Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Niedziela 1 Lipca 2018
 
 
 
Drugie urodziny OKO.press. ,,Miesięczne od czytelników 140-145 tys. zł"
 
Serwis internetowy OKO.press specjalizujący się w dziennikarstwie śledczym obchodzi drugą rocznicę powstania. Redaktor naczelny Piotr Pacewicz ocenia, że obecna sytuacja finansowa portalu jest stabilna, dzięki wpłatom czytelników, którzy miesięcznie wspierają rozwój serwisu średnio kwotą na poziomie 140-145 tys. złotych. więcej
 
 
Apple Pay ma w Polsce 150 tysięcy użytkowników. ,,Na początku 2019 roku może być pół miliona"
 
Od drugiej połowy czerwca 2018 roku w Polsce w dziewięciu bankach funkcjonuje system płatności bezgotówkowych Apple Pay. Chociaż większość banków nie podaje obecnej liczby użytkowników usługi, to według szacunków może ich być od 100 do 150 tysięcy. - Zbliżamy się do odsetka na poziomie 10 procent wszystkich polskich użytkowników smartfonów Apple. Po zaoferowaniu usługi przez największych graczy takich jak PKO BP, Millenium i ING na początku 2019 roku liczba osób korzystających w Polsce z Apple Pay może sięgnąć 500 tysięcy - przewiduje w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Wojciech Pantkowski ze Związku Banków Polskich. więcej
 
 
Na mundialu najwięcej stracił wizerunkowo Adam Nawałka. Kamil Glik i Łukasz Fabiański z podniesionym czołem (opinie)
 
Na mundialu w Rosji runął marketingowy mit wielkiej drużyny Adama Nawałki. Największym przegranym jest sam trener. Zmonetyzował swój wizerunek przed turniejem, dziś nie powinien jednak liczyć na nowe kontrakty reklamowe, bo w Rosji zaprzeczył wszystkim swoim, podstawowym cechom wizerunkowym. Paradoksalnie największym wygranym pod względem wizerunkowym jest Kamil Glik, bo nie jest obciążony negatywnymi wynikami kadry - komentują dla Wirtualnemedia.pl eksperci od marketingu sportowego. więcej
 
 
Facebook, Fotka i NK.pl przyciągają najbardziej. GG, Google+ i Ask.fm w dół - mocno w górę Musical.ly i WhatsApp (TOP16)
 
Facebook jest zdecydowanie najpopularniejszym w Polsce serwisem społecznościowym, natomiast wśród aplikacji ustępuje wyodrębnionemu z niego Messengerowi. W skali roku duże spadki odwiedzalności zanotowały GG, Google+ i Ask.fm, a duże wzrosty - Wykop.pl, LinkedIn i Musical.ly. Na zdecydowanie najdłużej użytkowników przyciągają Facebook, Fotka.com i NK.pl. więcej
 
 
Agnieszka Romaszewska-Guzy rezygnuje z występów w ,,Loży prasowej". ,,Nie bojkotuję TVN24, ale nie przyłączam się do chóru"
 
Publicystka i szefowa TV Biełsat Agnieszka Romaszewska-Guzy poinformowała na Twitterze, że nie będzie już przyjmować zaproszeń do udziału w programie „Loża prasowa” w TVN24. - Nikogo nie bojkotuję. Po prostu nie odpowiadają formuły telewizyjnych show i nie będę przyłączać się do chóru - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl dziennikarka. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Agora rezygnuje z pism ,,Cztery Kąty", ,,Ładny Dom", ,,Dziecko" i ,,Niezbędnik Ogrodnika". Pozostałe włącza do pionu ,,Gazety Wyborczej" więcej
 
Klęska na mundialu rysą na wizerunku Roberta Lewandowskiego więcej
 
IAA Global broni Nielsena po kolejnych atakach TVP. ,,Szkodzą wizerunkowi Polski" więcej
 
Endemol kręci nowy serial ,,Stulecie Winnych". Produkcję ma pokazać TVP (zdjęcia) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Junior Project Manager 4fun Media S.A.
Redaktor Wydawnictwo Bauer
Sales Manager, Poland BBC Studios
INŻYNIER WOZU SATELITARNEGO POZNAŃ Telewizja Polsat
Event Manager Gremi Media
Sales Executive BBC Studios
SEM Planner Performics
DYREKTOR Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej Polska Organizacja Turystyczna
KEY ACCOUNT Grupa ZPR Media
Senior On-Air Producer / GFX Designer Fox Networks Group Poland
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 100 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 60 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Agnieszka Romaszewska-Guzy rezygnuje z występów w ,,Loży prasowej". ,,Nie bojkotuję TVN24, ale nie przyłączam się do chóru"

Publicystka i szefowa TV Biełsat Agnieszka Romaszewska-Guzy poinformowała na Twitterze, że nie będzie już przyjmować zaproszeń do udziału w programie „Loża prasowa” w TVN24. - Nikogo nie bojkotuję. Po prostu nie odpowiadają formuły telewizyjnych show i nie będę przyłączać się do chóru - tłumaczy w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl dziennikarka. więcej

3,43 mln widzów fazy grupowej mundialu. Hitem mecz Polska-Kolumbia

Wszystkie mecze fazy grupowej mistrzostw świata 2018 w piłce nożnej w kanałach telewizji Polskiej śledziło średnio 3,43 mln osób. Największą publiczność gromadziły spotkania w TVP1, które śledziło 3,41 mln widzów. W TVP2 było to 1,44 mln, a w TVP Sport - 757 tys. - wynika z danych telemetrycznych opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP na fazie pucharowej mundialu z reklam zarobiła 171 mln zł

Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji meczów, studiów sportowych oraz ceremonii otwarcia) w całej fazie grupowej trwania imprezy wyniosły łącznie 171,19 mln zł. Mecze naszej reprezentacji zarobiły łącznie 14,70 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Gdańsk będzie promowany w trzecim sezonie ,,Diagnozy" w TVN

Władze Gdańska podpisały z TVN Media umowę, na mocy której miasto skorzysta z tzw. lokowania produktu w planowanym na jesień trzecim sezonie serialu „Diagnoza”. Z działań tych skorzysta też Rybnik. więcej

,,Ex-tra zmiana" nowym programem Agaty Młynarskiej w TVN Style

W październiku 2018 roku TVN Style rozpocznie emisję nowego programu „Ex-tra zmiana”, który będzie przedstawiać metamorfozy kobiet po rozwodach. Projekt poprowadzi Agata Młynarska, która nie dawno została twarzą lifestylowej stacji. więcej

Władze TVP i Polskiego Radia z absolutorium za ubiegły rok

Podczas walnych zgromadzeń Telewizji Polskiej oraz Polskiego Radia zdecydowano, że zarządy publicznej telewizji oraz rozgłośni radiowej otrzymają absolutorium za 2017 rok. więcej

Bollywood HD zmienia logo i odświeża oprawę

Od lipca kanał Bollywood HD zyskał nowe logo oraz odświeżoną oprawę graficzną. Stacja jest dostępna w Polsce od 2015 roku. więcej

Robert Mazurek: zaproponowano mi felietony do ,,Tygodnika TVP", ale władze TVP się nie zgodziły, bo wylansowałem ,,TV Paździerz"

Robert Mazurek miał pisać felietony do serwisu Tygodnik.tvp.pl. Zaproponowało mu to kierownictwo witryny, ale nie zgodziły się władze Telewizji Polskiej, tłumacząc, że Mazurek w swoich tekstach w „Sieci” krytykował TVP, określając ją mianem TV Paździerz. - Zaprosili mnie ludzie, którym ufam, więc ofertę przyjąłem. Później „najwyższe władze” wystawiły ich do wiatru - skomentował Mazurek. więcej

Olga Frycz i Kacper Kuszewski narzekają na warunki pracy na planie ,,M jak miłość" - producent odpowiada

- Aktorka odeszła z serialu ponad rok temu i w czasie pracy na naszym planie i później nie zgłaszała tego rodzaju uwag, ani do nas ani do swojego agenta - tak komentuje PR manager produkującej „M jak miłość” firmy MTL Maxfilm odpowiada na krytyczne słowa aktorki Olgi Frycz o warunkach pracy na planie produkcji. więcej

Golf Channel Polska HD za darmo w UPC Polska z pakietami Select i Max

Do końca lipca Golf Channel Polska HD będzie dostępny bez dodatkowych opłat dla abonentów pakietów Select i Max w sieci kablowej UPC Polska. Dzięki temu kibice będą mogli oglądać m.in. pięć turniejów z cyklu PGA TOUR. więcej

HBO i Netflix razem sponsorują projekt twórców z jakbyniepaczeć

Od 4 lipca twórcy kanału youtubowego jakbyniepaczeć rozpoczynają podróż po Stanach Zjednoczonych "Śladami seriali". W rezultacie powstaną filmy poświęcone popularnym amerykańskim serialom (m.in. "Westworld, "House of Cards"). Sponsorami projektu są HBO i Netflix. więcej

Polsat i TVN liderami oglądalności, duże wzrosty kanałów z MUX-8 (top 150 stacji)

W maju br. liderem oglądalności w rynku telewizyjnym był Polsat. Wśród stacji tematycznych najwyższy udział zanotowało TVN24. Ranking top 150 kanałów w raporcie Wirtualnemedia.pl. więcej

Krzysztof Leski wulgarnie obraził reporterów ,,Wiadomości", po oburzeniu dziennikarzy przeprosił tylko Marię Stepan

Dziennikarz Krzysztof Leski, relacjonując na Twitterze główne wydanie „Wiadomości”, napisał obraźliwe określenia pod adresem części reporterów programu. Po tym jak wielu dziennikarzy wyraziło oburzenie, a Jarosław Olechowski zagroził procesem, Leski po namyśle przeprosił Marię Stepan. - Tytuły pozostają. Będzie też inna żeńska wersja tytułu dla najbardziej plugawiących zawód dziennikarza członków waszej redakcji - zapowiedział. więcej

8,4 mln widzów meczu Japonia-Polska w TVP1 i TVP Sport

Wczorajszy mecz reprezentacji Polski z Japonią na antenie TVP1 i TVP Sport oglądało łącznie 8,43 mln widzów - wynika z najnowszych danych telemetrycznych udostępnionych portalowi Wirtuanemedia.pl. więcej

Onet liderem wśród portali

Najnowsze wyniki Onet.pl potwierdzają, że użytkownicy Internetu najchętniej wybierają Onet. W maju portal odwiedziło aż  17,25 miliona internautów. więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,1 mln użytkowników i ponad 4 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 60 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Władze TVP i Polskiego Radia z absolutorium za ubiegły rok

Podczas walnych zgromadzeń Telewizji Polskiej oraz Polskiego Radia zdecydowano, że zarządy publicznej telewizji oraz rozgłośni radiowej otrzymają absolutorium za 2017 rok. więcej

 
RMF FM zarobiło z reklam tyle co Radio ZET. Jedynka i Trójka łącznie - Eska Warszawa mocno w górę (top10)

W pierwszych pięciu miesiącach br. wpływy reklamowe stacji radiowych wzrosły rok do roku o ponad 15 proc. Przychody lidera, czyli RMF FM wyniosły tyle co łączne zarobki reklamowe Radia ZET, Jedynki i Trójki. Najwyższy wzrost osiągnęła Eska Warszawa. więcej

 
Radio Jura wyprzedziło Trójkę w Częstochowie, RMF FM liderem

Nowym liderem rynku radiowego w Częstochowie zostało RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Radio ZET i Radio Jura - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia.   więcej

 
Konrad Piasecki odchodzi z Radia ZET, od września zastąpi go Beata Lubecka. "Dziękuję za ostatnie dwa lata"

Dziennikarz Konrad Piasecki po raz ostatni poprowadził w piątek poranny program „Gość Radia ZET”. Od września na antenie zastąpi go Beata Lubecka. - No to czas teraz na zakończenie. Leszek Miller był ostatnim gościem Radia ZET przed wakacjami. I na mnie też przychodzi czas, jeśli chodzi o radiową emeryturę - pożegnał się Piasecki. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Na mundialu najwięcej stracił wizerunkowo Adam Nawałka. Kamil Glik i Łukasz Fabiański z podniesionym czołem (opinie)

Na mundialu w Rosji runął marketingowy mit wielkiej drużyny Adama Nawałki. Największym przegranym jest sam trener. Zmonetyzował swój wizerunek przed turniejem, dziś nie powinien jednak liczyć na nowe kontrakty reklamowe, bo w Rosji zaprzeczył wszystkim swoim, podstawowym cechom wizerunkowym. Paradoksalnie największym wygranym pod względem wizerunkowym jest Kamil Glik, bo nie jest obciążony negatywnymi wynikami kadry - komentują dla Wirtualnemedia.pl eksperci od marketingu sportowego. więcej

TVP na fazie pucharowej mundialu z reklam zarobiła 171 mln zł

Cennikowe wpływy reklamowe Telewizji Polskiej wokół relacji z mundialu (transmisji meczów, studiów sportowych oraz ceremonii otwarcia) w całej fazie grupowej trwania imprezy wyniosły łącznie 171,19 mln zł. Mecze naszej reprezentacji zarobiły łącznie 14,70 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Anna Gadecka i Krzysztof Bednarski nowym teamem kreatywnym w 180heartbeats + Jung v Matt

Do działu kreacji agencji 180heartbeats + Jung v Matt dołączyli senior copywriter Anna Gadecka i senior art director Krzysztof Bednarski. więcej

Gdańsk będzie promowany w trzecim sezonie ,,Diagnozy" w TVN

Władze Gdańska podpisały z TVN Media umowę, na mocy której miasto skorzysta z tzw. lokowania produktu w planowanym na jesień trzecim sezonie serialu „Diagnoza”. Z działań tych skorzysta też Rybnik. więcej

Taktyka wygodnego kibicowania w domu w reklamie IKEA (wideo)

Nowa reklama z kampanii sklepów IKEA pokazującej zalety odpoczywania w domu nawiązuje do piłkarskich mistrzostw świata. Za przygotowanie i realizację akcji odpowiadają firmy Saatchi&Saatchi IS, Hash.fm, Garden of Words i Wavemaker. więcej

Platige Image podpisał aneksy do umów kredytowych z Raiffeisen Bank Polska

Zarząd studia Platige Image 29 czerwca podpisał z bankiem Raiffeisen aneksy umów kredytowych. Dotyczą spłaty zadłużenia kredytu w rachunku bieżącym, kredytu rewolwingowego i inwestycyjnego. więcej

Inea nie jest już sponsorem tytularnym stadionu Lecha Poznań

Sieć telekomunikacyjna Inea z końcem czerwca przestała być sponsorem tytularnym stadionu klubu piłkarskiego Lech Poznań. Współpracowała w tym zakresie przez pięć lat, obiekt nosił wtedy nazwę Inea Stadion. więcej

MediaCom wygrał przetarg na globalną obsługę mediową Adidasa

Dom mediowy MediaCom (należy do GroupM) wygrał przetarg firmy Adidas na obsługę jej globalnego budżetu mediowego. Jego wartość szacowana jest na ok. 300 mln dolarów rocznie. więcej

Siatkarz Andrzej Wrona reklamuje kapsułki piorące Ariel Pod (wideo)

W nowej reklamie kapsułek do prania Ariel Pod (produkowanych przez Procter&Gamble) występuje siatkarz Andrzej Wrona. Do kampanii zaangażowano też autorkę bloga Makoweczki.pl. więcej

Burger King rozdaje za darmo burgery kobietom w Arabii Saudyjskiej

Burger King dołączył do marek motoryzacyjnych w Arabii Saudyjskiej i podobnie jak one postanowił wykorzystać do swojej promocji fakt, że od niedawna kobiety w tym kraju mogą prowadzić samochody. Kierującym paniom rozdaje darmowe Whoopery. więcej

Ewa Wachowicz twarzą marki Appetita

Firma Colian wdraża nową strategię komunikacji dla marki przypraw Appetita. Twarzą marki została Ewa Wachowicz, ekspertka kulinarna i była Miss Polonia. Marka uruchamia nową platformę internetową Smak i Styl, będzie mieć dużą kampanię w social mediach. więcej

Anwil przez kolejne trzy sezony sponsorem klubu koszykarskiego Anwil Włocławek

Firma Anwil (należąca do PKN Orlen) podpisała na trzy kolejne sezony umowę, w ramach której będzie sponsorem strategicznym Klubu Koszykówki Włocławek. Klub od 1997 roku funkcjonuje pod nazwą Anwil Włocławek. więcej

Asad Ayaz nowym globalnym szefem marketingu Disneya

Nowym globalnym dyrektorem marketingu Walt Disney Company został Asad Ayaz, z koncernem związany od 14 lat. Zastąpił Alana Bergmana. więcej

Mathieu Moraillon za Frano Susnjarę dyrektorem marketingu regionu wschodniego w Renault

Mathieu Moraillon objął funkcję dyrektora marketingu regionu wschodniego w Grupie Renault. Zastąpił na tym stanowisku Frano Susnjarę, który obejmie w firmie funkcję dyrektora marketingu w regionie Azji i Pacyfiku. więcej

Vodafone ogranicza współpracę z Wavemaker, będzie samodzielnie reklamować się w internecie

Brytyjski koncern telekomunikacyjny Vodafone zamierza we własnym zakresie realizować większość działań związanych z zakupem mediów cyfrowych. Tym samym ograniczy zakres współpracy z obsługującą go agencją Wavemaker (GroupM). więcej

Strażak reklamuje Apap Extra jako ,,szybką ulgę w silny bólu" (wideo)

W nowej reklamie preparatu przeciwbólowego Apap Extra (produkowanego przez USP Zdrowie) występuje strażak. Za obsługę reklamową marki odpowiadają firmy Leo Burnett i Mets. więcej

Ewa Pazera: z RSA Films do Papaya Films

Ewa Pazera dołączyła do zespołu studia Papaya Films, obejmując stanowisko digital publisher. Ostatnio pracowała przy projektach dla RSA Films i Universal Pictures. więcej

Polska Fundacja Narodowa: Cezary Jurkiewicz i Maciej Świrski mają odejść z zarządu. Zastąpią ich Anna Ferens i Robert Lubański?

W najbliższych tygodniach ma zmienić się zarząd Polskiej Fundacji Narodowej, w którym obecnie są prezes Cezary Jurkiewicz i członek zarządu Maciej Świrski. Kandydatami na ich następców są reżyserka Anna Ferens (obecnie pracująca w Telewizji Polskiej) i Robert Lubański, rzecznik prasowy Trybunału Konstytucyjnego. więcej

Przekąski Anny Lewandowskiej na promocji w Lidlu

Od 28 czerwca w Lidlu wystartowała akcja promocyjna zdrowej żywności marki Foods by Ann. Brand należy do sportsmenki i trenerki Anny Lewandowskiej. więcej

Przemoc domowa z mundialem w tle. Mocna kampania społeczna w Anglii

"Jeśli Anglicy dostaną, to ona również" - brzmi hasło kampanii społecznej poruszającej problem przemocy domowej. Kreację przygotowała J Walter Thompson London. więcej

Cannes Lions 2018 pod znakiem wykorzystania danych i edukacji poprzez emocje (opinia)

Festiwal kreatywności Cannes Lions przyciąga co roku kilkanaście tysięcy głodnych inspiracji ludzi, którzy mają niepowtarzalną okazję zobaczyć i zweryfikować aktualne trendy. Tak było i w tym roku. Spośród wielu propozycji zauważalne były pewne kierunki, które zdecydowanie wyróżniały się na tle innych - festiwal Cannes Lions podsumowuje Karolina Partyka z 24/7 Communication. więcej

Joanna Stychno: z Hey You! do Valkea

Joanna Stychno zaczęła pracę jako influencer marketing manager w agencji Valkea. Wcześniej była związana z agencjami Hey You! oraz Harder&Harder. więcej

Polska Fundacja Narodowa zawarła ugodę z Fundacją Navigare: korekta faktur, bez wynagrodzenia dla Mateusza Kusznierewicza

W środę Polska Fundacja Narodowa zawarła ugodę z Fundacją Navigare należącą do Mateusza Kusznierewicza. Razem miały realizować akcję „Polska 100” obejmującą głównie rejs dookoła świata. PFN podkreśliła, że podmioty związane z Kusznierewiczem poprawiły wadliwe faktury, a on sam nie otrzymał żadnego wynagrodzenia. więcej

Hyundai Motor partnerem piłkarzy Hertha BSC

Koncern motoryzacyjny Hyundai Motor został globalnym partnerem motoryzacyjnym piłkarskiego klubu Hertha BSC. Umowa obowiązuje do 2021 roku. więcej

Subway promuje kokosową kawę mrożoną

Po raz drugi w letniej ofercie sieci lokali gastronomicznych Subway pojawia się mrożona kawa kokosowa, w cenie 7,95 zł. Wariant reklamuje kampania w internecie. więcej

Pekao SA wyśle kogoś na zagraniczne wakacje, by wypromować kartę wielowalutową

Pekao SA prowadzi niestandardową akcję marketingową, promującą własną kartę wielowalutową. Bank szuka osoby, która przetestuje produkt w czasie zagranicznych podróży na koszt organizatora. więcej

Onet liderem wśród portali

Najnowsze wyniki Onet.pl potwierdzają, że użytkownicy Internetu najchętniej wybierają Onet. W maju portal odwiedziło aż  17,25 miliona internautów. więcej

 
 
 
PRASA
 
Izba Wydawców Prasy popiera dyrektywę o jednolitym rynku cyfrowym. Chrabota: bez niej rynek prasy opiniotwórczej zniknie

Wydawcy zrzeszeni w Izbie Wydawców Prasy we wspólnym stanowisku zaapelowali o poparcie dyrektywy o jednolitym rynku cyfrowym, nad którą niebawem będzie głosował Parlament Europejski. - Dla nas, wydawców i dziennikarzy, ta dyrektywa to być, albo nie być - podkreśla Bogusław Chrabota, prezes IWP i redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”. więcej

Jan Pospieszalski przeniósł się z felietonami z ,,Do Rzeczy" do ,,Sieci"

W nowym numerze tygodnika „Sieci” (Fratria) jako jego felietonista debiutuje Jan Pospieszalski. Poprzednio przez trzy lata pisał felietony do „Do Rzeczy”. więcej

Agora rezygnuje z pism ,,Cztery Kąty", ,,Ładny Dom", ,,Dziecko" i ,,Niezbędnik Ogrodnika". Pozostałe włącza do pionu ,,Gazety Wyborczej"

W październiku br. Agora zakończy wydawanie magazynów „Cztery Kąty”, „Ładny Dom”, „Dziecko” i „Niezbędnik Ogrodnika”. Natomiast czasopisma „Logo”, „Avanti”, „Kuchnia” i „Opiekun” zostaną włączone do pionu „Gazety Wyborczej”. Z firmą rozstanie się kilka-kilkanaście osób. więcej

Ziemkiewicz i TV Republika: Agora się zwija. Karnowski: bzdury, media konserwatywne to przy niej żebraki

Rafał Ziemkiewicz i Telewizja Republika z satysfakcją odnotowali, że Agora zdecydowała się zamknąć cztery czasopisma. Ocenili, że firma się zwija. - Bzdury. Niedawno zapowiedziała wydanie miliarda zł na inwestycje, w tym połowę na zakupy innych mediów. Papier zwijają, bo przenoszą się do internetu. Na tym tle cały medialny obóz konserwatywny to żebraki. Nie żyjcie złudzeniami - skomentował Michał Karnowski z „Sieci”. więcej

Sąd Apelacyjny w Warszawie oddalił pozew ,,Wprost" przeciwko Sławomirowi Nowakowi

Były minister transportu w rządzie Donalda Tuska, Sławomir Nowak wygrał sprawę z wydawcą "Wprost". Wyrok Sądu Apelacyjnego jest prawomocny. więcej

,,Rzeczpospolita" i ,,Głos Wielkopolski" liderami sprzedaży e-wydań w kwietniu

W kwietniu br. najwyższą sprzedaż wydań elektronicznych wśród ogólnopolskich gazet codziennych miała „Rzeczpospolita”. Z kolei wśród dzienników regionalnych i lokalnych na pierwsze miejsce awansował „Głos Wielkopolski” - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Ofensywa strategia Agory, spółka wyda na inwestycje 930 mln zł

Grupa Agora przedstawiła strategię na kolejne lata rozwoju biznesu, z której wynika, że sporą część pieniędzy przeznaczy na akwizycję - 500 mln złotych, 200 mln złotych na rozwój kin Helios, a także na sieć restauracji. W sumie na inwestycje do 2022 roku ma wydać maksymalnie ok. 930 mln zł. Eksperci w rozmowie z Wirtualnemedia.pl oceniają założenia strategii i szansę na powodzenie jej realizacji. więcej

Pięć ofiar strzelaniny w redakcji "Capital Gazette"

Pięć osób zginęło w strzelaninie, do której doszło w czwartek wieczorem w redakcji "Capital Gazette" w Annapolis, stolicy stanu Maryland. Mężczyzna, który zaatakował dziennikarzy, został już zatrzymany - poinformowały miejscowe służby bezpieczeństwa. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Drugie urodziny OKO.press. ,,Miesięczne od czytelników 140-145 tys. zł"

Serwis internetowy OKO.press specjalizujący się w dziennikarstwie śledczym obchodzi drugą rocznicę powstania. Redaktor naczelny Piotr Pacewicz ocenia, że obecna sytuacja finansowa portalu jest stabilna, dzięki wpłatom czytelników, którzy miesięcznie wspierają rozwój serwisu średnio kwotą na poziomie 140-145 tys. złotych. więcej

Facebook, Fotka i NK.pl przyciągają najbardziej. GG, Google+ i Ask.fm w dół - mocno w górę Musical.ly i WhatsApp (TOP16)

Facebook jest zdecydowanie najpopularniejszym w Polsce serwisem społecznościowym, natomiast wśród aplikacji ustępuje wyodrębnionemu z niego Messengerowi. W skali roku duże spadki odwiedzalności zanotowały GG, Google+ i Ask.fm, a duże wzrosty - Wykop.pl, LinkedIn i Musical.ly. Na zdecydowanie najdłużej użytkowników przyciągają Facebook, Fotka.com i NK.pl. więcej

DaWanda po 12 latach kończy działalność, jej sprzedawców i klientów przejmie Etsy

Platforma internetowa DaWanda, oferująca odzież i artykuły wyposażenia wnętrz od niezależnych producentów, w sierpniu br. zakończy działalność. Jej klientów przejmie konkurencyjna firma Etsy. DaWanda działa od 12 lat, jest obecna w 20 krajach, m.in. w Polsce. więcej

Ruszyły castingi do "Wiedźmina" od Netflixa

Rozpoczęły się castingi do obsady serialu Netflixa "Wiedźmin" - poinformowała na Twitterze showrunnerka, producentka i scenarzystka serii Lauren Schmidt Hissrich. więcej

Instagram pozwoli twórcom w Stories na dodawanie legalnej muzyki

Należący do Facebooka serwis Instagram zapowiedział wprowadzenie nowej funkcji pozwalającej twórcom treści wideo i zdjęć na dodawanie do materiałów podkładu muzycznego z utworów dostępnych w bibliotece aplikacji. Opcja będzie na razie dostępna dla użytkowników w wybranych krajach. więcej

W czasie mundialu TVP przyciąga w internecie na dłużej niż Google, Facebook i Wirtualna Polska (TOP20)

W minionym tygodniu najwięcej polskich użytkowników dziennie miało Google wyprzedając Facebooka, a Wirtualna Polska osiągnęła wyższą odwiedzalność od Grupy Onet-RAS Polska. Natomiast zdecydowanie najdłużej przeciętny internauta korzystał z serwisów Telewizji Polskiej, w których są dostępne transmisje z piłkarskich mistrzostw świata. więcej

Marta Hildebrand kierownikiem ds. wzrostu w Gazeta.pl

Od lipca funkcję kierownik ds. wzrostu w Gazeta.pl (Agora) objęła Marta Hildebrand, która wcześniej pracowała w Wirtualnej Polsce. więcej

CDA i Wykop.pl o dyrektywie o podatku od linków i filtrowaniu treści. ,,Zatrzyma rozwój internetu"

Komisja Prawna Parlamentu Europejskiego w głosowaniu przyjęła do dalszych prac projekt dyrektywy ws. praw autorskich na jednolitym rynku cyfrowym. - Naszym zdaniem dyrektywa ta nie tyle co zatrzyma rozwój internetu, ale co gorsze cofnie go do czasów, gdzie na kształt sieci będzie miała wpływ wyłącznie ograniczona grupa osób - mówi Wirtualnemedia.pl Michał Białek, członek zarządu Wykop.pl. więcej

HBO i Netflix razem sponsorują projekt twórców z jakbyniepaczeć

Od 4 lipca twórcy kanału youtubowego jakbyniepaczeć rozpoczynają podróż po Stanach Zjednoczonych "Śladami seriali". W rezultacie powstaną filmy poświęcone popularnym amerykańskim serialom (m.in. "Westworld, "House of Cards"). Sponsorami projektu są HBO i Netflix. więcej

83 proc. polskich internautów ogląda wideo w sieci, krótkie klipy popularniejsze od seriali i filmów

Przynajmniej raz w tygodniu treści wideo ogląda w sieci 83 proc. polskich internautów. Częściej śledzą krótkie materiały niż seriale i filmy. 70 proc. widzów programy z telewizji ogląda także w serwisach VoD. więcej

Politycy Kukiz '15 i blogerzy krytycznie o dyrektywie o jednolitym rynku cyfrowym. "Drugie ACTA"

Proponowana przez Komisję Europejską reforma prawa autorskiego to "drugie ACTA", prawa użytkowników w internecie są łamane - uważa Piotr Apel (Kukiz'15). UE wprowadza wiele dziwnych rozwiązań, ale to jest wybitnie szkodliwe - ocenił bloger Krzysztof Woźniak. więcej

Onet liderem wśród portali

Najnowsze wyniki Onet.pl potwierdzają, że użytkownicy Internetu najchętniej wybierają Onet. W maju portal odwiedziło aż  17,25 miliona internautów. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Na mundialu najwięcej stracił wizerunkowo Adam Nawałka. Kamil Glik i Łukasz Fabiański z podniesionym czołem (opinie)

Na mundialu w Rosji runął marketingowy mit wielkiej drużyny Adama Nawałki. Największym przegranym jest sam trener. Zmonetyzował swój wizerunek przed turniejem, dziś nie powinien jednak liczyć na nowe kontrakty reklamowe, bo w Rosji zaprzeczył wszystkim swoim, podstawowym cechom wizerunkowym. Paradoksalnie największym wygranym pod względem wizerunkowym jest Kamil Glik, bo nie jest obciążony negatywnymi wynikami kadry - komentują dla Wirtualnemedia.pl eksperci od marketingu sportowego. więcej

Marcin Góralski na czele działu social media Made in PR

Marcin Góralski objął nowo utworzone stanowisko head of social media w agencji Made in PR. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Apple Pay ma w Polsce 150 tysięcy użytkowników. ,,Na początku 2019 roku może być pół miliona"
Orange i T-Mobile przedłużają rozmowy w sprawie sieci światłowodowej
Galaxy Note 9 podobny do poprzednika, z baterią 4000 mAh i 512 GB pamięci na dane
Google planuje konsolę Yeti obsługującą gry w technologii streamingu
SMS-y będą ostrzegać przed zagrożeniami, rusza pilotaż systemu
Kierowcy od 1 października pojadą bez dowodu rejestracyjnego
 
 
 
GOSPODARKA
 
Apple Pay ma w Polsce 150 tysięcy użytkowników. ,,Na początku 2019 roku może być pół miliona"
Platige Image podpisał aneksy do umów kredytowych z Raiffeisen Bank Polska
Kierowcy od 1 października pojadą bez dowodu rejestracyjnego
Ponad 70% nowych mieszkań Polacy kupują za gotówkę
CDA i Wykop.pl o dyrektywie o podatku od linków i filtrowaniu treści. ,,Zatrzyma rozwój internetu"
Nieudaną wycieczkę będzie można zareklamować nawet do 3 lat po jej zakończeniu. Od lipca zaczynają obowiązywać nowe przepisy
Split payment, czyli mechanizm utrudniania przedsiębiorczości?
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Ruszyły castingi do "Wiedźmina" od Netflixa
HBO i Netflix razem sponsorują projekt twórców z jakbyniepaczeć
Koniec serialu "Ghosted"
Dr. Dre musi zapłacić 25 milionów dolarów odszkodowania na słuchawki Beats
Owen Vaccaro walczy z potworami w magicznym domu Jacka Blacka
Drake wydaje album "Scorpion"
Rekordowy rok dla amerykańskiego kina
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Megapanel PBI/Gemius - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj