SzukajSzukaj
dołącz do nasFacebookGoogleLinkedinTwitter

Zwolnienia w Agorze

Agora zwolni w pierwszym półroczu ponad 16 proc. pracowników

Kolejne w ciągu ostatnich kilkunastu miesięcy zwolnienia w Agorze wydawcy m.in. "Gazety Wyborczej". Jak poinformowała w czwartek Agora w pierwszym półroczu 2004 roku pracę straci około 500 osób z ponad 3.000 zatrudnionych w grupie. Pierwsze wypowiedzenia zostały wręczone już w czwartek.

- Rozstania z ludźmi są bardzo bolesne, zwłaszcza w firmie takiej jak Agora, w której wszystkich nas łączy znacznie więcej niż tylko praca. Jednak dla restrukturyzacji nie ma alternatywy. Starannie przeanalizowaliśmy sytuację i jako Zarząd jesteśmy przekonani, że w ten sposób Agora będzie sprawnie i skutecznie działać na rynku i stawiać czoła nowym wyzwaniom - powiedziała Wanda Rapaczyńska, Prezes Zarządu Agory.

Zarząd Agory zwolnienia uzasadnia niesprzyjającą koniunkturą na rynku reklamowym i wzmożona konkurencją.

- Zarząd Agory SA podjął decyzję o rozpoczęciu procesu restrukturyzacji Spółki. Głównym jej celem jest zapewnienie dalszego sprawnego funkcjonowania Agory w zmieniających się realiach rynku. Zmiany zmierzają ku umocnieniu kondycji finansowej i pozycji konkurencyjnej Spółki, ponieważ od tego zależy wartość jej akcji. Sednem restrukturyzacji jest istotne uproszczenie i uelastycznienie procesów w ten sposób, aby je w maksymalnym stopniu dostosować do potrzeb i oczekiwań klientów Spółki: czytelników, słuchaczy i reklamodawców. Chodzi o zwiększanie efektywności działania. Elementem realizacji tej strategii jest redukcja kosztów operacyjnych. Wynika ona m.in. ze zmiany sposobu funkcjonowania i przemodelowania procesów: centralizacji pewnych funkcji, jak np. finanse czy zarządzanie kadrami, optymalizacji kosztów materiałowych, renegocjowania umów z partnerami -czytamy w komunikacie.

Agora szacuje, że wdrożenie pierwszego etapu planowanych działań przyniesie co najmniej 25 mln zł oszczędności rocznie, począwszy od 2005 roku.

Agora SA, wydawca "Gazety Wyborczej", jest jedną z największych spółek medialnych w Polsce. Powstała w 1989, od 1999 notowana na giełdach w Warszawie i Londynie. Jest właścicielem Art Marketing Syndicate (AMS), lidera na polskim rynku reklamy zewnętrznej pod względem wpływów z reklam i liczby nośników, 14 magazynów kolorowych, portalu www.gazeta.pl oraz wydawcą bezpłatnego tytułu "Metro" i bezpłatnych tytułów "City Magazine" wydawanych w 9 największych miastach Polski. Grupa radiowa Agory liczy 28 radiostacji lokalnych (w tym 2 stowarzyszone) i 1 stację ponadregionalną.

Agora
2004-01-30

Dołącz do dyskusji:

 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiekz postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl