Centrum Prasowe Wirtualnemedia.pl

Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść.

2019-04-18

A A A POLEĆ DRUKUJ

Zarządzanie ruchem sieciowym - czemu branża eCommerce powinna zwrócić na nie uwagę?

Większość polskich firm całkowicie zaniedbuje kwestię zarządzania ruchem sieciowym lub zajmuje się nim samodzielnie w minimalnym zakresie. Tymczasem, jak pokazują doświadczenia rynku eCommerce, większe zaangażowanie w administrowanie siecią może nie tylko przynieść więcej zysków, ale i zapobiec dotkliwym stratom. Co ważne, aby to zrobić, nie trzeba ponosić wysokich kosztów na rozwój sieciowej infrastruktury czy dedykowany personel IT. 

Mali nie inwestują w IT

Badania Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości pokazują, że 83 proc. firm w ogóle nie zatrudnia personelu IT, co oznacza, że samodzielnie zarządzają infrastrukturą sieciową lub całkowicie zaniedbują tę kwestię. Z czego to wynika?

Choć w Polsce działa niemal 2 000 000 firm, jak wynika z raportu PARP, aż 99,8 proc. stanowią mikro, małe i średnie przedsiębiorstwa. Większość z nich nie decyduje się na zatrudnienie specjalistów, którzy byliby odpowiedzialni między innymi za administrowanie siecią. Według 41 proc. małych i średnich przedsiębiorstw, rozwiązywanie problemów IT to niepotrzebna strata czasu, a także mniejsza wydajność pracowników (37%), a dla 35% oznacza to nieplanowane koszty oraz niższą jakość pracy – wynika z badania SMB IT Pain-Point Survey 2018 Konica Minolta. Tymczasem doświadczenie wielu firm pokazuje, że zignorowanie tego problemu może dla przedsiębiorstwa w dłuższej perspektywie wiązać się z realnymi stratami. Jak temu zapobiec?

Z myślą o przedsiębiorstwach, które z różnych powodów nie mogą sobie pozwolić na taką obsługę, przychodzą znane specjalistom IT narzędzia do równoważenia obciążenia serwerów. Jedno z nich zostało stworzone przez polski startup programistyczny - PerfOps. FlexBalancer, oparty na chmurze, w dynamiczny sposób kieruje ruchem sieciowym w czasie rzeczywistym oraz monitoruje infrastrukturę internetową.

Aby zaadaptować narzędzie do równoważenia serwerów w firmie, wcale nie trzeba zatrudniać specjalistów IT i posiadać głębokiej wiedzy o działaniu serwerów. Najnowsze rozwiązania są jak najbardziej przyjazne dla użytkownika i mocno zautomatyzowane, interfejsy użytkownika są łatwe do przyswojenia, a smart UI umożliwia łatwą i szybką konfigurację nawet przedsiębiorcom nie obeznanym z tajnikami branży IT – ocenia Dmitriy Akulov, CEO PerfOps.

Recepta dla eCommerce

Równoważenie obciążenia serwerów stanowi niemałe wyzwanie dla biznesu online. Jest to szczególnie wrażliwe pole dla branży eCommerce, ponieważ duży ruch na stronie oznacza wolniejsze działanie, a nawet wieszanie się stron. W efekcie potencjalni klienci mogą zniechęcić się do ponownych odwiedzin i dokonania zakupów, a negatywny user experience trwale wpływa na wysokość obrotów i zysków dla przedsiębiorców.

Na rynku istnieją opcje dedykowane największym podmiotom, ale dostępne rozwiązania są kosztowne i nie pozbawione  wad. Klienci najczęściej zarzucają im, że są niełatwe w obsłudze, mają ograniczoną funkcjonalność, a ich konserwacja wymaga zaangażowania dedykowanych pracowników - wewnętrznych lub zewnętrznych. Tymczasem klientom szczególnie zależy na elastyczności, ogólnym wzroście wydajności i lepszym czasie działania – dodaje Dmitriy Akulov.

Wzrost świadomości przedsiębiorców to jednak kwestia czasu. Zapowiedź pozytywnych zmian przynoszą już wyniki badania Interop ITX z ubiegłego roku. Wynika z nich, że aż 45% przedsiębiorstw zwiększy swój budżet na infrastrukturę IT. Tylko 5% ankietowanych przyznaje, że ograniczy wydatki na IT, natomiast aż 30 % zamierza utrzymać budżet na stałym poziomie. Głównym powodem chęci zwiększenia wydatków na infrastrukturę sieciową jest zbliżająca się transformacja cyfrowa.





Tylko na WirtualneMedia.pl

Zaloguj się

Logowanie

Nie masz konta?                Zarejestruj się!

Nie pamiętasz hasła?       Odzyskaj hasło!

Galeria

PR NEWS

Społeczność Serwis społecznościowy branży mediów, reklamy, PR, badań i internetu ZAREJESTRUJ SIĘ