SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google RSS Twitter

Strata Agory zmalała do 7 mln zł. Helios i Next Film mocno w górę, „Gazeta Wyborcza” i magazyny rentowniejsze

W trzech kwartałach br. Agora zanotowała spadek wpływów o 2,7 proc. do 835,1 mln zł i 7 mln zł straty netto (wobec 24,9 mln zł rok wcześniej). Zdecydowanie wzrosły przychody i zysk segmentu kinowego firmy, natomiast „Gazeta Wyborcza” i magazyny przy niższych wpływach osiągnęły wzrost zysku EBITDA.

Article

Przychody Agory zmniejszyły się zarówno w trzech kwartałach br. (o 2,7 proc. do 835,1 mln zł), jak też w samym trzecim kwartale (o 8 proc. do 251,4 mln zł). W trzech kwartałach najmocniej zmalały wpływy z usług poligraficznych (o 31,3 proc. do 77,3 mln zł) oraz sprzedaży reklam (o 4 proc. do 379,7 mln zł). Firma zaznacza, że jej przychody reklamowe spadły w segmencie prasowym, internetowym i outdoorowym, natomiast wzrosły w sektorze radiowym i kinowym.

Ze sprzedaży biletów do kin Helios firma miała od stycznia do września br. 155,6 mln zł (16,3 proc. więcej niż rok wcześniej), a ze sprzedaży barowej w nich - 58,4 mln zł (po wzroście o 16,8 proc.).

Wpływy ze sprzedaży wydawnictw w trzech kwartałach zmalały o 0,2 proc. do 99,8 mln zł, a w samym trzecim kwartale wzrosły o 1,9 proc. do 31,7 mln zł. Agora uzasadnia to dobrą sprzedażą książek jej wydawnictwa (m.in. biografii Anny Przybylskiej), subskrypcji treści w serwisie Wyborcza.pl (liczba płacących użytkowników przekroczyła niedawno 110 tys.) oraz wydań specjalnych magazynów „Gazety Wyborczej”.

Mocno skurczyły się natomiast wpływy z usług poligraficznych (o 31,3 proc. w trzech kwartałach i 48,9 proc. w trzecim kwartale), co firma uzasadnia zakończeniem współpracy z niektórymi klientami, mniejszym wolumenem zamówień oraz większym udziałem druku na papierze dostarczonym przez klientów drukarni.

Agora mocno zmniejszyła w trzech kwartałach br. wydatki na materiały i energię (o 20,5 proc. do 131,1 mln zł) oraz reprezentację i reklamę (o 10,2 proc. do 52,2 mln zł). Wzrosły natomiast koszty usług obcych (o 1,1 proc. do 308,4 mln zł), wynagrodzeń i świadczeń dla pracowników (o 1,5 proc. do 240,4 mln zł) oraz amortyzacji (o 1,1 proc. do 52,2 mln zł).

W trzech kwartałach wynik EBIT firmy wzrósł z 8 mln zł straty do 1,2 mln zł zysku, zysk EBITDA zwiększył się z 65,8 do 75,8 mln zł, marża EBITDA - z 7,7 do 9,1 proc. Natomiast strata netto zmalała z 24,9 do 7 mln zł, a ta przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej (czyli spółki Agora) - z 26,8 do 10 mln zł. Wpłynęło na to m.in. 11,4 mln zł netto, które Agora zaksięgowała w zeszłym kwartale ze sprzedaży Discovery Polska 51 proc. udziałów spółki Green Content, nadawcy Metro TV.

- Jesteśmy zadowoleni z efektów działań restrukturyzacyjnych w segmencie Prasa - w 3. kwartale 2017 r. segment ten odnotował najwyższy wynik na poziomie EBIT w całej Grupie. Jeszcze bardziej cieszą nas wyniki prenumeraty cyfrowej „Gazety Wyborczej”, a w szczególności istotnie wyższa dynamika wzrostu przychodów z tego tytułu. Dynamiczny rozwój Grupy Agora w obszarze reklamy programatycznej zyskał uznanie ekspertów w postaci tytułu jednej z najszybciej rozwijających się firm technologicznych w Europie Środkowej dla naszej spółki zależnej Yieldbird. Cieszymy się również, że konsekwentna realizacja planów rozwojowych przełożyła się na szybszy niż rynkowy wzrost przychodów i rentowności segmentu Radio - komentuje Bartosz Hojka, prezes Agory.

Wpływy Agory w segmencie filmowo-książkowym w trzech kwartałach br. wzrosły w skali roku o 16,2 proc. do 293,5 mln zł, zysk EBITDA - o 19 proc. do 45,8 mln zł, a marża EBITDA - o 0,4 pkt proc. do 15,6 proc.

Przychody ze sprzedaży biletów, barowej i reklam w kinach Helios zwiększyły się o kilkanaście procent, przy czym w samym trzecim kwartale wzrost sprzedaży biletów i barowej wyniósł już tylko 6,3-6,7 proc. Jednocześnie mocno zwiększyły się wydatki na wynagrodzenia - o 39,4 proc. do 36,8 mln zł, co firma tłumaczy otwieraniem nowych kin Helios i wprowadzeniem przepisów o minimalnej stawce godzinowej

Spółka Next Film prowadząca działalność filmową miała w trzech kwartałach 23,5 mln zł wpływów, ponad trzy razy więcej niż rok wcześniej (5,2 mln zł). Agora podkreśla, że jej film dla młodzieży „Tarapaty” obejrzało 240 tys. widzów.

Natomiast z wydawania książek, płyt CD i DVD firma zanotowała 24,3 mln zł przychodów, o 30 proc. mniej niż rok wcześniej.

W sektorze prasowym wpływy Agory w trzech kwartałach br. zmalały rok do roku o 12,9 proc. do 173,6 mln zł, za to zysk EBITDA wzrósł z 0,5 do 9,4 mln zł.

Przychody ze sprzedaży „Gazety Wyborczej” zmniejszyły się o 8,4 proc. do 70,1 mln zł, a ze sprzedaży reklam w niej - z 16,9 proc. do 49,1 mln zł. W drugiej połowie października br. Agora podała, że płatny dostęp do serwisów internetowych „GW” miało wykupiony już 110 tys. użytkowników.  Według danych ZKDP średnia sprzedaż ogółem „GW” we wrześniu br. wynosiła 107 300 egz., o 21,2 proc. mniej niż rok wcześniej.

Wpływy ze sprzedaży czasopism zmalały o 22,8 proc. do 8,8 mln zł, a z reklam w nich wzrosły o 4,6 proc. do 18,2 mln zł.


Grupa AMS zanotowała spadek wpływów o 4,1 proc. do 114,7 mln zł oraz wzrost zysku EBITDA o 7,7 proc. do 32,3 mln zł.

Agora wyjaśnia, że spadek przychodów i kosztów wynika m.in. z zakończeniem na początku br. obsługi nośników reklamowych w wagonach warszawskiego metra (zlecenie przejęła Grupa Ströer).

W segmencie internetowym Agora miała w trzech kwartałach br. 116 mln zł wpływów, o 2 proc. mniej niż rok wcześniej. Przychody ze sprzedaży reklam zmalały o 1,3 proc. do 92,8 mln zł, a ze sprzedaży ogłoszeń w wortalach wzrosły o 9,2 proc. do 10,7 mln zł.

Zysk EBITDA tego segmentu zmniejszył się o 29,2 proc. do 13,1 mln zł.

- Wyższe koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników związane są m.in z wyższymi wydatkami na szkolenia merytoryczne w portalu Gazeta.pl, jak również z wyższymi kosztami zatrudnienia w pionie internetowym Agory i spółce Yieldbird oraz uruchomieniem planów motywacyjnych dla kadry kierowniczej Yieldbird - wyjaśnia Agora w prezentacji wyników finansowych.

W sektorze radiowym firma od stycznia do września br. osiągnęła wzrost wpływów rok do roku o 2,2 proc. do 77,9 mln zł. Przy spadku kosztów operacyjnych o 1,4 proc. do 70,2 mln zł zysk EBITDA zwiększył się z 7,3 do 10,3 mln zł.

W pionie druku Agora miała w trzech kwartałach br. 83 mln zł przychodów, o 30 proc. więcej niż rok wcześniej. Wpływy z usług poligraficznych zmalały o 31,3 proc. do 77,3 mln zł.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Strata Agory zmalała do 7 mln zł. Helios i Next Film mocno w górę, „Gazeta Wyborcza” i magazyny rentowniejsze

10 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
jak
Prenumerata cyfrowa 110 tys. w tym te 24 tys. które zamówił znany urzędnik na swoich pracowników za publ.kasę :)))
Równie pochyła. Kroplówka zamknięta. Popcorn sprzedawać.
45 13
odpowiedź
User
house of cards
tych 100 baniek co wzieliscie kredytu nie ruszajcie narazie! wesprzyjcie lewice w wyborach a pozniej sie oni odwdziecza jak zawsze! Pociągnijce jeszcze troche na małych minusach to i podatku od zysków nie zapłacicie. Powodzenia!
35 6
odpowiedź
User
anty lewak
Co już Soros nie chce dawać kasy na swoję media ? Nie chce mu sie dawać kasy by dalej ogłupiać i wmawiać głupoty ? Jaka szkoda...
28 10
odpowiedź
User
ja
Skąd się bierze tylu idiotów zamieszczających bezsensowny hejt? Mają takie hobby czy w ramach obowiązków zawodowych?
26 29
odpowiedź
User
Wredny Leon
sprzedaz barowa w kinach skoczyla o ponad 16%... efekt 500+??? ola boga... michnik korzysta na 500+... a ponoc pupilek GW Rostowski (starszy "brat" w wierze) twierdzil ze na to kasy nie ma.... :))))) a tymczasem cos sie tez dostalo i Agorze... Jahwe jest wielki!!!
28 9
odpowiedź
User
Re
A Gazeta Polska z rządowymi prenumeratami wciąż kisi 18 tys. sprzedanych egzemplarzy. Trolle do budy, pastujcie laczki na jutrzejszy marsz.
18 25
odpowiedź
User
Krasawica
Inwestują w kina (Zabrze, Pabianice, Legionowo, Warszawa, ...), a muszą sprzedawać TV i działki. To zazwyczaj jest prosta droga do bankructwa w drodze zwyczajnego przeinwestowania (plus wysokie koszty pionu prasowego...). No chyba, że znajdzie się dobry wujek z Ameryki (Jerzy, bynajmniej nie Waszyngton...) - i po kłopocie. Ale z wolnym rynkiem niewiele ma to wspólnego.
14 6
odpowiedź
User
Krycha z Wałbrzycha
Bój boże. A miało być tak pięknie. Upadek GW miał zapoczątkować wiktorię naszej rewolucji. Nic, że deficyt 51 mld, nic, że brak inwestycji długoterminowych, nic, że zadłużenie gwałtownie rośnie. GW miałą upaść i koniec. A tu wróg sobie coraz lepiej radzi. Sprzedaż powyżej 100 tyś., ewydania powyżej 100 tyś. Hydra odrasta. Co się dzieje, że nasze jedynie słuszne, polskie, niepokorne gazetki nie dorównują do pięt naszemu wrogowi klasowemu. Co za zdradziecka morda miesza ? Qui cutas aqua turbant ?
5 17
odpowiedź
User
Vivk
E-wydania GW - 1600, gdzie tu 100 tys.? Wystarczy przeczytać następny artykuł.
11 2
odpowiedź
User
nissin
Strata zmalała do 7 mln-to brzmi jak pochwała "dobrych wyników" spółki-zadam tylko pytanie; Ile Agora ma jeszcze działek, nieruchomości , udziałów w telewizjach które będzie mogła spieniężyć aby ratować kolejne kwartały rozrachunkowe? Przecież prawda jest taka że gdyby nie kolejne sprzedaże powyższych aktywów to Agora zaliczałaby kwartał w kwartał totalne doły. Prezes Hojka zapowiadał w ciągu roku że 2017 nie będzie żadnych zwolnień- bieżący rok ma się ku końcowi- czyżby rok 2018 był pod znakiem takich samych redukcji zatrudnienia jak 2016-wszystko na to wskazuje- w innym przypadku nastąpi konieczność sprzedaży sreber rodowych-, udziałów w w AMS lub Heliosie.
11 0
odpowiedź
Zobacz więcej w kategorii: Reklamy / Marketing