Gorący temat

Tomasz Lis nie jest w ciężkim stanie zdrowotnym. „Wszystko pod kontrolą”

WIĘCEJ

Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2019-07-15

A A A POLEĆ DRUKUJ

Niezależność w pracy, czyli czym jest „gig economy”?


Coraz rzadziej praca polegająca na realizowaniu drobnych projektów, tzw. gigów, kojarzy się
z dorywczym zarobkiem. Dla wielu osób staje się podstawową formą utrzymania, a dla firm, np. tych opartych na crowdsourcingu – sposobem szybkiego rozwoju.

 

Kim jest „gigger”?

 

Za początek zjawiska „gig economy” uznaje się przełom wieków, gdy internet stał się przestrzenią, gdzie poszukiwano pracowników i zlecano pracy. Ten fenomen zapoczątkowany w Stanach Zjednoczonych, w Polsce często nazywany jest gospodarką dzielenia lub współdzielenia. Polega on na tzw. pracy od zlecenia do zlecenia, a jego szybki rozwój w ostatnich latach w dużej mierze wiąże się
z coraz bardziej zaawansowanymi technologiami oraz ich stale rosnącym wpływem na życie człowieka.

 

Z danych amerykańskiej agencji Bureau of Labor Statistics wynika, że osoby pracujące w taki sposób stanowią 34% wszystkich pracowników w Stanach Zjednoczonych. Wszystko wskazuje, że do końca przyszłego roku odsetek ten wzrośnie nawet do 43%[1]. W 2016 roku w raporcie EY Global Contingent Workforce Study pojawiła się nawet nazwa grupy osób, które pracują w ten sposób, jako społeczności – „giggersi” 

 

Agnieszka Delman

 

Public Dialog

 

Tel. 535 600 775

 

a.delman@publicdialog.pl

 

                                                                                                                                                                       

 



[1] https://www.bls.gov/news.release/conemp.nr0.htm

[2] https://gigeconomy.ey.com/Documents/Gig%20Economy%20Report.pdf





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS

Społeczność Serwis społecznościowy branży mediów, reklamy, PR, badań i internetu ZAREJESTRUJ SIĘ