SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zła walka między Blu-ray i HD-DVD

Konkurencja między dwoma formatami mającymi zastąpić technologię DVD nie jest dobra dla nikogo.

"Szkoda, którą przemysł wyrządza sam sobie nie decydując się na jeden format jest nieobliczalna" - twierdzi Brad Anderson, prezes zarządu Best Buy. - "Dwa niekompatybilne formaty to najgorszy z koszmarów dla klientów."

Walczącymi technologiami są Blu-ray, format dla dysków video wspierany przez Sony i kilku innych producentów oraz HD-DVD, którego orędownikiem jest DVD Forum a także Toshiba, NEC, Intel i Microsoft.

Różnica w ilości danych, jakie mogą przechowywać nowe formaty jest ogromna: standardowy dysk DVD mieści 4,7 GB muzyki i innych danych, podczas gdy Blu-ray ma pojemność aż 25 GB, a HD-DVD 15 GB. Ale mimo ogromnych zalet nowych formatów, firmy wspierające je nie mogą porozumieć się co do jednego standardu.

Na chwilę obecną wydaje się, że obie grupy gotowe są na starcie rynkowe - oczekują, że tak jak w latach 80. XX wieku to klienci zdecydowali o zwycięstwie formatu VHS nad Betamaxem, tak stanie się i tym razem.

Howard Stringer, prezes zarządu Sony, powiedział że rozmowy między obozami Blu-ray i HD-DVD załamały się już jakiś czas temu z wielu powodów i teraz obie frakcje są na pozycjach, z których ciężko będzie się im wycofać.

"Nie ma wątpliwości, że wojna między formatami nie jest dobrym pomysłem, ale nie widzę innego rozwiązania poza kontynuowaniem walki, aż wszyscy przekonają się, że rewolucyjny dysk zapisu wysokiej gęstości [Blu-ray] jest lepszy niż ewolucyjny dysk zapisu wysokiej gęstości [HD-DVD]." - powiedział podczas konferencji na Consumer Electronics Show w Las Vegas.

Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zła walka między Blu-ray i HD-DVD

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl