SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Wzrost wydatków na reklamę on-line

W drugim kwartale 2006 roku wydatki na reklamy w internecie wzrosły o 13,8 procenta w porównaniu z początkiem roku.

Cena najlepiej ulokowanych ogłoszeń (tzn. premium inventory) wzrosła o 6,6 procenta, cena ogłoszeń sieciowych (ukazujących się w różnych miejscach sieci serwisów) o 2,7 procenta, a płatnych linków w wyszukiwarkach o 1,3 procenta. To tylko niektóre z wyników siódmego już badania przeprowadzanego on-line wśród menedżerów ds. mediów. Badanie przeprowadza InsightExpress na zlecenie Deutsche Banku i MediaPost.

Prawie ośmiu na dziesięciu badanych stwierdza, że klienci wydają na reklamę on-line więcej niż w poprzednim kwartale, dla 18 procent wydatki nie zmieniły się. 44 procent respondentów mówi o wyższym koszcie słów kluczowych w wyszukiwarkach a 47 procent wskazuje na wzrost wskaźnika CPM (koszt dotarcia do tysiąca osób grupy celowej) ogłoszeń typu „premium”. Tyle samo osób zaobserwowało wzrost cen ogłoszeń sieciowych (run-of-network).

Specjaliści biorący udział w badaniu przeznaczyli w tym kwartale 32 procent funduszy na reklamę w portalach. Oznacza to wzrost aż o 10 punktów procentowych w stosunku do poprzedniego kwartału. Wśród portali największą popularnością cieszy się Yahoo (15 procent wydatków) za nim MSN (10 procent) oraz AOL (7 procent). Strony niszowe (np. iVillage) miały 31 procentowy udział w wydatkach a sieci ogłoszeniowe 11 procent. W kategorii płatnych ogłoszeń typu pay-per-click króluje Google z 65 procentowym udziałem w całości wydatków. Daleko za nim sytuują się Yahoo z 25 procent i MSN z 8 procent.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wzrost wydatków na reklamę on-line

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl