SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

“Wprost”, “Gazeta Polska” i “Uważam Rze” ostro w dół

W lipcu największą sprzedaż ogółem wśród tygodników opinii miały “Gość Niedzielny”, “Newsweek” i “Polityka”, które zanotowały wzrosty. Na przeciwnym biegunie “Uważam Rze”, “Gazeta Polska”, "Przekrój" i "Wprost" - raport Wirtualnemedia.pl.

“Wprost”, “Gazeta Polska” i “Uważam Rze” ostro w dół

Na czele zestawienia tygodników opinii pozostaje “Gość Niedzielny” (Wydawnictwo Kurii Metropolitalnej „Gość Niedzielny”). W lipcu br. jego sprzedaż ogółem wzrosła o 2,20 proc. i wyniosła 134 937 egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu znalazł się “Newsweek Polska” (Ringier Axel Springer Polska). W lipcu br. jego średnia sprzedaż ogółem wyniosła 131 337 egz. po wzroście o 2,07 proc. Trzecia pozycja należała do tygodnika “Polityka” (Polityka), którego wynik sprzedażowy poszedł do góry o 1,85  proc. do 129 915 egz.

Na czwartej lokacie znalazł się wydawany od listopada ub.r. magazyn “W Sieci” (Fratria) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 86 240 egz. Oczko niżej uplasował się konkurencyjny “Tygodnik Do Rzeczy” (Orle Pióro). Wynik tego ukazującego się od lutego br. tytułu wyniósł 82 207 egz.

Największy spadek w maju br. zanotował tradycyjnie tygodnik "Uważam Rze” (Gremi Media), którego średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się aż o 88,98 proc. i ostatecznie wyniosła już tylko 14 161 egz. Tytuł znalazł się już na ostatnim miejsce zestawienia tygodników opinii (rok wcześniej był trzeci). Przypomnijmy, że w połowie czerwca zmienił on profil, koncentrując się na tematyce gospodarczej (więcej na ten temat).

Natomiast drugi największy spadek zanotowała “Gazeta Polska” (Niezależne Wydawnictwo Polskie), plasująca się na siódmej pozycji. Jej wynik zmalał o 26,55 proc. i wyniósł 49 834 egz.

Z kolei średnia sprzedaż ogółem "Przekroju" (Gremi Media) spadła o 16,39 proc., a tygodnika "Wprost" (AWR "Wprost") - o 9,82 proc.

Najwięcej zyskał przedostatni “Tygodnik Powszechny” (Tygodnik Powszechny). Jego średni wynik poszedł do góry o 8,86 proc. do 17 188 egz.

Wirtualnemedia.pl

lipiec

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne
razem

Sprzedaż ogółem

Średni nakład jednorazowy

Rozpow. Płatne razem

Sprzedaż ogółem

Gość Niedzielny

198 389

135 587

134 937

198 561

133 000

132 033

Newsweek Polska

190 937

135 487

131 337

194 919

149 213

128 670

Polityka

177 025

130 115

129 915

186 000

127 553

127 553

Sieci

183 920

86 250

86 240

-

-

-

Tygodnik Do Rzeczy

180 981

91 707

82 207

-

-

-

Wprost

151 400

135 992

64 540

168 980

128 218

71 570

Gazeta Polska

135 475

50 495

49 834

136 547

68 437

67 851

Przegląd

51 050

19 111

19 111

60 900

20 660

20 660

Przekrój

41 628

22 627

17 302

45 213

26 503

20 693

Tygodnik Powszechny

34 750

17 613

17 188

31 532

16 583

15 825

Uważam Rze

33 144

14 582

14 161

213 233

129 031

128 531

Wirtualnemedia.pl

Tygodnik Angora

496 228

339 803

339 803

533 834

364 412

364 412

 

 

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: “Wprost”, “Gazeta Polska” i “Uważam Rze” ostro w dół

28 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
f
"Uwarzam Rze" przebiło nawet "Tygodnik Powszechny". To już naprawdę nie lada sztuka.
odpowiedź
User
WINSTON WOLF
Dane czerwiec/lipiec 2013: "W SIECI" - cały czas tendencja spadkowa (ok. 2.000), natomiast "DO RZECZY" trend spadkowy zatrzymany (2.000) sprzedanych egzemplarzy więcej.
odpowiedź
User
Maciek
Z tym Wprostem to na złośliwych wygladacie. Rozpowszechnianie razem maja większe jak Newsweek czy Polityka a zupełnie ignorujecie taka informacje. Zreszta w przypadku pozostałych, rownież powinniście omówić te dane aby zachować rzetelność i obiektywizm serwisu.

Chyba ze cel przyświeca wam inny ;-)
odpowiedź
User
Yogidługonogi
Lubię, kiedy Hajdarowiczowi wychodzą śmietnikowe interesy. Bokiem.
odpowiedź
User
kamil
Lisicki odrabia straty.
odpowiedź
User
lisicki licza sie wartosci
Lisicki odrabia straty. Opłaciła się strategia dużej kampanii reklamowej i dodawanie książek. Przy tej cenie jednak dziennikarze nie zarobią. Liczą się wartości :)
odpowiedź
User
kety
Do rzeczy dajcie wielka reklamę. Wzrosło nam hurrrra - liczą się wartości!
odpowiedź
User
majka
GP _szybuje_ w dół:-)
odpowiedź
User
druga strona matołki
Sprzedaż ogółem jest to sprzedaż gazet w kioskach i w prenumeracie, w tym sprzedaż e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem - oprócz sprzedaży ogółem – obejmuje dystrybucję w ramach której gazety zostały sprzedane po cenie nie niższej niż 30 proc. ceny egzemplarzowej i nie spełniają warunków sprzedaży egzemplarzowej lub prenumeraty. Na przykład są sprzedane przez wydawcę w celu dalszego bezpłatnego rozpowszechniania (np. w samolotach, PKP, hotelach itp.) lub na podstawie umów barterowych w zamian za towary lub usługi.
odpowiedź
User
@bezczelny
Ten łysy kretyn z upadającego tygodnika ma problem. To cieszy.
odpowiedź
User
ekspert
Długi, straty, komornik - to jakaś prorocza okładka Wprost? ;)
odpowiedź
User
loc
"majka" napisał(a): GP _szybuje_ w dół:-)


Za tydzień będzie pikować w górę :D
odpowiedź
User
x- pert
Tak trzymać ! redaktorzy !
odpowiedź
User
Matuzalem
Po tym zestawieniu widać dlaczego redaktorzy z DoRzeczy i Sieci (W Sieci?) tak ujadają na Newsweek i Politykę. Niedługo te dwa ostatnie tytuły będą miały 2 razy większą sprzedaż niż te prawicowe.
Nic dziwnego, że panom na prawicy gul rośnie z każdym dniem... :)
odpowiedź
User
Obywatel
"Maciek" napisał(a): Z tym Wprostem to na złośliwych wygladacie. Rozpowszechnianie razem maja większe jak Newsweek czy Polityka a zupełnie ignorujecie taka informacje. Zreszta w przypadku pozostałych, rownież powinniście omówić te dane aby zachować rzetelność i obiektywizm serwisu.

Chyba ze cel przyświeca wam inny ;-)




masz racje kolego.Wystarczy prześledzić większość publikacji w tym 'obiektywnym': portalu dotyczących Wprost. Pamietam sytuacje jak był jakiś niewielki błąd w zkdp to przez miesiąć na stronie głównej tej wirtualnej kupy promowali o tym informacje.A teraz będą na Latkowskim żyć pseudo dziennikarze, którzy nawet nie rozróżniają, że bycie świadkiem w sprawie a podejrzanym to dwie bardzo ożne sprawy.Zresztą tematu Latkowskiego nie podjęło żadne sznujące sie medium oprócz takich śmietników jak ten i tych co toną. Szkoda gadać wielka żenada , ale jakoś staty trzeba nabijać....
odpowiedź
User
XYZ
Uważam Rze ostro w dół. To już długa tradycja, panie Hajdarowicz.
odpowiedź
User
op
Oj chyba Lisiecki tu pisze zeby zaliczać Wprostowi egzemplarze z rozpowszechniania płatnego razem. Prawda, Wprost już więcej rozdaje za darmo niż sprzedaje, biedactwa, może nich napiszę historię kryminalną Latkowskiego, przynajmniej jeden numer się ciut lepiej sprzeda.
odpowiedź
User
xm
Sprzedaż Newsweeka i Polityki rośnie. Zobaczymy jak będzie po podwyżce. Ale nic tak nie cieszy jak utrzymująca się tendencja spadkowa Gazety Polskiej i Sieci. Brawo za wzrost dla Do Rzeczy.
odpowiedź
User
karlo
dajcie już spokój z tym "Uważam rze"! Niedługo dojdzie do spadku 100%
odpowiedź
User
plusk
Sprzedaż Wprostu zacznie rosnąć jak w kilku kolejnych numerach opiszą kryminalną przeszłość Sylwestra "Nie ma świętych krów" Latkowskiego
odpowiedź
User
:P
Niepokorni maja juz po 50% zwrotow (czyli dosc kiepsko), a GP juz nawet 75% (kiepsciutko) - tja. Tak trzymac. :)

A tak sie Yogi podniecal...
odpowiedź
User
hetman
Tak się kończy świadome zidiocenie mediów i zarzucanie tematami typu : Katarzyna W, chłopczyk z Cieszyna, 11 sposobów na powiększenie penisa,czy 8-latka urodziła dziecko. Nie żal mi dennych mediów !!!
odpowiedź
User
obserwator
Trzeba jednak zauważyć, że Sieci od czerwca również w lipcu było o złotówkę droższe od Do rzeczy
odpowiedź
User
grymas
Newsweek liderem, no PIS-iory, ujadać!
odpowiedź
User
Hajdarowicz na prezesa upadajacej Agory
Wizjoner prwdziwy polski przedsiebiorca ktory mial uratowac Rzeczposplita od upadku kiedy to sprzedawala 100 tys nakladu. Widaz teraz iz prywatyzacja po polsku to nic innego jak swiezy powiew profesjonalizmy i smialego patrzenia ku przyszlosci. W tych ciezkich czasach dla Agory kiedy zyski ich maleja z kazdym rokiem uwazam iz Hajdarowicz ze wsparciem Grasia i innych z PO powinnien przejac Agore i poprowadzic ku dawnej swietnosci.
odpowiedź
User
Dariusz Ufo.Dariusz@icloud.com
Tygodnik "Wprost" już dawno nie powinien istnieć jako wpływowy ogólno-polski tygodnik !
p.Lis zepsuł w gazecie co można było
, z dobrego czasopisma zrobił szmatławca "DZIĘKUJEMY "my czytelnicy !
Mam wręczenie że jest działanie świadome nakazane z jakieś tak zwanej góry.
Wszystko co było , jest kojarzone co Polskie w tak zwanej Demokracji to jest do likwidacji itp:
Pozdrawiam Dariusz
odpowiedź
User
Tomek
Cieszę się, że Do Rzeczy, który jest najlepszym tygodnikiem (moim zdaniem) tak jak kiedyś URze, wreszcie sprzedaje się lepiej. Po haniebnych zachowaniach braci Karnowskich, nie kupuję już ich gazety i namawiam do tego również Tatę. Do Rzeczy jest zresztą lepsze pod każdym względem, formatowo, czcionkowo, bo że treść jest na najwyższym poziomie to wie każdy. Sieci to gazeta jakby z minionej epoki, przypomina dawny przekrój, papier szorski, zbyt duże gabaryty, fatalne leady, Może i bym kupował dla Mazurka i Zalewskiego, i Feusette, ale może dołączą do Pana Pawła Lisickiego..? Poza tym w DoRZE jest mój Mistrz Pana Rafał i Łysiak (w takiej kolejności), jest Piotr Semka, te nazwiska to jak Lennon i Mcartney w muzyce..
odpowiedź
User
antykaczor
Tymi pisuarowym szmatami nawet bym tylka nie podtarł!
odpowiedź