SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wizz Air planuje przewieźć w 2008 r. o połowę więcej pasażerów

O ponad 50 proc. z 4,5 mln w tym roku do ok. 7 mln w przyszłym, ma wrosnąć ogólna liczba pasażerów niskokosztowego przewoźnika Wizz Air. Na trasach z i do Polski liczba ta ma wzrosnąć z 3 mln w tym roku do ok. 4,5 mln w przyszłym - poinformował w czwartek, w Katowicach prezes firmy Jozsef Varadi.

Wizz Air planuje przewieźć w 2008 r. o połowę więcej pasażerów

O ponad 50 proc. z 4,5 mln w tym roku do ok. 7 mln w przyszłym, ma wrosnąć ogólna liczba pasażerów niskokosztowego przewoźnika Wizz Air. Na trasach z i do Polski liczba ta ma wzrosnąć z 3 mln w tym roku do ok. 4,5 mln w przyszłym - poinformował w czwartek, w Katowicach prezes firmy Jozsef Varadi.

Podczas konferencji prasowej Varadi przedstawił plany rozwoju Wizz Air. Zapewnił m.in., że choć firma nie przedstawia swoich danych finansowych, na co z racji statusu pozwala jej prawo, osiąga dochód operacyjny pozwalający na szybki stabilny rozwój.

"Jednym z naszych celów strategicznych w ciągu dwóch lat jest przewiezienie tylu pasażerów, ilu całe Polskie Linie Lotnicze" - podkreślił prezes. Umożliwić ma to m.in. zakontraktowany już z producentem plan rozwoju floty posiadanych airbusów A320; z 16 samolotów w tym roku do 30 w 2009 r. i 53 w 2012 r.

W Polsce na razie jest 9 należących do Wizz Air airbusów w trzech bazach: 4 w Katowicach, 3 w Warszawie i 2 w Gdańsku. Pozostałe bazy to Budapeszt, Sofia i Bukareszt. W przyszłym roku ma dołączyć do nich baza w Poznaniu, gdzie ma być jeden samolot. Varadi zaznaczył, że w Polsce firma lata również z Wrocławia, nie ma natomiast w planach rozpoczęcia lotów z lotniska w Krakowie.

"Region katowicki traktujemy jako jeden z Krakowem. Z naszej perspektywy port lotniczy w Pyrzowicach jest lepszy ze względu m.in. na niższe koszty i większą efektywność" - wskazał. Zaznaczył, że z katowickim lotniskiem firma przed ok. czterema laty strategicznie związała swoje plany i zamierza nadal rozwijać tę współpracę.

Codzienne wieczorne połączenie do Gatwick, drugiego po Heathrow pod względem wielkości londyńskiego lotniska, ruszy 31 stycznia przyszłego roku. Gatwick będzie trzecim portem lotniczym w Londynie, do którego Wizz Air będzie latał z Katowic. Do tej pory przewoźnik wykonywał stamtąd dwa loty dziennie do Luton i jeden do Stansted.

Jak podkreślił rzecznik Górnośląskiego Towarzystwa Lotniczego, do którego należy katowickie lotnisko, Cezary Orzech, Gatwick to pierwszy obsługiwany z Katowic przez Wizz Air ważny węzeł przesiadkowy, tzw. hub. Inne porty przesiadkowe, do których można polecieć z Katowic, to obsługiwane przez sojusz Star Alliance, do którego należą Lufthansa i LOT, Monachium i Frankfurt.

Wizz Air generuje ok. 55 proc. ruchu pasażerskiego z katowickiego lotniska w Pyrzowicach, które należy do najszybciej rozwijających się portów regionalnych w Europie. W tym roku port ma obsłużyć ok. 2 mln pasażerów, wobec niespełna 1,5 mln w 2006 r. Udział Wizz Air ma wynieść ok. 60 proc. (czyli ok. 1,3 mln pasażerów). Na 2008 r. linia zakłada przewiezienie stamtąd na ok. 30 połączeniach łącznie ok. 1,8 mln pasażerów.

W związku z dynamicznym rozwojem katowickiego portu, w lipcu tego roku do użytku oddany został nowy terminal, dzięki czemu roczna przepustowość wzrosła z 1,6 mln do blisko 3,6 mln pasażerów, co oznacza sprawną odprawę blisko 1,2 tys. pasażerów na godzinę. Liczba stanowisk odprawy wzrosła z 17 do 35. Do końca lipca tego roku katowickie lotnisko odprawiło ponad 1 mln pasażerów.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wizz Air planuje przewieźć w 2008 r. o połowę więcej pasażerów

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl