Zmiany w Netii

NWZ Netii zgodziło się na jej połączenie z El-Netem i 2 innymi spółkami

Redakcja Wirtualne Media
Redakcja Wirtualne Media
Udostępnij artykuł:

Akcjonariusze Netii SA wyrazili we wtorek zgodę na połączenie spółki z jej jednoosobowymi spółkami zależnymi: Regionalnymi Sieciami Telekomunikacyjnymi El-Net SA, Netią Świat SA oraz Polboksem Sp. z o.o., podała Netia w komunikacie po wtorkowym Nadzwyczajnym Walnym Zgromadzeniu.

„Podjęta uchwała ma związek z procesem wewnętrznej konsolidacji spółek z grupy kapitałowej Netia” – podano w komunikacie.

Konsolidacja Netii – poprzez jej połączenie z 19 spółkami w 100% zależnymi – rozpoczęło się jesienią 2003 roku, kiedy zgodę na taki ruch dało NWZ telekomu.

Netia liczyła, że konsolidacja pozwoli na usprawnienie działalności operacyjnej, uproszczenie procedur oraz zmniejszenia kosztów finansowych i ogólnego zarządu. Oszczędności z tego tytułu szacowała na 2-3 mln zł rocznie.

Potrzeba istnienia kilkunastu spółek wynikała z obowiązującego w połowie lat 90-tych ustawodawstwa, gdy zliberalizowano jedynie rynek połączeń lokalnych. O koncesję na świadczenie usług telekomunikacyjnych na danym terenie mogły się ubiegać jedynie firmy tam zarejestrowane.

Uwzględniając konsolidację z El-Netem, Netia podawała wcześniej, że oczekuje osiągnięcia w 2004 roku ok. 900 mln zł przychodów w 2004 roku wobec 700 mln zł uzyskanych w 2003 roku.

El-Net jest jednym z największych niezależnych operatorów telekomunikacyjnych w Polsce, świadczącym usługi dla ponad 61 tys. abonentów, w tym 17 tys. klientów biznesowych, na terenie Warszawy i Bydgoszczy.

W pierwszej połowie 2004 roku grupa Netii miała – według nieaudytowanych danych sporządzonych według Międzynarodowych Standardów Rachunkowości (MSR) – 70,67 mln zł zysku wobec 95,63 mln zł straty rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 428,86 mln zł wobec 333,08 mln zł. (ISB) - bankier.pl

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Nowa dziennikarka Wirtualnej Polski. Transfer z naTemat

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Kia Polska prezentuje model Kia K4. Kampania od agencji Interactive Partnersod

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Prezenterka TVN ambasadorką marki gastronomicznej sieci stacji paliw MOL

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Publicis przejmuje globalną obsługę kreatywną Vodafone

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych
Materiał reklamowy

Stowarzyszenie Nowe Horyzonty wzmacnia zarząd i inwestuje w rozwój najważniejszych projektów filmowych

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu

Nowy dziennikarz w Kanale Sportowym. Nie znika z własnego projektu