Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Czwartek 22 Kwietnia 2021
 
 
 
Jan Pospieszalski rozmawia z TVP o przywróceniu ,,Warto rozmawiać", apeluje o to CMWP
 
Telewizja Polska obstaje przy stanowisku, że ostatni odcinek „Warto rozmawiać” naruszył zasady etyki dziennikarskiej. Redakcja programu nie przyjmuje jednak tego orzeczenia do wiadomości, podkreślając, że zostało ono wydane z pominięciem obowiązujących procedur. W obronie twórców programu stanęło Centrum Monitoringu Wolności Prasy przy SDP. więcej
Weź udział w badaniu CMO Survey 2021
 
Jest to badanie opinii liderów marketingu, na temat oceny ich obecnej oraz przyszłej roli w strukturach firm, wpływu technologii na rozwój biznesu oraz zmian spowodowanych przez pandemię COVID-19. materiał partnerski więcej
 
 
125 gazet w USA z pozwem przeciwko Google i Facebookowi
 
Wydawcy 125 dzienników w USA skierowali pozwy przeciwko Facebookowi i Google. Media zarzucają obu koncernom wykorzystywanie dominującej pozycji na rynku reklamy cyfrowej, co w efekcie prowadzi do załamania segmentu prasowego w Stanach Zjednoczonych. - Amerykańscy wydawcy prasy nieco później niż w Europie odczuli skalę dominacji największych firm technologicznych na rynku reklamy. Nie wiadomo jak zakończy się proces, ale atmosfera wokół Google i Facebooka staje się coraz bardziej napięta - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Paweł Nowacki, niezależny ekspert rynku medialnego. więcej
 
 
Szefowa Teatru Telewizji odwołana ze stanowiska
 
Dotychczasowa szefowa Teatru Telewizji Kalina Zalewska została pod koniec marca odwołana. Nie wiadomo co z dalszymi planami powrotu Telewizji Polskiej do Teatru Sensacji czy Teatru dla Dzieci i Młodzieży, które były hucznie zapowiadane w 2018 roku. więcej
 
 
901 tys. widzów serialu ,,Żywioły Saszy - Ogień" w TVN
 
Serial „Żywioły Saszy - Ogień” po trzech tygodniach emisji w TVN ogląda średnio 901 tys. widzów, minimalnie mniej niż emitowany w poprzednich tygodniach w tym paśmie serial „Chyłka - Rewizja”. Produkcja daje TVN trzecie miejsce w rynku telewizyjnym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
,,NIE" zaproponowało Lechowi Wałęsie pracę
 
Tygodnik „NIE” (Urma) zaproponował Lechowi Wałęsie pracę przy promocji tytułu. - Mógłby działać w onlinie, ale zapraszamy byłego prezydenta też na łamy, propozycja jest poważna - mówi nam Michał Marszał, dziennikarz „Nie”. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Anna Zapert: z TV Republika na szefową ds. redakcji w Polska Press, Wojciech Pokora naczelnym ,,Kuriera Lubelskiego" więcej
 
Polska rekordowo nisko w rankingu wolności mediów. Na czele kraje skandynawskie więcej
 
Polskie Radio zmienia plany finansowo-programowe. Chce poprawić wizerunek więcej
 
Mecze Superligi mogą pojawić się na Facebooku. Najbogatsze kluby nie chcą dzielić się z UEFA (opinie) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Redaktor - news Polskie Radio
Korektor Polskie Radio
DZIENNIKARZ, PREZENTER WIADOMOŚCI Radio dla Ciebie
Specjalista ds. Partnerstw Sportowych Ringier Axel Springer
Redaktor Naczelny / Editor in Chief LiveChat LiveChat
Senior Social Media Specjalista Open Gate
Technik Poziomów EKSTRAKLASA LIVE PARK
Senior Project Manager AGENCJA DDOB
Account Manager Hill+Knowlton Strategies Poland
Content Copywriter Hill+Knowlton Strategies Poland
Starszy Specjalista ds. Zakupów Programowych Kino Polska TV SA
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Jan Pospieszalski rozmawia z TVP o przywróceniu ,,Warto rozmawiać", apeluje o to CMWP

Telewizja Polska obstaje przy stanowisku, że ostatni odcinek „Warto rozmawiać” naruszył zasady etyki dziennikarskiej. Redakcja programu nie przyjmuje jednak tego orzeczenia do wiadomości, podkreślając, że zostało ono wydane z pominięciem obowiązujących procedur. W obronie twórców programu stanęło Centrum Monitoringu Wolności Prasy przy SDP. więcej

Szefowa Teatru Telewizji odwołana ze stanowiska

Dotychczasowa szefowa Teatru Telewizji Kalina Zalewska została pod koniec marca odwołana. Nie wiadomo co z dalszymi planami powrotu Telewizji Polskiej do Teatru Sensacji czy Teatru dla Dzieci i Młodzieży, które były hucznie zapowiadane w 2018 roku. więcej

901 tys. widzów serialu ,,Żywioły Saszy - Ogień" w TVN

Serial „Żywioły Saszy - Ogień” po trzech tygodniach emisji w TVN ogląda średnio 901 tys. widzów, minimalnie mniej niż emitowany w poprzednich tygodniach w tym paśmie serial „Chyłka - Rewizja”. Produkcja daje TVN trzecie miejsce w rynku telewizyjnym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Rolnicy. Podlasie" hitem Fokus TV, trzeci sezon śledzi 1 mln widzów

Trzeci sezon programu „Rolnicy. Podlasie” ogląda średnio 1 mln widzów. Cykl ma kilkukrotnie wyższą oglądalność od średnich długookresowych wyników Fokus TV, kanał w paśmie nadawania audycji jest czwartą najchętniej oglądaną stacją w rynku - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

Kanał Dizi w ofercie Biura Reklamy TVP. Emisja reklam od maja

Emitujący tureckie seriale kanał Dizi - najnowsza stacja z portfolio Grupy Kino Polska TV - trafił do oferty Biura Reklamy TVP, które odpowiada na polskim rynku za sprzedaż czasu reklamowego, sponsoring i akcje niestandardowe. Reklamy w Dizi pojawią się od maja. - Nasze portfolio powiększa się nie tylko o nową stację, ale też o nowego nadawcę - mówi Ewelina Czuba, dyrektor BR TVP. więcej

Magda Łucyan z ,,Rozmowami o końcu świata" w TVN24

W najbliższą niedzielę TVN24 zacznie emitować „Rozmowy o końcu świata” - cykl wywiadów dziennikarki „Faktów” Magdy Łucyan. Jego pierwsze odcinki udostępniono już na platformie TVN24 GO. więcej

Antyrządowe hasło w ,,Klanie"? Producent dementuje: czasem cygaro jest tylko cygarem

Widzowie telenoweli „Klan” (TVP1) zauważyli, że w jednym z ostatnich odcinków serialu kapsułki z kawą, umieszczone w pojemniku na ścianie, układają się w antyrządowe hasło symbolizowane przez osiem gwiazdek. - Czasem cygaro jest tylko cygarem, zapraszamy do oglądania kolejnych odcinków - odpowiada producent serialu. więcej

Marcin Prokop prowadzącym ,,Miłe Wieści" na kanałach TVN, partnerem Milka

„Miłe wieści” to nowy program w ramówce TVN, TVN7 oraz TTV. Audycja powstała we współpracy z marką Milka (Mondelez Polska), gospodarzem jest Marcin Prokop. więcej

Player.pl udostępnił pierwszy teaser ,,Szadzi 2", premiera serialu 11 maja (wideo)

Player.pl udostępnił pierwszy teaser drugiego sezonu serialu „Szadź”. Nowe odcinki produkcji w serwisie będzie można oglądać od wtorku, 11 maja. - W drugim sezonie „Szadzi” ponownie skupimy się na postaci Piotra Wolnickiego, bohatera który jednocześnie przeraża i przyciąga - mówi Adrianna Przetacka, producentka serialu. więcej

,,Demokratyzujemy rynek marketingu internetowego"

Eskimi to innowacyjna zautomatyzowana platforma reklamowa z ponad 1,5 miliardem zasięgów i ambitnymi planami na rozwój w Polsce. CEO Vytautas Paukštys oraz dyrektor regionalna EMEA Egle Ribaciauskaite opowiadają o tym co wyróżnia Eskimi na rynku marketingu internetowego i powiewie świeżości, który zamierzają wnieść w świat programmatic wraz z rozwojem swoich usług w Polsce. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
,,CyberBezpieczni" i ,,Dialog z Planetą" podcastami Programu Czwartego Polskiego Radia

Radiowa Czwórka startuje z dwoma nowymi podcastami, poświęconymi cyberbezpieczeństwu i ekologii. Za podcast „CyberBezpieczni” odpowiada Joanna Wziątek-Ładosz, zaś za „Dialog z Planetą” – Martyna Matwiejuk. więcej

 
Monika Kuś za Ewelinę Steczkowską nową rzeczniczką prasową Polskiego Radia

Na stanowisko rzecznika prasowego Polskiego Radia została powołana Monika Kuś. Zastąpiła Ewelinę Steczkowską, która obowiązki pełniła nieformalnie od wiosny 2020 roku. więcej

 
Radio Rodzina Diecezji Kaliskiej z przedłużoną koncesją w Kaliszu

Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji udzieliła koncesji Diecezji Kaliskiej na kolejne 10 lat, na nadawanie Radia Rodzina w Kaliszu.  więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Kanał Dizi w ofercie Biura Reklamy TVP. Emisja reklam od maja

Emitujący tureckie seriale kanał Dizi - najnowsza stacja z portfolio Grupy Kino Polska TV - trafił do oferty Biura Reklamy TVP, które odpowiada na polskim rynku za sprzedaż czasu reklamowego, sponsoring i akcje niestandardowe. Reklamy w Dizi pojawią się od maja. - Nasze portfolio powiększa się nie tylko o nową stację, ale też o nowego nadawcę - mówi Ewelina Czuba, dyrektor BR TVP. więcej

,,Babcia" na kursie prawa jazdy reklamuje jajecznicę w McDonald's (wideo)

Ruszyła kolejna kampania reklamowa sieci gastronomicznej McDonald’s z bohaterem o ksywce „Babcia”. Promuje wprowadzoną do menu śniadaniowego jajecznicę w McWrapie. więcej

Najsłynniejszy kibic świata w nowej kampanii Tyskiego przed Euro 2020 (wideo)

„Jesteśmy Mistrzami Europy w przechodzeniu na TY" - pod tym hasłem wystartowała kampania promocyjna marki Tyskie (KOompania Piwowarska), przygotowana na turniej Euro 2020, który rozpocznie się w czerwcu. Głównym nośnikiem kampanii jest spot reklamowy z udziałem kibiców z całego świata i Manolo – najbardziej znanego na świecie fana piłki nożnej. więcej

Beata Nanasik szefową marketingu blinkee.city

Beata Nanasik objęła nowe stanowisko head of marketing and customer sales w blinkee.city, polskim start-upie świadczącym usługę wynajmu elektrycznych hulajnóg, skuterów i rowerów. więcej

UOKiK: sieci handlowe w trakcie współpracy zmieniają 74 proc. rabatów dla dostawców żywności

74 proc. rabatów, które duże sieci sklepów i hurtowni udzielają dostawcom produktów rolno-spożywczych, jest zmieniana w trakcie współpracy, co może być niekorzystne dla dostawców - wynika z analizy UOKiK. Regulator opisał kilka praktyk sieci handlowych, które można uznać za nieuczciwe wykorzystywanie przewagi kontraktowej. więcej

H&M wypożycza bezpłatnie garnitury

Firma odzieżowa H&M wprowadziła usługę bezpłatnego wynajmu męskich garniturów. Trzeba je zwrócić w ciągu 24 godzin. Marka chce w ten sposób dodać pewności siebie osobom podczas rozmów kwalifikacyjnych. Promuje to kampanią. więcej

Marcin Prokop prowadzącym ,,Miłe Wieści" na kanałach TVN, partnerem Milka

„Miłe wieści” to nowy program w ramówce TVN, TVN7 oraz TTV. Audycja powstała we współpracy z marką Milka (Mondelez Polska), gospodarzem jest Marcin Prokop. więcej

T-Mobile promuje dostęp do 5G w ofercie na kartę

T-Mobile rusza z pierwszą telewizyjną kampanią promującą sieć piątej generacji w ofercie na kartę. więcej

Polak na czele amerykańskiego Lidla

Michał Łagunionek zostanie nowym szefem sieci detalicznej Lidl w Stanach Zjednoczonych. Zastąpi Johannesa Fiebera, który zrezygnował ze stanowiska. więcej

Bezmięsny Veggie Burger w stałym menu McDonald's

Od 21 kwietnia w stałej ofercie McDonald's Polska dostępny jest Veggie Burger, czyli burger warzywny. Kanapka jest dostępna we wszystkich restauracjach McDonald’s w Polsce. więcej

Carrefour rozszerza skup butelek zwrotnych na wszystkie swoje sklepy

Po fazie pilotażu w wybranych miastach Polski Carrefour Polski wprowadza od czwartku odbiór butelek zwrotnych we wszystkich swoich 250 hiper- i supermarketach na terenie całego kraju. Przy ich zwrocie w sklepach sieci nie trzeba mieć paragonu potwierdzającego zakup. więcej

Energetyk Rockstar z nową globalną strategią

Marka napojów energetycznych Rockstar Energy Drink (PepsiCo) rusza z nową globalną strategią, obejmującą nowe pozycjonowanie oraz wprowadzenie nowego wzornictwa opakowań. Wsparciem dla nowej strategii będzie szeroko zakrojona kampania marketingowa „Rockstar. Przejmij scenę”. więcej

Anna Domoń integrated communication managerem w LiquidThread

Anna Domoń awansowała na stanowisko integrated communication managera w LiquidThread (Publicis Groupe). więcej

Artur Manista odpowiada za rozwój Flying Bisons

Flying Bisons, firma z branży digital consultingu zatrudniła Artura Manistę na stanowisku head of growth. więcej

Justyna Górniak odpowiada za "zieloną zmianę" w Papaya Films

Dom produkcyjny Papaya Films utworzył stanowisko chief sustainability officer. Objęła je Justyna Górniak, która odpowiada w firmie za politykę kadrową. więcej

Kasztelan ponownie z loterią podkapslową

Ruszyła właśnie ogólnopolska loteria marki Kasztelan (Carlsberg Polska), wspiera ją kampania reklamowa. Przygotowały ją Brainbox i Dynamo. więcej

W spotach Yope występuje prezeska firmy (wideo)

Wystartowała kampania reklamowa nowej serii kosmetyków do twarzy Yope pod hasłem "Wild things are coming". W reklamach występuje szefowa firmy - Karolina Kuklińska-Kosowicz. więcej

Grupa Carrefour na plusie mimo pandemii. W Polsce słabszy wynik

W pierwszym kwartale br. sprzedaż  like-for-like (LFL)  grupy Carrefour wzrosła o 4,2 proc. W kanale internetowym sprzedaż poszybowała aż o 56 proc. W Polsce sprzedaż porównywalna spadła o 2,3 proc. rok do roku. więcej

Samsung w kampanii wykorzystuje reklamę konwersacyjną

Agencja mediowa Starcom (Publicis Groupe) nawiązała współpracę z firmą Cavai, aby wprowadzić nowe rozwiązanie w kampaniach dla firmy Samsung. Banery konwersacyjne zostały wykorzystane w działaniach informujących o nowych modelach smartfonów Samsung serii Galaxy S21 5G. więcej

,,Otocz drewno opieką" w kampanii marki Vidaron (wideo)

Trwa kampania reklamowa środków do ochrony i dekoracji drewna Vidaron (produkowanych przez firmę Snieżka). Kreację akcji przygotowała agencja Feno. więcej

Kluby wycofują się z Superligi. ,,Cnotę stracili, a rubelka nie zarobią"

Sześć angielskich klubów piłkarskich poinformowało we wtorek, że wycofuje się z zapowiedzianej dwa dni wcześniej Superligi. W środę taką decyzję ogłosiły kolejne kluby. Projekt skrytykowali kibice i niektórzy piłkarzy, a jeden ze sponsorów Liverpoolu zapowiedział zakończenie współpracy. Superliga zapowiada, że projekt będzie kontynuowany w zmienionym kształcie. Zdaniem dziennikarzy zaangażowane w to kluby na razie poniosły duże straty wizerunkowe, a nic nie zyskały. więcej

Marka wódki Finlandia otwiera wirtualny bar ,,Barmański po Fińsku"

Marka Finlandia Vodka (Brown-Forman Polska) rozpoczęła kampanię „Barmański po Fińsku”, przygotowaną przez agencję K2 Create (Grupa K2). więcej

,,Demokratyzujemy rynek marketingu internetowego"

Eskimi to innowacyjna zautomatyzowana platforma reklamowa z ponad 1,5 miliardem zasięgów i ambitnymi planami na rozwój w Polsce. CEO Vytautas Paukštys oraz dyrektor regionalna EMEA Egle Ribaciauskaite opowiadają o tym co wyróżnia Eskimi na rynku marketingu internetowego i powiewie świeżości, który zamierzają wnieść w świat programmatic wraz z rozwojem swoich usług w Polsce. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
,,NIE" zaproponowało Lechowi Wałęsie pracę

Tygodnik „NIE” (Urma) zaproponował Lechowi Wałęsie pracę przy promocji tytułu. - Mógłby działać w onlinie, ale zapraszamy byłego prezydenta też na łamy, propozycja jest poważna - mówi nam Michał Marszał, dziennikarz „Nie”. więcej

Rada Etyki Mediów: nazwanie PiS ,,zorganizowaną grupą przestępczą" nie narusza zasad

Nazwanie członków Prawa i Sprawiedliwości „zorganizowaną grupą przestępczą” nie narusza zasad zapisanych w Karcie Etycznej Mediów - uznała Rada Etyki Mediów. Jej zdaniem takie sformułowanie nie przekracza dopuszczalnych granic wypowiedzi publicystycznej, a pojęcie „zorganizowanej przestępczości” jest nieprecyzyjne i szerokie. więcej

W pandemii Polacy wzięli się do czytania, najchętniej książek Remigiusza Mroza i Olgi Tokarczuk

W roku 2020 roku poziom czytelnictwa w Polsce nieznacznie wzrósł. Co najmniej jedną książkę przeczytało 42 proc. Polaków, o 3 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z nowego raportu Biblioteki Narodowej. To najlepszy wynik od sześciu lat. Najczęściej czytaliśmy książki Remigiusza Mroza i Olgi Tokarczuk. więcej

Do wydania nowego numeru National Geographic Polska nie ścięto ani jednego drzewa

Od czwartku, 22 kwietnia pojawi się w sprzedaży nowy numer National Geographic Polska (Burda Media Polska), który został wydrukowany na ekologicznym papierze. By mógł ukazać się cały nakład pisma nie ścięto ani jednego drzewa. więcej

Agnieszka Mucha naczelną "Dobrych Rad", Renata Ciemięga na czele pism "Samo Zdrowie", "Zdrowie i Życie" i "Doktor Zdrowie"

Agnieszka Mucha została redaktor naczelną magazynu „Dobre Rady”, a Renata Ciemięga objęła taką funkcję w czasopismach „Samo Zdrowie”, „Zdrowie i Życie” i „Doktor Zdrowie” (wszystkie wydawane są przez Burda Media Polska). więcej

Daniel Obajtek: czuję się zagrożony, publikacje prasowe to atak i zlecenie z zewnątrz

Jeżeli ktoś w kogoś uderza przez czterdzieści dni z rzędu, to jest to zaplanowane zlecenie. Czuję się zagrożony – mówi w wywiadzie w środowej "Rzeczpospolitej" prezes Orlenu Daniel Obajtek. więcej

 
 
 
INTERNET
 
125 gazet w USA z pozwem przeciwko Google i Facebookowi

Wydawcy 125 dzienników w USA skierowali pozwy przeciwko Facebookowi i Google. Media zarzucają obu koncernom wykorzystywanie dominującej pozycji na rynku reklamy cyfrowej, co w efekcie prowadzi do załamania segmentu prasowego w Stanach Zjednoczonych. - Amerykańscy wydawcy prasy nieco później niż w Europie odczuli skalę dominacji największych firm technologicznych na rynku reklamy. Nie wiadomo jak zakończy się proces, ale atmosfera wokół Google i Facebooka staje się coraz bardziej napięta - ocenia dla Wirtualnemedia.pl Paweł Nowacki, niezależny ekspert rynku medialnego. więcej

Google ulepsza platformę Meet. Nowy interfejs i większy komfort transmisji wideo

Google zapowiedział zmiany na prowadzonej przez siebie platformie Meet służącej do prowadzenia spotkań online. W aplikacji wśród nowości mają się pojawić takie funkcje jak minimalizacja lub ukrycie widoku transmisji wideo, Autozoom, regulacja światła czy zastąpienie tła filmem. więcej

Instagram zwiększy ochronę użytkowników. Wprowadza filtry hejterskich wiadomości

Należący do Facebooka serwis Instagram zapowiedział wprowadzenie narzędzia chroniącego użytkowników przed mową nienawiści i napastliwymi treściami wysyłanymi w wiadomościach. Właściciele kont w aplikacji będą mogli zastosować filtry, które zablokują wiadomości zawierające określone słowa lub elementy graficzne. więcej

Arena.pl zainwestowała w Ekipę youtubera Friza

Notowana na giełdzie Arena.pl objęła 107,1 tys. akcji spółki Ekipa Holding, za którą stoi grupa youtuberów na czele z Karolem „Frizem” Wiśniewskim. Ekipa Holding niebawem ma pojawić się na bocznym rynku warszawskiej giełdy. więcej

Dział sportowy Interii i Polsatsport.pl mocno w górę, Sport.pl ze spadkiem (TOP10)

W marcu WP SportoweFakty zwiększyły przewagę nad Onet Sport, umacniając się na pozycji lidera wśród serwisów sportowych. Procentowo najwięcej zyskały sekcja sportowa Interii i Polsatsport.pl, natomiast spadek jako jedyny w zestawieniu zanotował Sport.pl. więcej

Twórca pirackiego serwisu z filmami prawomocnie skazany, ma zapłacić 47 mln zł odszkodowania

Sąd Apelacyjny w Białymstoku utrzymał wyrok pierwszej instancji wobec 25-letniego mężczyzny, który prowadził serwis internetowy z nielegalnie oferowanymi filmami. Sprawca został skazany na rok więzienia w zawieszeniu, ma zapłacić ponad 47 mln zł właścicielom praw autorskich. Apelację składała prokuratura, chciała dla oskarżonego 3,5 roku więzienia bez zawieszenia. więcej

Internetowi celebryci przepraszają za promowanie kultu pieniądza

Po krytyce ze strony państwowych mediów kilku popularnych chińskich celebrytów internetowych przeprosiło za promowanie konsumpcjonizmu i kultu pieniądza. W sieci chwalili się m.in. wydawaniem równowartości 5,5 tys. zł na fryzjera i 221,6 tys. zł na garnitur. więcej

Menedżerowie CDA objęli akcje za 500 tys. zł

W ramach programu motywacyjnego menedżerom CDA przyznano 18,75 tys. akcji spółki po 0,10 groszy za sztukę. Rynkowa wartość tego pakietu wynosi 498,7 tys. zł. więcej

Inovo Venture Partners zainwestuje 245 mln zł w startupy z Polski i Europy

Inovo Venture Partners - fundusz venture capital - pozyskał 245 mln zł (54 mln euro) na inwestycje w startupy z Polski i całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Środki pozyskano w ramach drugiego, zamkniętego właśnie funduszu. Do końca 2022 r. Inovo planuje 20-25 inwestycji w spółki technologiczne. więcej

Netflix z rekordowym zyskiem i tylko 4 mln nowych subskrybentów, traci na giełdzie

W pierwszym kwartale br. liczba subskrybentów Netflixa zwiększyła się o 3,98 mln, podczas gdy prognozowano wzrost o 6 mln. Firma zanotowała rekordowe przychody, zysk i marżę operacyjną. We wtorek wieczorem akcje Netflixa taniały o prawie 9 proc. więcej

TikTok pozwany za wykorzystywanie danych dzieci

Brytyjska aktywistka oraz była komisarz ds. dzieci Anne Longfield pozwała platformę społecznościową TikTok w imieniu milionów dzieci z Wielkiej Brytanii oraz krajów Unii Europejskiej. Zarzuca platformie gromadzenie i wykorzystywanie danych dzieci bez wymaganych zgód. Aplikacji grożą miliardy funtów odszkodowania. więcej

Jest petycja w sprawie usunięcia Kamusia z YouTube'a

W sieci pojawiła się petycja o usunięcie kanału patostreamera Łukasza W. vel Kamusia z serwisu YouTube. Patotwórca przebywa w areszcie, oskarżony o psychiczne znęcanie się nad osobą z niepełnosprawnością intelektualną. więcej

Renata Luścińska head of data & privacy w Gazeta.pl

Portal Gazeta.pl (Agora) wprowadził zmiany w strukturze zespołu programmatic & adTech. Nowo utworzone stanowisko head of data & privacy objęła Renata Luścińska, a Martyna Matuszewska zwiększyła zakres swoich obowiązków jako business data & adTech owner.   więcej

Wirtualna Polska z testową farmą fotowoltaiczną

Wirtualna Polska zakończyła budowę testowej farmy fotowoltaicznej dla jednej ze swoich serwerowni, która będzie zasilała infrastrukturę firmy od tego miesiąca. To jedna z ekologicznych inwestycji, jakie zaplanowano. więcej

,,Demokratyzujemy rynek marketingu internetowego"

Eskimi to innowacyjna zautomatyzowana platforma reklamowa z ponad 1,5 miliardem zasięgów i ambitnymi planami na rozwój w Polsce. CEO Vytautas Paukštys oraz dyrektor regionalna EMEA Egle Ribaciauskaite opowiadają o tym co wyróżnia Eskimi na rynku marketingu internetowego i powiewie świeżości, który zamierzają wnieść w świat programmatic wraz z rozwojem swoich usług w Polsce. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Zjednoczona Prawica ma prawie 30 proc. poparcia

Gdyby wybory miały odbyć się w niedzielę 25 kwietnia, to najwięcej głosów zdobyłaby Zjednoczona Prawica, którą poparłoby 29,4 proc. respondentów - wynika z sondażu Research Partner. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Monika Kuś za Ewelinę Steczkowską nową rzeczniczką prasową Polskiego Radia

Na stanowisko rzecznika prasowego Polskiego Radia została powołana Monika Kuś. Zastąpiła Ewelinę Steczkowską, która obowiązki pełniła nieformalnie od wiosny 2020 roku. więcej

Anna Janiszewska odpowiedzialna za obszar komunikacji korporacyjnej i PA w LoveBrands Group

Do agencji komunikacji zintegrowanej LoveBrands Group dołączyła Anna Janiszewska, która objęła stanowisko head of corporate communications & public affairs. więcej

Lubella nowym klientem 24/7Communication

Marka wyrobów zbożowych Lubella (Maspex) współpracuje w zakresie PR z agencją 24/7Communication. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Orange Polska ma więcej abonentów i klientów światłowodu. Przez epidemię mniej z roamingu i sprzedaży sprzętu
Google ulepsza platformę Meet. Nowy interfejs i większy komfort transmisji wideo
Inovo Venture Partners zainwestuje 245 mln zł w startupy z Polski i Europy
Huawei zaprzecza jakoby szpiegował Holendrów. Sprawą ma się zająć parlament
Mężczyźni dominują w branży IT
Francja daje zielone światło dla 5G. Promieniowanie nieszkodliwe dla ludzi i środowiska
T-Mobile promuje dostęp do 5G w ofercie na kartę
The Dust chce pozyskać 5,5 mln zł z emisji nowych akcji, celem produkcja gry ,,I, the Inquisitor"
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj