SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zmniejsza się przewaga RMF FM nad Radio ZET. Trójka dogoniła Jedynkę

Pozycja lidera rynku radiowego w Polsce należy - bez zmian - do RMF FM, ale stacja zanotowała największy spadek w I kwartale 2016 roku. Największym wzrostem pochwalić się może Trójka, która zmniejszyła dystans do Jedynki. Dalej rośnie słuchalność Tok FM, które jest tuż za Radiem Maryja - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl.

Udział RMF FM pod względem słuchania w I kwartale 2016 roku w grupie wiekowej 15-75 lat wyniósł 23,9 proc., po spadku względem analogicznego okresu rok wcześniej o 1,8 pkt. proc. - wynika z najnowszej fali badania Radio Track Millward Brown, przygotowanej dla portalu Wirtualnemedia.pl. Jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Drugie miejsce zajęło Radio ZET z udziałem na poziomie 13,6 proc., po wzroście o 0,4 pkt. proc. Tym samym przewaga RMF FM nad radiem ZET zmniejszyła się z 12,5 pkt. proc. do 10,3 pkt. proc.

Na podium znalazła się publiczna Jedynka, której udział w rynku wyniósł 9,1 proc., po wzroście o 0,1 pkt. proc.

Oczko niżej uplasowała się Trójka z wynikiem na poziomie 8,6 proc. Udział PR 3 poszedł do góry najbardziej w zestawieniu, bowiem o 1,4 pkt. proc.

Pierwszą piątkę zamyka z kolei VOX FM, którego udział w badanym okresie wyniósł 4,1 proc. (+ 0,1 pkt. proc.).

Duże wzrosty, wynoszące po 0,6 pkt. proc. odnotowały stacje: TOK FM, które zajęło 7. lokatę (udział tej rozgłośni wyniósł 1,9 proc.) i Antyradio, które awansowało z miejsca 9. na 8. (1,4 proc. udziału w rynku).

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

styczeń 2011 : marzec 2011

styczeń 2012 : marzec 2012

styczeń 2013 : marzec 2013

styczeń 
2015:
marzec
2014

styczeń 2015 : marzec 2015

styczeń 2016 : marzec 2016

RMF FM

25,4%

24,3%

25,5%

23,4%

25,7%

23,9%

Radio Zet

16,3%

14,9%

15,0%

15,7%

13,2%

13,6%

Jedynka

12,3%

11,7%

10,1%

10,2%

9,0%

9,1%

Trójka

8,7%

8,2%

7,4%

7,4%

7,2%

8,6%

Radio VOX FM

1,4%

1,7%

1,7%

2,2%

4,0%

4,1%

Radio Maryja

2,4%

3,3%

2,6%

2,3%

2,0%

2,1%

Radio TOK FM

1,4%

1,4%

1,1%

1,2%

1,3%

1,9%

Antyradio

-

-

-

-

0,8%

1,4%

RMF Classic

0,9%

0,8%

1,0%

1,1%

1,2%

1,3%

Dwójka

0,6%

0,6%

0,5%

0,5%

0,4%

0,6%

Czwórka

0,5%

0,4%

0,4%

0,7%

0,4%

0,5%

Zet Chili

-

-

-

-

0,2%

0,3%

Radio Muzo.fm

0,2%

0,2%

0,1%

0,2%

0,3%

0,2%

Dane o rynku radiowym w ostatnim roku.

Udział w czasie słuchania % (Wszyscy 15-75)

styczeń 2015 : marzec 2015

kwiecień 2015 : czerwiec 2015

lipiec 2015 : wrzesień 2015

październik 2015 : grudzień 2015

styczeń 2016 : marzec 2016

RMF FM

25,7%

24,2%

24,9%

24,7%

23,9%

Radio Zet

13,2%

14,1%

13,8%

13,5%

13,6%

Jedynka

9,0%

9,8%

9,6%

9,5%

9,1%

Trójka

7,2%

8,3%

7,9%

7,8%

8,6%

Radio VOX FM

4,0%

4,0%

3,5%

4,2%

4,1%

Radio Maryja

2,0%

1,6%

2,0%

1,7%

2,1%

Radio TOK FM

1,3%

1,5%

1,4%

1,5%

1,9%

Antyradio

0,8%

1,1%

1,0%

1,3%

1,4%

RMF Classic

1,2%

1,1%

1,2%

1,3%

1,3%

Dwójka

0,4%

0,5%

0,5%

0,6%

0,6%

Czwórka

0,4%

0,6%

0,5%

0,5%

0,5%

Zet Chili

0,2%

0,3%

0,4%

0,3%

0,3%

Radio Muzo.fm

0,3%

0,1%

0,2%

0,2%

0,2%

N=

20 907

21 048

20 938

21 047

21 007