SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

„X Factor” stracił widzów, ale pozostał liderem. 62 mln zł z reklam

Trzecia edycja talent-show TVN „X Factor” miała o 80 tys. widzów mniej niż nadawana rok wcześniej druga seria. Format dał jednak stacji pozycję lidera w rynku telewizyjnym. Wpływy z reklam wyniosły 61,8 mln zł.

„X Factor 3” pokazywany był w okresie od 23 lutego do 26 maja br. w soboty o godz. 20.00 (finałowy odcinek wyjątkowo pokazano w niedzielę o godz. 20.00).  Talent-show co tydzień oglądało średnio 2,97 mln widzów, co przełożyło się na 19,89 proc. udziału wśród wszystkich widzów oraz 24,22 proc. wśród w grupie komercyjnej 16-49 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Największą widownię zgromadził odcinek castingowy formatu z 23 marca br., który śledziło 3,84 mln osób. Z kolei odcinek finałowy nadany 27 maja br. zgromadził 3,13 mln oglądających.

Trzeci sezon „X Factor” w porównaniu z nadawaną w analogicznym okresie ub.r. drugą serią stracił 80 tys. widzów. Wówczas średnia widownia talent-show wyniosła bowiem 3,05 mln widzów przy udziale na poziomie 21,40 proc. w grupie 4+ oraz 27,01 proc. w grupie komercyjnej (więcej na ten temat).

W paśmie nadawania muzycznego widowiska TVN była liderem rynku telewizyjnego. Na drugim miejscu z wynikiem na poziomie 18,62 proc. uplasowała się TVP1, nadająca wówczas „Pogodę”, „Komisarza Alexa”, “Ranczo” i filmy fabularne. Trzecia była TVP2 (11,66 proc.; programy kabaretowe, „The Voice of Poland” i film fabularny), a czwarty - Polsat (10,45 proc., filmy fabularne i program kabaretowy). W grupie komercyjnej TVN też była pierwsza, a dalej uplasowały się: TVP1, Polsat i TVP2.

Wpływy z reklam przy emisji obecnego sezonu talent-show wyniosły 61,8 mln zł. (dane netto, bez rabatów).

Trzecią edycję programu „X Factor” wygrała Klaudia Gawor (więcej na ten temat). TVN nie podaje oficjalnie informacji, czy wiosną 2014 pokaże czwarty sezon formatu.


Oglądalność „X Factora 3” odcinek po odcinku (dane TVN)

Data

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

2013-02-23

3 795 983

24,40%

28,60%

2013-03-02

3 739 828

23,10%

27,40%

2013-03-09

3 533 616

21,60%

25,50%

2013-03-16

3 516 578

22,00%

26,10%

2013-03-23

3 835 956

24,10%

28,70%

2013-03-30

3 075 405

21,70%

25,40%

2013-04-06

2 660 557

16,80%

20,80%

2013-04-13

2 997 794

19,80%

25,70%

2013-04-20

2 478 378

16,90%

21,60%

2013-04-27

2 368 109

16,50%

21,20%

2013-05-04

2 391 181

17,40%

20,60%

2013-05-11

2 426 957

18,30%

22,40%

2013-05-18

2 252 811

17,50%

22,70%

2013-05-26

3 126 014

19,50%

22,50%

Średnio:

2 966 146

19,89%

24,22%


Konkurencja w czasie emisji talent-show

Stacja

Wszyscy 4+

16-49

AMR

SHR %

SHR %

TVN - X Factor

2 966 146

19,89%

24,22%

TVP1

2 776 199

18,62%

12,76%

TVP2

1 738 962

11,66%

11,91%

Polsat

1 558 792

10,45%

12,51%

Dołącz do dyskusji: „X Factor” stracił widzów, ale pozostał liderem. 62 mln zł z reklam

14 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
s
Karaoke dla plebsu i motłochu ktore sprzedaje zupy sosy pasty do zebow itp itd
odpowiedź
User
kjk
TVN czyli szmira badziewie tandeta jak zwykle pomiedzy reklama podpasek tamponów zupek w proszku i kredytów
odpowiedź
User
ava
Nic dziwnego, sama przestałam oglądać X Faktor, napisałam oglądać, bo ze słyszeniem piosenek były problemy, za głośna muzyka zagłuszała wokalistów,szkoda. Być może inni z tego samego powodu poszli w moje ślady.
odpowiedź