SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wydatki na polityczne reklamy poniżej oczekiwań

Pomimo rekordowych funduszy zebranych przez Baracka Obamę w trakcie kampanii wyborczej, całkowite wydatki na polityczne reklamy w jej trakcie będą niższe od spodziewanych.

Według wstępnych szacunków firmy badawczej Borrell Associates wydatki te wyniosą w sumie 2,16 miliarda dolarów, z czego 2 miliardy przeznaczono na media tradycyjne (w tym telewizję i radio), a 17,9 miliona na internet - informuje serwis Mediaweek.

"Ogólnie były to rozczarowujące wybory dla telewizji. Po prostu nie był to róg obfitości, na który wszyscy liczyli" - stwierdził Kip Cassino, wiceprezes ds. badań w Borrell Associates.

Dużym objawieniem okazał się za to internet. Pomimo, że na polityczną reklamę online przeznaczono tylko niecały 1 procent (dokładnie 0,8 procenta) ogólnych wydatków na wyborczą promocję, to bieżący rok był pierwszym, w którym kandydaci - szczególnie Obama - wykorzystali sieć na swoją korzyść.

Blisko 42 procent środków przeznaczonych na internet stanowiły strumieniowe przekazy audio i wideo reklam kandydatów. Drugim największym segmentem były tutaj płatne reklamy w wyszukiwarkach (34,3 procenta).

źródło: Mediaweek

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wydatki na polityczne reklamy poniżej oczekiwań

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl