Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 12 Maja 2021
 
 
 
,,Nasza Historia": Tadeusz Płużański nowym naczelnym, Piotr Gontarczyk na czele rady naukowej
 
Redaktorem naczelnym miesięcznika „Nasza Historia” (Polska Press) został Tadeusz Płużański, a na czele utworzonej właśnie rady naukowej pisma stanął dr Piotr Gontarczyk - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Uważam, że „Nasza Historia” ma o wiele większy potencjał niż wskazywały do tej pory jej wyniki - mówi Dorota Kania, członkini zarządu Polska Press ds. redakcyjnych. więcej
 
 
RMF FM z najwyższą słuchalnością w historii badań. Jedynka z najniższą
 
W okresie od lutego do kwietnia br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Zdecydowanie najwięcej straciła Trójka, a Jedynka odnotowała najniższą słuchalność w historii prowadzenia badań radiowych - raport Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
W 2022 roku zmiana standardu naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce
 
W II kwartale przyszłego roku nastąpi zmiana standardu naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce, uruchomiono więc testowe programy, nadawane w nowym standardzie, które pozwalają sprawdzić, czy odbiornik potrafi je odebrać - poinformował UKE. więcej
 
 
Agora: dzień wolny za zaszczepenie się, pakiet badań dla ozdrowieńców
 
Pracownicy i współpracownicy Agory, którzy przeszli Covid-19, mogą od maja korzystać ze specjalnego pakietu medycznego, zawierającego m.in. zestaw dokładnych badań - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Trwa też akcja zachęcania pracowników do szczepień, w ramach której zarząd proponuje chętnym dzień wolny na zaszczepienie się.   więcej
 
 
Rząd z pomocą influencerów będzie namawiał do szczepień młodych. "Dobry pomysł, ważny dobór ambasadorów"
 
Jeszcze w tym miesiącu ma ruszyć kampania Kancelarii Prezesa Rady Ministrów promująca szczepienia przeciw Covid-19. W akcję, skierowaną głownie do osób młodych, mają zostać zaangażowani influencerzy - pod tym kątem zmieniono już prawo farmaceutyczne. Zdaniem ekspertów zajmujących się influencer marketingiem, powodzenie akcji rządu zależy od właściwego doboru ambasadorów projektu. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Program TTV z celebrytami opiekującymi się niepełnosprawnymi krytykowany już przed emisją. ,,Tu nie chodzi o szczytne cele" więcej
 
Netflix i Player ze spadkami, HBO GO wyprzedziło TVP VOD (top10 serwisów VoD) więcej
 
Rok z pracą zdalną. Powrotu do biur nie ma, pracodawcy pomagają w przygotowaniu "home office" więcej
 
Kodeks pracy zamiast konstytucji, czyli o słoniach i mrówkach w mediach (felieton) więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Manager ds. wycen i kosztorysów GPD
UX Designer TIME
Technik digitalizacji i post-produkcji Kino Polska TV SA
Młodszy specjalista ds. Emisji Kino Polska TV SA
Specjalista ds. SEO (e-commerce) Ringier Axel Springer
Kierownik produkcji filmów reklamowych GPD
Specjalista ds. dystrybucji audio TIME
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Menedżer Produktu Wiedza i Praktyka
Growth & Development Manager Wiedza i Praktyka
Head of product serwisu INNPoland.pl Grupa NaTemat
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 1 400 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 54 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
W 2022 roku zmiana standardu naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce

W II kwartale przyszłego roku nastąpi zmiana standardu naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce, uruchomiono więc testowe programy, nadawane w nowym standardzie, które pozwalają sprawdzić, czy odbiornik potrafi je odebrać - poinformował UKE. więcej

Sebastian Wasilewski odchodzi z TVN24

Po 9 latach z TVN24 odchodzi reporter, dziennikarz i dokumentalista - Sebastian Wasilewski. Zamierza skupić się teraz na swoich projektach. - Mam trzy seriale dokumentalne do przygotowania, w tym drugą część reportażu „Najdłuższy proces Kościoła” - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl. więcej

W czerwcu ruszy kanał NickMusic, zajmie miejsce MTV Music 24. ,,Oferta muzyczna dla kolejnych pokoleń"

We wtorek, 1 czerwca ViacomCBS na polskim rynku uruchomi nowy kanał NickMusic, który będzie skierowany dla dzieci w wieku od 6 do 11 lat. Stacja w swojej ofercie zastąpi MTV Music 24. - To naturalny krok wychodzenia na rynek z ofertą muzyczną dla kolejnych pokoleń - komentuje Agnieszka Odachowska, PR manager ViacomCBS. więcej

Telewizja Polska rekordowo źle oceniana, pierwszy raz przewaga negatywnych opinii

W cyklicznym sondażu CBOS o ocenach mediów przez odbiorców Telewizja Polska zanotowała rekordowo niski wynik. Pierwszy raz źle jej działalność oceniła większa część respondentów niż dobrze. więcej

Fokus TV najchętniej oglądany, duży wzrost TVP Historia i National Geographic w czołówce

W kwietniu 2021 roku zdecydowanym liderem oglądalności wśród kanałów dokumentalnych był Fokus TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Water Planet, a najwięcej straciło Adventure - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Pandemia nie zmieniła wartości rynku usług telekomunikacyjnych i płatnej telewizji. Zmieniły się trendy

Globalny przychód z usług telekomunikacyjnych i płatnej telewizji wyniósł w 2020 roku 1,53 bln dolarów. To tyle samo co w roku 2019 - wynika z szacunków firmy badawczej IDC. więcej

Telewizja NBC nie będzie relacjonować gali Złotych Globów 2022

W związku z rosnącą presją na Hollywoodzkie Stowarzyszenie Prasy Zagranicznej (HFPA) ze strony studiów filmowych, gwiazd i dużej części przemysłu filmowego telewizja NBC poinformowała, że w przyszłym roku nie będzie relacjonować gali Złotych Globów z powodu braku różnorodności wśród członków HFPA. więcej

Rusza radio SuperNova

W środę, 5 maja o godz. 6.00 wystartowało Radio SuperNova, które powstało w miejsce Radia Wawa. - Naszym słuchaczom chcemy zaoferować najlepsze polskie przeboje, nowe brzmienia, wartościowy kontent i tematy, które ich emocjonują - mówi Anna Paluszek, dyrektor programowa Radia SuperNova. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 1,4 mln użytkowników i ponad 5 mln odsłon.
Ponad 170 tys. obserwujących w social media.
Ponad 54 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
RMF FM z najwyższą słuchalnością w historii badań. Jedynka z najniższą

W okresie od lutego do kwietnia br. liderem rynku radiowego w Polsce było RMF FM, które pochwalić się mogło największym wzrostem w zestawieniu. Zdecydowanie najwięcej straciła Trójka, a Jedynka odnotowała najniższą słuchalność w historii prowadzenia badań radiowych - raport Wirtualnemedia.pl. więcej

 
Rada Etyki Mediów: Wątły pisząc o Cymańskim, że ,,należy do gnid", przekroczył granice przyzwoitości

Rada Etyki Mediów zaapelowała do dziennikarzy o przywrócenie „właściwej formy debaty politycznej”. W ten sposób odniosła się do facebookowego wpisu Kuby Wątłego na temat chorego na raka Tadeusza Cymańskiego. -  Przyzwoite wydaje się aby to, co dziennikarze publikują w mediach społecznościowych pokrywało się z tym, za co mogą wziąć odpowiedzialność w mediach profesjonalnych - podkreśliła Rada. więcej

 
Radio Szczecin nowym liderem słuchalności w IV kwartale 2020 i I kwartale 2021. Stacja wyprzedziła RMF FM

Nowym liderem rynku radiowego w Szczecinie zostało Radio Szczecin. Na podium znajdują się jeszcze RMF FM i Radio ZET - wynika z fali badań słuchalności radia za IV kwartał 2020 i I kwartał 2021. więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Rząd z pomocą influencerów będzie namawiał do szczepień młodych. "Dobry pomysł, ważny dobór ambasadorów"

Jeszcze w tym miesiącu ma ruszyć kampania Kancelarii Prezesa Rady Ministrów promująca szczepienia przeciw Covid-19. W akcję, skierowaną głownie do osób młodych, mają zostać zaangażowani influencerzy - pod tym kątem zmieniono już prawo farmaceutyczne. Zdaniem ekspertów zajmujących się influencer marketingiem, powodzenie akcji rządu zależy od właściwego doboru ambasadorów projektu. więcej

Po skardze do Komisji Etyki Reklamy ze spotu Doritos z człowiekiem-bananem zniknie napis ,,Polska"

Widz poskarżył się Komisji Etyki Reklamy, że w spocie chipsów Doritos człowiek w przebraniu banana trzyma karton z napisem „Polska”, co w niekorzystnym świetle przedstawia nas kraj. PepsiCo nie zgodziło się z tym zarzutem, ale zapowiedziało, że „Polska” w reklamie zostanie zastąpiona bardziej ogólnym sformułowaniem. więcej

Orange Polska ma zapłacić 13 mln zł za mylące reklamy Neostrady

Sąd Apelacyjny uwzględnił odwołanie prezesa UOKiK od wyroku w sprawie kary nałożonej na Orange Polska za kampanię reklamową Neostrady sprzed sześciu lat, natomiast oddalił apelację złożoną przez telekom. Firma ma nie tylko zapłacić 13,05 mln zł kary, lecz także o decyzji regulatora poinformować w telewizji. więcej

Allegro uruchomiło dział do kampanii w modelu programmatic

Allegro zakończyło budowanie i wdrożenie własnego działu planowania i realizacji kampanii online w modelu programatycznym. Kilkuosobowy zespół pod kierownictwem Justyny Kulpy realizuje już własne kampanie. Platformę w jego uruchomieniu wspierała firma Stars. więcej

Advalue uruchamia markę ds. marketingu społecznego. Na jej czele Katarzyna Hryćko-Górnicka

Agencja Advalue wprowadza na rynek markę Advalue Engaged, specjalizującą się w marketingu zaangażowanym społecznie. Pracami zespołu pokieruje Katarzyna Hryćko-Górnicka.  więcej

Aplan Media i ClickAd Interactive w przetargu mediowym Lasów Państwowych

Cztery agencje złożyły ofertę w przetargu Lasów Państwowych na obsługę mediową kampanii pod hasłem "Dla lasu, dla ludzi". Wśród nich są m.in. agencje Aplan Media i CLickAd Interactive - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. więcej

Veet przełamuje tabu w filmie pokazującym owłosienie na ciele (wideo)

Marka kosmetyków do depilacji Veet rusza z kampanią w oparciu o nową platformę komunikacji pod hasłem "Your body hair. Your choice". Dzięki niej celebruje różnorodność i akceptację włosów na ciele. więcej

Polski oddział Publicis regionalnym hubem digitalowym Stellantis

Interdyscyplinarny zespół One Team Stellantis, utworzony w ramach Publicis Groupe Polska, będzie odpowiadał za szeroko pojęte działania digitalowe koncernu motoryzacyjnego Stellantis. Obsługą na rynki Polski, Węgier, Czech, Słowacji i Serbii zajmą się agencje Starcom, Performics i Leo Burnett. Holding wybrano w przetargu. więcej

Beata Kozidrak w reklamie Coca-Coli Zero Cukru (wideo)

Piosenkarka Beata Kozidrak jest gwiazdą kampanii reklamowej napoju Coca-Cola Zero Cukru z nowym składem. Hasło akcji brzmi „Najlepsza Coca-Cola ever?”. więcej

Samsung startuje z kampanią ,,Z Galaxy możesz". Zaproszeni twórcy pokażą możliwości smartfonów Galaxy

Samsung rozpoczął kampanię reklamową pod hasłem „Z Galaxy możesz”. Będzie ona promować zalety smartfonów Galaxy we współpracy z zaproszonymi twórcami. Kampania obejmuje działania w obszarze digital i w kanałach społecznościowych marki. więcej

Spontaniczny Sztab Obywatelski rozkleił w Polsce plakaty ,,Aborcja bez granic"

Aktywiści ze Spontanicznego Sztabu Obywatelskiego rozpoczęli kampanię billboardową, promującą inicjatywę „Aborcja bez granic”. więcej

Fundacja Feminoteka w kampanii społecznej broni Konwencji Stambulskiej

W dziesiątą rocznicę przyjęcia przez Radę Europy Konwencji Stambulskiej, rusza kampania społeczna broniąca jej postanowień. Fundacja Feminoteka sprzeciwia się wypowiedzeniu przez Polskę tego dokumentu, dającego narzędzia prawne do walki z przemocą domową, a także domaga się od władz jego pełnej realizacji. więcej

LVMH przestanie stosować plastik w opakowanich

Koncern LVMH, właściciel m.in. luksusowej marki Louis Vuitton zapowiedział, że do 2026 roku całkowicie zrezygnuje ze stosowania plastiku w swoich opakowaniach. więcej

Papaya Films przygotowała amerykańską kampanię L'Oreal

Dom produkcyjny Papaya Films New York we współpracy z Ogilvy Health New York przygotował kampanię dla marki CeraVe, należącej do koncernu L'Oreal. więcej

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej w kampanii podkreśla "odmrożenie" branży OOH

Izba Gospodarcza Reklamy Zewnętrznej i podmioty do niej należące oraz jej medialna część, OOHlife.org, rozpoczęły kampanię na ulicach, nośnikach cyfrowych, a także w centrach handlowych. Akcja ma pokazywać, że branża outdooru wraca do stanu sprzed pandemii. więcej

Żywiec Zdrój z kampanią ,,Krystaliczne źródło nawodnienia"

Wystartowała nowa kampania Żywiec Zdrój (Danone), podkreślająca znaczenie odpowiedniego nawodnienia dla zdrowia i dobrego samopoczucia. Działania komunikacyjne, które prowadzone są pod hasłem „Krystaliczne źródło nawodnienia”, zostały przygotowane przez VMLY&R, Mediacom i Tailor Made PR. więcej

Bakoma promuje Twista hasłem "zero ściemy, 100% jogurtu" (wideo)

Bakoma rozpoczęła kampanię reklamową wspierającą jogurty Twist. Przygotowały ją agencje Upside i UM (Mediabrands). więcej

Aldi wprowadza piktogramy ułatwiające segregację śmieci

Sieć sklepów Aldi wprowadza specjalne oznaczenia informujące o kolorze pojemnika, do którego powinny trafić poszczególne odpady. Kolorowe piktogramy pojawią się na opakowaniach marek własnych sieci i będą pomagały konsumentom w prawidłowej segregacji. więcej

Samsung rusza z nowym programem poleceń Galaxy

Samsung rusza z kolejną odsłoną programu poleceń. Za rekomendowanie bliskim smartfona z serii Galaxy S21 5G można zyskać do 500 zł premii. więcej

Zbigniew Jagiełło po 12 latach odchodzi z funkcji prezesa PKO BP

Zbigniew Jagiełło złożył rezygnację z pełnionej od jesieni 2009 roku funkcji prezesa kontrolowanego przez Skarb Państwa PKO Banku Polskiego. Jagiełło jest uważany za jednego z najbliższych współpracowników premiera Matusza Morawieckiego. więcej

Haribo loterią konsumencką wspiera sprzedaż swoich produktów

Firma Haribo, producent słodyczy rozpoczęła loterię konsumencką z nagrodami, którą promuje sprzedaż swoich wszystkich produktów. Akcja prowadzona jest pod hasłem "Słuchaj z radością". więcej

5 zasad, które pomogą Twojej marce funkcjonować w nowej rzeczywistości- w świecie online bez plików cookies. Remi Cackel, Dyrektor ds. Danych, Teads

Ostatnie 12 miesięcy przyniosło wzrost konsumpcji mediów cyfrowych, co przełożyło się na zmianę reguł rządzących reklamą online. Firmy technologiczne i organy odpowiedzialne za regulacje standardów digital ogłaszają rok 2021 ostatnim rokiem ery plików cookies. Poniżej przedstawiamy zasady, które powinny wdrożyć wszystkie podmioty, aby bez problemów mogły odnaleźć się w nowej rzeczywistości. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
,,Nasza Historia": Tadeusz Płużański nowym naczelnym, Piotr Gontarczyk na czele rady naukowej

Redaktorem naczelnym miesięcznika „Nasza Historia” (Polska Press) został Tadeusz Płużański, a na czele utworzonej właśnie rady naukowej pisma stanął dr Piotr Gontarczyk - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. - Uważam, że „Nasza Historia” ma o wiele większy potencjał niż wskazywały do tej pory jej wyniki - mówi Dorota Kania, członkini zarządu Polska Press ds. redakcyjnych. więcej

Agora: dzień wolny za zaszczepenie się, pakiet badań dla ozdrowieńców

Pracownicy i współpracownicy Agory, którzy przeszli Covid-19, mogą od maja korzystać ze specjalnego pakietu medycznego, zawierającego m.in. zestaw dokładnych badań - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. Trwa też akcja zachęcania pracowników do szczepień, w ramach której zarząd proponuje chętnym dzień wolny na zaszczepienie się.   więcej

Towarzystwo Dziennikarskie tworzy Fundusz Solidarności dla dziennikarzy zwalnianych z Polska Press. ,,Będziemy do nich docierali"

Powstaje Fundusz Solidarności Dziennikarskiej - forma pomocy dla zwalnianych z pracy dziennikarzy tytułów, wydawanych przez Polska Press. - Będziemy wyszukiwali „w terenie” osoby, które straciły pracę w takich tytułach, chcemy docierać do nich z pomocą - przekonuje wiceprezes Towarzystwa, Jan Ordyński. Ruszyła już zbiórka pieniędzy, z których mają być wypłacane zapomogi.   więcej

Rada Etyki Mediów: Wątły pisząc o Cymańskim, że ,,należy do gnid", przekroczył granice przyzwoitości

Rada Etyki Mediów zaapelowała do dziennikarzy o przywrócenie „właściwej formy debaty politycznej”. W ten sposób odniosła się do facebookowego wpisu Kuby Wątłego na temat chorego na raka Tadeusza Cymańskiego. -  Przyzwoite wydaje się aby to, co dziennikarze publikują w mediach społecznościowych pokrywało się z tym, za co mogą wziąć odpowiedzialność w mediach profesjonalnych - podkreśliła Rada. więcej

Kamilla Placko-Woźnicka zrywa współpracę z ,,Głosem Wielkopolskim"

Stała felietonistka „Głosu Wielkopolskiego” (Polska Press Grupa), Kamilla Placko-Woźnicka po ćwierćwieczu zerwała współpracę z dziennikiem i magazynu ,,Moja Harmonia Życia”. - Do niszczenia gazet przez spółkę Obajtek - Kania nie chcę się przykładać - wyjaśniła. więcej

Zakupy z Allegro dzień po wysyłce do odbioru w salonikach Kolportera

Allegro uruchamia usługę Allegro Punkty, w ramach której zakupy już dzień po nadaniu przed sprzedających będzie można odbierać w salonikach prasowych Kolportera. Z nowej opcji można korzystać w ramach Allegro Smart! więcej

Podróżnik Dominik Szczepański będzie pisał dla Wyborcza.pl teksty o wyprawach górskich

Dziennikarz, pisarz i podróżnik Dominik Szczepański podjął od maja współpracę z działem sportowym portalu Wyborcza.pl (Agora). Kilka razy w miesiącu będzie tam publikował teksty poświęcone wyprawom w najwyższe góry świata - Himalaje i Karakorum. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Rząd z pomocą influencerów będzie namawiał do szczepień młodych. "Dobry pomysł, ważny dobór ambasadorów"

Jeszcze w tym miesiącu ma ruszyć kampania Kancelarii Prezesa Rady Ministrów promująca szczepienia przeciw Covid-19. W akcję, skierowaną głownie do osób młodych, mają zostać zaangażowani influencerzy - pod tym kątem zmieniono już prawo farmaceutyczne. Zdaniem ekspertów zajmujących się influencer marketingiem, powodzenie akcji rządu zależy od właściwego doboru ambasadorów projektu. więcej

Serwis Chip.pl reaktywowany, redaktorem naczelnym Sławomir Puławski

Po ponad rocznej przerwie reaktywowano technologiczny serwis internetowy Chip.pl, jeden z najstarszych polskich portali o tej tematyce. Według zapowiedzi na stronie będą się pojawiały treści poświęcone nowym technologiom, motoryzacji i nauce. Redaktorem naczelnym nowego Chip.pl jest Sławomir Puławski. Jak ustaliły Wirtualnemedia.pl serwis wydaje spółka WN Media Group, która jest także właścicielem serwisu Whatnext.pl. więcej

Influencerka Kayaszu reklamowała rajstopy w drodze na pogrzeb ojca. ,,Świadoma strategia"

Influencerka Kaya Szulczewska na swoim instagramowym koncie (Kayaszu) zareklamowała rajstopy, jadąc na pogrzeb swojego ojca. Wywołała tym lawinę negatywnych komentarzy. Teraz tłumaczy, że nie była to reklama. - Według mnie w tym przypadku mamy do czynienia właśnie z mniej lub bardziej świadomą strategią - komentuje Kamil Bolek, szef marketingu w agencji LTTM. więcej

Allegro uruchomiło dział do kampanii w modelu programmatic

Allegro zakończyło budowanie i wdrożenie własnego działu planowania i realizacji kampanii online w modelu programatycznym. Kilkuosobowy zespół pod kierownictwem Justyny Kulpy realizuje już własne kampanie. Platformę w jego uruchomieniu wspierała firma Stars. więcej

Co czwarty rodzic permanentnie udostępnia w internecie informacje o swoich dzieciach

Co czwarty rodzic permanentnie udostępnia w mediach społecznościowych informacje o swoich dzieciach, które traktowane jak „mikrocelebryci” dorastają w przeświadczeniu, że dzielenie się szczegółami z prywatnego życia jest naturalną praktyką – wynika z badań dr Anny Brosch z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. więcej

Brak możliwości przymiarki główną barierą kupna w internecie. Allegro i CCC najbardziej rozpoznawalnymi platformami

Trzy czwarte dorosłych Polaków kupowało w ciągu ostatniego roku odzież online, a nieco ponad połowa - obuwie. Respondenci, którzy nie kupują odzieży i obuwia online najczęściej jako przyczynę wskazują brak możliwości przymierzenia produktu - wynika z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia. Miejscem najczęściej kojarzonym spontanicznie z zakupem odzieży online jest Allegro, a z obuwiem - CCC. więcej

BitBay z amerykańskim inwestorem, Sylwester Suszek nie jest już szefem

Giełda kryptowalut BitBay poinformowała, że jej nowym inwestorem jest amerykański podmiot z branży technologii finansowych, nie podała jego nazwy. Z BitBay pożegnał się założyciel i CEO Sylwester Suszek. więcej

Amazon walczy z podróbkami. Zablokowano ponad 10 mld podejrzanych ofert

W 2020 roku na platformie Amazon zablokowano sprzedaż 10 mld produktów nie spełniających norm - podała firma w raporcie. W tym samym okresie z serwisu wycofano ponad 2 mln towarów stanowiących podróbki, zaś Amazon wydał kwotę przekraczającą 700 mln dolarów na walkę z oszustwami. więcej

IKEA przeprasza za to, że kazała klientom bez maseczek nosić żółte nalepki

Zarząd sklepu IKEA w holenderskim mieście Delft poprosił klientów o noszenie żółtej naklejki, jeśli nie mogą nosić maseczki. Po burzy w social mediach, w których wytykano sieci postawę rodem z czasów II wojny światowej, IKEA przeprosiła. więcej

Zakupy z Allegro dzień po wysyłce do odbioru w salonikach Kolportera

Allegro uruchamia usługę Allegro Punkty, w ramach której zakupy już dzień po nadaniu przed sprzedających będzie można odbierać w salonikach prasowych Kolportera. Z nowej opcji można korzystać w ramach Allegro Smart! więcej

WhatsApp nie zablokuje użytkowników bez akceptacji regulaminu. Ale wiele funkcji zostanie wyłączonych

Zgodnie z zapowiedziami od 15 maja 2021 roku WhatsApp wprowadzi nowy regulamin dotyczący prywatności użytkowników, pozwalający na dostęp do ich danych. Wbrew wcześniejszym zapowiedziom platforma nie będzie odcinać od komunikatora za brak akceptacji nowych zasad. Jednak u użytkowników, którzy nie zgodzą się na nowe zasady stopniowo będą wyłączane kolejne funkcje, takie jak lista czatów, połączenia przychodzące i powiadomienia. więcej

Facebook będzie namawiał do czytania treści przed udostępnieniem. Nowy sposób na fake newsy

Facebook rozpoczął testowanie nowego rozwiązania, które ma pomóc w walce z fake newsami pojawiającymi się w serwisie. Użytkownicy przed udostępnieniem konkretnych publikacji bez ich przeczytania będą namawiani do tego, aby wcześniej zapoznali się z treścią takiego materiału. więcej

Netia przyspiesza wysyłanie danych w sieci. Do 300 Mb/s w najwyższym abonamencie

Netia zwiększyła prędkość wysyłania danych w szybszych wariantach usług dostępu do internetu w technologiach światłowodowych (ETTH, FTTH-GPON, HFC). Jak podaje operator na łączach HFC (gigabitowe sieci w Warszawie i Krakowie) wartość upload wzrosła nawet 5-krotnie. więcej

Poseł Lewicy krytykowany za promowanie piwa Buh na Instagramie

Maciej Kopiec, poseł klubu parlamentarnego Lewicy, na swoim Instagramie promował piwo Buh. Na zarzuty o niedozwoloną promocję alkoholu odpowiada "Nie samą polityką żyje człowiek". więcej

Rusza radio SuperNova

W środę, 5 maja o godz. 6.00 wystartowało Radio SuperNova, które powstało w miejsce Radia Wawa. - Naszym słuchaczom chcemy zaoferować najlepsze polskie przeboje, nowe brzmienia, wartościowy kontent i tematy, które ich emocjonują - mówi Anna Paluszek, dyrektor programowa Radia SuperNova. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Co czwarty rodzic permanentnie udostępnia w internecie informacje o swoich dzieciach

Co czwarty rodzic permanentnie udostępnia w mediach społecznościowych informacje o swoich dzieciach, które traktowane jak „mikrocelebryci” dorastają w przeświadczeniu, że dzielenie się szczegółami z prywatnego życia jest naturalną praktyką – wynika z badań dr Anny Brosch z Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. więcej

Brak możliwości przymiarki główną barierą kupna w internecie. Allegro i CCC najbardziej rozpoznawalnymi platformami

Trzy czwarte dorosłych Polaków kupowało w ciągu ostatniego roku odzież online, a nieco ponad połowa - obuwie. Respondenci, którzy nie kupują odzieży i obuwia online najczęściej jako przyczynę wskazują brak możliwości przymierzenia produktu - wynika z najnowszego badania ARC Rynek i Opinia. Miejscem najczęściej kojarzonym spontanicznie z zakupem odzieży online jest Allegro, a z obuwiem - CCC. więcej

Agnieszka Perez-Getka w Kantar Polska

Do zespołu firmy badawczej Kantar Polska dołączyła Agnieszka Perez-Getka. Objęła stanowisko brand business developer. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Maciej Krzysztoszek rzecznikiem prasowym Grupy Amica

Maciej Krzysztoszek został nowym rzecznikiem prasowym i menedżerem komunikacji zewnętrznej Grupy Amica. więcej

Marta Skorupska w zespole PR Canal+ Polska

Marta Skorupska - do tej pory specjalistka ds. public relations w TVN Discovery Polska - rozpoczęła pracę w zespole PR Canal+ Polska. więcej

Agencja M&CC wypromuje kawę jako zdrowy napój

Agencja M&CC rozpoczęła pracę na rzecz Fundacji Żywność, Aktywność Fizyczna i Zdrowie. Celem działań jest promocja kategorii kawy. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Orange Polska ma zapłacić 13 mln zł za mylące reklamy Neostrady
Pandemia nie zmieniła wartości rynku usług telekomunikacyjnych i płatnej telewizji. Zmieniły się trendy
Netia przyspiesza wysyłanie danych w sieci. Do 300 Mb/s w najwyższym abonamencie
Samsung rusza z nowym programem poleceń Galaxy
TikTok: Nasi użytkownicy są szczęśliwi, chętni do zakupów i otwarci na reklamę w serwisie
 
 
 
MONITORING MEDIÓW
 
Najchętniej oglądane programy i stacje telewizyjne
Badanie Gemius/PBI - oglądalność stron internetowych
Wyniki sprzedaży tytułów prasowych
Najchętniej czytane tytuły prasowe
Wyniki słuchalności stacji radiowych
 
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj