw.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wielkie firmy grają w futbol

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl