Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2019-12-13

A A A POLEĆ DRUKUJ

Kolor roku 2020, czyli Classic Blue w żywności

Classic Blue to jak ogłosił Pantone Color Institute kolor roku 2020. Niebo krótko po zapadnięciu zmroku – to tylko jedno z założeń określających tę barwę  symbolizującą jednocześnie wodę w oceanie tuż przed deszczem, spokój, pewność siebie oraz stabilizację . Jak natomiast sytuacja przedstawia się w kwestii żywności? Czy kolor w niej ma również aż takie znaczenie i dlaczego w codziennym menu warto stawiać na produkty o barwie niebieskiej i fioletowej?

O tym, że kolor ma znaczenie wiedzą wszyscy, a przynajmniej większość ludzi. To on sprawia, że mamy więcej energii, czujemy się dobrze i komfortowo, a także, jeżeli jest źle dobrany potrafi skuteczni zepsuć nastrój i wprowadzić uczucie zmęczenia. Cisza i spokój – to według ekspertów Instytutu Pantone ma symbolizować koloru roku 2020, czyli Classic Blue. Ponadto wspomniana barwa to także pewność siebie i pragnienie stabilizacji a także trwałych życiowych fundamentów. Wszystko to w obecnych, niepewnych czasach, które zdominowane są przez technologię. 

Obecnie wyróżniamy pięć głównych grup kolorystycznych owoców i warzyw: białe, żółte i pomarańczowe, czerwone, zielone oraz niebieskie i fioletowe. Przyjęto jednak, że im ciemniejsza barwa produktu, tym jest on zdrowszy dlatego też np. czarna porzeczka, borówki, bakłażan czy też kapusta czerwona są tak zdrowe.

Warzywa i owoce w kolorze niebieskim i fioletowym cechuje przede wszystkim zawartość antocyjanów, czyli flawonoidów będących bardzo silnymi przeciwutleniaczami. Niszczą one wolne rodniki, pomagając jednocześnie opóźnić proces starzenia. Co więcej, pomagają utrzymać odpowiednie ciśnienie krwi a także leczyć infekcje układu moczowego. Ponadto bardzo dobrze działają na wzrok a także hamują rozrost komórek nowotworowych.

Czarna porzeczka bogactwem witamin

Czarna porzeczka to rodzimy polski produkt, zdecydowanie zbyt mało doceniany. - Owoce posiadają ogromne ilości witaminy C – w 100 g czarnej porzeczki znajduje się aż czterokrotna dzienna norma dla dorosłych! Co ważne, witamina C w czarnej porzeczce występuje razem z pokaźną porcją witaminą P, która wspiera przyswajanie tej pierwszej. W owocach znajdziemy też dużo witamin z grupy B, prowitaminę A, biotynę i kwas foliowy, a także potas, żelazo, wapń, magnez, mangan, bor i jod. Czarna porzeczka oczyszcza organizm z toksyn, wspomaga leczenie wątroby i nerek. Ma też działanie przeciwzapalne i bakteriobójcze, dlatego warto ją jeść w okresach osłabionej odporności – mówi Anna Bukowiec z firmy MICROFOOD właściciela marki Puffins. Podczas XXXIV certyfikacji żywności, pośród wyróżnionych specjałów wspomnianej firmy Loża Ekspertów nagrodziła Puffins czarna porzeczka BIO certyfikatem jakości produktu „Doceń polskie” oraz tytułem TOP PRODUKT. - Co prawda sezon na świeżą czarną porzeczkę minął w lipcu, ale nadal możemy ją przegryzać w postaci chrupiącej puffinsowej przekąski – gwarantujemy, że zachowała cały smak, aromat oraz swoje bogate właściwości, tak przydatne w okresie jesienno-zimowym - dodaje A. Bukowiec.

Czarna porzeczka na każdą okazję

Czarna porzeczka ma charakterystyczny, słodko-cierpki smak, który świetnie współgra ze słodkimi wypiekami. Sprawdzi się też w koktajlach, galaretkach, można zrobić z niej kisiel oraz domowe lody i sorbety. Puffinsową przekąskę można do woli chrupać, dodać do ciast, muesli, zrobić domową granolę albo posypać nią koktajl lub sałatkę. W okresie świątecznym można z powodzeniem udekorować nią pierniczki lub ciasteczka. Ciekawie smakuje też z serami. 

* * *

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

www.docenpolskie.pl

www.blog.docenpolskie.pl 

Celem programu „Doceń polskie” jest promocja wysokiej jakości produktów spożywczych dostępnych na polskim rynku. Ich selekcją, oceną i przyznaniem certyfikatu „Doceń polskie” zajmują się specjaliści zawodowo związani z żywnością i technologią żywienia, którzy tworzą Lożę Ekspertów. Zasiadają w niej m.in. członkowie Klubu Szefów Kuchni. 

Twórca programu „Doceń polskie” jest także organizatorem projektu BlogerChef (blogerchef.pl) – innowacyjnego przedsięwzięcia skierowanego do blogerów kulinarnych. 

 

* * *

KONTAKT:

Ogólnopolski Program Promocyjny „Doceń polskie”

www.docenpolskie.pl

 

Kontakt dla mediów:

Magdalena Matusik

magdalena.matusik@adventure.media.pl

Adventure Media s. c. Agencja Public Relations

www.adventure.media.pl

tel. 690 449 064

tel. 32 724 28 84

 

fax 32 417 01 70






Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS

Społeczność Serwis społecznościowy branży mediów, reklamy, PR, badań i internetu ZAREJESTRUJ SIĘ