Wzrost nakładów w marketing online
W Wielkiej Brytanii firmy planują większe inwestycje w reklamę online.
Spowodowane jest to wzrastającym użyciem Internetu jako narzędzia gospodarstw domowych w codziennych zakupach.
Zgodnie z ankietą przeprowadzoną przez Google i Confederation of British Industy (CBI jest czołową brytyjską organizacją reprezentującą 240 tys. firm, które łącznie zatrudniają jedną trzecią siły roboczej sektora prywatnego), koszty brytyjskiego marketingu online wzrosną z 5.4 milardów dolarów obecnie do 6.3 w 2009 roku.
Ostatnie badania Eurostatu pokazują, że 77% firm i 44% gospodarstw domowych ma szerokopasmowy dostęp do Internetu (dane na I kwartał 2006).
“6 lat po eksplozji popularności stron dot.com Internet wiele zmienił w biznesie” twierdzi Richard Lambert, dyrektor generalny CBI.
Istotnych informacji dostarczają kolejne dane:
60 procent brytyjskich konsumentów twierdzi, że Internet daje im więcej możliwości w zakupach,
43 procent uważa, iż technologia sprawia, że firmy są bardziej przystępne,
83 procent używa wyszukiwarek aby zdobyć informacje o produktach,
72 procent dokonuje wyboru na podstawie opinii lub zdania innych,
9 na 10 Brytyjczyków nie lubi wyskakujących okienek reklamowych (pop-up),
40 procent nie robi zakupów przez Internet gdyż są za drogie i zbyt skomplikowany jest zwrot produktów,
44 procent woli mieć możliwość wypróbowania produktu przed zakupem.
Firmy używają coraz nowszych narzędzi m.in. marketingu wirusowy (viral marketing), podcastów i blogów. Planowane jest potrojenie ich użycia do 20% w ciągu trzech lat.
Dołącz do dyskusji: Wzrost nakładów w marketing online