Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2019-08-14

A A A POLEĆ DRUKUJ

Kalkulator trzeźwości – sprawdź poziom alkoholu we krwi

Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy opracował kalkulator, który określa poziom alkoholu we krwi, pokazuje ile czystego etanolu wypiliśmy i informuje jak długo będzie wydalany z organizmu.

Kalkulator został stworzony dla wszystkich, którzy planują spożywać alkohol, mają wątpliwości czy mogą prowadzić samochód, nie wiedzą ile czystego etanolu wypili lub zastanawiają się jak dużo kalorii zawierają napoje alkoholowe – wystarczy odwiedzić stronę internetową www.pijodpowiedzialnie.pl.

Gdy wybierzemy płeć, podamy wagę, zaznaczymy rodzaj alkoholu, objętość i liczbę wypitych porcji, dowiemy się jak dużo promili mamy we krwi i kiedy się ich pozbędziemy z organizmu. Otrzymamy również informację ile czystego alkoholu i kalorii dostarczyły nam trunki. Każdy organizm reaguje na alkohol inaczej, dlatego uzyskane wyniki należy traktować orientacyjnie.

Z kalkulatora warto korzystać przed spotkaniami towarzyskimi i wcześniej obliczyć maksymalną ilość alkoholu, którą można spożyć, żeby na przykład następnego dnia bezpiecznie prowadzić samochód.

„Zachęcam do  przetestowania kalkulatora – wiele osób na pewno zdziwi się, że nawet nieduża ilość spożytego alkoholu jest bardzo szybko zauważalna we krwi  i ma wpływ na nasze reakcje  i zachowania. Kalkulator uzmysławia też jak długo alkohol jest wydalany z organizmu, dlatego zasady świadomego i odpowiedzialnego  korzystania z napojów alkoholowych powinny być wcielane w życie przez każdego z nas”, podkreśla Witold Włodarczyk, Prezes Związku Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy.

Eksperci ZP PPS opracowali dekalog odpowiedzialnego spożywania alkoholu:

1.     Uzupełniaj płyny między toastami. 

  1. Nie pij alkoholu na pusty żołądek.
  2. Kontroluj ilość wypitego alkoholu.
  3. Odpocznij “po” – organizm potrzebuje czasu na pozbycie się alkoholu.
  4. Pij mało lub zrezygnuj z picia jeśli planujesz podróż lub efektywną pracę.
  5. Nie pij, kiedy prowadzisz, używasz maszyn lub wykonujesz trudne czynności.
  6. Upewnij się, że na imprezie jest osoba niepijąca, która pilnuje dzieci.
  7. Jeśli ktoś z uczestników zabawy ma gorszy dzień, zaopiekuj się nim.
  8. Dbaj o swoje otoczenie –posprzątaj po sobie.
  9. Nie zmuszaj i nie namawiaj do picia alkoholu.

Zagadnienie jest istotne, ponieważ okazuje się, że Polacy mają kłopot z oszacowaniem ile czystego alkoholu znajduje się w kuflu piwa, lampce wina lub kieliszku wódki. Według instytutu IBRIS aż 63 proc. badanych twierdzi, że w 50 ml kieliszku wódki jest więcej alkoholu niż w półlitrowej butelce piwa, podczas gdy w rzeczywistości zawierają tyle samo etanolu. Badania pokazały, że ankietowani zaniżali zawartość alkoholu w piwie i drinkach, natomiast w przypadku wódki, whisky, czy brandy byli przekonani, że te napoje zawierają więcej procentów.

Niepokoi również fakt, że zaledwie 46 proc. Polaków uznaje piwo jednoznacznie za alkohol, a w przypadku cydru zaledwie 29 procent ankietowanych uważa, że jest to napój z procentami.

Chcemy uświadomić wszystkim Polakom, że bez względu na to po jaki napój alkoholowy sięgamy, to zawsze spożywamy ten sam rodzaj alkoholu etylowego. Pamiętajmy, że w kieliszku wódki, lampce piwa i szklance piwa znajduje się taka sama ilość czystego alkoholu”, podkreśla Witold Włodarczyk.

Z powodu niskiej świadomości konsumentów Związek Pracodawców Polski Przemysł Spirytusowy – organizacja zrzeszająca producentów wyrobów spirytusowych - prowadzi cykliczną kampanię społeczną „Alkohol. Zawsze odpowiedzialnie”, która zachęca Polaków do świadomego sięgania po napoje alkoholowe. Poprzez działania w social mediach oraz kampanię billboardową, hasło kampanii dotarło już do ponad 18 milionów osób.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS

Społeczność Serwis społecznościowy branży mediów, reklamy, PR, badań i internetu ZAREJESTRUJ SIĘ