SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Wprost” bez Lisa traci, najniższy wynik “Przekroju” w historii

W lutym br. największy wzrost sprzedaży wśród tygodników opinii zanotowało “Uważam Rze”. Najwięcej stracił “Przekrój”, który osiągnął najniższy wynik w historii. Stracił też “Wprost”, którego szefem przestał być Tomasz Lis.

“Wprost” bez Lisa traci, najniższy wynik “Przekroju” w historii

Liderem zestawienia pozostał “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej “Gość Niedzielny”). Średnia sprzedaż ogółem tego tygodnika w lutym 2012 roku wyniosła 139 298 egz. i była o 4,41 proc. niższa niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.

Na drugą pozycję z trzeciej awansował tygodnik ”Uważam Rze” (Presspublica). W analizowanym miesiącu sprzedawał się on średnio w liczbie 136 546 egz., notując wzrost aż o 19,64 proc. względem lutego 2011 roku, gdy tytuł zadebiutował na rynku.

Na trzecie miejsce z drugiego spadła “Polityka” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy), która w lutym br. osiągnęła średnią sprzedaż ogółem na poziomie 123 485 egz., notując spadek o 8,30 proc.

Na początku lutego br. ze stanowiska redaktora naczelnego “Wprost” (AWR “Wprost”) odwołany został Tomasz Lis (zastąpił go Michał Kobosko, więcej na ten temat). Średnia sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła w tamtym miesiącu 84 622 egz., czyli była niższa o 11,24 proc. niż rok wcześniej. Tytuł utrzymał się na pozycji piątej.

Największy spadek średniej sprzedaży zanotował ponownie “Przekrój” (Presspublica), którego wynik zmalał aż o 36,40 proc. i wyniósł już tylko 23 930 egz., co było najniższym wynikiem w historii. Magazyn ten utrzymał się na miejscu siódmym.

Wirtualnemedia.plluty
ZKDP20122011
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny200 080140 224139 298198 620146 087145 728
Uważam Rze218 460137 011136 546229 425114 139114 135
Polityka184 650123 536123 485190 000134 662134 662
Newsweek Polska159 541122 98897 778167 408110 336101 993
Wprost174 448123 78184 622180 000116 09395 342
Gazeta Polska139 03861 80060 950134 47071 37470 102
Przekrój58 51029 74023 93081 25043 43837 628
Przegląd60 90021 46221 46261 50021 59921 599
Tygodnik Powszechny36 98623 76318 20539 14323 64217 747
Przewodnik Katolicki36 00025 2083 12340 00527 0393 209



Spośród tygodników z przedrukami z prasy polskiej i zagranicznej “Tygodnik Angora” (Wydawnictwo Westa-Druk Mirosław Kuliś) zanotował spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 0,58 proc. Natomiast wynik “Forum” (“Polityka” Spółdzielnia Pracy) spadł o 10,79 proc.

Wirtualnemedia.plluty
ZKDP20112010
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora545 089369 445369 445526 958371 586371 586
Forum29 53014 55514 55529 69816 31616 316
 
Wirtualnemedia.pl2012
ZKDPlutystyczeń
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Tygodnik Angora545 089369 445369 445545 793369 732369 732
Forum29 53014 55514 55529 67015 26615 266


Największy spadek w lutym br. w porównaniu do stycznia br. zanotował  “Wprost”
, którego sprzedaż ogółem zmalała o 11,21 proc. Z kolei największy wzrost, wynoszący 9,44 proc., odnotował “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny).

Wirtualnemedia.pl2012
ZKDPlutystyczeń
TytułŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółemŚredni nakład jednorazowyRozpow. płatne razemSprzedaż ogółem
Gość Niedzielny200 080140 224139 298204 485144 284143 302
Uważam Rze218 460137 011136 546224 574129 769129 329
Polityka184 650123 536123 485188 000126 465126 465
Newsweek Polska159 541122 98897 778157 613118 62298 340
Wprost174 448123 78184 622176 392122 51895 311
Gazeta Polska139 03861 80060 950139 21064 59963 702
Przekrój58 51029 74023 93065 60930 22924 419
Przegląd60 90021 46221 46260 92020 38220 382
Tygodnik Powszechny36 98623 76318 20539 27622 24616 635
Przewodnik Katolicki36 00025 2083 12336 00024 5892 998
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Wprost” bez Lisa traci, najniższy wynik “Przekroju” w historii

39 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
qw
Uważam Rze i Gazeta Polska teraz jeszcze bardziej urosną na Smoleńsku i teoriach Macierewicza.
odpowiedź
User
tyfus
Wprost tonie, Lisiecki będzie jeszcze pompował sprzedaż, ale to końcówka. A kurs akcji Point Group już 43 grosze i spada.....Bu, bul, bul
odpowiedź
User
metys
Czyli Wprost już 40 tysięcy rozdaje za darmo? No to super interes Lisieckiego!
odpowiedź
User
BY ŻYŁO SIĘ LEPIEJ
Na bajkach MAK i Komisji Millera jedzie polityka wprost i newsweek
odpowiedź
User
Krogulec
Panie Kurkiewicz - pora zwijać manatki.
Panie Hajdarowicz - pora przeprosić wszystkich pracowników "Przekroju", których zwolnił Pan pod koniec ubiegłego roku. Oni przynajmniej trzymali poziom.
Panie Wróblewski - pora schować się w krzaki.
odpowiedź