Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 30 Marca 2020
 
 
 
TVP Rozrywka na MUX 3, TVP Sport znowu w SD. ,,Dostęp do Szkoły z TVP dla wszystkich uczniów"
 
Od 28 marca jakość TVP Sport na trzecim multipleksie DVB-T została zmieniona z HD na SD. W zamian Telewizja Polska na MUX-3 umieściła kanał TVP Rozrywka. - Dzięki tej zmianie wszyscy uczniowie będą mieli dostęp do „Szkoły z TVP” - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Klepacki, dyrektor biura dystrybucji TVP. więcej
 
 
Organizacja muzyków apeluje do stacji radiowych o częstsze granie polskiej muzyki. ,,Rezerwy artystów są bardzo niskie"
 
Związek Zawodowy Muzyków RP rozesłał list do rozgłośni radiowych, w którym apeluje o zwiększenie liczby godzin nadawania polskiej muzyki na antenach. Wpływy z tantiem miałyby wesprzeć rodzimych artystów, pozbawionych dochodów z racji odwoływanych koncertów. więcej
 
 
Łukasz Szumowski ze skokowym wzrostem zaufania społecznego. ,,Jest traktowany jak lekarz, a nie typowy polityk" (opinie)
 
Zaufanie społeczeństwa do ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego znacząco wzrosło w pierwszej połowie marca br. – wynika z badania CBOS. Wzrosło ono do 46 proc. z 19 proc. w lutym. Zdaniem ekspertów od wizerunku i marketingu politycznego wzrost jest uzasadniony, bo wszystkie decyzje komunikuje czytelnie i spójnie, a ogromnym jego atutem jest bogate doświadczenie lekarskie, przez co nie jest traktowany przez społeczeństwo jako typowy polityk. więcej
 
 
Ostatni numer ,,Wprost" z wyższą ceną i mniejszym nakładem, zmalał też nakład ,,Do Rzeczy"
 
Ostatnie drukowane wydanie tygodnika „Wprost” kosztuje 2 zł więcej niż zwykle i ukazuje się w nakładzie obniżonym o ok. 10 tys. egz. Znacząco zmalał też nakład „Do Rzeczy” (oba tygodniki wydają spółki zależne PMPG Polskie Media). więcej
 
 
Powstała rada ds. internetu w ramach projektu Telemetria Polska
 
Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski powołał radę metodologiczną ds. internetu. Będzie ciałem doradczym, ma zapewnić wsparcie oraz sprawne koordynowanie prac konsultacyjnych z rynkiem. Chodzi o opracowanie nowego, jednoźródłowego badania mediów w Polsce. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Kinowe premiery w serwisach VOD mogą być trwałym trendem. ,,Koronawirus zmienia relacje w branży filmowej" więcej
 
Telewizja Polska w czterech kanałach będzie emitować lekcje dla uczniów podstawówek więcej
 
Koniec tygodnika ,,Wprost", będą zwolnienia. "Wydawca zarżnął pismo" więcej
 
Jak epidemia koronawirusa wpłynie na branżę reklamową w Polsce (opinie) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Synch & Licensing - Production Music - Maternity Cover SM Publishing (Poland)
Agency Account Manager / Junior Agency Account Manager Grupa Sarigato
Redaktor Prowadząca/y Kobieta.pl Burda Media Polska
Digital Image Assistant Discovery Networks International
Senior Key Account Manager (Biuro Reklamy Wnętrza) Grupa ZPR Media
operator kamery, montażysta Telewizja BIZNES24
Redaktor, producent Telewizja BIZNES24
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
TVP Rozrywka na MUX 3, TVP Sport znowu w SD. ,,Dostęp do Szkoły z TVP dla wszystkich uczniów"

Od 28 marca jakość TVP Sport na trzecim multipleksie DVB-T została zmieniona z HD na SD. W zamian Telewizja Polska na MUX-3 umieściła kanał TVP Rozrywka. - Dzięki tej zmianie wszyscy uczniowie będą mieli dostęp do „Szkoły z TVP” - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Marcin Klepacki, dyrektor biura dystrybucji TVP. więcej

Serial ,,Kod genetyczny" zostaje w TVN. Premierowe odcinki ,,Ślubu od pierwszego wejrzenia" dalej w Siódemce

Telewizja TVN nadal w poniedziałki o godz. 21.30 emitować będzie premierowe odcinki „Kodu genetycznego”. Z kolei w ofercie Siódemki pozostanie „Ślub od pierwszego wejrzenia”. - Sytuacja jest wyjątkowa - staramy się do niej dostosować - mówi Bogdan Czaja, zastępca dyrektora programowego TVN. więcej

,,Ojciec Mateusz" zyskał 134 tys. widzów. TVP1 dystansuje konkurencję

23. sezon „Ojca Mateusza” ogląda średnio 3,10 mln osób. W porównaniu do emitowanej rok temu 21. serii, widownia produkcji wzrosła o 134 tys. oglądających. Serial daje TVP1 pozycję zdecydowanego lidera rynku telewizyjnego we wszystkich grupach - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Nasz nowy dom" ogląda 1,22 mln widzów. Polsat stacją czwartego wyboru

Reality-show „Nasz nowy dom 14” w nowym sezonie śledzi średnio 1,22 mln osób. W porównaniu do początku dwunastej edycji, pokazywanej wiosną ub.r., produkcja straciła 263 tys. widzów. Polsat w czasie emisji wypada najgorzej na tle swoich głównych konkurentów w 4+, ale w grupie 16-49 stacja jest wiceliderem - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Polsat walczy z koronawirusem. Charytatywny blok reklamowy przed ,,Wydarzeniami" (wideo)

W czwartek, 2 kwietnia tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” Polsat pokaże specjalny charytatywny blok „Reklama na ratunek - razem w walce z koronawirusem”. Wpływ z akcji - za pośrednictwem Fundacji Polsat - zostanie przekazany na rzecz walki z epidemią COVID-19. więcej

,,W tyle wizji" także w weekendy. W TVP2 ,,Wesoła nauka", a w TVP1 ,,Rozmowy w czasach zarazy"

Programy „W tyle wizji” i „W tyle wizji extra” w TVP Info będą emitowane także w soboty i niedziele. Natomiast w TVP2 po „Pytaniu na śniadanie” pojawił się cykl edukacyjny „Wesoła nauka”, a w TVP1 - wieczorny talk-show „Rozmowy w czasach zarazy”. więcej

Charytatywny koncert w Player.pl z Fundacją TVN "Nie jesteś sam"

W sobotę, 4 kwietnia Player.pl (TVN Discovery Polska) wspólnie z Fundacją TVN "Nie jesteś sam" zorganizuje charytatywny koncert online na żywo. Będzie on podziękowaniem za heroiczną pracę lekarzy, pielęgniarek, ratowników, sanitariuszy oraz innych pracowników służb medycznych, którzy dbają o życie i zdrowie tysięcy ludzi podczas epidemii koronawirusa. więcej

Canal+ rozmawia z Ekstraklasą. ,,Wierzymy, że nasi widzowie zobaczą wszystkie mecze obecnego sezonu"

Canal+ prowadzi rozmowy z piłkarską Ekstraklasą w sprawie wariantów dokończenia bieżącego sezonu i ostatniej transzy płatności za prawa do transmisji. - Klienci kupują dostęp do pakietu kanałów, a nie konkretnych wydarzeń, które są tam transmitowane. W przypadku abonentów Platformy Canal+ to dostęp do kilku kanałów Canal+ o różnej tematyce, nie tylko sportowej - zauważa nadawca. więcej

Ipla zarabia w większości na reklamach, 40 proc. wpływów z płatnych pakietów

Internetowa platforma dostępu do treści wideo Ipla, która należy do Grupy Polsat w ok. 60 procentach generuje przychód z reklam, natomiast pozostały - dzięki wykupieniu dostępu do treści przez użytkowników. więcej

Fundacja Polsat przekaże 2 tys. tabletów dla dzieci z domów dziecka i placówek wychowawczych

Grupa Polsat za pośrednictwem Fundacji Polsat przekaże dwa tysiące tabletów z pakietem internetowym dla domów dziecka i rodzinnych domów dziecka, a także dla rodzin zastępczych i placówek opiekuńczo-wychowawczych. W ten sposób Grupa chce pomóc w zdalnej edukacji. - Ci, których postanowiliśmy wesprzeć, są w szczególnie trudnej sytuacji - mówi Mirosław Błaszczyk, prezes Cyfrowego Polsatu i Polkomtela. więcej

Firma energetyczna Zygmunta Solorza odpisała 631 mln zł, spadła wartość aktywów z działalności węglowej

Zespół Elektrowni Pątnów-Adamów-Konin (ZE PAK), którego większościowym akcjonariuszem jest spółka Zygmunta Solorza kontrolującego też Cyfrowy Polsat, w efekcie testów na utratę wartości rzeczowych aktywów trwałych i projektu nowego bloku w swojej elektrowni Konin utworzył odpisy w wysokości 631 mln zł. W konsekwencji za ub.r. zanotuje ok. 446 mln zł skonsolidowanej straty netto. Firma zaznacza, że odpisy dotyczą jej działalności węglowej, a nie projektów z zakresu odnawialnych źródeł energii. więcej

W Polsat News "Trening w czasach pandemii" z ćwiczeniami w domu

Codziennie po godzinie 11.30 w Polsat News prezentowane są krótkie serie ćwiczeń do zastosowania w domu. Treningi prowadzi trener personalny Piotr Galus. więcej

,,Twoja twarz brzmi znajomo" z akcją #TwojaTwarzChallenge (wideo)

Program „Twoja twarz brzmi znajomo” rozpoczął akcję #TwojaTwarzChallenge. W ramach zabawy fani programu mogą przesyłać swoje wykony na wzór tych, które powstają w programie. więcej

510 tys. widzów nowych odcinków serialu "Ślad". Polsat liderem rynku

Nowe odcinki serialu „Ślad” po czterech pierwszych tygodniach emisji gromadzą średnio 510 tys. widzów, o 123 tys. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. Polsat w czasie nadawania produkcji jest liderem w rynku telewizyjnym we wszystkich grupach - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP na system do analiz sportowych chce wydać 662 tys. zł, złożono trzy oferty

W ramach postępowania publicznego Telewizji Polskiej dotyczącego systemu do analiz sportowych złożono trzy oferty. Publiczny nadawca na projekt planuje wydać 662 tys. zł brutto. więcej

Szef Stowarzyszenia Filmowców Polskich apeluje do TVP o pokazywanie więcej polskich filmów i seriali

Jacek Bromski, prezes Stowarzyszenia Filmowców Polskich, zaapelował do prezesa Telewizji Polskiej, żeby nadawca emitował w swoich kanałach i serwisach internetowych więcej rodzimych filmów i seriali. - Wsparcie TVP przyczyni się do poprawy sytuacji w jakiej znaleźli się ludzie filmu - uważa Bromski. więcej

Szefowa BBC News ostrzega widzów. "Możemy brzmieć i wyglądać nieco inaczej"

Francesca Unsworth, szefowa BBC News opisała na blogu, jak wygląda praca w newsroomie w czasie pandemii koronawirusa. "Wielu naszych pracowników pracuje teraz z domu, co czasami daje widzom nieoczekiwany wgląd w kuchnie, strychy i piwnice znanych prezenterów BBC" - pisze dziennikarka. więcej

Nowe funkcjonalności w Cloud Backup

Spółka nazwa.pl wprowadziła nową wersję aplikacji Cloud Backup do wykonywania kopii zapasowych z komputerów z systemem Windows. Nowe możliwości podnoszą bezpieczeństwo i wyróżniają ten produkt na tle ofert dysków sieciowych, takich jak: Google Drive, OneDrive czy Dropbox. materiał partnerski więcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Organizacja muzyków apeluje do stacji radiowych o częstsze granie polskiej muzyki. ,,Rezerwy artystów są bardzo niskie"

Związek Zawodowy Muzyków RP rozesłał list do rozgłośni radiowych, w którym apeluje o zwiększenie liczby godzin nadawania polskiej muzyki na antenach. Wpływy z tantiem miałyby wesprzeć rodzimych artystów, pozbawionych dochodów z racji odwoływanych koncertów. więcej

 
Magda Jethon i Przemysław Szubartowicz zaprzeczają, że byli redaktorami Soku z Buraka

Wśród redaktorów fanpage'a facebookowego Sok z Buraka, ostro krytykującego PiS i oskarżanego o publikowanie fake newsów mieli być m.in. była dyrektor Trójki Magdalena Jethon i szef Wiadomo.co Przemysław Szubartowicz. Oboje temu zaprzeczają, a według Soku z Buraka takie pogłoski to „kolejny etap wojny PSL/PiS kontra PO”. więcej

 
Zmarł Marek Lehnert, wieloletni korespondent Polskiego Radia w Rzymie

W sobotę w wieku 69 lat zmarł w Rzymie dziennikarz Marek Lehnert. Przez 23 lata pracował jako korespondent Polskiego Radia. więcej

 
Polskie Radio kupi paliwo od Orlenu za 2 mln zł

PKN Orlen jako jedyny podmiot złożył ofertę w przetargu na dostawę paliwa dla Polskiego Radia. Nadawca chce przeznaczyć na paliwo 2 mln zł brutto. więcej

 
Magdalena Miśka-Jackowska odchodzi z RMF Classic

Z końcem marca, po 15 latach współpracy z radiem RMF Classic (Grupa RMF) ze stacji odchodzi Magdalena Miśka-Jackowska, specjalizująca się w tematyce muzyki filmowej. więcej

 
Radio Jard nadaje w Ełku i okolicach

Radio Jard rozpoczęło nadawanie w Ełku i okolicach na częstotliwości 90,1 FM. więcej

 
Nadawca TOK FM z 1,9 mln zł zysku, w 2022 r. prawdopodobnie przekroczy 30 tys. sprzedanych subskrypcji

Spółka Inforadio, nadawca Radia TOK FM należącego do Grupy Agora i Polityki, osiągnęła 1,9 mln zł zysku netto oraz 14,1 mln zł przychodów w 2019 roku. Według prezesa Agory Bartosza Hojki strategia Grupy, dotycząca podcastów "jest punktem odniesienia dla wielu nadawców radiowych na całym świecie". - Cel 30 tys. na 2022 rok wydaje się być co najmniej niezagrożony, a mówiąc poważnie: oczekujemy, że ta liczba będzie dużo większa - ocenił w komentarzu dla Wirtualnemedia.pl Hojka. więcej

 
Młodzi Polacy najchętniej słuchają RMF FM, Eski i Radia ZET. Tylko 1,8 proc. udziału Trójki i 0,8 proc. Jedynki

Najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową wśród osób w wieku od 15 do 24 lat w okresie od listopada ub.r. do stycznia br. było RMF FM. Drugie miejsce zajęła Eska. Największy wzrost w zestawieniu zanotowało Radio ZET, a najwięcej straciło VOX FM - raport Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Tomasz Michniewicz po czterech latach współpracy odchodzi z Radia ZET

Dziennikarz i podróżnik z końcem marca żegna się z Radiem ZET, w którym przez prawie cztery lata prowadził cotygodniową audycję „Mapa świata”. Zamierza się skupić na pisaniu oraz tworzeniu dwóch nowych cykli telewizyjnych. więcej

 
Maciej Orłoś i Michał Zieliński znikają z anteny Radia ZET

Radio ZET (Eurozet) nie przedłużyło umowy z Maciejem Orłosiem i Michałem Zielińskim, gospodarzami emitowanego od pół roku satyrycznego programu „ZETexpress”.- Mam nadzieję, że spotkamy się na tej antenie w lepszych czasach - komentuje Orłoś w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Kielcach. Duży wzrost VOX FM

Pozycję lidera rynku radiowego w Kielcach w okresie od września ub.r. do lutego br. zajęło RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze VOX FM i Radio Kielce - wynika z najnowszej fali badań słuchalności radia. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
T-Mobile z pierwszą zdalnie przygotowaną kampanią. ,,Jesteśmy dla Ciebie"

Pod hasłem „Jesteśmy dla Ciebie” ruszyła nowa kampania reklamowa T-Mobile Polska, poświęcona aktualnej sytuacji milionów Polaków na kwarantannie domowej. To pierwsza kampania reklamowa operatora przygotowana w trybie zdalnym przez departament zarządzania marką T-Mobile oraz zespół agencji DDB Warszawa. W działania zaangażowane są także Mindshare, VMLY&R, Papaya Films, Xantus i Juice. więcej

,,Mały sklep. Wielcy ludzie" - Żabka w spocie dziękuje franczyzobiorcom i pracownikom (wideo)

Żabka Polska opublikowała wizerunkowy spot pod hasłem „Mały sklep. Wielcy ludzie”, w którym pokazuje pracę jej franczyzobiorców i pracowników w czasie epidemii koronawirusa. To kolejna sieć handlowa z takim przekazem. więcej

Polsat walczy z koronawirusem. Charytatywny blok reklamowy przed ,,Wydarzeniami" (wideo)

W czwartek, 2 kwietnia tuż przed głównym wydaniem „Wydarzeń” Polsat pokaże specjalny charytatywny blok „Reklama na ratunek - razem w walce z koronawirusem”. Wpływ z akcji - za pośrednictwem Fundacji Polsat - zostanie przekazany na rzecz walki z epidemią COVID-19. więcej

ONZ prosi kreatywnych o pomoc na kampanie związane z koronawirusem

Organizacja Narodów Zjednoczonych zaprasza kreatywnych z całego świata do zgłaszania pomysłów na kampanie związane z epidemią COVID-19. Opublikowała w tym celu otwarty brief. więcej

Carrefour Polska reklamuje 150 produktów marki własnej ,,z gwarancją niezmiennej ceny" (wideo)

Sieć sklepów Carrefour wprowadziła ofertę, w której 150 produktów jej marki własnej będzie dostępnych w niezmienionych cenach. Wspiera to kampania reklamowa pod hasłem „Dbaj o siebie, dbaj o innych” dotycząca też bezpieczeństwa w czasie epidemii koronawirusa. więcej

Marki w czasie pandemii. Konsumenci nie chcą, by promowały się na koronawirusie

Konsumenci oczekują, że marki w czasie kryzysu spowodowanego COVID-19 będą dbać o pracowników, a także pomagać klientom w niecodziennej dla nich sytuacji, np. informując ich o swoich działaniach czy wysyłając uspokajające przekazy. więcej

Pizza Hut ze #StaySafe w logo na czas epidemii koronawirusa

Sieć pizzeri Pizza Hut (AmRest) zmodyfikowała logo, dodając do niego hasztag #StaySafe. Chce w ten sposób zwrócić uwagę na bezpieczeństwo i pomoc innym w czasie epidemii koronawirusa. więcej

Mediacap przekłada o prawie miesiąc raport finansowy. ,,Współpraca utrudniona w związku z koronawirusem"

Holding marketingowo-technologiczny Mediacap przełożył publikację raportu finansowego za ub.r. z 31 marca na 28 kwietnia. Uzasadnił to skutkami epidemii koronawirusa. więcej

Carrefour przekaże polskim szpitalom 2 mln zł na walkę z koronawirusem

Fundacja Carrefour oraz Carrefour Polska przekazuje polskim szpitalom 2 miliony złotych na walkę z pandemią koronawirusa. więcej

,,Uwolnij się od ręcznego zmywania" w kampanii Finish i Bosch

Ruszyła kampania „Uwolnij się od ręcznego zmywania” marki Finish (Reckitt Benckiser), realizowana wspólnie z marką sprzętu AGD Bosch. Kampanię przygotowały agencja Havas Warsaw i dom mediowy OMD. więcej

Cukier Królewski klientem agencji Insignia

Insignia rozpoczyna współpracę reklamową z marką Cukier Królewski (Südzucker Polska). więcej

Tymbark dalej sponsorem turnieju ,,Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku"

Polski Związek Piłki Nożnej i marka Tymbark (Grupa Maspex), przedłużają współpracę przy Turnieju „Z Podwórka na Stadion o Puchar Tymbarku”. Na mocy nowej umowy Tymbark pozostanie głównym sponsorem turnieju piłkarskiego dla dzieci do 2024 roku. więcej

Vileda reklamuje mopa 1-2 Spray MAX

Producent artykułów gospodarstwa domowego Vileda realizuje zintegrowaną kampanię mopa 1-2 Spray MAX. Działania przebiegają pod hasłem „W domu wszystko jest w porządku". więcej

Rusza wiosenna runda turnieju dla graczy Wedla

Ruszyła kolejna edycja turniejów dla graczy Teamfight Tactics oraz Legends of Runeterra Spring Cup pod szyldem Wedel Up. więcej

Medonet najlepszym serwisem zdrowotnym w Polsce. Konkurencja daleko w tyle

Medonet, czołowy serwis medyczny należący do grupy RAS Polska, jest numerem 1 wśród wszystkich serwisów z kategorii zdrowie i medycyna w naszym kraju, a także wśród serwisów lifestylowych. W lutym 2020 r. Medonet zwiększył swoje zasięgi o ponad 1,4 mln RU w porównaniu ze styczniem. materiał partnerski więcej

 
 
 
PRASA
 
Ostatni numer ,,Wprost" z wyższą ceną i mniejszym nakładem, zmalał też nakład ,,Do Rzeczy"

Ostatnie drukowane wydanie tygodnika „Wprost” kosztuje 2 zł więcej niż zwykle i ukazuje się w nakładzie obniżonym o ok. 10 tys. egz. Znacząco zmalał też nakład „Do Rzeczy” (oba tygodniki wydają spółki zależne PMPG Polskie Media). więcej

Rośnie zainteresowanie płatnymi treściami w internecie. Serwisy VOD ze znacznym wzrostem

Wydawcy prasowi oraz właściciele platform VOD potwierdzają, że rośnie zainteresowanie płatnymi treściami w internecie. - Odnotowaliśmy wyraźny wzrost ruchu na Player.pl. Dodatkowo, wszyscy, którzy do nas przychodzą, korzystają bardziej intensywnie - przekazał Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital. więcej

Agora zaliczona przez Trigon do firm najbardziej narażonych na skutki epidemii

Analitycy domu maklerskiego Trigon wskazali dziewięć spółek giełdowych, które ich zdaniem są najbardziej narażone na skutki epidemii koronawirusa. W tej grupie są Agora, do której należy m.in. sieć kinowa Helios, oraz producenci odzieży CCC i VRG. więcej

National Geographic wspiera dziennikarzy w walce z koronawirusem. Od tysiąca do 8 tys. dol. na materiały o pandemii

Towarzystwo National Geographic Society uruchomiło fundusz, który ma wspomagać finansowo dziennikarzy zajmujących się różnymi aspektami pandemii koronawirusa na świecie. Planowane materiały tekstowe, filmowe lub radiowe mogą otrzymać finansowanie w wysokości od tysiąca do 8 tysięcy dolarów, preferowane będą treści docierające szczególnie do mniejszych lokalnych społeczności. więcej

,,Przewodnik Katolicki" zawiesza wersję drukowaną. ,,Większość egzemplarzy była kupowana w kościołach"

Tygodnik społeczno-katolicki „Przewodnik Katolicki” (Święty Wojciech Dom Medialny) zawiesił wydawanie swojej papierowej wersji, stawiając w na sprzedaż e-wydań. Powodem jest pandemia koronawirusa. - Zdecydowana większość egzemplarzy była kupowana w kościołach, po ograniczeniu liczby wiernych na mszach zdecydowaliśmy wstrzymać druk - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Jóźwik, zastępca redaktora naczelnego pisma. więcej

Upday pojawia się w 18 krajach Europy Środkowej i Wschodniej, Michał Wodziński naczelnym

Michał Wodziński został redaktorem naczelnym aplikacji newsowej upday na Europę Wschodnią. Dostępna na urządzeniach Samsung aplikacja rozszerza właśnie swoją działalność na 18 kolejnych krajów. - Na wielu nowych rynkach jesteśmy pierwszym lokalnym agregatorem newsów - komentuje Peter Würtenberger, CEO aplikacji. więcej

W Europie cyfrowe prenumeraty gazet w górę o 267 procent. ,,Czytelnicy widzą wartość mediów informacyjnych"

Koronawirus napędza cyfrowe subskrypcje gazet w Stanach Zjednoczonych i Europie – wynika z danych firmy Piano. W ciągu jednego tygodnia liczba internetowych prenumerat dzienników w Europie wzrosła o 267 procent, w USA o 63 procent. - Na razie nie wiadomo czy to trwały trend, ale wskazuje że czytelnicy widzą wartość mediów informacyjnych w dobie kryzysu. To też biznesowa szansa dla wydawców tracących wpływy reklamowe - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Alex Chapko, szef ds. sprzedaży i wiceprezes platformy Piano. więcej

Ruch będzie odkażać wszystkie swoje przesyłki w obawie przed koronawirusem

Od piątku, 27 marca dystrybutor prasy Ruch, świadczący również usługi kurierskie wprowadził proces odkażania przesyłek. Dotyczy to paczek w ramach usługi "Paczka w Ruchu", dezynfekowane są ozonem. więcej

Właściciel ,,Rzeczpospolitej" chce, by z powodu koronawirusa zawieszono podatek, kodeks pracy i 500+ oraz skrócono urlopy

Grzegorz Hajdarowicz, większościowy akcjonariusz spółki Gremi Media wydającej „Rzeczpospolitą” i „Parkiet”, chce, żeby w ramach walki z gospodarczymi skutkami koronawirusa zawieszono pobór podatku dochodowego i składek na ZUS (do końca br.), kodeks pracy oraz wypłatę 500+ i trzynastej emerytury, a także zmniejszono pracownikom urlop o połowę. więcej

Zmarł dziennikarz filmowy Piotr Szygalski

W sobotę zmarł nagle Piotr Szygalski - dziennikarz radiowy, prasowy i internetowy, specjalizujący się w tematyce filmowej. Informację podało Radio Praga. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Rośnie zainteresowanie płatnymi treściami w internecie. Serwisy VOD ze znacznym wzrostem

Wydawcy prasowi oraz właściciele platform VOD potwierdzają, że rośnie zainteresowanie płatnymi treściami w internecie. - Odnotowaliśmy wyraźny wzrost ruchu na Player.pl. Dodatkowo, wszyscy, którzy do nas przychodzą, korzystają bardziej intensywnie - przekazał Wirtualnemedia.pl Maciej Maciejowski, członek zarządu TVN Discovery Polska odpowiedzialny za obszar digital. więcej

Google wspiera walkę z koronawirusem. 800 mln dolarów dla WHO i małych firm

W ramach walki z koronawirusem i skutkami pandemii koncern Google zadeklarował pomoc o wartości przekraczającej 800 mln dolarów. Pieniądze w formie grantów reklamowych otrzymają Światowa Organizacja Zdrowie, odpowiednie rządowe instytucje oraz małe i średnie przedsiębiorstwa, także w Polsce. więcej

W Europie cyfrowe prenumeraty gazet w górę o 267 procent. ,,Czytelnicy widzą wartość mediów informacyjnych"

Koronawirus napędza cyfrowe subskrypcje gazet w Stanach Zjednoczonych i Europie – wynika z danych firmy Piano. W ciągu jednego tygodnia liczba internetowych prenumerat dzienników w Europie wzrosła o 267 procent, w USA o 63 procent. - Na razie nie wiadomo czy to trwały trend, ale wskazuje że czytelnicy widzą wartość mediów informacyjnych w dobie kryzysu. To też biznesowa szansa dla wydawców tracących wpływy reklamowe - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Alex Chapko, szef ds. sprzedaży i wiceprezes platformy Piano. więcej

Kinowe premiery w serwisach VOD mogą być trwałym trendem. ,,Koronawirus zmienia relacje w branży filmowej"

Z powodu epidemii koronawirusa dystrybutorzy i producenci filmowi coraz częściej decydują się na przeniesienie swoich kinowych premier do internetowych platform streamingowych. Zdaniem branży ta sytuacja wymuszona przez zagrożenie wirusem może przerodzić się w stały trend. - Producenci filmów chcą minimalizować straty, więc przeniesienie premier na platformy VOD to jedyne wyjście. Koronawirus zmienia układ sił w branży filmowej, a określenie „domowe kino” nabiera nowego znaczenia - oceniają eksperci dla Wirtualnemedia.pl. więcej

Redakcje, agencje PR i reklamowe pracują zdalnie. Korzystają z popularnych komunikatorów i wideokonferencji

Dziennikarze, a także pracownicy agencji public relation czy reklamowych, nie mieli problemów z przestawieniem się na home office. W pracy zdalnej korzystają z popularnych komunikatorów, takich jak Microsoft Teams oraz narzędzi do połączeń wideo, np. Google Hangouts i Skype. więcej

Ipla zarabia w większości na reklamach, 40 proc. wpływów z płatnych pakietów

Internetowa platforma dostępu do treści wideo Ipla, która należy do Grupy Polsat w ok. 60 procentach generuje przychód z reklam, natomiast pozostały - dzięki wykupieniu dostępu do treści przez użytkowników. więcej

Netflix pokazał zwiastun serialu ,,Kierunek: Noc" na podstawie powieści Jacka Dukaja (wideo)

Udostępniono pierwszy zwiastun serialu Netflixa „Kierunek: Noc”. Produkcja, oparta na powieści Jacka Dukaja „Starość Aksolotla”, ma zostać udostępniona na platformie w br. więcej

Allegro wstrzymuje podwyżki, wydłuża termin płatności i zawiesza prowizje dla nowych sprzedawców

Allegro nie wprowadzi zapowiedzianych na początek kwietnia podwyżek opłat dla sprzedawców, m.in. sposobu naliczania prowizji. W ramach wsparcia małych firm platforma wydłuży im termin płatności z 14 do 60 dni oraz zrezygnuje przez 3 miesiące z pobierania opłat od wszystkich nowych sprzedawców. więcej

Kuba Piwowar: na czas epidemii koronawirusa zróbmy sobie "dietę informacyjną" [wywiad]

- Na radzenie sobie z kryzysowymi sytuacjami (czyli taką jak obecnie) mam dość radykalną, ale skuteczną metodę. Trzeba czerpać informacje wyłącznie z oficjalnych, zweryfikowanych źródeł - z Kubą Piwowarem, socjologiem i kulturoznawcą z Uniwersytetu SWPS, rozmawiamy o korzystaniu z mediów w czasie epidemii koronawirusa. więcej

Onet pokaże cykl koncertów ,,Męskie Granie w domu", sponsorem Grupa Żywiec

W niedzielę, 29 marca odbędzie się pierwszy z serii internetowych koncertów „Męskie Granie w domu”. Organizuje je Grupa Żywiec wspólnie z portalem Onet.pl, który będzie transmitował te wydarzenia. więcej

Serwisy sportowe nie straciły w czasie epidemii. WP SportoweFakty przed Onet Sport i Sport.pl (TOP10)

W zeszłym tygodniu czołowe serwisy sportowe miały o 10,7 proc. użytkowników więcej niż średnio w lutym. Zdecydowanym liderem są WP SportoweFakty wyprzedzające Onet Sport i Sport.pl, a spore spadki zanotowały Meczyki.pl i Przegladsportowy.pl. Mocno zmalała odwiedzalność najpopularniejszych witryn bukmacherskich. więcej

W niedzielę debata WP: ,,Wybory 10 maja. Tak czy nie?" z Felusiem, Węglarczykiem i Lisickim

W niedzielę 29 marca Wirtualna Polska zorganizuje debatę „Wybory 10 maja. Tak czy nie?”. Publicyści: Robert Feluś, Bartosz Węglarczyk oraz Paweł Lisicki będą dyskutować czy wybory 10 maja powinny się odbyć w związku z obecną sytuacją zagrożenia koronawirusem. Dyskusję poprowadzi Agnieszka Kopacz i Sebastian Ogórek. więcej

Nowe funkcjonalności w Cloud Backup

Spółka nazwa.pl wprowadziła nową wersję aplikacji Cloud Backup do wykonywania kopii zapasowych z komputerów z systemem Windows. Nowe możliwości podnoszą bezpieczeństwo i wyróżniają ten produkt na tle ofert dysków sieciowych, takich jak: Google Drive, OneDrive czy Dropbox. materiał partnerski więcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Powstała rada ds. internetu w ramach projektu Telemetria Polska

Przewodniczący KRRiT Witold Kołodziejski powołał radę metodologiczną ds. internetu. Będzie ciałem doradczym, ma zapewnić wsparcie oraz sprawne koordynowanie prac konsultacyjnych z rynkiem. Chodzi o opracowanie nowego, jednoźródłowego badania mediów w Polsce. więcej

Marki w czasie pandemii. Konsumenci nie chcą, by promowały się na koronawirusie

Konsumenci oczekują, że marki w czasie kryzysu spowodowanego COVID-19 będą dbać o pracowników, a także pomagać klientom w niecodziennej dla nich sytuacji, np. informując ich o swoich działaniach czy wysyłając uspokajające przekazy. więcej

Ukraińcy mieszkający w Polsce dotkliwie odczuwają skutki epidemii koronawirusa

Wielu Ukraińców pracujących w Polsce wyjechało w marcu, bo stracili pracę z powodu epidemii koronawirusa. Ci, którzy zostali, podobnie jak Polacy, mocno odczuwają skutki ograniczeń wprowadzonych przez rząd. Przyznało tak 60 proc. badanych, a 30 proc. skarży się, że straciło lub musiało ograniczyć pracę. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Łukasz Szumowski ze skokowym wzrostem zaufania społecznego. ,,Jest traktowany jak lekarz, a nie typowy polityk" (opinie)

Zaufanie społeczeństwa do ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego znacząco wzrosło w pierwszej połowie marca br. – wynika z badania CBOS. Wzrosło ono do 46 proc. z 19 proc. w lutym. Zdaniem ekspertów od wizerunku i marketingu politycznego wzrost jest uzasadniony, bo wszystkie decyzje komunikuje czytelnie i spójnie, a ogromnym jego atutem jest bogate doświadczenie lekarskie, przez co nie jest traktowany przez społeczeństwo jako typowy polityk. więcej

Ministerstwo Zdrowia nie pozwala konsultantom komentować sytuacji w szpitalach. "Władza powinna być transparentna"

Ministerstwo Zdrowia zakazało konsultantom wojewódzkim wypowiadania się w mediach na temat sytuacji w związku z epidemią koronawirusa, m.in. zaopatrzenia szpitali. Eksperci z branży public relations komentują dla Wirtualnemedia.pl, że wprawdzie w sytuacji kryzysowej „organizacja musi mówić jednym głosem”, ale z drugiej strony państwo to nie korporacja. Podkreślają, że władza powinna być transparentna, a ta sytuacja rodzi tylko domysły, że ma ona coś do ukrycia. więcej

Branża eventowa czeka na tarczę antykryzysową 2.0. "Rząd przyjął strategię wait-and-see"

Senat w poniedziałek ma obradować nad specustawą w sprawie pomocy dla firm dotkniętych kryzysem z powodu pandemii koronawirusa. Tymczasem firmy z branży komunikacji marketingowej i eventowej nie ukrywają, że czekają na nowe rozwiązania - tarczę antykryzysową 2.0. więcej

Redakcje, agencje PR i reklamowe pracują zdalnie. Korzystają z popularnych komunikatorów i wideokonferencji

Dziennikarze, a także pracownicy agencji public relation czy reklamowych, nie mieli problemów z przestawieniem się na home office. W pracy zdalnej korzystają z popularnych komunikatorów, takich jak Microsoft Teams oraz narzędzi do połączeń wideo, np. Google Hangouts i Skype. więcej

Agencja OKK! PR dla Grupy Geberit

Agencja OKK! PR rozpoczęła współpracę z Grupą Geberit, szwajcarskim producentem systemów sanitarnych i rurowych, właścicielem marek Geberit i Koło na polskim rynku. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
T-Mobile z pierwszą zdalnie przygotowaną kampanią. ,,Jesteśmy dla Ciebie"
Upday pojawia się w 18 krajach Europy Środkowej i Wschodniej, Michał Wodziński naczelnym
Fundacja Polsat przekaże 2 tys. tabletów dla dzieci z domów dziecka i placówek wychowawczych
Xiaomi przedstawia smartfony Mi 10. Poczwórny aparat i obsługa 5G w cenie od 349 do 999 euro
 
 
 
GOSPODARKA
 
Agora zaliczona przez Trigon do firm najbardziej narażonych na skutki epidemii
Marki w czasie pandemii. Konsumenci nie chcą, by promowały się na koronawirusie
Właściciel ,,Rzeczpospolitej" chce, by z powodu koronawirusa zawieszono podatek, kodeks pracy i 500+ oraz skrócono urlopy
Firma energetyczna Zygmunta Solorza odpisała 631 mln zł, spadła wartość aktywów z działalności węglowej
Ukraińcy mieszkający w Polsce dotkliwie odczuwają skutki epidemii koronawirusa
 
 
 
KULTURA/ROZRYWKA
 
Rośnie zainteresowanie płatnymi treściami w internecie. Serwisy VOD ze znacznym wzrostem
,,Ojciec Mateusz" zyskał 134 tys. widzów. TVP1 dystansuje konkurencję
Charytatywny koncert w Player.pl z Fundacją TVN "Nie jesteś sam"
Kinowe premiery w serwisach VOD mogą być trwałym trendem. ,,Koronawirus zmienia relacje w branży filmowej"
Netflix pokazał zwiastun serialu ,,Kierunek: Noc" na podstawie powieści Jacka Dukaja (wideo)
Film "Kod Dedala" już na VOD
T.I., Antonique Smith, Tina Fears i Ethan Henry w serialu "Geniusz: Aretha"
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj