SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wojna między TP a Tele2

Tele2 twierdzi, że jest już gotowe do wdrożenia WLR. TP SA odpowiada: Wprowadzenie WLR możliwe w 8 miesięcy po zakończeniu negocjacji.

Spółka Tele2 jest gotowa do wdrożenia usługi hurtowego zakupu abonamentu, poinformowała spółka w czwartkowym komunikacie. Według Tele2 nieprawdziwe są informacje podawane przez Telekomunikację Polską, że nie jest przygotowania do oferowania takiej usługi.

„Tele2 Polska informuje, że już od lipca jest przygotowana do świadczenia usługi abonamentu na rzecz swoich klientów. TP podaje nieprawdziwą informację, jakoby Tele2 nie było przygotowane do tego, próbując w ten sposób wprowadzić w błąd UKE oraz opinię publiczną” – czytamy w komunikacie Tele2.

Wcześniej w czwartek rano Telekomunikacja Polska opublikowała komunikat informujący, że wprowadzenie usługi WLR jest możliwe dopiero w 8 miesięcy po zakończeniu trwających jeszcze na ten temat negocjacji z Tele2. Według TP SA ani Tele2 ani Telekomunikacja Polska nie są gotowe do świadczenia WLR od 14 września, tak jak nakazał Urząd Komunikacji Elektronicznej.

„Telekomunikacja Polska oraz Tele 2 nie są gotowe do świadczenia hurtowej sprzedaży abonamentu (WLR) od 14 września 2006 roku. Narzucony przez Urząd Komunikacji Elektronicznej 2-miesięczny okres na wdrożenie tej usługi jest zbyt krótki i nie uwzględnia możliwości technicznych i organizacyjnych obu firm. Telekomunikacja Polska podkreślała to od początku i 6 września złożyła do UKE oficjalny wniosek o zmianę terminu wprowadzenia usługi” – czytamy w komunikacie TP SA.

„Z audytu możliwości wdrożenia usługi WLR, przeprowadzonego przez firmę KMPG, wynika, że najkrótszy realny czas wprowadzenia WLR to 8 miesięcy od zamknięcia negocjacji (które nie zostały jeszcze zakończone). TP robi wszystko by termin ten skrócić. Należy jednak pamiętać, że inni operatorzy narodowi w Europie dostosowywali swoje sieci i systemy informatyczne do WLR nawet 24 miesiące” – czytamy dalej.

TP SA podała, że dostosowanie sieci operatora do hurtowej sprzedaży abonamentu wymaga ingerencji w systemy informatyczne (m.in. billing i taryfikacja) oraz inwestycji około 60 mln zł.

„TP jest zdziwiona akcją marketingową jaką rozpoczęło już Tele 2 w odniesieniu do usługi WLR. Znając doskonale status prac wspólnego zespołu roboczego, Tele 2 świadomie wprowadza w błąd klientów swoich i TP, oferując im usługę, która nie może być jeszcze dostępna. […] Może się okazać, że […] Telekomunikacja Polska zostanie zmuszona do płacenia kar na rzecz Tele 2, nawet od kilku do kilkunastu milionów złotych dziennie, mimo, że obie firmy nie są jeszcze w stanie świadczyć usługi WLR” – głosi komunikat operatora.

Tymczasem w ocenie Tele 2 decyzja prezesa UKE bardzo dokładnie precyzuje zasady funkcjonowania tej usługi.

„Już 20 lipca br. Tele2 przekazała TP obszerną dokumentację ze szczegółowymi zasadami współpracy, w pełni zgodnymi z decyzją. Zdaniem Tele2 była ona wystarczająca do wdrożenia WLR, w szczególności w zakresie procesów obsługi klientów. Niemniej Tele2 podjęła współpracę z TP nad dopracowaniem poszczególnych zagadnień. Tele2, w interesie sprawnej współpracy, zaakceptowała szereg zmian zgodnych z oczekiwaniami TP i dostosowała swoje procesy do rozwiązań TP” – głosi komunikat operatora.

„Pozostałe zagadnienia, które TP określa jako zagadnienia uniemożliwiające wdrożenie decyzji, są operacyjnymi kwestiami, które mogą, ale nie muszą być uzgodnione dla wdrożenia tej usługi na tym etapie prac” – czytamy.

Tele2 poinformowało, że w czwartek wysłało do TP pierwszą partię 5 tysięcy zamówień na abonament od obecnych klientów Tele2.

„Naszym celem jest oferowanie klientom tańszego abonamentu, a nie egzekwowanie kar zawartych w umowie. Po kary sięgniemy w sytuacji, gdy TP w sposób uporczywy będzie odmawiać realizacji zleceń klientów, którzy chcą korzystać z tańszego abonamentu w Tele2” – powiedział Piotr Nesterowicz, dyrektor generalny Tele2 Polska, cytowany w komunikacie.

Na podstawie decyzji Urzędu Komunikacji Elektronicznej Tele2 miało od 14 września przejąć obsługę użytkowników telefonów wraz z abonamentem. Do tej pory klient uiszczający opłatę za połączenia w Tele2 płacił za abonament telefoniczny Telekomunikacji Polskiej. Decyzja UKE miała umożliwić Tele2 kupno abonamentu od TP SA po cenach hurtowych i odsprzedaż swoim klientom po cenach detalicznych. TP SA byłaby odpowiedzialna tylko za obsługę techniczną linii, a Tele2 stałoby się dla abonenta jedynym punktem kontaktu.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wojna między TP a Tele2

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl