Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2021-05-05

A A A POLEĆ DRUKUJ

jumpthegap® – wystartowała kolejna edycja prestiżowego konkursu designu

To już 10. odsłona międzynarodowego konkursu jumpthegap®, organizowanego cyklicznie przez markę ROCA we współpracy z Centrum Designu w Barcelonie, dla wizjonerskich designerów, projektantów przedmiotów użytkowych i studentów wzornictwa. W poprzednich edycjach wzięło udział ponad 26 000 uczestników ze 150 krajów świata. W tym roku wyzwanie konkursowe polega na zaprojektowaniu innowacyjnych rozwiązań łazienkowych w zgodzie z Agendą ONZ 2030 na rzecz zrównoważonego rozwoju. Konkurs ruszył 3 maja, a zgłoszenia można przesyłać online jeszcze do 3 czerwca br. poprzez formularz konkursowy na https://contest.jumpthegap.net/register/ jest aż 13 nagród pieniężnych o łącznej wartości 17 000 euro.

Przełom 2020 i 2021 roku, z uwagi na pandemię koronawirusa, przyniósł wiele zmian w życiu gospodarczym i społecznym niemal wszystkich krajów świata. Dlatego każda aktualnie realizowana inicjatywa musi brać pod uwagę nowe wyzwania w pocovidowej rzeczywistości i patrzeć w przyszłość. Tak też jest w przypadku konkursu jumpthegap®, który w ramach 10. edycji nawiązuje do Agendy ONZ na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030 w zakresie opieki zdrowotnej, higieny, ochrony planety, poszanowania różnorodności lub równego dostępu do postępu technologicznego. Dziesiąta edycja wyznacza nowy etap w rozwoju międzynarodowego konkursu projektowego Roca, napędzany kluczowymi wyzwaniami, przed którymi stoimy dzisiaj zarówno jako jednostki, jak i jako społeczeństwo.

„Koncepcja„ przyszłości ”uległa zmianie” - mówi Marc Viardot, dyrektor ds. Marketingu i projektowania korporacyjnego Grupy Roca. „Pojawiają się nowe wyzwania związane z pandemią, podczas gdy inne mają rosnące i żywotne znaczenie, takie jak ochrona planety, wspieranie jej różnorodności czy walka z nierównościami. jumpthegap® ewoluował, aby bardziej bezpośrednio reagować na te problemy, poszukując pomysłów, które są technicznie wykonalne, wnoszą wartość dodaną do innowacji i pokazują różnorodność, zrównoważony rozwój, ponadczasowość i zdolność adaptacji - wartości, które zawsze były częścią DNA Roca ”, dodaje.

Konkurs został podzielony na cztery nowe kategorie:

  • Wellness & Health – obejmuje projekty zapewniające użytkownikom nowy poziom komfortu i spokoju, odnoszące się do takich wartości jak równowaga i harmonia;
  • [Un]neutral design – projekty podkreślające indywidualizm natury ludzkiej i chęć niezależności, które w kreatywny sposób nawiązują do różnorodnych uzdolnień ludzi;
  • Water & Energy – projekty w duchu eko, które doceniają potrzebę inteligentnego i świadomego wykorzystania zasobów naszej planety;
  • Crisis & Emergency – projekty, które, dzięki wykorzystaniu elastycznych i powtarzalnych materiałów i technologii, stanowią odpowiedź na wyzwania związane z permanentnym kryzysem i sytuacjami nadzwyczajnymi.

 

Najważniejsze daty i nagrody

Projekty konkursowe – indywidualne bądź grupowe (maksymalnie 2 osoby), można wysyłać do 3 czerwca br. (konkurs wystartował 3 maja), za pośrednictwem strony: www.jumpthegap.net. Po preselekcji dokonanej przez przedstawicieli Roca Design Center i Roca Global Innovation Hub, jury oceni zgłoszenia w dwóch turach: od 16 do 27 czerwca (wyłonieni zostaną zwycięzcy w czterech kategoriach) i od 28 czerwca do 4 lipca (wyłoniony zostanie zwycięzca nagrody „Best of the Best”). Ogłoszenie zwycięzców nastąpi podczas wirtualnej ceremonii rozdania nagród, która zaplanowana jest na 6 lipca br.

Jury wyłoni w tym roku aż 13 laureatów. Przyznane zostaną aż 4 nagrody po 2000 euro dla zwycięzcy w każdej kategorii, 8 nagród po 500 euro dla pierwszego i drugiego wicemistrza w każdej kategorii, oraz nagroda główna w wysokości 5000 euro dla projektu „Best of the Best”, wybranego spośród czterech zwycięzców.

Należy dodać że 10 edycja jumpthegap® nie zakończy się jednak ceremonią wręczenia nagród. Będzie on kontynuowany aż do 2022 roku z serią publicznych okrągłych stołów i debat, podczas których będą badane innowacyjne rozwiązania zapewniające bardziej zrównoważoną przyszłość, podczas których tegoroczni finaliści i zwycięzcy będą mieli możliwość omówienia swoich przełomowych projektów.

Projekty konkursowe oceniać będzie jury w składzie:

  • Shigeru  Ban – japoński architekt i zdobywca nagrody Pritzkera z 2014 roku, przewodnicząca kapituły konkursowej (Japanese architect and 2014 Pritzker Prize winner, Jury President);
  • Somi Kim – starszy dyrektor ds. rozwiązań opieki zdrowotnej w Johnson & Johnson (J&J) (Design Senior Director, Healthcare Solutions at Johnson & Johnson (J&J) Design);
  • Paul Priestman – projektant, prezes PriestmanGoode (Designer, Chairman of PriestmanGoode);
  • Andrea Trimarchi and Simone Farresin założyciele studia projektowego Formafantasma (Founders of Formafantasma design studio);
  • Deborah Seward – dyrektor Regionalnego Centrum Informacyjnego ONZ w Belgii (Director of United Nations Regional Information Centre in Belgium);
  • Mariana Amatullo – prezes Cumulus International Association of Universities and Colleges of Art, Design and Media (President of Cumulus International Association of Universities and Colleges of Art, Design and Media);
  • Isabel Roig – dyrektor wykonawczy Centrum Designu w Barcelonie i prezes World Design Weeks (Executive Director of BcD Barcelona Design centre and President of World Design Weeks);
  • Marc Viardot – dyrektor ds. marketingu i projektowania korporacyjnego Grupy Roca (Roca Group’s Corporate Marketing and Design Director). 

 

Więcej informacji o konkursie pod adresem: www.jumpthegap.net

 

 

O jumpthegap®

 

to międzynarodowy konkurs projektowy promowany przez Roca od 2004 roku. Głównym celem jumpthegap® jest zaoferowanie międzynarodowej platformy dla młodych utalentowanych architektów i projektantów. Na tej platformie profesjonaliści z zakresu architektury i projektanci oraz studenci z całego świata mogą rozwijać i prezentować swoje talenty, tworzyć kreatywne rozwiązania dla przestrzeni łazienkowej.

Nowe spojrzenie jumpthegap® w przyszłość wywodzi się z przekrojowych wyzwań, jakie stawia Agenda ONZ na rzecz zrównoważonego rozwoju do roku 2030 w zakresie opieki zdrowotnej i higieny, ochrony planety, poszanowania różnorodności lub równego dostępu do postępu technologicznego. W związku z tym konkurs stanowi wyzwanie dla nowych pokoleń projektantów i architektów, aby wymyślili rzeczywiste i innowacyjne rozwiązania dla przestrzeni łazienkowej, zarówno publicznej, jak i prywatnej, z prawdziwie społecznym, integracyjnym i zrównoważonym nastawieniem. Ostatecznym celem dla wszystkich uczestników jest zaprojektowanie produktu lub usługi, które rozwiązują którekolwiek z wyzwań zawartych w Agendzie 2030, zapewniają innowacyjną wartość dodaną i są technologicznie wykonalne.

O Roca

Roca to firma zajmująca się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów do łazienki, a także ceramicznych płytek podłogowych i ściennych dla architektury, budownictwa i wyposażenia wnętrz. Firma działa w 170 krajach, posiada 85 centrów produkcyjnych i zatrudnia 24 000 specjalistów na całym świecie.

Ta rodzinna firma jest liderem na rynku w Europie, Ameryce Łacińskiej, Indiach i Rosji. Ma również silną obecność w Chinach i pozostałych krajach Azji, na Bliskim Wschodzie, w Australii i Afryce. Dzięki temu jest światowym liderem w swojej działalności.

www.roca.com

O Barcelona Design Center (BcD)

BcD to organizacja, która wspiera innowacje, kreatywne talenty i promocję wzornictwa Barcelony na całym świecie i działa jako strategiczny partner w zakresie projektowania w celu tworzenia wspólnej wartości z firmami, przedsiębiorcami, profesjonalistami i instytucjami.

Centrum postrzega projektowanie jako czynnik transformacji, który napędza konkurencyjność, zrównoważony rozwój i pozytywny wpływ na społeczeństwo, zgodnie z celami zrównoważonego rozwoju ONZ (Agenda 2030).

www.bcd.es

www.jumpthegap.net





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS

Społeczność Serwis społecznościowy branży mediów, reklamy, PR, badań i internetu ZAREJESTRUJ SIĘ