SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Wzrost wydatków reklamowych w USA

Wydatki na reklamę wzrosły o 5,6% w porównaniu z pierwszym kwartałem zeszłego roku.

Prawie wszystkie amerykańskie media odnotowały wzrosty wpływów z reklamy, największe internet, telewizja hiszpańskojęzyczna i outdoor. Zimowe Igrzyska Olimpijskie znacznie przyczyniły się do wzrostu wpływów u sieci telewizyjnych – w czasie imprezy wydano na reklamę prawie 1,1 miliarda dolarów. Z drugiej strony kupony zniżkowe, lokalna prasa i sieciowe rozgłośnie radiowe odnotowały niewielkie spadki. Prawie nie było wzrostu wśród prasy B2B oraz telewizji kablowej.

Wydatki dziesięciu największych reklamodawców wyniosły w pierwszym kwartale 4,6 miliarda dolarów, co oznacza wzrost o 11,4 procenta w porównaniu z tym samym okresem rok wcześniej. AT&T, Verizon Communications i General Electric odnotowały największe wzrosty kwot przeznaczanych na reklamę – wydały odpowiednio 76,5, 46,1 i 54,4 procenta więcej niż w zeszłym roku. AT&T przeznaczyło środki głównie na reklamę internetową i kampanie wizerunkowe podczas gdy Verizon zainwestował w promocję usługi V-Cast Wireless i usług biznesowych. W przypadku General Electrics wzrost spowodowany był wydatkami na Universal Pictures i Universal Studios jak również GE Healthcare.

Na reklamę dziesięciu głównych kategorii produktów przeznaczono w pierwszej połowie 2006 roku 10,5 miliarda dolarów, 6,1 procenta więcej niż w roku 2005. Za wyjątkiem dealerów samochodowych i produktów sprzedawanych poprzez kampanie bezpośrednie (tzw. „direct response”) wszystkie kategorie odnotowały wzrosty wydatków. Branża restauracyjna jest nadal najszybciej rozwijającą się pod względem stopy wzrostu wydatków reklamowych wynoszącej w tym roku 22,7 procent. Tuż za nią usytuowały się usługi związane z kartami kredytowymi ze wzrostem o 22 procent. W sektorze restauracyjnym budżety reklamowe rosły równomiernie we wszystkich firmach podczas, gdy motorami wzrostu wśród firm obsługujących karty były Visa, American Express oraz JP Morgan Chase.

W kategorii product placement dziesięć najpopularniejszych marek pojawiło się w mediach w pierwszym kwartale aż 4371 razy. Coca-Cola jako lider ma na swoim koncie ponad połowę tych odsłon – aż 2551. W pierwszej dziesiątce znalazły się aż dwie marki firmy Nike – jej ubrania i obuwie sportowe. Programem w którym najczęściej dokonywano product placement był American Idol. Najczęściej, bo aż 2510 razy pojawiła się tam Coca-Cola i inne napoje firmy.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Wzrost wydatków reklamowych w USA

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl