Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2019-02-07

A A A POLEĆ DRUKUJ

10 year challange to dobry pretekst do przypomnienia o możliwości personalizacji ustawień prywatności kont społecznościowych

Mariusz Rzepka z Sophos:

10 year challange to dobry pretekst do przypomnienia o możliwości personalizacji ustawień prywatności kont społecznościowych.

 

W ostatnich tygodniach użytkownicy mediów społecznościowych zetknęli się z ciekawą akcją „10 year challenge”. Pojawiło się pytanie o potencjalne bezpieczeństwo związane z prywatnością kont użytkowników, którzy zaczęli się obawiać, czy w viralu chodzi wyłącznie o niewinną zabawę. Niezależnie od rzeczywistych celów autorów tej akcji, to dobry moment, aby przypomnieć użytkownikom Instagrama, Facebooka i Twittera, że ustawienia prywatności i zakres danych udostępnianych zewnętrznie można ściśle personalizować.

„10 year challenge”, jak wszystkie podobne akcje - łańcuszki, przyciąga odbiorców wizualnie, jest proste koncepcyjnie, łatwe do zrobienia i daje wiele możliwości prezentacji angażujących emocjonalnie refleksji.

Typowe łańcuszki, niczym wirusy, są gigantyczną, chwytliwą przynętą dla oszustów dążących do pozyskiwania danych użytkowników portali społecznościowych. Dlatego także w przypadku popularnej akcji „10 year challenge” nie dziwią pytania: „Co, jeśli to kolejna pułapka?”.

Można się zastanawiać nad tym, kto stoi za tą akcją, jakie są korzyści czy też zagrożenia, które ze sobą niesie, jednak w trosce o swoją prywatność i bezpieczeństwo w sieci warto zweryfikować ustawienia prywatności kont społecznościowych w taki sposób, aby odpowiadały treściom, które jesteśmy skłonni udostępnić.

Technologia rozpoznawania twarzy zastosowana w tej akcji może być potencjalnie środkiem do osiągnięcia ukrytego celu. Jeśli więc nie czujemy się wystarczająco komfortowo z wybraną platformą przy użyciu mechanizmu rozpoznawania twarzy na zdjęciach, nie pozostaje nic innego jak wyłączenie jej - warto pamiętać, że istnieje taka możliwość.

 

O Sophos:

Sophos jest liderem rozwiązań bezpieczeństwa IT nowej generacji z szerokim portfolio produktów do kompleksowej ochrony urządzeń końcowych, sieci, poczty i urządzeń mobilnych oraz narzędzi do szyfrowania. Producent oferuje unikalną koncepcję Synchronized Security, czyli pełną integrację i komunikację między poszczególnymi produktami.

 

Ponad 100 milionów klientów w ponad 150 krajach zaufało rozwiązaniom Sophos i wskazuje je jako najlepsze do ochrony przed złożonymi zagrożeniami i utratą danych. Produkty Sophos są dostępne za pośrednictwem globalnego kanału dystrybucji obejmującego 26 tysięcy partnerów. Sophos, z siedzibą w Oxford w Wielkiej Brytanii, jest notowany na Londyńskiej Giełdzie Papierów Wartościowych pod symbolem „SOPH”. Więcej informacji  na www.sophos.com.  





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS

Społeczność Serwis społecznościowy branży mediów, reklamy, PR, badań i internetu ZAREJESTRUJ SIĘ