Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2016-06-02

A A A POLEĆ DRUKUJ

Włocławianie ponownie spisali się na medal

6 958 przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych z naszego miasta zebrało w trakcie trwania XIV edycji akcji „Drzewko za butelkę” 603 364 zużytych butelek PET. Tym samym najmłodsi włocławianie pobili swój zeszłoroczny wynik, poprawiając go aż o 40 689 zgromadzonych butelek.

Dziś w Centrum Kultury Browar B odbyły się uroczyste finały akcji „Drzewko za butelkę”, której koordynatorem lokalnym - od momentu jej powstania – jest spółka ANWIL. Najpierw podsumowano zaangażowanie przedszkolaków, a następnie uczniów szkół podstawowych

W tegorocznej edycji akcji zwyciężyli – podobnie jak rok wcześniej – uczniowie Przedszkola nr 26, którzy zebrali 64 451 butelek, podczas gdy w 2015 r. zgromadzili ich 47 502 sztuk. Na kolejnych miejscach uplasowały się Przedszkola nr 4 (37 149 butelek vs. 33 769 butelek w poprzedniej edycji akcji) oraz nr 6 (21 632 butelek). Również te przedszkola w tej samej kolejności zajęły miejsca na podium w kategorii efektywność (liczba zebranych butelek przypadających na jednego ucznia).

W rywalizacji szkół podstawowych to Szkoła Podstawowa nr 22, podobnie jak zeszłym roku, zebrała najwięcej, bo aż 91 750 butelek, a więc o ponad 2000 więcej niż w 2015 roku, kiedy jej uczniowie zgromadzili 89 686 butelek.

W przypadku drugiego i trzeciego miejsca ubiegłoroczny brązowy medalista, a więc Szkoła Podstawowa nr 23 (51 986 zebranych butelek w 2016 r. vs. 36 376 zebranych butelek w 2015 r.) wyprzedziła srebrnego medalistę anno domini 2015, a więc Szkołę Podstawową nr 11, która w tej edycji z wynikiem 41 732 uplasowała się na miejscu trzecim (38 646 butelek w 2015 r.).

W kategorii efektywność (liczba zebranych butelek przypadających na jednego ucznia) –ponownie zwyciężyła Szkoła Podstawowa nr 11, wyprzedzając Szkołę Podstawową nr 8 i Prywatną Szkołę Podstawową Zespołu Edukacji „Wiedza”, która także w ubiegłym roku zajęła trzecie miejsce.

Indywidualnie, pierwsze miejsce zajęła Gabriela Gromadzka z Przedszkola Publicznego nr 26, który zgromadziła 37 700 butelek ( w 2015 r. zebrała ich 16 000).

Szkoła Podstawowa nr 22 i Przedszkole Publiczne nr 26, które zebrały największą liczbę butelek oraz Szkoła Podstawowa nr 11, a także ponownie Przedszkole Publiczne nr 26, mogące pochwalić się największą efektywnością zbieraczy, otrzymały od spółki ANWIL nagrody pieniężne w wysokości 2000 zł z przeznaczeniem na organizację wycieczki o charakterze ekologiczno-edukacyjnym.

Włocławska spółka z Grupy ORLEN ufundowała również seans w Multikinie o wartości 1200 zł dla uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 8 (II miejsce pod względem efektywności) oraz nr 23 (II miejsce pod względem liczby zebranych butelek), a także nagrody pieniężne w wysokości 600 zł, przeznaczone na zakup drobnego sprzętu sportowego dla Szkoły nr 11 (III miejsce pod względem liczby zebranych butelek) oraz Prywatnej Szkoły Podstawowej Zespołu Edukacji „Wiedza” (III miejsce pod względem efektywności).

ANWIL nagrodził także Przedszkole Publiczne nr 6, zapraszając najaktywniejszych zbieraczy z tej placówki do Sali Zabaw. 

Tegorocznymi sponsorami akcji i fundatorami nagród we Włocławku, obok ANWIL-u, były  firmy INDORAMA VENTURES Poland oraz CONDITOR, który także odbierał butelki PET.

Partnerami inicjatywy w wymiarze lokalnym było Miasto Włocławek, Centrum Kultury Browar B oraz Włocławskie Centrum Edukacji Ekologicznej. Natomiast na poziomie ogólnokrajowym akcja odbywała się pod patronatem Ministerstwa Środowiska, Lasów Państwowych i Stowarzyszenie Polski Ruch Czystszej Produkcji.

Zdjęcie: fot. ANWIL, na zdjęciu przedszkolaki z nagrodzonych przedszkoli z koordynatorem akcji „:Drzewko za butelkę” we Włocławku z ramienia ANWIL – Małgorzatą Pelc. Zdjęcie wykonano 02.06.2016 r. w Centrum Kultury Browar B we Włocławku.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS

Społeczność Serwis społecznościowy branży mediów, reklamy, PR, badań i internetu ZAREJESTRUJ SIĘ