SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zakaz reklamowania niezdrowej żywności rozszerzony

Wprowadzony ostatnio w Wielkiej Brytanii zakaz emisji reklam niezdrowej żywności (junk food) w czasie programów telewizyjnych przeznaczonych dla dzieci, został rozszerzony na internet, prasę codzienną, czasopisma i kina.

Wcześniejszy zakaz wprowadził Ofcom – regulator brytyjskiego rynku medialnego. Natomiast jego rozszerzenie na inne media zaproponował Committee on Advertising Practice (CAP) – branżowy regulator reklam w mediach typu nonbroadcast.

Według zasad przedstawionych przez CAP, reklamy nie powinny „tolerować albo zachęcać do złych nawyków żywieniowych i niezdrowego stylu życia u dzieci, namawiać do nadmiernej konsumpcji żywności i napojów czy też sprawiać mylącego wrażenia, że reklamowane produkty przynoszą korzyści dla zdrowia”.

Wprowadzony przez CAP reklamowy zakaz wejdzie w życie od 1 czerwca bieżącego roku.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zakaz reklamowania niezdrowej żywności rozszerzony

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl