SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Yahoo eksperymentuje

Yahoo poinformował, że poszerza swoją ofertę o graficzną reklamę przeznaczoną dla użytkowników telefonów komórkowych w Stanach Zjednoczonych.

Yahoo pod koniec tego tygodnia rozpocznie w Stanach Zjednoczonych emisję wąskiego banera reklamowego, który będzie przeznaczony dla na razie małej, ale szybko wzrastającej liczby użytkowników serwisu Yahoo Mobile Web. Jest to spowodowane chęcią zaistnienia Yahoo w tej branży i bycia jej liderem.

“Wyzwaniem jest ekran telefonu komórkowego, który ma ograniczoną przestrzeń i ruchliwość, zatem reklama musi być bardziej istotna, aby wzbudzić zainteresowanie” mówi Julie Ask, analityk JupiterResearch. „To jest dużo większe obciążenie dla użytkownika w porównaniu, z ‘tradycyjną’, internetową reklamą na komputerze” dodaje Ask. Próby reklam rozpoczęły się miesiąc po tym jak Yahoo rozpoczął testowanie reklam tekstowych powiązanych z wynikami wyszukiwania użytkowników. Test miał miejsce w Stanach Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii.

Banery reklamowe nie są jednak niczym nowym w telefonach komórkowych. Pionierzy w branży tacy jak Third Screen Media z Bostonu już pracują z agencjami i reklamodawcami dostarczając reklamy na telefon komórkowy. Jednak liczba Amerykanów posiadających dostęp do szybkiego internetu w telefonie komórkowym stale rośnie, dlatego giganci w branży, tacy jak Yahoo zaczynają interesować się tym rynkiem. Yahoo jest liderem w branży reklamowej opartej na obrazie, zajmuje też drugie miejsce pod względem reklamy opartej na wyszukiwarce, gdzie dominuje jest największy rywal - Google. Nowy dział w branży może okazać się lukratywnym biznesem, decydującym o pozycji lidera.

Klienci mają kontakt ze swoim telefonem komórkowym zawsze i wszędzie, dlatego reklamodawcy są nawet chętni zapłacić za taką reklamę więcej, niż za tradycyjną reklamę internetową. Teraz klienci będą mogli kliknąć interaktywne ogłoszenie, aby dowiedzieć się więcej o ofercie reklamodawcy lub zadzwonić do niego. Reklama mierzyć będzie 150 pixeli i składać się będzie z 21 elementów, będzie to obrazek zajmujący małą powierzchnię u góry ekranu telefonu.

Yahoo Mobile Web Service jest dostępny dla większości telefonów oferowanych przez główne sieci telekomunikacyjne w Stanach Zjednoczonych. Oferuje dostęp do głównych serwisów Yahoo takich jak wyszukiwarka, e-mail, najnowsze informacje, notowania giełdowe i wiadomości sportowe.

JupiterResearch obliczył, że 10% amerykańskich użytkowników telefonów ma dostęp do szybkiego internetu przez telefon, ale tylko 2-3%  korzysta z niego aktywnie, to znaczy częściej niż 5 razy w tygodniu, np. oglądając reklamy. „To jest prawdziwy eksperyment Yahoo” komentuje wyniki Ask.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Yahoo eksperymentuje

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl