SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Zysk Agory wzrósł o 282,1% r/r

Spółka Agora miała 33,15 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2007 roku wobec 8,68 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie w czwartek.

Zysk Agory wzrósł o 282,1% r/r

Zysk operacyjny na poziomie grupy wyniósł 40,18 mln zł wobec 9,82 mln zł zysku rok wcześniej.

Przychody Grupy wyniosły 333 mln zł (wzrost o 13%), przychody ze sprzedaży reklam 230 mln zł (wzrost o 11,5%), ze sprzedaży wydawnictw 50 mln zł (wzrost o 30%), a ze sprzedaży kolekcji 34 mln zł (wzrost niemal o 20%).

Według szacunków Grupy wydatki na reklamę wzrosły o 9%, wydatki na telewizję wzrosły prawie o 13%, a na reklamę w dziennikach o 2%.

Wpływy ze sprzedaży reklam w Gazecie Wyborczej wyniosły 133 mln zł, a jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach utrzymał się na poziomie 41%.

Tygodniowy zasięg czytelniczy Gazety wyniósł 20,6% (6,2 mln czytelników), a jej sprzedaż egzemplarzowa osiągnęła poziom 442 tys. egzemplarzy.

Wpływy ze sprzedaży Gazety wzrosły o 10 mln zł. To m.in. efekt strategii dwucenowej: różnicowania ceny Gazety ze względu na dołączane do niej płyty DVD oraz inne dodatki.

Przychody AMS-u wyniosły 50 mln zł i były o niemal 11% wyższe niż w 2006 r. EBITDA operacyjna spółki wyniosła prawie 15 mln zł.

Przychody czasopism były na poziomie 29 mln zł (wzrost o 13%), a EBITDA operacyjna segmentu osiągnęła 7,6 mln zł.

Radiostacje zwiększyły przychody o 6% do 18 mln zł i osiągnęły dodatni poziom wskaźnika EBITDA operacyjna w wysokości 1,7 mln zł.

Gazeta.pl zwiększyła przychody z reklam o 68% do 6 mln zł, przy wzroście wydatków na reklamę w internecie na rynku o 30%.

Koszty operacyjne Grupy wyniosły 293 mln zł. Koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników (bez niegotówkowych kosztów planów motywacyjnych) wyniosły 65 mln i obniżyły się o niemal 5%.
Marża EBITDA operacyjna Grupy wyniosła 21%.

Narastająco w I-II kw. 2007 roku grupa miała 47,12 mln zł zysku wobec 9,63 mln zł zysku rok wcześniej przy obrotach odpowiednio 635,86 mln zł wobec 589,12 mln zł.

W ujęciu jednostkowym, narastająco w I-II kw. 2007 roku spółka miała 53,24 mln zł zysku netto wobec 9,00 mln zł zysku rok wcześniej.

Wiceprezes Zbigniew Bąk komentuje:
Mamy za sobą bardzo udany kwartał, dwucyfrowy wzrost przychodów ogółem i przychodów reklamowych. Jednocześnie dobrze kontrolujemy koszty, dzięki czemu udało się istotnie poprawić wynik finansowy Grupy. Na szczególną uwagę zasługują: świetne wyniki czytelnictwa "Gazety Wyborczej" i "Metra", znakomite wyniki rynkowe i finansowe czasopism, dwucyfrowy wzrost przychodów AMS-u, istotna poprawa rentowności radiostacji i rozwój oferty w internecie. Istotny wzrost rentowności w segmentach podstawowych umożliwi nam dalszy rozwój w mediach elektronicznych. Będziemy aktywnie poszukiwać wszelkich opcji w tym zakresie - od wzrostu organicznego, poprzez alianse strategiczne, do fuzji i przejęć.

PERSPEKTYWY
Na podstawie szacunków rozwoju rynku reklamy w pierwszym półroczu 2007 r., Agora podtrzymuje swoje oczekiwania dotyczące 10% wzrostu wydatków na reklamę w 2007 r.
Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami Spółka kontynuuje strategię rozwoju istniejących przedsięwzięć, a także realizuje plan powiększania skali przedsiębiorstwa poprzez szukanie nowych pól aktywności on- i off-line. Na realizację tego planu przewidziane są dodatkowe nakłady finansowe.

RYNEK DZIENNIKÓW / GAZETA WYBORCZA
W pierwszym półroczu 2007 r. średnia sprzedaż Gazety wyniosła 458 tys. egzemplarzy (wzrost o 6%) i była o 92 tys. egzemplarzy wyższa od łącznej średniej sprzedaży Dziennika i Rzeczpospolitej. Średnie rozpowszechnianie płatne Dziennika wyniosło w tym okresie 205 tys. egzemplarzy, przy czym w maju było o niemal jedną czwartą niższe niż przed rokiem i spadło poniżej 200 tys. egzemplarzy, a w czerwcu było najniższe w historii (183 tys. egzemplarzy). W pierwszym półroczu spadło rozpowszechnianie płatne ogólnoinformacyjnych tytułów ogólnopolskich, w tym Rzeczpospolitej o 9,5% (do 161 tys. egzemplarzy), Faktu o 2,2% (do 516 tys.) i Super Expressu o 4,4% (do 197 tys.) oraz dzienników lokalnych Polskapresse o 6,2% i Mecomu o 7%. Przychody Gazety z reklam w pierwszym półroczu 2007 r. wyniosły 248 mln zł (o 3% więcej niż rok wcześniej). Udział Gazety w wydatkach na reklamę w dziennikach w okresie styczeń-czerwiec 2007 r. utrzymał się na poziomie sprzed roku (42%). Łączny udział Gazety i Metra w tych wydatkach w pierwszym półroczu 2007 r. wzrósł do 45%, a łączny udział Faktu i Dziennika wyniósł 11%.

METRO
Metro uzyskało w drugim kwartale 2007 r. bardzo dobre wyniki dziennego czytelnictwa (5,2%). Z tym wynikiem było trzecią najczęściej średnio dziennie czytaną ogólnopolską gazetą codzienną, dystansując Super Express (3,4%), Dziennik (3,1%) i Rzeczpospolitą (2,7%). W maju i czerwcu Metro zanotowało rekordowe wskaźniki czytelnictwa dziennego: 5,4% w maju i 5,5% w czerwcu (ponad 1,6 mln czytelników). Wpływy Metra z reklam wymiarowych w drugim kwartale wzrosły o 56% w stosunku do ubiegłego roku, a udział tytułu w wydatkach na ogłoszenia wymiarowe dzienników krajowych i lokalnych wzrósł do niemal 3%.

INTERNET
W drugim kwartale 2007 r. wpływy Gazeta.pl ze sprzedaży reklam wzrosły o 68% (bez ogłoszeń w wortalach) przy wzroście całego rynku reklamy internetowej o 30%. W maju 2007 r. liczba użytkowników portalu wzrosła do 5,5 mln osób (o 15% więcej niż rok wcześniej), a zasięg Gazeta.pl wśród polskich internautów wyniósł 39%. W drugim kwartale 2007 r. Agora realizowała cel poszerzania zasięgu oferty internetowej poprzez rozwój istniejących serwisów (Wiadomosci.Gazeta.pl, eDziecko.pl, Turystyka.Gazeta.pl) i uruchamianie nowych (wortal komunikaty, nowy serwis gospodarczy, serwis rekrutacyjny dla finansistów). Spółka rozpoczęła budowę multimedialnego newsroomu, którego zadaniem będzie tworzenie najlepszych i najszybszych serwisów newsowych w radiu i w internecie. W ramach rozwoju oferty audiowizualnej i mobilnej Agora podpisała przedwstępną umowę utworzenia spółki z producentem telewizyjnym ATM, która będzie produkowała innowacyjne formaty wideo na potrzeby użytkowników internetu. Agora podpisała też umowę o współpracy z siecią Orange na dostarczanie treści dla platformy mobilnej operatora.

KOLEKCJE WYDAWNICZE
W drugim kwartale 2007 r. Agora prowadziła sprzedaż łącznie 9 kolekcji oraz 11 projektów jednorazowych. W pierwszym półroczu 2007 r. Spółka sprzedała łącznie blisko 5 mln książek i książek z płytami CD/DVD, a zysk operacyjny ze sprzedaży kolekcji wyniósł 12 mln zł.

REKLAMA ZEWNĘTRZNA
Przychody AMS w drugim kwartale 2007 r. wyniosły 49,9 mln zł i były wyższe o 11% niż rok wcześniej. Szacowany udział AMS w rynku reklamy zewnętrznej tym okresie wyniósł 25,7% (bez reklamy tranzytowej). EBITDA operacyjna AMS-u wzrosła tylko o 5% ze względu na wzrost kosztów realizacji kampanii, wynagrodzeń i amortyzacji. Wzrost amortyzacji jest konsekwencją zwiększonych inwestycji w nowe nośniki.

CZASOPISMA
W drugim kwartale 2007 r. wzrosło średnie rozpowszechnianie płatne czasopism Agory (o 0,6%), głównie dzięki wyższej sprzedaży egzemplarzowej Avanti (wzrost o 15%) i Czterech Kątów (wzrost o 26%). Przychody ze sprzedaży egzemplarzowej magazynów wyniosły w tym okresie 12 mln zł (wzrost o 14%), a przychody ze sprzedaży reklam
17,2 mln zł (wzrost o 13%). Udział czasopism Agory w rynku reklamy magazynów ogólnopolskich w drugim kwartale 2007 r. wyniósł 7,5% (wzrost o około 1 pkt%).

RADIO
Stacje radiowe Agory osiągnęły w drugim kwartale 2007 r. dodatni poziom wskaźnika EBITDA operacyjna. Przychody stacji lokalnych ze sprzedaży reklam wyniosły w tym okresie 17,9 mln zł (wzrost o ponad 9%), a ich udział w rynku słuchalności w pierwszym półroczu 2007 r. wyniósł 8,5%. TOK FM osiągnęło w pierwszych dwóch kwartałach tego roku 5,5% udziału w rynku słuchalności stacji radiowych w Warszawie w swojej grupie celowej (3,5% rok wcześniej) i 3,4% we wszystkich miastach nadawania (2,6% rok wcześniej). Przychody ze sprzedaży TOK FM wzrosły w okresie styczeń-czerwiec 2007 r. o 39,4% w stosunku do 2006r. Poziom straty operacyjnej TOK FM zmniejszył się.

  • Więcej informacji:
  • Agora
Newsletter WirtualneMedia.pl w Twojej skrzynce mailowej

Dołącz do dyskusji: Zysk Agory wzrósł o 282,1% r/r

0 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl