SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wirtualna Polska ze wzrostem przychodów i 8,2 mln zł zysku, podwoiła wpływy pozareklamowe

W pierwszym kwartale br. Wirtualna Polska Holding zanotowała 88,45 mln zł przychodów ze sprzedaży oraz 8,18 mln zł zysku netto (rok wcześniej miała 495 tys. zł straty). Zdecydowaną większość środków firma zarabia z reklam, ale procentowo dużo bardziej urosły jej wpływy pozareklamowe.

Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska HoldingArticle

Wzrost wpływów Wirtualnej Polski wynika m.in. z szeregu przejęć zrealizowanych przez spółkę od maja ub.r., kiedy zadebiutowała na giełdzie (wyniki finansowe kupowanych podmiotów były sukcesywnie włączane do jej bilansu finansowego). W maju firma za 4 mln zł kupiła serwisy radiowe Open.fm i Polskastacja.pl, w czerwcu - za ok. 20 mln zł Grupę NextWeb Media, a jesienią: za 12,5 mln zł porównywarki ofert finansowych Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl, za 11,3 mln zł agregator odzieżowy Allani oraz za 83,57 mln zł spółkę Enovatis (właściciela serwisów Wakacje.pl, Easygo.pl i Wypoczynek.pl). Natomiast w marcu br. sfinalizowała przejęcie za 14,5 mln zł porównywarki finansowej TotalMoney.pl.

EBITDA firmy w minionym kwartale wyniosła 24,4 mln zł, o 37,2 proc. więcej niż rok wcześniej.

- Jesteśmy bardzo zadowoleni z rocznej obecności na giełdzie i efektów realizacji zapowiadanej przez nas strategii „MoViBE”. Rośniemy organicznie szybciej niż konkurenci, a dodatkowo rynek kapitałowy dał nam środki na kolejne przejęcia. Status spółki publicznej dodał nam również wiarygodności w oczach naszych użytkowników i reklamodawców. Inwestując silnie w produkty mediowe, staliśmy się liderem rankingów opiniotwórczości i cytowalności. Zostaliśmy również docenieni przez akcjonariuszy, gdyż wartość akcji spółki wzrosła z 900 mln do 1,2 mld zł, czyli o 37 proc., podczas gdy indeks WIG spadł o 18 proc. - komentuje Jacek Świderski, prezes Wirtualna Polska Holding.


Jeśli do wyników Wirtualnej Polski z pierwszego kwartału ub.r. dołączyć dane przejętych później firm (tzw. ujęcie pro forma), wzrosty w skali roku są niższe: przychody ze sprzedaży zwiększyły się o 9,91 mln zł (czyli 12,6 proc.), a EBITDA - o 4,63 mln zł (23,4 proc.).


Sprzedaż usług reklamowych stanowiła w minionym kwartale 89,6 proc. wpływów Wirtualnej Polski. Osiągnęła wartość 79,3 mln zł, o 16,4 mln zł więcej niż rok wcześniej (to 26,1 proc. w górę). Wpływy z reklamowych transakcji niebarterowych wyniosły 70,71 mln zł, o 15,67 mln zł więcej niż przed rokiem.

Z kolei przychody ze sprzedaży usług pozareklamowych wzrosły prawie dwukrotnie - z 4,6 mln zł do 9,16 mln zł.

81 proc. wpływów ze sprzedaży pochodziło z kraju - wyniosły one 71,66 mln zł, po wzroście w skali roku o 31,1 proc.


Zdecydowanie najwięcej kosztowały w minionym kwartale Wirtualną Polskę usługi obce (30,41 mln zł) oraz wynagrodzenia i świadczenia dla pracowników (29,7 mln zł, a dodatkowo 546 tys. zł kosztów opcji pracowniczych dla kluczowych menedżerów).

Koszty usług zwiększyły się w skali roku o 37,5 proc., a wynagrodzeń i świadczeń dla pracowników - o 28,5 proc.

Na koniec marca br. zadłużenie Wirtualnej Polski z tytułu kredytu wynosiło 220 mln zł. W minionym kwartale na odsetki i prowizje wynikające głównie z niego spółka przeznaczyła 2,7 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wirtualna Polska ze wzrostem przychodów i 8,2 mln zł zysku, podwoiła wpływy pozareklamowe

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
były czytelnik
To przez te cholerne samo włączające się reklamy.Jak ja tego nienawidzę.Od dziś przestaję wchodzić na WP.
odpowiedź
User
proste
orange puścił wp wolno, to są wpływy, bo mądre głowy się tym zajęły. Orange ma idiotów w korpo, 80% do zwolnienia. Skoro play mi telefon proponuje za 350 zl, a w orange ten sam jest po 1200
odpowiedź