SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Żabka mocniej się reklamuje. Przez kwartał przybyło ponad 400 sklepów

W pierwszym kwartale 2025 roku Żabka Group zwiększyła przychody sprzedażowe rok do roku o 13 proc. do 5,67 mld zł, urósł też jej zysk EBITDA i strata netto. Budżet marketingowy firmy poszedł w górę o 17,5 proc. Przez trzy miesiące uruchomiono 436 sklepów Żabka.

Sprzedaż do klientów końcowych wypracowana przez Żabka Group w minionym kwartale sięgnęła 6,62 mld zł, o 14,8 proc. więcej niż przed rokiem. Natomiast w ujęciu porównywalnym dynamika wyniosła równe 6 proc.

Firma w prezentacji dla inwestorów zaznaczyła, że sprzedaż porównywalna była „napędzana unikalną i zróżnicowaną ofertą produktową, przy czym najlepiej radzącymi sobie kategoriami były produkty QMS (w tym street food) oraz napoje” (QMS – quick meal solutions, czyli dania gotowe).

Już 11,5 tys. sklepów Żabka

Na koniec marca br. działało 11 460 sklepów Żabka, o 1 090 (10,5 proc.) więcej niż przed rokiem. Tylko w pierwszym kwartale otwarto 436 placówek: 407 w Polsce i 29 w Rumunii.

W każdym sklepie zakupy przekładały się średnio na 113 paragonów dziennie, o siedem więcej niż przed rokiem. Przez minione 12 miesięcy firma pozyskała 2 456 franczyzobiorców, wobec 2 235 rok wcześniej. W ciągu kwartału w dalszych 2 tys. sklepów zainstalowano piece, obecnie działają one w 90 proc. placówek firmy.

Jej kwartalne nakłady inwestycyjne poszły w górę r/r o 19 proc. do 325 mln zł.

Żabka nie zamierza się zatrzymywać: na koniec marca miała pozyskanych 1 358 lokalizacji pod nowe sklepy (z czego 1,1 tys. do uruchomienia w br.). Przed rokiem dysponowała 1 164 takimi lokalizacjami.

Żabka mocniej reklamuje street food i usługi cyfrowe

W zeszłym kwartale Żabka Group poniosła 4,85 mld zł kosztów własnych sprzedaży, o 12,9 proc. więcej niż przed rokiem. Natomiast wydatki w obszarze ogólnego zarządu podskoczyły o 51,2 proc. do 121 mln zł, głównie wskutek zaksięgowania 20 mln zł nagród związanych z debiutem giełdowym i koszów planu motywacyjnego.

Inwestycje marketingowe firmy zwiększyły się zaś o 17,5 proc. do 67 mln zł. – Wzrost ten wynikał przede wszystkim z przesunięcia wydatków w Żabka Polska (+4,5 mln zł) związanych z kampanią promującą ofertę street food oraz z intensyfikacji działań marketingowych w obszarze Nowych Silników Rozwoju względem I kw. 2024 r. – opisano w komunikacie.

Zysk EBITDA wzrósł o 6,2 proc. do 545 mln zł. Pozostałe wyniki rentowności firmy osłabiło zwiększenie się kosztów amortyzacji o 13,8 proc. do 439 mln zł oraz tylko minimalny spadek wydatków finansowych (głównie na obsługę zadłużenia) – z 252 do 250 mln.

W konsekwencji zysk operacyjny zmalał ze 127 do 106 mln zł i pogłębienie się straty netto z 99 do 125 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Żabka mocniej się reklamuje. Przez kwartał przybyło ponad 400 sklepów

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Obiektywny klient
Nie zauważyłem ani jednej ich reklamy.
odpowiedź
User
kum
Czterysta nowych miejsc na wiece wyborcze Stanowskiego.
odpowiedź
User
Purysta językowy
Panie Zastępco Redaktora Naczelnego!

Szyk przestawny dobry na wszystko!
Tak doskonale nadaje smaku skopiowanym komunikatom prasowym.

Co Pan ma z tą formą bezosobową? Uruchomiono? Ktoś to uruchomił przecież. Chyba że Pan redaktor uważa, że forma bezosobowa nadaje tekstowi… jakości :D :D :D

Do szkoły!
odpowiedź