SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Wirtualna Polska przed Onetem, Grupa Gazeta.pl bliżej Grupy Interia.pl (TOP50 serwisów)

W lutym br. strony Grupy Wirtualna Polska miały więcej użytkowników od witryn Grupy Onet-RASP, natomiast wśród serwisów prowadziły trzy globalne portale: Google, Facebook i YouTube. Większość stron zanotowała gorsze wyniki niż w styczniu - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Article

Z badania gemiusAudience realizowanego przez firmę Gemius wynika, że w lutym br. strony i aplikacje internetowe Google odwiedziło w Polsce 21,2 mln realnych użytkowników, czyli 96,5 proc. wszystkich internautów w naszym kraju. Zasięg tych witryn wzrósł w skali miesiąca o 0,52 pkt proc.

Google jest bez zmian zdecydowanie najpopularniejszym wydawcą internetowym w Polsce. Spośród podmiotów zajmujących dalsze miejsca tylko Facebook ma zasięg zbliżony do 80 proc., zasięgi stron Grupy Wirtualna Polska i Grupy Onet-RASP wynoszą po ok. 70 proc., a po ponad 50-procentowe zasięgi mają jeszcze tylko Grupa Allegro, Grupa Interia.pl i Grupa Gazeta.pl.

Wśród polskich wydawców od kilku miesięcy liderem zasięgowym pozostaje Grupa Wirtualna Polska, która w lutym miała 15,69 mln realnych użytkowników, o 498,2 tys. więcej niż Grupa Onet-RASP. Obaj wydawcy zanotowali podobne spadki zasięgu w skali miesiąca, a dzieląca ich różnica nieznacznie zmalała.

Natomiast Grupa Interia.pl straciła z miesiąca na miesiąc 1,48 pkt proc. zasięgu, a Grupa Gazeta.pl zyskała 1,09 pkt proc., w efekcie czego dystans między wydawcami zmalał do 417,4 tys. użytkowników.

Większość wydawców zanotowała spadki zasięgu w skali miesiąca, co jest naturalną zmianą, wynikającą m.in. z tego, że luty był w tym roku o dwa dni krótszy od stycznia. Przy czym zasięg stron Grupy TVN wzrósł o 1,62 pkt proc., co ma związek przede wszystkim ze startem wiosennej ramówki w kanałach TVN.

TOP20 właścicieli witryn i programów internetowych, z których korzysta najwięcej internautów

LUTY 2016

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)

zasięg wśród internautów

zmiana zasięgu w skali miesiąca (w pkt proc.)

1

Grupa Google

21 205 035

96,50%

0,52

2

facebook.com

17 453 438

79,42%

0,20

3

Grupa Wirtualna Polska

15 693 640

71,42%

-2,55

4

Grupa Onet - RASP

15 195 481

69,15%

-2,26

5

Grupa Allegro

13 089 838

59,57%

-0,49

6

Grupa Interia.pl

11 874 382

54,04%

-1,48

7

Grupa Gazeta.pl

11 456 957

52,14%

1,09

8

wikipedia.org

9 405 118

42,80%

-1,87

9

Grupa Polska Press

8 548 645

38,90%

-2,13

10

Grupa Microsoft - MSN

7 796 947

35,48%

-1,43

11

Grupa ZPR Media

7 670 173

34,90%

-1,17

12

Grupa TVN

5 838 958

26,57%

1,62

13

Grupa Ceneo.pl

5 790 992

26,35%

-2,04

14

cda.pl

5 287 582

24,06%

-2,75

15

bet-at-home.com

4 856 155

22,10%

-2,01

16

Grupa Edipresse.pl

4 674 154

21,27%

-1,31

17

filmweb.pl

4 673 788

21,27%

-2,33

18

Grupa Gazetaprawna.pl

4 413 822

20,09%

-0,78

19

orange.pl

4 103 774

18,67%

-0,66

20

Grupa PKO Bank Polski

4 092 183

18,62%

-0,23


Wśród domen najpopularniejsze jest Google.pl, które w lutym miało 20,45 mln polskich użytkowników, co oznacza zasięg wynoszący 93,04 proc. (o 0,16 pkt proc. więcej niż miesiąc wcześniej). Natomiast zajmujące czwartą pozycję Google.com miało 14,3 proc. użytkowników i 65,06 proc. zasięgu (o 1,72 pkt proc. mniej niż w styczniu).

Na drugim miejscu znalazł się Facebook z 17,45 mln użytkowników i YouTube z 16,6 mln. Pierwszy portal zanotował w skali roku niewielki wzrost zasięgu (o 0,2 pkt proc.), a drugi - nieznaczny spadek (o 0,13 pkt proc.).

W czołowej dwudziestce najwięcej pod względem zasięgu straciły WP.pl (o 3,36 pkt proc.), Onet.pl (o 2,88 pkt proc.), Cda.pl (o 2,75 pkt proc.) i Allegro.pl (o 2,46 pkt proc.).

TOP50 domen, z których korzysta najwięcej internautów

LUTY 2016

lp.

węzeł

użytkownicy (real users)

zasięg wśród internautów

1

google.pl

20 446 317

93,04%

2

facebook.com

17 453 438

79,42%

3

youtube.com

16 596 554

75,52%

4

google.com

14 297 495

65,06%

5

onet.pl

12 567 386

57,19%

6

allegro.pl

10 882 008

49,52%

7

wp.pl

10 480 538

47,69%

8

wikipedia.org

9 405 118

42,80%

9

olx.pl

8 058 706

36,67%

10

interia.pl

7 554 848

34,38%

11

gazeta.pl

6 551 781

29,81%

12

blogspot.com

6 533 425

29,73%

13

ceneo.pl

5 635 700

25,65%

14

cda.pl

5 287 582

24,06%

15

o2.pl

5 200 433

23,67%

16

bet-at-home.com

4 856 155

22,10%

17

filmweb.pl

4 673 788

21,27%

18

money.pl

4 631 087

21,07%

19

fakt.pl

4 443 603

20,22%

20

orange.pl

4 103 774

18,67%

21

microsoft.com

4 074 230

18,54%

22

bet365.com

4 032 749

18,35%

23

otomoto.pl

3 851 399

17,53%

24

dobreprogramy.pl

3 773 979

17,17%

25

gry.pl

3 749 727

17,06%

26

poradnikzdrowie.pl

3 663 461

16,67%

27

ipko.pl

3 581 377

16,30%

28

twitter.com

3 561 044

16,20%

29

wyborcza.pl

3 530 272

16,06%

30

tvn24.pl

3 402 045

15,48%

31

play.pl

3 366 780

15,32%

32

zumi.pl

3 261 181

14,84%

33

vod.pl

3 146 331

14,32%

34

ask.com

3 096 468

14,09%

35

chomikuj.pl

3 070 726

13,97%

36

naszemiasto.pl

2 938 372

13,37%

37

betclic.com

2 926 005

13,32%

38

infor.pl

2 876 189

13,09%

39

polki.pl

2 875 963

13,09%

40

abczdrowie.pl

2 857 753

13,00%

41

zalando.pl

2 823 088

12,85%

42

ingbank.pl

2 809 898

12,79%

43

wordpress.com

2 806 418

12,77%

44

se.pl

2 722 602

12,39%

45

lotto.pl

2 711 680

12,34%

46

t-mobile.pl

2 679 864

12,19%

47

gameforge.com

2 674 343

12,17%

48

panoramafirm.pl

2 656 072

12,09%

49

komputerswiat.pl

2 601 777

11,84%

50

zalukaj.tv

2 585 462

11,77%

Badaniem gemiusAudience są objęci internauci w wieku 7-75 lat. W lutym br. w badaniu wzięło udział 100 883 użytkowników, a liczbę wszystkich polskich internautów oszacowano na 21,97 mln.

Przy opracowywaniu wyników gemiusAudience wykorzystano dane o strukturze internautów pochodzące z badania NetTrack Millward Brown (z trzeciego kwartału ub.r. i badania Maluchy z ub.r.).

Firma Gemius przez ostatnie 10 lat prowadziła dla PBI badanie polskiego internetu pod nazwą Megapanel. Z początkiem br. realizację takiego badania przejął Instytut GfK. Pierwsze wyniki nowego pomiaru, ze stycznia, nie zostały jeszcze podane, ich publikację przesunięto na czas nieokreślony.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska przed Onetem, Grupa Gazeta.pl bliżej Grupy Interia.pl (TOP50 serwisów)

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
wow
ubytki na poziomie 1mln UU, ktoś jeszcze traktuje rzetelnie to badanie?
8 7
odpowiedź
User
sam
Takie badanie :-)))) A nowego nie widać.......
7 0
odpowiedź
User
x
przy sprowadzaniu takich ludzi do onetu zupelnie mnie to nie dziwi...
12 0
odpowiedź
User
rff
niewiarygodne "badania"
3 2
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing