Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 23 Marca 2020
 
 
 
TVN zawiesza część seriali i programów rozrywkowych. "Obroty będą niższe"
 
Z końcem marca TVN przestanie emitować nowe odcinki seriali „Kod genetyczny”, „Chyłka - kasacja” i „Ukryta prawda” oraz programów „Kuba Wojewódzki”, „Co za tydzień”, „Kuchenne rewolucje”, „Superwizjer” i „Milionerzy”. - Dziś wszyscy znaleźliśmy się w sytuacji bezpośredniego zagrożenia infekcją. Zmiany wpływają na logistykę i kalendarium produkcji wymuszając korektę planów programowych - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Tyborowicz, prezes TVN Media. Jego zdaniem obroty w kwietniu będą niższe niż przed rokiem. więcej
 
 
Sprzedaż prasy drukowanej cierpi wskutek epidemii. ,,Kryzys czyści rynek, to bilet w jedną stronę"
 
Najnowszy numer tygodników „Wprost” (AWR „Wprost”) i „Do Rzeczy” ukażą się tylko w wydaniu cyfrowym, bez wersji drukowanej. Jest to związane z zamknięciem wielu punktów sprzedaży wskutek epidemii koronawirusa. Inni wydawcy prasowi proponują czytelnikom darmową dostawę prasy lub specjalne promocje. - Rynek prasy nigdy już nie wróci do kształtu, jaki znaliśmy przed pandemią - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Jakub Bierzyński z OMD. więcej
 
 
Rynek mediów i reklamy porozumiał się w sprawie nowego badania mediów
 
Nadawcy, reklamodawcy, domy mediowe uzgodniły założenia nowego, jednoźródłowego badania, które ma objąć telewizję, internet oraz radio - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Bauer dał Polsatowi wyłączność na rozmowy o kupnie Interii. ,,Negocjacje na wczesnym etapie, wynik niepewny"
 
Telewizja Polsat uzyskała od Grupy Bauer Media wyłączność na negocjacje dotyczące kupna Grupy Interia. - Proces negocjacji jest nadal na wczesnym etapie, a ich wynik oraz prawdopodobieństwo ich pozytywnego zakończenia są niepewne - zaznacza Polsat. więcej
 
 
Paweł Blajer ma wzmocnić zespół TVP Info w kwestiach ekonomicznych, zaczął prowadzić ,,Antykryzys Poradnik"
 
Dziennikarz ekonomiczny Paweł Blajer, przez ponad 10 lat związany z Grupą TVN, dołączył do newsroomu TVP Info. Będzie odpowiadał za tematy związane z ekonomią. - Blajer wzmocni redakcję jako dziennikarz doskonale znający się na gospodarce i przybliżający ją w przystępny sposób widzowi - mówi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Firmy CSR-owo wspierają walkę z koronawirusem. "Zwiększa się lojalność konsumentów i zaufanie do marek" więcej
 
Firmy przesuwają kampanie reklamowe. Wprowadzają też zmiany w media planach więcej
 
Polsat chce kupić Interię, złożył ofertę więcej
 
Odwołanie Euro 2020 to dla ekosystemu sportowego ekonomiczna katastrofa więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Bureau Manager and News Assistant The New York Times
Specjalista ds. obsługi Marketplace BEMONDI
Redaktor Prowadząca/y Kobieta.pl Burda Media Polska
Digital Image Assistant Discovery Networks International
Operator montażysta Radio ZET
Senior Key Account Manager (Biuro Reklamy Wnętrza) Grupa ZPR Media
operator kamery, montażysta Telewizja BIZNES24
Redaktor, producent Telewizja BIZNES24
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVN zawiesza część seriali i programów rozrywkowych. "Obroty będą niższe"

Z końcem marca TVN przestanie emitować nowe odcinki seriali „Kod genetyczny”, „Chyłka - kasacja” i „Ukryta prawda” oraz programów „Kuba Wojewódzki”, „Co za tydzień”, „Kuchenne rewolucje”, „Superwizjer” i „Milionerzy”. - Dziś wszyscy znaleźliśmy się w sytuacji bezpośredniego zagrożenia infekcją. Zmiany wpływają na logistykę i kalendarium produkcji wymuszając korektę planów programowych - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Tyborowicz, prezes TVN Media. Jego zdaniem obroty w kwietniu będą niższe niż przed rokiem. więcej

Rynek mediów i reklamy porozumiał się w sprawie nowego badania mediów

Nadawcy, reklamodawcy, domy mediowe uzgodniły założenia nowego, jednoźródłowego badania, które ma objąć telewizję, internet oraz radio - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Paweł Blajer ma wzmocnić zespół TVP Info w kwestiach ekonomicznych, zaczął prowadzić ,,Antykryzys Poradnik"

Dziennikarz ekonomiczny Paweł Blajer, przez ponad 10 lat związany z Grupą TVN, dołączył do newsroomu TVP Info. Będzie odpowiadał za tematy związane z ekonomią. - Blajer wzmocni redakcję jako dziennikarz doskonale znający się na gospodarce i przybliżający ją w przystępny sposób widzowi - mówi Wirtualnemedia.pl Jarosław Olechowski, dyrektor Telewizyjnej Agencji Informacyjnej. więcej

Ceny reklam w TVN spadły nawet o kilkanaście proc. Najdroższy ,,Uwaga! Koronawirus"

W ofercie handlowej TVN na kwiecień br. ceny reklam są niższe w porównaniu z kwietniem ub.r. o kilkanaście procent. Najwięcej trzeba zapłacić za spoty przy specjalnym programie „Uwaga! Koronawirus”, emitowany codziennie po programie informacyjnym „Fakty”. więcej

Juliusz Braun złożył skargę do KRRiT na media publiczne. "Nie może milcząco akceptować działań TVP"

- Media publiczne, a w szczególności Telewizja Polska, nie tylko nie informują bezstronnie o wydarzeniach związanych z wyborami, ale przeciwnie, stanowią element machiny propagandowej jednego z kandydatów - urzędującego prezydenta Andrzeja Dudy, stwarzając tym samym zagrożenie dla procedur demokratycznych - napisał Juliusz Braun w skardze na media publiczne do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, przekazanej portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

Show ,,Milionerzy" ogląda 1,84 mln widzów. TVN wiceliderem

Po trzech tygodniach emisji „Milionerów” w wiosennej ramówce br. ogląda średnio 1,84 mln osób, o 250 tys. widzów mniej niż rok temu. TVN w czasie emisji teleturnieju zajmuje drugie miejsce w rynku telewizyjnym. więcej

"Przyjaciółki 15" ogląda 1,44 mln osób. Polsat stacją trzeciego wyboru

Najnowszy sezon „Przyjaciółek” ogląda średnio 1,44 mln osób. W porównaniu do trzynastej serii, nadawanej rok temu, produkcja straciła 278 tys. widzów. Polsat w czasie emisji serialu zajmuje trzecie miejsce w rynku telewizyjnym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

ATM Grupa bezterminowo zawiesza produkcję seriali i programów

Firma ATM Grupa - produkująca głównie seriale i programy telewizyjne - poinformowała, że przedłuża zawieszenie realizacji wszystkich zdjęć do odwołania. Powodem jest epidemia koronawirusa. więcej

TVN24 hitem na Player.pl, dostępny dla wszystkich subskrybentów. ,,Wyraźny wzrost ruchu i transakcji na platformie"

TVN24 w jakości HD do 1 kwietnia będzie dostępny bez dodatkowych opłat we wszystkich pakietach subskrypcyjnych na Player.pl (Grupa TVN Discovery). - W ciągu ostatniego tygodnia odnotowaliśmy wyraźny wzrost ruchu na platformie zarówno wśród użytkowników AVOD i SVOD, jak również TVOD. Najpopularniejszym kanałem live w serwisie jest obecnie TVN24 - mówi Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital. więcej

,,Kuchenne rewolucje" ogląda 1,96 mln widzów. TVN liderem w 16-49

Najnowszy sezon „Kuchennych rewolucji” Magdy Gessler po trzech odcinkach gromadzi 1,96 mln widzów, o 210 tys. osób mniej niż rok temu. Reality-show daje TVN drugie miejsce w rynku telewizyjnym w 4+ i pozycję niekwestionowanego lidera w 16-49. więcej

TVP ABC uruchamia nowy kanał edukacyjny online ,,Domowe Przedszkole"

W poniedziałek, 23 marca na platformie TVP VOD ruszy nowy kanał edukacyjny online „Domowe Przedszkole”, który będzie skierowany do najmłodszych dzieci. więcej

TVN wspiera akcję #zostanwdomu. Gessler, Rozenek, Popielarska, Prokop i Michałowski w spotach (wideo)

W sobotę, 21 marca TVN Discovery Polska rozpoczęło na swoich antenach emisję spotów wspierających akcję #zostanwdomu. W inicjatywę zaangażowali się m.in. Magda Gessler, Małgorzata Rozenek, Maja Popielarska, Marcin Prokop i Damian Michałowski. więcej

player.pl z oficjalnym kontem na TikToku

W piątek, 20 marca player.pl uruchomił swój oficjalny profil na TiKToku. Na kanale można śledzić urywki najlepszych programów rozrywkowych, seriali TVN i Discovery, a także rozmowy, tutoriale oraz wyzwania z najsławniejszymi polskimi celebrytami i influencerami. więcej

AXN udostępnił oficjalny trailer ,,Znaków 2". Premiera serialu 7 kwietnia (wideo)

We wtorek, 7 kwietnia o godz. 22:00 AXN rozpocznie emisję drugiego sezonu autorskiego serialu „Znaki”. Stacja właśnie udostępniła oficjalny trailer oraz nowe zdjęcia produkcji. więcej

,,Rodzinka.pl" w nowym paśmie zyskała widzów. TVP2 stacją trzeciego wyboru

Szesnasty sezon „Rodzinki.pl” emitowany w niedzielne popołudnia ogląda średnio 862 tys. widzów, o 66 tys. osób więcej niż początek czternastego sezonu pokazywanego rok temu w piątkowe wieczory. TVP2 w paśmie jego emisji zajmuje trzecie miejsce w rynku. więcej

,,Akta Fajbusiewicza" nowym programem Crime+Investigation Polsat. Emisja od 10 kwietnia (wideo)

W piątek, 10 kwietnia Crime+Investigation Polsat rozpocznie emisję nowego programu „Akta Fajbusiewicza”. więcej

,,Ślub od pierwszego wejrzenia" hitem Siódemki. Reality-show śledzi 823 tys. widzów, 10 proc. udziału w 16-49

Emitowany w Siódemce czwarty sezon „Ślubu od pierwszego wejrzenia” po trzech tygodniach emisji ogląda średnio 823 tys. widzów. Reality-show ma zdecydowanie wyższe wyniki od średnich długookresowych stacji - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

TVN zawiesza część seriali i programów rozrywkowych, z ramówki znikną ,,Chyłka", ,,Kod genetyczny" i ,,Kuba Wojewódzki"

Z końcem marca TVN przestanie emitować nowe odcinki seriali „Kod genetyczny”, „Chyłka - kasacja” i „Ukryta prawda” oraz programów „Kuba Wojewódzki”, „Co za tydzień”, „Kuchenne rewolucje”, „Superwizjer” i „Milionerzy”, a na antenę stacji z TVN7 zostanie przeniesiony „Ślub od pierwszego wejrzenia - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Paweł Blajer przeszedł z Grupy TVN Discovery do TVP Info

Dziennikarz ekonomiczny Paweł Blajer, przez ponad 10 lat związany z Grupą TVN, dołączył do newsroomu TVP Info. Będzie odpowiadał za tematy związane z ekonomią, na ekranie zadebiutuje najprawdopodobniej w najbliższą sobotę - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Nowe funkcjonalności w Cloud Backup

Spółka nazwa.pl wprowadziła nową wersję aplikacji Cloud Backup do wykonywania kopii zapasowych z komputerów z systemem Windows. Nowe możliwości podnoszą bezpieczeństwo i wyróżniają ten produkt na tle ofert dysków sieciowych, takich jak: Google Drive, OneDrive czy Dropbox. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Rynek mediów i reklamy porozumiał się w sprawie nowego badania mediów

Nadawcy, reklamodawcy, domy mediowe uzgodniły założenia nowego, jednoźródłowego badania, które ma objąć telewizję, internet oraz radio - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Ponad milion złotych na działalność Rady Mediów Narodowych w 2019 roku

Dokładnie 1,096 mln zł wyniosły koszty funkcjonowania Rady Mediów Narodowych w 2019 roku - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. To o 95,3 tys. zł więcej niż przed rokiem. Na wynagrodzenia członków Rady przeznaczono 374 tys. zł, co stanowiło o 156,8 tys. zł więcej niż w 2018 roku. więcej

 
Stacje radiowe zmieniły ramówki w związku z koronawirusem, wprowadziły szczególne środki

W związku z zagrożeniem koronawirusem wiele redakcji w sporym stopniu przeszło na pracę zdalną i system rotacyjny. Ograniczono liczbę osób pracujących przy programach, zapraszanie gości, często audycje nadawane są z domu prowadzących. więcej

 
Juliusz Braun złożył skargę do KRRiT na media publiczne. "Nie może milcząco akceptować działań TVP"

- Media publiczne, a w szczególności Telewizja Polska, nie tylko nie informują bezstronnie o wydarzeniach związanych z wyborami, ale przeciwnie, stanowią element machiny propagandowej jednego z kandydatów - urzędującego prezydenta Andrzeja Dudy, stwarzając tym samym zagrożenie dla procedur demokratycznych - napisał Juliusz Braun w skardze na media publiczne do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji, przekazanej portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Polskie Radio w ramach wsparcia polskich wykonawców obniża ceny ich płyt

Polskie Radio obniżyło o 30 proc. ceny płyt polskich wykonawców w swoim sklepie internetowym. Akcja potrwa do 15 kwietnia, ma na celu wsparcie artystów, którzy nie mogą obecnie grać koncertów. więcej

 
Polskie Radio odwołało festiwal ,,Nowa Tradycja". ,,Teraz najważniejsze jest bezpieczeństwo"

Zaplanowany na połowę maja br. Festiwal Folkowy Polskiego Radia „Nowa Tradycja 2020” został odwołany z powodu epidemii koronawirusa. Decyzję podjęli wspólnie: Radiowe Centrum Kultury Ludowej i Polskie Radio.  Organizatorzy zapewniają, że nadesłane nagrania nie przepadną i zostaną wykorzystane w innym terminie. więcej

 
TOK FM zaczyna codzienny podcast o koronawirusie

Radio TOK FM (Grupa Radiowa Agory) rusza z nowym codziennym podcastem „Koronawirus. Podsumowanie dnia”. Jego kolejne odcinki będą dostępne bez opłat o godz. 20.00 na Tokfm.pl i w aplikacji TOK FM. więcej

 
Dariusz Rosiak z podcastem "Raport na dziś" oprócz "Raportu o stanie świata"

Były dziennikarz Trójki Polskiego Radia Dariusz Rosiak, który uruchomił własny podcast "Raport o stanie świata" zapowiada, że będzie realizować także "Raport na dziś" - audycje, które będą uzupełnieniem projektu. Omawiać w nim będzie najważniejszy temat pierwszej połowy tygodnia. więcej

 
Pracownik Polskiego Radia 24 zakażony koronawirusem. Zdalna praca, kolejna dezynfekcja studia

W czwartek u jednego z pracowników Polskiego Radia 24 potwierdzono zakażenie koronawirusem. - Bardzo proszę o nie popadanie w panikę. Na razie obowiązuje nas praca zdalna - przekazała pracownikom prezes Polskiego Radia Agnieszka Kamińska. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Łodzi. Antyradio awansowało na podium

Najchętniej słuchaną stacją radiową w Łodzi w okresie od września ub.r. do lutego br. było RMF FM. W czołówce znalazły się jeszcze takie anteny, jak: Eska i Antyradio - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
O. Rydzyk apeluje o większe wsparcie dla TV Trwam, Radia Maryja i ,,Naszego Dziennika". ,,Nie mamy dotacji 2 mld jak TVP"

Ojciec Tadeusz Rydzyk, założyciel i szef Radia Maryja, zwrócił się na antenie do słuchaczy o jeszcze większe wsparcie dla związanych z nim mediów w czasie pandemii koronawirusa. Zapowiada, że bez zwiększonych datków Radiu Maryja, Telewizji Trwam i „Naszemu Dziennikowi” grozi zamknięcie. więcej

 
KBR: stabilna słuchalność radia, pomimo pandemii i zmiany zwyczajów Polaków

- Słuchalność radia w ostatnich kilkunastu dniach utrzymuje się na stabilnym poziomie, pomimo wprowadzenia w kraju wielu restrykcji i ograniczeń związanych z epidemią koronawirusa - poinformował Komitet Badań Radiowych, zlecający badanie Radio Track. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
TVN zawiesza część seriali i programów rozrywkowych. "Obroty będą niższe"

Z końcem marca TVN przestanie emitować nowe odcinki seriali „Kod genetyczny”, „Chyłka - kasacja” i „Ukryta prawda” oraz programów „Kuba Wojewódzki”, „Co za tydzień”, „Kuchenne rewolucje”, „Superwizjer” i „Milionerzy”. - Dziś wszyscy znaleźliśmy się w sytuacji bezpośredniego zagrożenia infekcją. Zmiany wpływają na logistykę i kalendarium produkcji wymuszając korektę planów programowych - podkreśla w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Piotr Tyborowicz, prezes TVN Media. Jego zdaniem obroty w kwietniu będą niższe niż przed rokiem. więcej

Sprzedaż prasy drukowanej cierpi wskutek epidemii. ,,Kryzys czyści rynek, to bilet w jedną stronę"

Najnowszy numer tygodników „Wprost” (AWR „Wprost”) i „Do Rzeczy” ukażą się tylko w wydaniu cyfrowym, bez wersji drukowanej. Jest to związane z zamknięciem wielu punktów sprzedaży wskutek epidemii koronawirusa. Inni wydawcy prasowi proponują czytelnikom darmową dostawę prasy lub specjalne promocje. - Rynek prasy nigdy już nie wróci do kształtu, jaki znaliśmy przed pandemią - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Jakub Bierzyński z OMD. więcej

Bukmacherzy przez koronawirus tracą kilkadziesiąt proc. wpływów, bez Euro niższe budżety reklamowe

Czołowe firmy bukmacherskie na dwa tygodnie zamknęły stacjonarne punkty sprzedaży, a wskutek odwołania najważniejszych rozgrywek sportowych w związku z epidemią koronawirusa straciły zdecydowaną większość swoich ofert. Z powodu przełożenia piłkarskiego Euro całoroczne wpływy będą dużo niższe niż od prognoz, jednocześnie firmy obniżą wydatki marketingowe. więcej

ICP Group miała w ub.r. 4,3 mln zł straty, 3,5 mln zł zobowiązań kredytowych

Będąca od września w upadłości agencja ICP Group w całym ub.r. przy 3,13 mln zł przychodów sprzedażowych zanotowała 4,34 mln zł straty netto. Na koniec ub.r. miała 6,46 mln zł zobowiązań, w tym 3,54 mln zł z tytułu kredytów i pożyczek. więcej

Rynek farmaceutyczny wart ponad 36 mld zł. W marcu apteki przeżywają oblężenie

W ubiegłym roku wartość rynku farmaceutycznego wyniosła ponad 36,43 mld zł (bez segmentu szpitalnego) - wynika z raportu Polskiego Związku Producentów Leków Bez Recepty (PASMI). W pierwszych dniach marca sprzedaż leków w aptekach wzrosła o 32,2 proc. (dane PEX PharmaSequence). więcej

Ibuprom RR reklamowany jako "ratunek w bólu" (wideo)

Ruszyła nowa kampania telewizyjna leku przeciwbólowego Ibuprom RR (USP Zdrowie). Przygotowały ją firmy Hand Made, Wavemaker i Selfish3. więcej

Po wprowadzeniu stanu epidemii kina zamknięte do odwołania

Ogłoszenie przez ministra zdrowia stanu epidemii oznacza, że automatycznie wszystkie placówki kulturalne i rozrywkowe, m.in. kina, będą zamknięte aż do odwołania. Natomiast szkoły, przedszkola i inne placówki dydaktyczne pozostaną nieczynne do Wielkanocy. więcej

Ronaldo, Woods, Jordan i inni w kampanii Nike o COVID-19

„Play inside, play for the world” - pod takim hasłem Nike prowadzi kampanię, w której znani sportowcy z całego świata apelują o odpowiedzialne zachowanie w związku z rosnącą liczbą zakażeń koronawirusem. W akcję włączyli się m.in. Cristiano Ronaldo, Michael Jordan, Tiger Woods. więcej

Łaciate z kampanią z okazji jubileuszu

Łaciate (Mlekpol) w nowej kampanii świętuje 25-lecie swojej marki mleka UHT. Przygotowały ją Leo Burnett i Wavemaker. więcej

Fisher-Price zachęca ,,Bądźmy dziećmi!"

Pod hasłem „Bądźmy dziećmi!” ruszyła kampania reklamowa producenta zabawek Fisher-Price. więcej

VMLY&R obsługuje reklamowo BP Polska

Agencja VMLY&R odpowiada za obsługę reklamową firmy paliwowej BP Polska. Odpowiada za opracowywanie strategii, koncepcji kreatywnych, produkcji materiałów, a także projekty z digital influencerami. więcej

Olmeka Creation House wspiera marketingowo operatora komórkowego Viva! Mobile

Agencja Olmeka Creation House zawarła umowę z Viva! Mobile, nowym operatorem telefonii komórkowej uruchomionym przez Fundację Międzynarodowego Ruchu na Rzecz Zwierząt "Viva!”. Agencja zajmie się kampanią reklamową telefonii oraz jej bieżącymi działaniami marketingowymi. więcej

Medonet najlepszym serwisem zdrowotnym w Polsce. Konkurencja daleko w tyle

Medonet, czołowy serwis medyczny należący do grupy RAS Polska, jest numerem 1 wśród wszystkich serwisów z kategorii zdrowie i medycyna w naszym kraju, a także wśród serwisów lifestylowych. W lutym 2020 r. Medonet zwiększył swoje zasięgi o ponad 1,4 mln RU w porównaniu ze styczniem. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Sprzedaż prasy drukowanej cierpi wskutek epidemii. ,,Kryzys czyści rynek, to bilet w jedną stronę"

Najnowszy numer tygodników „Wprost” (AWR „Wprost”) i „Do Rzeczy” ukażą się tylko w wydaniu cyfrowym, bez wersji drukowanej. Jest to związane z zamknięciem wielu punktów sprzedaży wskutek epidemii koronawirusa. Inni wydawcy prasowi proponują czytelnikom darmową dostawę prasy lub specjalne promocje. - Rynek prasy nigdy już nie wróci do kształtu, jaki znaliśmy przed pandemią - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Jakub Bierzyński z OMD. więcej

PAP zaczyna akcję #FakeHunter, udostępni aplikację do weryfikowaniu treści o koronawirusie

Polska Agencja Prasowa rusza ze społecznym projektem weryfikowania treści dotyczących koronawirusa - #FakeHunter . Agencja szuka teraz osób, które będą pracowały nad sprawdzaniem zgłaszanych przez internautów faktów na temat pandemii. Partnerem przedsięwzięcia jest GovTech Polska, a z ramienia PAP kieruje nim Mirosław Usidus - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Zatrudnienie w Agorze zmalało o 216 etatów, mniejsze wynagrodzenie zarządu

W ub.r. stałe zatrudnienie w grupie kapitałowej Agora zmniejszyło się o 216 etatów do 2 495 etatów, ale koszty wynagrodzeń i innych świadczeń pracowniczych wzrosły o 2,3 proc. do 336,2 mln zł. Zarząd firmy zainkasował 4,77 mln zł, wobec 5,37 mln zł rok wcześniej. więcej

Wydawca ,,Rzeczpospolitej" i ,,Parkietu": wpływy 6 proc. w górę, 14,4 mln zł zysku

W ub.r. grupa kapitałowa Gremi Media, wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”, zanotowała wzrost przychodów o 6 proc. do 107,94 mln zł oraz zysku netto z 6,43 do 14,4 mln zł. - Skupiliśmy się na poprawie efektywności działania całej grupy kapitałowej ze szczególnym naciskiem na spółki zależne, które dzięki temu zaczęły generować istotne zyski - komentuje prezes spółki Tomasz Jażdżyński. więcej

Zmarł Jerzy Weber - wieloletni naczelny ,,Tele Tygodnia", pomysłodawca Telekamer

W czwartek zmarł Jerzy Weber, przez wiele lat menedżer w pionie magazynów telewizyjnych Wydawnictwa Bauer. Pracując w firmie, wymyślił plebiscyt Telekamery „Tele Tygodnia”. więcej

Nowe numery ,,Wprost" i ,,Do Rzeczy" bez wersji drukowanej, tylko w formie cyfrowej

W przyszłym tygodniu tygodniki „Wprost” i „Do Rzeczy” (PMPG Polskie Media) ukażą się tylko w wydaniu cyfrowym, bez wersji drukowanej. Jest to związane z zamknięciem wielu punktów sprzedaży wskutek epidemii koronawirusa. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Bauer dał Polsatowi wyłączność na rozmowy o kupnie Interii. ,,Negocjacje na wczesnym etapie, wynik niepewny"

Telewizja Polsat uzyskała od Grupy Bauer Media wyłączność na negocjacje dotyczące kupna Grupy Interia. - Proces negocjacji jest nadal na wczesnym etapie, a ich wynik oraz prawdopodobieństwo ich pozytywnego zakończenia są niepewne - zaznacza Polsat. więcej

Brand24 ze wzrostem wpływów o 32 proc. i 1,55 mln zł zysku EBITDA. 1 tys. nowych klientów mimo blokady na FB

W ub.r. zajmująca się monitoringiem internetu firma Brand24 osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 32,3 proc. do 15,65 mln zł, zysku EBITDA z 69 tys. zł do 1,55 mln zł oraz spadek straty netto z 1,75 mln zł do 997 tys. zł. Spółka po półrocznej przerwie została odblokowana przez Facebooka. więcej

TVN24 hitem na Player.pl, dostępny dla wszystkich subskrybentów. ,,Wyraźny wzrost ruchu i transakcji na platformie"

TVN24 w jakości HD do 1 kwietnia będzie dostępny bez dodatkowych opłat we wszystkich pakietach subskrypcyjnych na Player.pl (Grupa TVN Discovery). - W ciągu ostatniego tygodnia odnotowaliśmy wyraźny wzrost ruchu na platformie zarówno wśród użytkowników AVOD i SVOD, jak również TVOD. Najpopularniejszym kanałem live w serwisie jest obecnie TVN24 - mówi Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital. więcej

Microsoft Teams zyskuje użytkowników. 12 milionów więcej w tydzień. Efekt koronawirusa

Platforma Microsoft Teams, która ma ułatwiać zdalną pracę w firmach, ma już ponad 44 miliony użytkowników. To oznacza wzrost o 12 milionów w okresie jednego tygodnia. Rosnąca popularność Microsoft Teams to efekt szerzącej się pandemii koronawirusa, firma zapowiada nowe opcje które mają jeszcze bardziej usprawnić zespołową pracę online w firmach. więcej

Siepomaga.pl zbiera dla polskich szpitali. Na koncie jest już 15 mln zł

Fundacja Siepomaga zorganizowała zbiórkę na wsparcie polskich szpitali, które walczą z koronawirusem. Na koncie jest już 15 mln zł od ponad 220 tys. darczyńców. - Na początku przyszłego tygodnia przekażemy sprzęt pierwszym placówkom medycznym. Mamy lawinę zamówień od szpitali - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Monika Urban, prezes fundacji. więcej

YouTube, Amazon, Apple TV+ i Disney+ obniżają jakość streamingu w Europie z powodu koronawirusa

YouTube, Amazon, Apple TV+ oraz Disney+ poinformowały, że obniżą jakość przesyłania strumieniowego na swoich platformach w krajach Unii Europejskiej, aby zapobiec zablokowaniu internetu. Wcześniej na taki ruch zdecydował się Netflix.   więcej

TVP ABC uruchamia nowy kanał edukacyjny online ,,Domowe Przedszkole"

W poniedziałek, 23 marca na platformie TVP VOD ruszy nowy kanał edukacyjny online „Domowe Przedszkole”, który będzie skierowany do najmłodszych dzieci. więcej

Lechia Gdańsk z powodu koronawirusa szuka wsparcia kibiców. Sprzedaje wirtualne bilety na przyszłe mecze

Piłkarski klub Lechia Gdańsk z powodu zawieszenia rozgrywek ligowych w związku z koronawirusem szuka finansowego wsparcia u kibiców. Mogą oni kupować wirtualne bilety za 10 złotych i zapewnić sobie miejsce na stadionie podczas przyszłych meczów Ekstraklasy. więcej

Sekielscy zawieszają premierę "Zabawy w chowanego". "Najważniejsze teraz jest dbanie o siebie"

Tomasz i Marek Sekielscy zdecydowali o bezterminowym odłożeniu zaplanowanej na 28 marca premiery swojego drugiego dokumentu o pedofilii w Kościele "Zabawa w chowanego". - Podjęliśmy tę decyzję w poczuciu odpowiedzialności za skutki i emocje, które film może wywołać - uzasadniają w oświadczeniu przekazanym portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

Kancelaria Premiera uruchamia chatbota. Odpowiada na pytania dotyczące koronawirusa

Firma Chatbotize stworzył chatbota, który automatycznie ma odpowiadać na najważniejsze i najczęściej powtarzające się pytania związane z epidemią koronawirusa. Chatbot dostępny jest na oficjalnym profilu Kancelarii Premiera na Facebooku i w komunikatorze Messenger. więcej

Netflix na czele serwisów VoD. Player.pl i witryna TVP mocno w dół (TOP10 stron i aplikacji)

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem VoD w polskim internecie pozostaje Netflix, który w ciągu roku zanotował duży wzrost zasięgu. Mocno zmalała natomiast odwiedzalność Player.pl i działu VoD na TVP.pl. więcej

player.pl z oficjalnym kontem na TikToku

W piątek, 20 marca player.pl uruchomił swój oficjalny profil na TiKToku. Na kanale można śledzić urywki najlepszych programów rozrywkowych, seriali TVN i Discovery, a także rozmowy, tutoriale oraz wyzwania z najsławniejszymi polskimi celebrytami i influencerami. więcej

Serwisy VoD zyskały w czasie epidemii. Liderem Netflix przed vod.pl, mocno w górę Ipla, Player.pl i WP.pl

Przez tydzień, w którym zdecydowano o zamknięciu kin i szkół, czołowe serwisy VoD zanotowały 17,5 proc. użytkowników i 24,7 proc. odsłon więcej niż wcześniej. Zdecydowanym liderem jest Netflix, natomiast największe wzrosty odwiedzalności osiągnęły Ipla.tv, Player.pl i sekcja VoD na WP.pl. więcej

Na koronawirusie zyskają platformy VOD i telewizja. ,,Najlepiej przygotowana HBO"

Epidemia koronawirusa, która dotarła także do Polski skłania coraz więcej osób do pozostawania w domach. To stanowi biznesową szansę dla telewizji i platform VOD zwiększenia oglądalności i liczby nowych użytkowników - ocenia branża wideo. - Domowa izolacja sprzyja sięganiu po ofertę nadawców telewizyjnych i serwisów streamingowych i stwarza okazję do przyciągania odbiorców promocjami. Wśród nadawców w Polsce najlepiej przygotowana jest stacja HBO z nowymi sezonami hitowych seriali - zauważają eksperci w rozmowach z Wirtulnemedia.pl. więcej

Stale rośnie zainteresowanie zakupami w sieci. Amazon zatrudni 100 tys. pracowników

Tylko w jeden dzień na Szopi.pl zarejestrowało się tysiąc nowych klientów. Z kolei we Frisco wartość koszyka zakupowego w ostatnim tygodniu lutego wzrosła o ponad 25 proc. w stosunku do średniej z ubiegłego roku. Spożywcze sklepy internetowe przeżywają boom i wprowadzają nowe zasady bezpieczeństwa. Amazon zapowiedział, że zatrudni dodatkowych 100 tys. pracowników. więcej

,,W lesie dziś nie zaśnie nikt" bez premiery kinowej, pojawił się na Netfliksie

Horror „W lesie dziś nie zaśnie nikt”, którego premierę kinową przełożono w związku z epidemią koronawirusa, ostatecznie nie trafi do kin. Dystrybutor Next Film i producent Akson Studio zdecydowali, że od piątku film będzie dostępny na platformie Netflix. więcej

Nowe funkcjonalności w Cloud Backup

Spółka nazwa.pl wprowadziła nową wersję aplikacji Cloud Backup do wykonywania kopii zapasowych z komputerów z systemem Windows. Nowe możliwości podnoszą bezpieczeństwo i wyróżniają ten produkt na tle ofert dysków sieciowych, takich jak: Google Drive, OneDrive czy Dropbox. materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Rynek mediów i reklamy porozumiał się w sprawie nowego badania mediów

Nadawcy, reklamodawcy, domy mediowe uzgodniły założenia nowego, jednoźródłowego badania, które ma objąć telewizję, internet oraz radio - wynika z informacji portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Andrzej Duda z większym poparciem w czasie epidemii. "Rząd prowadzi spójną i wyważoną komunikację w kryzysie"

W obecnej sytuacji, gdy liczba zakażonych wirusem COVID-19 w Polsce rośnie z dnia na dzień, rząd radzi sobie pod względem komunikacyjnym bardzo dobrze. Reaguje szybko i nie pozwala narzucić sobie narracji, komunikacja jest spójna i wyważona. Siłą rzeczy walka z koronawirusem stała się częścią kampanii wyborczej, którą siłą rzeczy trzeba było przerwać. Zdaniem ekspertów w tej sytuacji bez wątpienia zyskuje obecny prezydent Andrzej Duda, który z aktywności politycznej zrezygnować nie może. - Pozycja prezydenta będzie silna efektywnością służb - twierdzą eksperci. więcej

38 Content Communication dla New Work

W gronie klientów 38 Content Communication znalazła się firma New Work. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Lidl testuje platformę Lidl Pay. Pozwoli wygodnie płacić za zakupy
Microsoft Teams zyskuje użytkowników. 12 milionów więcej w tydzień. Efekt koronawirusa
Koronawirus uderza w branżę smartfonów. Produkcja w dół o 38 procent
Lechia Gdańsk z powodu koronawirusa szuka wsparcia kibiców. Sprzedaje wirtualne bilety na przyszłe mecze
Play otwiera dostęp do Amazon Prime Video. 6 miesięcy za darmo dla wszystkich abonentów
SmarTone z Hong Kongu wybrał firmę Ericsson jako dostawcę sieci 5G
The Dust z 1,55 mln zł wpływów i 658 tys. zł straty netto
Rządowa aplikacja ,,Kwarantanna domowa" już dostępna na Androida i iOS. Selfie zamiast wizyty policjanta
 
 
 
GOSPODARKA
 
Lidl testuje platformę Lidl Pay. Pozwoli wygodnie płacić za zakupy
Microsoft Teams zyskuje użytkowników. 12 milionów więcej w tydzień. Efekt koronawirusa
Lechia Gdańsk z powodu koronawirusa szuka wsparcia kibiców. Sprzedaje wirtualne bilety na przyszłe mecze
Rynek farmaceutyczny wart ponad 36 mld zł. W marcu apteki przeżywają oblężenie
The Dust z 1,55 mln zł wpływów i 658 tys. zł straty netto
Patrizia Aryton przekaże 20 proc. sobotniego obrotu na walkę z COVID-19
Credit Agricole ułatwi spłatę kredytów
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
"Przyjaciółki 15" ogląda 1,44 mln osób. Polsat stacją trzeciego wyboru
ATM Grupa bezterminowo zawiesza produkcję seriali i programów
YouTube, Amazon, Apple TV+ i Disney+ obniżają jakość streamingu w Europie z powodu koronawirusa
Polskie Radio odwołało festiwal ,,Nowa Tradycja". ,,Teraz najważniejsze jest bezpieczeństwo"
Po wprowadzeniu stanu epidemii kina zamknięte do odwołania
AXN udostępnił oficjalny trailer ,,Znaków 2". Premiera serialu 7 kwietnia (wideo)
Na koronawirusie zyskają platformy VOD i telewizja. ,,Najlepiej przygotowana HBO"
73. Międzynarodowy Festiwal Filmowy w Cannes nie odbędzie się w zaplanowanym terminie
Drugi sezon serialu "What We Do in the Shadows" (wideo)
"Postprawda: Dezinformacja i koszt fake newsów" w HBO
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj