Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2014-04-07

A A A POLEĆ DRUKUJ

I etap Net Masters Cup zakończony. 356 drużyn przechodzi dalej

Do kolejnego etapu Ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Internecie zakwalifikowało się 356 drużyn spośród 2526 zgłoszonych do konkursu. 14 kwietnia rozpoczną się półfinały, w trakcie których wyłonionych zostanie 21 najlepszych w Polsce zespołów. Walka toczy się o pakiet pełnej opieki na studiach, w tym stypendium finansowe. Organizatorami konkursu są Netia, Grupa Allegro oraz Cisco. Za merytoryczną część konkursu odpowiadają najlepsze polskie uczelnie wyższe.

Ogólnopolska Olimpiada Wiedzy o Internecie to największy w Polsce konkurs o technologiach informatycznych dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Pierwszy etap rozgrywek zakończył się 21 marca. Do kolejnego przeszło najwięcej zespołów z województwa dolnośląskiego (50), mazowieckiego (46), małopolskiego (31), podkarpackiego i wielkopolskiego (po 28). Wśród miast prowadzą: Warszawa – 17 drużyn, Dębica i Wrocław – po 13 oraz Bydgoszcz, Częstochowa, Inowrocław, Lublin, Radom – po 8 drużyn.

Najlepsze – nie tylko w swoim województwie, ale i w całej Polsce – okazały się drużyny „Cloud 9” z Liceum Ogólnokształcącego w Trzebnicy oraz „Czarny jak mleko” z Technikum Hotelarstwa w Kamiennej Górze – obie jako jedyne w Polsce zdobyły 30 pkt na 30 możliwych. Najszybciej w Polsce rozwiązała test drużyna „NoNameKwiatek” z Technikum nr 2 w Dębicy, zajęło jej to zaledwie 9min 59s, w tym czasie zdobyła aż 27 punktów.

W pierwszym etapie eliminacji on-line trzyosobowe drużyny rozwiązywały zadania z zakresu m.in. algorytmiki, programowania, baz danych, sieci komputerowych, grafiki komputerowej, podstaw telekomunikacji, sieci społecznościowych, systemów operacyjnych, informatyki gospodarczej i bezpieczeństwa w sieci. Zadania konkursowe przygotowali partnerzy Net Masters Cup – renomowane uczenie wyższe: Katedra Informatyki (Wydziału IEiT) Akademii Górniczo-Hutniczej, Polsko-Japońska Wyższa Szkoła Technik Komputerowych, Politechniki: Białostocka, Łódzka, Poznańska, Śląska, Warszawska, Wrocławska, Wydział Elektroniki, Telekomunikacji i Informatyki Politechniki Gdańskiej oraz Szkoła Główna Handlowa w Warszawie i Uniwersytet im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.

W półfinałach wyłonionych zostanie 21 drużyn, które wezmą udział w Wielkim Finale rozgrywanym na żywo. Dodatkowo jeden zespół zdobędzie „dziką kartę” w konkursie zorganizowanym na stronie internetowej magazynu komputerowego CHIP, patrona medialnego Olimpiady.

Nagrodą główną dla najlepszej drużyny jest pakiet pełnej opieki podczas nauki na uczelni wyższej na kierunku informatycznym (stypendium finansowe, staż, warsztaty i wejściówki na prestiżowe konferencje naukowe) oraz sprzęt elektroniczny dla każdego z trzech członków drużyny.

Partnerzy i patroni Olimpiady

Poza uczelniami wyższymi, odpowiedzialnymi w całości za ułożenie pytań oraz weryfikację wyników na każdym etapie, nad poziomem merytorycznym czuwa Polskie Towarzystwo Informatyczne oraz Naukowe Towarzystwo Informatyki Ekonomicznej.

Net Masters Cup został objęty Honorowym Patronatem Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego oraz Urzędu Komunikacji Elektronicznej. Patronat medialny nad wydarzeniem objęli: magazyn komputerowy CHIP, serwis Spider’s Web i Wykop.pl

Więcej informacji o Olimpiadzie można znaleźć na stronie www.netmasterscup.pl

Harmonogram Net Masters Cup 2014:

ZAPISY DRUŻYN

13 stycznia – 7 marca 2014

I ETAP TESTÓW ON-LINE - ELIMINACJE

10-14 marca 2014 – weryfikacja zgłoszeń, przydzielanie terminów

17-21 marca 2014 – testy

4 kwietnia 2014 – ogłoszenie wyników

II ETAP TESTÓW ON-LINE - PÓŁFINAŁY

7-11 kwietnia 2014 – przydzielanie terminów

14-16 kwietnia 2014 – testy

30 kwietnia 2014 – ogłoszenie wyników

12 maja – ewentualna dogrywka dla drużyn o identycznym wyniku

KONKURS O „DZIKĄ KARTĘ” – CHIP

między 12 maja a 6 czerwca 2014

FINAŁ

Czerwiec 2014

 

 

 

O Netii:

Netia S.A. jest jednym z największych, a jednocześnie najszybciej rozwijających się operatorów telekomunikacyjnych w Polsce. Dostarcza kompleksowe, zintegrowane i przyjazne użytkownikowi rozwiązania on-line. 

O Grupie Allegro:

Lider branży e-commerce w Europie Środkowo-Wschodniej, grupa firm zarządzających 100 serwisami w ponad 20 krajach. W Polsce do Grupy należą – oprócz platformy transakcyjnej Allegro.pl – również takie serwisy, jak: porównywarka Ceneo.pl,  serwis ogłoszeń lokalnych Tablica.pl, wertykale tematyczne otoMoto.pl, otoDom.pl, mojeauto.pl, lokalo.pl, fashiondays.pl, Citeam.pl, CoKupic.pl i iStore.pl oraz serwisy finansowe PayU i Bankier.pl. Wszystkie usługi i serwisy spółki mają za zadanie wspieranie handlu internetowego na każdym etapie - począwszy od dokonania wyboru towaru, poprzez porównanie cen produktu i zakup, po bezpieczną płatność elektroniczną

O Cisco:

Cisco jest światowym liderem w dziedzinie rozwiązań sieciowych, zmieniających nasze postrzeganie komunikacji i współpracy międzyludzkiej. Sprzęt, oprogramowanie i usługi firmy Cisco są wykorzystywane do budowy rozwiązań internetowych, które umożliwiają zarówno użytkownikom indywidualnym, firmom, jak i całym państwom podniesienie efektywności, zwiększenie poziomu zadowolenia klientów oraz poprawę konkurencyjności.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS

Społeczność Serwis społecznościowy branży mediów, reklamy, PR, badań i internetu ZAREJESTRUJ SIĘ