SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

„Woronicza 17” z wulgarnym tweetem o Hannie Gronkiewicz-Waltz. Pracownik TVP Info zawieszony

W ostatnim wydaniu „Woronicza 17” w TVP Info pokazano wpis twitterowy z wulgarną aluzją dotyczącą prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz. Kierownictwo Telewizyjnej Agencji Informacyjnej zawiesiło odpowiedzialną za to osobę. Z kolei poseł PO Jan Grabiec zarzucił stronniczość prowadzącemu program Michałowi Rachoniowi.

Michał Rachoń, fot. TVP Info Article

W „Woronicza 17” podczas dyskusji polityków prezentowane są wybrane wpisy z Twitera dotyczące omawianych tematów, oznaczone tagiem z nazwą programu. Podczas emisji ten tag jest jednym z najpopularniejszym wśród polskich użytkowników portalu, pojawia się z nim nawet kilkaset tweetów. W programie jest pokazywanych zazwyczaj kilkanaście z nich.

W ostatnim wydaniu programu rozmawiano m.in. o powołaniu komisji weryfikacyjnej ds. afery reprywatyzacyjnej i o tym, że prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz nie zamierza się przed nią stawić. Pokazano wtedy m.in. wpis o treści: „HGW dochodziła? chyba na swojej działce ze swoim mężem” pochodzący z konta użytkownika o nicku @Koleszkawwa.

Redakcję programu skrytykowali za to w social media niektórzy politycy, a także inni internauci. - Skandal w TVP ! Takie wpisy pokazuje Telewizja która jest finansowana z naszych pieniędzy. To już jest ,,rynsztok” zawziętych amatorów... - stwierdził poseł PO Grzegorz Furgo. - To promuje telewizja publiczna - nie pierwszy raz - napisano na profilu OKO.press. - Telewizja Publiczna - to brzmi dumnie. Ale czasem raczej jak dom publiczny - skomentował Krzysztof Luft, były członek Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. - Troll ma w avatarze śp. J.Kulczyka i w programie #Woronicza17 obrażając Hannę Gronkiewicz-Waltz. Michał Rachoń ponosi pełną odpowiedzialność - ocenił Mirek Szczerba.

Konto @Koleszkawwa nie jest już dostępne na Twitterze. Z jego zapisu w Google Web Cache wynika, że działało od maja ub.r. i zamieszczono na nim prawie 2 tys. wpisów. W tych z pierwszej połowy kwietnia (wcześniejsze ani późniejsze nie są widoczne) komentowano programy „Minęła dwudziesta” i „Bez retuszu” w TVP Info, krytykując rządy PO i Bronisława Komorowskiego

- Taki tweet nie powinien się był pojawić na antenie. Wyjaśniamy sprawę - poinformował w niedzielę po południu Samuel Pereira, wicedyrektor TVP Info ds. publicystyki.

W poniedziałek szefostwo Telewizyjnej Agencji Informacyjnej zdecydowało o zawieszeniu osoby odpowiedzialnej za wybieranie tweetów do emisji w „Woronicza 17”.

W „Woronicza 17” głównie wpisy krytykujące opozycję

Wcześniej programowi „Woronicza 17” wytykano, że większość z pokazywanych wpisów zawiera opinie krytykujące partie opozycyjne. Zwrócono też uwagę, że kilka razy pojawiły się tweety Ziemowita Kossakowskiego, który od sierpnia ub.r. jest współpracownikiem TVP Info.

Wydawcą „Woronicza 17” jest Krystian Krawiel, który pełni też taką funkcję w programie „Minęła dwudziesta” prowadzonym głównie przez Michała Rachonia i Adriana Klarenbacha. Od ponad miesiąca Krawiel współpracuje też z Polskim Radiem 24, a w listopadzie ub.r. został na krótko zawieszony w TVP Info z powodu emisji w „Minęła dwudziesta” ostrego materiału antyimigranckiego, na który złożono kilkadziesiąt skarg do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

W styczniu br. w „Woronicza 17” pojawiły się przeglądy wpisów i memów z portali społecznościowych przygotowywane przez Krzysztofa Kossowskiego, redaktora naczelnego serwisu internetowego Polskiego Radia.

Grabiec do Rachonia: proszę nie kontrować moich wypowiedzi

W poprzednim wydaniu „Woronicza 17” poseł Platformy Obywatelskiej Jan Grabiec zwrócił uwagę Michałowi Rachoniowi, że krytycznie komentuje jego słowa. - Byłbym wdzięczny, gdyby nie kontrował pan każdej mojej wypowiedzi swoim komentarzem - stwierdził Grabiec.

Zaraz potem prowadzący dopytywał polityka o aferę reprywatyzacyjną, wytykając bierność organów państwowych w tej sprawie za rządów PO-PSL. - Pan znowu komentuje moje wypowiedzi - stwierdził Jan Grabiec. - Przepraszam, bo pan nie odpowiada na moje pytanie, czwarte - powiedział Michał Rachoń.

Niedawno do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji złożono skargę na stronniczą postawę Michała Rachonia w „Minęła dwudziesta”. Natomiast we wrześniu ub.r. rzecznik prasowy PSL Jakub Stefaniak na antenie TVP Info mówił do Rachonia „panie rzeczniku”, przypominając, że Rachoń w 2007 roku był przez kilka miesięcy rzecznikiem prasowym Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji. Latem ub.r. KRRiT, jeszcze w poprzednim składzie, oceniła, że prowadzący ten program Adrian Klarenbach był stronniczy w rozmowie z senatorem PO Janem Rulewskim i wezwała TVP do przestrzegania przepisów dotyczących rzetelności dziennikarskiej.

Z kolei Jan Grabiec poskarżył się w zeszłym miesiącu do KRRiT na nierzetelne jego zdaniem cytowanie wypowiedzi polityków PO w materiale „Wiadomości” z początku kwietnia, a posłanka PO Małgorzata Kidawa-Błońska na zachowanie Marka Pyzy w rozmowie z nią w „Kwadransie politycznym” (dziennikarz sugerował jej, że to niestosowne, że Ewa Kopacz razem z innymi politykami PO sadziła drzewa, bo kojarzy się to z jej nieprawdziwą wypowiedzią o przekopywaniu ziemi na miejscu katastrofy smoleńskiej).

Według danych Nielsen Audience Measurement w kwietniu br. średnia oglądalność minutowa TVP Info wynosiła 228,2 tys. widzów, a udział stacji w rynku oglądalności - 3,48 proc.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: „Woronicza 17” z wulgarnym tweetem o Hannie Gronkiewicz-Waltz. Pracownik TVP Info zawieszony

33 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
prawnik
Takt – zachowanie eleganckie i delikatne, spełniające nie tylko zasady dobrego wychowania, ale także zmierzające do nieurażania uczuć innych ludzi, biorące pod uwagę specyfikę sytuacji, odznaczające się swoistą estetyką, adekwatne do okoliczności. [Wikipedia]
40 6
odpowiedź
User
Janusz I
Totalna Opozycja Puczystów (TOP) ma wszystkie media do dyspozycji. Ja nigdy nie oglądam TVN a zwłaszcza Superstacji, czasem obejrzę dziennik w Polsacie. Ja rozumiem, że TOP-iści mają takie same prawa do telewizji publicznej ale niedobrze mi się robi na ich widok. Kiedy wreszcie zostaną ukarani za pucz?
odpowiedź
User
widz555
Dno przebili już dawno. "Estetyka" prawicy.
70 20
odpowiedź
User
prawnik
Totalna Opozycja Puczystów (TOP) ma wszystkie media do dyspozycji. Ja nigdy nie oglądam TVN a zwłaszcza Superstacji, czasem obejrzę dziennik w Polsacie. Ja rozumiem, że TOP-iści mają takie same prawa do telewizji publicznej ale niedobrze mi się robi na ich widok. Kiedy wreszcie zostaną ukarani za pucz?


pucz «zamach stanu dokonany przez grupę wojskowych» [PWN]
74 14
odpowiedź
User
Gość
Takie mają standardy.
49 12
odpowiedź
User
Karol
I teraz, zgodnie z planem Glińskiego, Polacy będą rok do roku wpłacać prawie 2,5 miliarda złotych na to szambo. I to bez wyjątku. Ale w końcu suweren tak chciał.
58 9
odpowiedź
User
Babcia Mówi
Takie mają standardy w tej narodowej tv. Ten weekend był obfity, niech się wirtualne zainteresują ostatnim programem Salon Dziennikarski i wypowiedzią nt dziewczyny zmarłej w Egipcie...
30 7
odpowiedź
User
Dobra Zmiana
Chłopcy wreszcie czują się jak u siebie, tylko na powstańców i Woronicza ostatnio śmierdzi jakby ktoś tam urządził chlew.
40 11
odpowiedź
User
gość
Tweet faktycznie niestosowny i nie powinien być pokazywany.
Ale o tym że poseł Grabiec nie odpowiadał na zadane pytanie, a wygłaszał tyrady nie na temat, a co więcej niezgodnie z prawdą, to a autor powyższego tekstu nie raczył zauważyć. Podobnie jak notorycznego przerywania i wchodzenia "w słowo" innym.
Jak już się coś i kogoś ocenia, to należałoby to robić z większym obiektywizmem.

A jeżeli chodzi o chamskie tweety, to niestety na tym portalu jest ich również co niemiara. I proszę nie pisać, że tylko po jednej stronie, bo tak nie jest.
26 22
odpowiedź
User
prawnik
Nie ma w słowniku wulgarnych określeń dla kobiety żyrującej wysiedlenie bezprawne 40 000 ludzi w warszawie, grabież wartych miliardy nieruchomości i śmierć biednej kobiety, która się jej przeciwstawiła.


Wiesz, że dzwonią, ale nie wiesz, w którym kościele.
Pretensje należy kierować na Wiejską. Zwroty nieruchomości były prostym wynikiem zaniechania uchwalenia prawa ich uniemożliwiającego.
34 14
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing