SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska jesienią z nowymi programami na żywo, które potem trafią do kanału WP1

Po wakacjach na stronach Wirtualnej Polski pojawią się kolejne pasma wideo na żywo, które pod koniec roku trafią też do kanału telewizyjnego WP1 emitowanego na MUX-8. - Jesteśmy w trakcie castingu na prowadzących. Przeglądamy też oferty dostawców zewnętrznych, spotykamy się z producentami i przygotowujemy koncepcje własnych programów - opisuje portalowi Wirtualnemedia.pl Wojciech Pawlak, szef WP1.

Przygotowywany przez spółkę zależną Wirtualnej Polski kanał WP1 zgodnie z koncesją ma mieć charakter interaktywny i uniwersalny profil programowy. Będzie zawierał treści o edukacji medialnej i treści pochodzące z nowych mediów.

Wirtualna Polska od jesieni ub.r. emituje już na portalu WP.pl dwa codziennie pasma wideo na żywo: rano publicystyczny, a po południu lifestylowy. Wydawca zapowiedział już, że w kanale będą też emitowany magazyn reportażowo-interwencyjny „Interakcja” oraz pasma z filmami i serialami.

Szef WP1 Wojciech Pawlak, pełniący tę funkcję od połowy marca, mówi portalowi Wirtualnemedia.pl, że trwają prace nad kolejnymi autorskimi programami. - Będą mieć zróżnicowaną tematykę: poczynając od pasm publicystycznych, infotainmentowych, poprzez magazyny rozrywkowo-publicystyczne, trochę podobne do programów śniadaniowych, po programy oparte na interakcji z widzami, co wynika z charakteru naszej koncesji - opisuje.

Obecnie wybierani są prowadzący nowych programów. - Szukamy rozwiązania miksowego: prowadzimy rozmowy z kilkoma znanymi osobami z doświadczeniem telewizyjnym, a jednocześnie w castingu szukamy zupełnie nowych twarzy - mówi Pawlak.

Nowe pasma po wakacjach zacznie emitować WP.pl, natomiast po uruchomieniu WP1 trafią także do ramówki tego kanału. Na starcie ma on nadawać codziennie około trzech godzin własnych programów. - Obecnie trwa praca wewnętrzna nad zmianami w redakcjach Wirtualnej Polski, tak żeby dostarczały też treści do naszych programów, zwłaszcza rozrywkowych i publicystycznych - opisuje szef WP1.

Pozostałą część ramówki nowego kanału wypełnią treści zewnętrzne. - Przeglądamy oferty dostawców zewnętrznych, spotykamy się z producentami. Z koncesji wynika, że filmy i seriale będą wypełniać znaczną część prime-time’u - zapowiada Wojciech Pawlak.

Do zespołu stacji rekrutowani są obecnie specjaliści od zakupu treści, planowania i koordynacji ramówki oraz marketingu. W najbliższych miesiącach pojawi się również dyrektor programowy. Kanał będzie mieć managerów do sprzedaży niestandardowych form reklamowych (np. product placementu i sponsoringu), natomiast sprzedaż klasycznego czasu reklamowego zostanie powierzona najprawdopodobniej Polsat Media lub TVN Media.

WP1 nie jest ostateczną nazwą rynkową stacji. - Zakończyliśmy program badawczy, który mam nadzieję pozwoli nam szybko podjąć ostateczną decyzję co do marki kanału - zaznacza Wojciech Pawlak.

Wirtualna Polska poinformowała w marcu br., że na WP1 w tym i przyszłym roku wyda ponad 20 mln zł, a w 2018 roku kanał ma osiągnąć rentowność, mając prawie 30 mln zł wpływów i ok. 1 proc. udziału w rynku telewizyjnym.

Stacja będzie nadawana na ósmym multiplekesie naziemnej telewizji cyfrowej, razem z kanałami Metro (należy do Agory), Spektrum TV (Grupa ZPR Media), Zoom TV i trzema kanałami Telewizji Polskiej. Multipleks ma zostać uruchomiony w czwartym kwartale br.

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska jesienią z nowymi programami na żywo, które potem trafią do kanału WP1

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Marcin
Pozostaje życzyć powodzenia :) miejmy nadzieję że pod koniec br. Roku zobaczymy wszystkie nowe stacje na MUX 8.
odpowiedź
User
anioł
Czekamy na obiecany 1 procent udziału w rynku :D
odpowiedź
User
Swojak
A na Cyprze będzie odbierać?
odpowiedź