Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2017-12-18

A A A POLEĆ DRUKUJ

Schneider Electric przyłącza się do walki ze zmianą klimatu podczas One Planet Summit

Warszawa, 15 grudnia 2017r. – Schneider Electric, lider cyfrowej transformacji w zarządzaniu energią i automatyce, zobowiązał się do pozyskiwania w 100% energii ze źródeł odnawialnych. Zobowiązania te są kolejnym, ważnym krokiem firmy na drodze do ograniczenia emisji dwutlenku węgla do 2030 r. Ponadto, podczas szczytu One Planet Summit w Paryżu, firma ogłosiła, że zdecydowała się dołączyć do dwóch globalnych inicjatyw pod przewodnictwem The Climate Group, skupiających wpływowe przedsiębiorstwa zaangażowane w przyspieszanie działań na rzecz klimatu.

Schneider Electric ambitnie realizuje swoje postanowienia w zakresie poprawy warunków klimatycznych. Firma zamierza zmniejszyć emisję dwutlenku węgla w zakładach do 2030 roku poprzez produkowanie energii ze źródeł odnawialnych. W związku z tym Schneider Electric aktywnie uczestniczy w licznych inicjatywach, takich jak:

Rada ds. Przywództwa w zakresie klimatu: od początku 2017 r. Schneider Electric jest członkiem-założycielem Rady ds. Klimatu w Stanach Zjednoczonych. Wspiera nowe rozwiązania, zarówno pro-rozwojowe, jak i proekologiczne, mające na celu rozwiązywanie problemów związanych z zmianami klimatycznymi.

Global Footprint Network: latem 2017 r. Schneider Electric podpisał umowę partnerską z Global Footprint Network – międzynarodową organizacją non-profit. Najważniejszym celem porozumienia jest zadbanie o stworzenie warunków zrównoważonej przyszłości, w której wszyscy ludzie mają równe prawa i możliwości rozwoju;

Uruchomienie EcoStruxure™: w listopadzie ubiegłego roku, Schneider Electric wprowadził kolejną generację rozwiązania EcoStruxure. Jest to otwarta platforma i architektura obsługująca Internet Rzeczy (IoT), będąca technologicznym fundamentem rozwoju i wdrażania produktów, rozwiązań i usług firmy. Bazuje ona na sześciu architekturach systemowych.z zakresu IT, budownictwa, maszyn, urządzeń i sieci – na rynku budownictwa, centrów przetwarzania danych oraz przemysłu;

Livelihoods Carbon Fund: Schneider Electric, wspólnie z Crédit Agricole, Danone, Firmenich, Hermès, Michelin, SAP oraz Voyageurs du Monde, uruchomił nowy fundusz inwestycyjny, którego docelowa wartość wynosi 100 milionów euro. Celem funduszu jest poprawa warunków życia dwóch milionów ludzi, a także ograniczenie emisji do 25 milionów ton CO2 w ciągu najbliższych 20 lat.

Podczas zakończonego niedawno szczytu One Planet w Paryżu, Schneider Electric ogłosił także, że dołącza do innych liderów zrównoważonego rozwoju i zamierza jeszcze bardziej angażować się w tego rodzaju działania. Aby wesprzeć i przyspieszyć wspólną walkę ze zmianami klimatu, firma wspiera dwie globalne inicjatywy pod przewodnictwem The Climate Group: RE 100 oraz EP 100. Celem RE 100 jest wykorzystanie energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych w 100% do 2030 r., przy pośrednim celu wynoszącym 80% do 2020 r. Z kolei głównym założeniem EP100 jest podwojenie wydajności produkcji energii do 2030 r., w porównaniu do poziomu z 2005 r.

Jako światowy lider Schneider Electric mocno koncentruje się zarówno na inteligentnej kontroli, jak i na aktywnym zarządzaniu dystrybucją i zużyciu energii – mówi Jacek Łukaszewski, Prezes Klastra Schneider Electric na Europę Środkowo-Wschodnią. – Jesteśmy mocno zaangażowani we wprowadzanie na rynek rozwiązań, które zwiększą wydajność procesów przemysłowych oraz są poprawiają efektywność energetyczną.

Schneider Electric, chcąc zrealizować cele zakładane w inicjatywnie RE 100, dokona przejścia w 100% na odnawialną energię elektryczną za pomocą trzech kluczowych elementów, a pośrednim celem jest osiągnięcie 80% zużycia energii ze źródeł odnawialnych do 2020 r., natomiast do 100% w roku 2030. W tym celu wykorzystane zostaną:

Projekty w zakładach Schneider Electric na całym świecie: Inicjatywy w zakresie energii odnawialnej są już obecne w niektórych lokalizacjach Schneider Electric. Do ciekawych przykładów należy m.in. dach słoneczny w zakładzie w Vadodara (Indie), Bangpoo (Tajlandia) lub energia geotermalna i słoneczny dach we flagowym biurze "The Hive" we Francji. Jednocześnie firma planuje rokrocznie zwiększać liczbę dobrych praktyk, co sprawi, że wzrośnie też liczba możliwości przedsiębiorstwa w zakresie energii odnawialnej i będzie ono stanowić dobry wzór dla innych organizacji rozważających kwestię wdrożenia podobnych proekologicznych działań.

Długoterminowe zamówienia zewnętrzne poza miejscem budowy poprzez umowy zakupu energii (PPA): PPA jest długoterminową (trwającą 12-20 lat) umową sprzedaży energii elektrycznej pomiędzy deweloperem energii odnawialnej a nabywcą. Umowy PPA umożliwiają deweloperom pozyskanie finansowania na nowe projekty związane z energią wiatrową, słoneczną lub inną energią odnawialną i umożliwiają nabywcom korzystanie z atrakcyjnych, przewidywalnych cen czystych źródeł energii;

Certyfikaty Atrybutów Energetycznych (EAC) i taryfy ekologiczne: EAC jest instrumentem wolnorynkowym, który weryfikuje, że jedna megawatogodzina energii odnawialnej została wygenerowana i dodana do sieci z zielonego źródła energii. Schneider Electric wykorzysta EAC jako elastyczny i szybki sposób pozyskiwania i śledzenia energii odnawialnej.

Działania realizowane podejmowane przez Schneider Electric mają na celu poprawę komfortu i bezpieczeństwa przy jednoczesnym obniżeniu zużycia energii i emisji dwutlenku węgla. Dostęp do energii jest podstawowym prawem człowieka. Dlatego firma zamierza angażować się w różne inicjatywy i wprowadzać innowacje, by pomóc tym, którzy nie mają dostępu do energii. Firma chce opracować technologie o niskiej emisji dwutlenku węgla, które w niedrogi i niezawodny sposób dostarczą energię 10% mieszkańcom Ziemi zagrożonych jej brakiem.

W Schneider Electric staramy się odpowiedzieć na nowe wyzwanie energetyczne świata, zwiększając efektywność energetyczną zarówno w domach,  budynkach komercyjnych, jak zakładów przemysłowych. W świecie bardziej zdekarbonizowanym, zdigitalizowanym i zdecentralizowanym, zużycie energii musi być bardziej efektywne – mówi Anna Szymczyk, Marketing Communications & PR Manager w Schneider Electric.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS

Społeczność Serwis społecznościowy branży mediów, reklamy, PR, badań i internetu ZAREJESTRUJ SIĘ