SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wszystkie dzienniki z mniejszą sprzedażą kioskową, „Fakt” liderem

Najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach w kwietniu 2013 roku  pozostał „Fakt”. Wszystkie gazety zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Rzeczpospolita”.

Article

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska), czyli sprzedaż w samych kioskach i salonikach prasowych tej gazety w kwietniu 2013 roku wyniosła 342 912 egz. W porównaniu do kwietnia 2012 roku zmniejszyła się ona o 15,46 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,85 proc. sprzedawanego nakładu tego dziennika.

Drugie miejsce zajął „Super Express” ze średnim wynikiem na poziomie 158 371 egz., notując spadek o 2,95 proc. Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych wyniosła 141 003 egz., po spadku o 15,71 proc. W analizowanym okresie sprzedaż kioskowa „Super Expressu” stanowiła 99,48 proc. sprzedaży ogółem tego pisma (największy udział w zestawieniu), z kolei udział „Gazety Wyborczej” w tym kanale dystrybucji wyniósł 67,09 proc.

>>> "Rzeczpospolita", "Przegląd Sportowy" i "Fakt" z coraz niższą sprzedażą

Piąte miejsce zajęła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum). Jej średnia sprzedaż w kioskach w kwietniu 2013 roku wynosiła 27 405 egz. (najmniejszy spadek w zestawieniu wynoszący 2,58 proc.) i stanowiła 98,04 proc. sprzedaży ogółem tego tytułu.

Na kolejnych miejscach znalazły się „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) oraz „Rzeczpospolita” (Gremi Media). „Dziennik Gazeta Prawna” w analizowanym okresie notował średnią sprzedaż egzemplarzową wydań drukowanych na poziomie 13 350 egz., co stanowiło 26,14 proc. sprzedaży ogółem. W ciągu roku w tym kanale dystrybucji „DGP” zanotowała spadek o 25,30 proc.

Z kolei sprzedaż w kioskach „Rzeczpospolitej” wyniosła już tylko 11 540 egz., co oznacza 17,99 proc. udziału w sprzedaży ogółem. Tytuł ten zanotował największy spadek w rankingu, wynoszący aż 41,28 proc. Dziennik ten jednak pochwalić się może największym udziałem prenumeraty w sprzedaży ogółem - wyniósł on 69,33 proc.

Wirtualnemedia.pl

kwiecień

ZKDP

2013

2012

Tytuł

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Prenumerata

Sprzedaż egz. wyd. druk.

Rozpow. płatne razem

Sprzedaż ogółem

Prenumerata

Sprzedaż egz. wyd. druk.

Fakt Gazeta Codzienna

346916

346916

3898

342912

409572

409572

3906

405598

Super Express

159926

159206

835

158371

165423

164682

1359

163192

Gazeta Wyborcza

233593

210164

66888

141003

265433

247408

78073

167292

Przegląd Sportowy

37817

37817

755

36927

44573

44573

840

43627

Gazeta Polska Codziennie

27952

27952

127

27405

28242

28242

112

28130

Dziennik Gazeta Prawna

65855

51072

28804

13350

83873

56614

32967

17872

Rzeczpospolita

112603

64150

44472

11540

107312

78964

55567

19652

Puls Biznesu

16809

11829

7606

1954

17820

12655

8847

2133

Parkiet Gazeta Giełdy

6924

3815

1752

1567

7516

4301

2108

1865

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wszystkie dzienniki z mniejszą sprzedażą kioskową, „Fakt” liderem

7 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
yyutera
Brawo Bodzio Chrabota - Bodzio powiedz nam co tam widać na dnie.
odpowiedź
User
1234
Mnie najbardziej cieszy spadek gazety wyborczej o 15,71% i oby tak dalej.
odpowiedź
User
Janek
Zobaczcie ile Faktowi polecialo. Owszem, jest liderem, ale to jest 60 tysiecy!!!!! mniej niz w zeszlym roku. To jest dramat. Rocznie im leci o 60 tysiecy. A bedzie szybciej, bo spadki nabieraja dynamiki. Co się dzieje z Grzegorzewskim? Czemu takie słabe wyniki? Czy to przez nie nie zabrali go do Krzemowej Dolinki?
odpowiedź
User
pO"RP" ORZEŁ do yyutera
Bodzio nic nie powie bo okularki zaparowały, a reszta "managerów" widzi tyle co przez podziurawioną reklamówkę.
odpowiedź
User
G.
Ewa gratuluje, ładnie SE radzi sobie na trudnym rynku, taki wynik vs Fakt , rewelacja.
Marcin uff , słabiutko, nigdy nie było chyba aż takiej słabej pozycji vs SE - musisz t powalczyc z Ewa, bo czerwiec tez moze być slaby dla Faktu
odpowiedź