Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 13 Lipca 2021
 
 
 
Zarząd TVP zarobił 2,2 mln zł w 2020 roku. Wydano 545 mln zł na wynagrodzenia
 
Na koniec ub.r. w Telewizji Polskiej było 2 867 pracowników etatowych, o 42 więcej niż rok wcześniej. Każdy zarabiał średnio 9 832 zł brutto (bez nagród i odpraw), wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,17 mln zł. Łączne nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 6,2 proc. do 545,19 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Discovery pisze o dumie z TVN. ,,Będziemy bronić naszego biznesu"
 
Discovery podkreśliło w oświadczeniu, że „jest dumne z TVN”. - Będziemy bronić naszego biznesu przed nasilającymi się przekroczeniami kompetencji organów regulacyjnych, działaniami na szkodę odbiorców oraz wszelką niepewnością co do sytuacji na rynku - zapowiedział koncern. więcej
 
 
Szkolenia przed startem kanału Wydarzenia 24 w Serbii
 
Kilkuosobowa grupa dziennikarzy i wydawców „Wydarzeń” oraz Superstacji w drugiej połowie lipca poleci do Belgradu. Przygotowywany kanał Wydarzenia 24 ma bowiem czerpać z know-how Euronews Serbia - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
2,76 mln widzów Euro 2020, TVP z reklam zarobiła 218 mln zł
 
Wszystkie mecze Euro 2020 w kanałach Telewizji Polskiej śledziło średnio 2,76 mln osób, a przynajmniej fragment zobaczyło 26,45 mln widzów. Największą publiczność gromadziły spotkania Polaków oraz finał rozgrywek. Wpływy z reklam nadanych wokół meczów wyniosły cennikowo 217,86 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
Politycy Zjednoczonej Prawicy pokazywani w TVP pięć razy dłużej niż ci z Koalicji Obywatelskiej
 
W I kwartale br. politycy Zjednoczonej Prawicy byli pokazywani na antenach Telewizji Polskiej przez 135 godzin. Przedstawiciele Koalicji  Obywatelskiej zaledwie przez 29 godzin - wyliczył portal Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Viaplay może być dostępny w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych więcej
 
Firma zarządzająca TVN z siedzibą na lotnisku. Szef KRRiT mówi o ,,spółkach słupach" więcej
 
Grupa Empik: wpływy 7 proc. w dół, mniej na pensje i marketing, 90 mln zł straty więcej
 
Jeździł na rolkach, łapał pokemony, a dziś jest gwiazdą YouTube'a i Ekipy. Kim jest Karol "Friz" Wiśniewski? więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Redaktor serwisu dziendobry.tvn.pl TVN GRUPA DISCOVERY
Korespondent lokalny w naTemat.pl (cała Polska) Grupa NaTemat
Dziennikarz - specjalizacja technologie Wirtualnemedia.pl
PREZENTER WIADOMOŚCI (WARSZAWA) - Radio VOX FM Grupa ZPR Media
Dyrektor działu Marketingu ds. gastronomii Grupa ZPR Media
Specjalista ds. analiz widowni telewizyjnej TVP
Podcast Manager Ringier Axel Springer
Senior Communications Planner PHD Media Direction
Redaktorka/ Redaktor Glamour.pl Burda International Poland
Producent / kierownik postprodukcji COLOROFFON
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Zarząd TVP zarobił 2,2 mln zł w 2020 roku. Wydano 545 mln zł na wynagrodzenia

Na koniec ub.r. w Telewizji Polskiej było 2 867 pracowników etatowych, o 42 więcej niż rok wcześniej. Każdy zarabiał średnio 9 832 zł brutto (bez nagród i odpraw), wynagrodzenie zarządu wyniosło 2,17 mln zł. Łączne nakłady na wynagrodzenia zwiększyły się o 6,2 proc. do 545,19 mln zł - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl. więcej

Discovery pisze o dumie z TVN. ,,Będziemy bronić naszego biznesu"

Discovery podkreśliło w oświadczeniu, że „jest dumne z TVN”. - Będziemy bronić naszego biznesu przed nasilającymi się przekroczeniami kompetencji organów regulacyjnych, działaniami na szkodę odbiorców oraz wszelką niepewnością co do sytuacji na rynku - zapowiedział koncern. więcej

Szkolenia przed startem kanału Wydarzenia 24 w Serbii

Kilkuosobowa grupa dziennikarzy i wydawców „Wydarzeń” oraz Superstacji w drugiej połowie lipca poleci do Belgradu. Przygotowywany kanał Wydarzenia 24 ma bowiem czerpać z know-how Euronews Serbia - dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. więcej

2,76 mln widzów Euro 2020, TVP z reklam zarobiła 218 mln zł

Wszystkie mecze Euro 2020 w kanałach Telewizji Polskiej śledziło średnio 2,76 mln osób, a przynajmniej fragment zobaczyło 26,45 mln widzów. Największą publiczność gromadziły spotkania Polaków oraz finał rozgrywek. Wpływy z reklam nadanych wokół meczów wyniosły cennikowo 217,86 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Politycy Zjednoczonej Prawicy pokazywani w TVP pięć razy dłużej niż ci z Koalicji Obywatelskiej

W I kwartale br. politycy Zjednoczonej Prawicy byli pokazywani na antenach Telewizji Polskiej przez 135 godzin. Przedstawiciele Koalicji  Obywatelskiej zaledwie przez 29 godzin - wyliczył portal Wirtualnemedia.pl. więcej

TVP 4K pokaże mecz Legii na żywo. Co z olimpiadą w 4K?

Po Euro 2020 kanał TVP 4K miał pokazywać przez miesiąc wyłącznie powtórki z tego turnieju. Tak się jednak nie stanie. W środę m.in. w tymczasowej stacji będzie można zobaczyć mecz Legia Warszawa - Bodo/Glimt. więcej

Android TV doprowadzi do dużego spadku liczby klientów płatnej telewizji

Z prognozy Rethink TV wynika, że dojdzie do lawinowego spadku liczby abonentów sieci kablowych i platform cyfrowych. W 2020 roku korzystało z nich 921 mln gospodarstw domowych na świecie. W 2026 roku będzie to już tylko 680 mln. więcej

Rzecznik Praw Obywatelskich: ,,Lex TVN" godzi w interesy gospodarcze Polski

Rzecznik praw obywatelskich Adam Bodnar przekazał marszałek Sejmu Elżbiecie Witek uwagi do projektu nowelizacji ustawy radiofonii i telewizji autorstwa posłów PiS. Zdaniem RPO przyjęcie „Lex TVN” grozi ogromnymi odszkodowaniami. więcej

Planowano atak na studio telewizji RTL4 z użyciem wyrzutni rakiet

Po sobotniej ewakuacji budynku telewizji RTL4 w Amsterdamie źródła holenderskiego dziennika "NRC Handelsblad" podają, że przestępcy planowali zaatakować studio z użyciem wyrzutni rakiet. więcej

TVP1 liderem, Polsat i TVN wyprzedziły TVP2. Finał Euro 2020 hitem

Największą widownię w zeszłym tygodniu zgromadziły mecze na Euro 2020, które wśród hitów zajęły trzy pierwsze miejsca a na czele uplasował się finał rozgrywek. Liderem oglądalności wśród stacji zarówno w 4+ jak i 16-49 była Jedynka - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. więcej

1,01 mln widzów półfinałowego meczu Hurkacza w Polsacie i Polsacie Sport

Piątkowy mecz Huberta Hurkacza w półfinale Wimbledonu 2021 na antenie Polsatu i Polsatu Sport oglądało 1,01 mln widzów - wynika z analizy Wirtuanemedia.pl. więcej

Michał Bugno żegna się z Polsatem, stawia na Superbet

Po ponad półtora roku pracy z Telewizji Polsat odchodzi dziennikarz sportowy Michał Bugno. Od niedawna współpracuje z firmą bukmacherską Superbet. więcej

Trwają zdjęcia do ,,Naszego nowego domu", emisja jesienią w Polsacie

Trwają prace na planie 17. edycji programu „Nasz nowy dom”. Premiera nowych odcinków odbędzie się w jesiennej ramówce 2021 roku. więcej

Elżbieta Szymkowska odchodzi z Polsat News

Z Grupy Polsat odeszła dziennikarka, reporterka i prezenterka, Elżbieta Szymkowska - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. W Polsacie pracowała od 2005 roku. Nie wiadomo, jakie ma dalsze plany zawodowe. - Pojawiły się nowe wyzwania - tłumaczy dziennikarka w rozmowie z portalem Wirtualnemedia.pl. więcej

Zmarł gruziński operator pobity przed Paradą Równości

Tysiące osób wyszły w niedzielę wieczorem na ulice stolicy Gruzji domagając się dymisji rządu, gdy wcześniej tego dnia zmarł telewizyjny kamerzysta, którego pobili przeciwnicy marszu równości w Tbilisi. więcej

Marek Suski: TVN mało wiarygodny, powinien brać wzór z TVP

Według posła PiS Marka Suskiego nowelizacja ustawy o radiofonii i telewizji nie jest wymierzona w TVN ani nie wpłynie na relacje Polski i USA. - Nie zamierzamy tłamsić wolności mediów - twierdzi Suski w rozmowie z "Rzeczpospolitą". więcej

Adform zwraca się do wszystkich CMO, zachęcając do szybszej adopcji identyfikatorów 1st Party. Wydawcy w swoich wynikach udowadniają gotowość do funkcjonowania w świecie bez ciasteczek 3rd Party

Według najnowszych danych zebranych przez Adform poziom adopcji identyfikatorów 1st party w ekosystemie reklamowym szybko zbliża się do poziomu ilości ciasteczek 3rd party. Większość wydawców obecnych na kluczowych europejskich rynkach przekazuje identyfikatory 1st party do otwartego systemu reklamowego. Tym samym, wydawcy pokazują już swoją gotowość na zapowiadane wycofanie wsparcia dla ciasteczek 3rd party. Patrząc na te postępy, Adform zwraca się do wszystkich CMO, aby wzięli aktywny udział w tworzeniu przyszłych rozwiązań cyfrowych. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 8 mln odsłon.
Ponad 190 tys. obserwujących w social media.
Ponad 52 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Ruszył multipleks testowy DAB+ w Opolu

Spółka PSN Infrastruktura uruchomiła w Opolu na kanale 10C eksperymentalny multipleks w standardzie DAB+. Można za jego pośrednictwem słuchać Radia Park FM, Radia Doxa i Twojej Polskiej Stacji. więcej

 
Ruszyła wakacyjna zabawa ,,Radio ZET #1 w moim samochodzie"

Radio ZET ruszyło z zabawą dla słuchaczy „Radio ZET #1 w moim samochodzie”. Akcję wspiera kampania promocyjna w telewizji, internecie i nośnikach reklamy zewnętrznej. więcej

 
Zdrowie, styl życia, muzyka, aktualności i polityka królują na podcastach

Najpopularniejsze wśród Polaków są podcasty o zdrowiu, stylu życia, muzyce oraz wydarzeniach aktualnych i polityce - wynika z badania Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce 2020”. więcej

 
Radio Eska w wakacje z dwoma, a nie trzema blokami reklam w godzinie

Wystartowała kampania reklamowa Radia Eska. Spot z udziałem prezenterów stacji promuje letnią ramówkę hasłem „Na Lato: Jeszcze Więcej Hitów Na Czasie!”.  Latem radio w ciągu dnia emituje dwa, a nie trzy bloki reklamowe na godzinę.   więcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Badi Badi: przychody 5 proc. w dół, 1,37 mln zł zysku

Studio postprodukcyjne Badi Badi w ub.r. zanotowało spadek przychodów o 5,4 proc. do 5,96 mln zł, a jego zysk netto zwiększył się z 1,36 do 1,37 mln zł. więcej

Warexpo: przychody zmalały o 53 proc., wynik netto o 1,4 mln zł

W ub.r. przychody warszawskiej firmy reklamy zewnętrznej Warexpo skurczyły się o 53 proc. do 3,88 mln zł, a jej wynik netto poszedł w dół z 610,7 tys. zł zysku do 830,5 tys. zł straty. więcej

Lody Lukasa Podolskiego w Lidl Polska

W sklepach Lidl od 12 lipca można kupić nowe lody Ice Cream United, sygnowane nazwiskiem piłkarza Lukasa Podolskiego. więcej

DPD z loterią ,,Wszystkiego wyGRAnEKO"

Firma kurierska DPD Polska, wystartowała z ogólnopolską loterią pod hasłem „Wszystkiego wyGRAnEKO”. Do realizacji loterii została wybrana w drodze przetargu agencja Unique One. więcej

Polska Fundacja Narodowa: mniej na pensje, 9,9 mln zł na film o Pileckim

W ub.r. Polska Fundacja Narodowa wydała o milion zł mniej na wynagrodzenia niż rok wcześniej. PFN przekazała na 13,5 mln zł budowę Muzeum Ofiar Komunizmu w Waszyngtonie, a 9,9 mln zł na produkcję filmu o rotmistrzu Witoldzie Pileckim. więcej

Quebonafide i Krzysztof Gonciarz z serią wideopodcastów dla Sprite'a w kampanii ,,Let's be clear"

Marka napojów Sprite (Coca-Cola) rozpoczęła nową kampanię pod hasłem „Let’s be clear”. Ambasadorem akcji został Quebonafide, który wspólnie z Krzysztofem Gonciarzem w ramach współpracy z marką zadebiutował w nowym formacie video-podcastów. Za realizację działań reklamowych odpowiadają MediaCom Warszawa, LiquidThread, Tofu Media. więcej

ZPR Media uruchamia studio do nagrywania wideo podcastów

ZPR Media S.A poszerza ofertę o własne studio do nagrywania wideo podcastów. więcej

Dentsu ma szefa ds. rozwoju produktów w mediach

Doug Ray objął stanowisko media global chief product oficera w grupie reklamowej dentsu international, do której należą takie agencje, jak m.in. Carat, iProspect. W firmie pracuje od 17 lat. więcej

Starcom wprowadza bota do rezerwacji mediów

Dom mediowy Starcom (Publicis Groupe) wprowadził w Wielkiej Brytanii Abacus - pierwszego w branży bota do rezerwacji powierzchni reklamowych w mediach. Ma to zaoszczędzić około 12 tys. godzin ludzkiej pracy. więcej

Justyna Gościńska CEO GO Sport Polska. W planach rozwój sieci sklepów stacjonarnych i e-sprzedaży

Justyna Gościńska objęła stanowisko dyrektorki generalnej sieci sklepów sportowych Go Sport Polska. Ostatnio była związana z OTCF, firmą produkującą odzież i dodatki sportowe. więcej

Avon rozszerza współpracę z Bluerank

Marka kosmetyczna Avon rozszerza podjętą dwa late temu współpracę z agencją digital marketingową Bluerank. więcej

Iga Świątek reklamuje Xiaomi Mi 11 Lite 5G

Ruszyła kampania promocyjna smartfona Xiaomi Mi 11 Lite 5. W akcji pod hasłem "W Twoim Stylu" udział bierze ambasadorka marki, tenisistka Iga Świątek. więcej

Łomża w loterii rozdaje milion piw (wideo)

Marka piw Łomża wystartowała z kolejnym spotem reklamowym dedykowanym loterii kapslowej, w której do zdobycia są nagrody pieniężne oraz milion piw. Za realizację kampanii odpowiadają agencje Brasil, MediaCom i Agencja Nie Do Ogarnięcia. więcej

Teva wspiera kampanią nowy Olfen Max (wideo)

Ruszyła kampania reklamowa najnowszego wariantu żelu przeciwbólowego Olfen, produkowanego przez Teva Pharmaceuticals. Za jej realizację odpowiadają agencje Opus B, Initiative i Reprise. więcej

,,Grzeszki wychodzą nocą" w niestandardowej kampanii wafelków Grześki

Trwa niestandardowa kampania reklamowa marki wafelków Grześki (należącej do firmy Colian) pod hasłem „Każdy ma swoje Grześki”. W ramach akcji zorganizowano pokaz multimedialny w centrum Warszawy i przygotowano niestandardowe murale. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Minister Dworczyk przeprosił dziennikarzy za to, że nie odpowiadał na pytania ws. afery mailowej

Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Michał Dworczyk przeprosił dziennikarzy za to, że nie odpowiadał na ich pytania od wybuchu afery mailowej. Zdaniem Michała Szułdrzyńskiego, zadziałał „efekt Tuska”. Patryk Słowik twierdzi jednak, że temat wycieku trwa już tak długo, że rząd musiał zareagować. więcej

,,Fakt" i ,,Super Express" z dużymi spadkami reklamowymi, mocno w górę ,,Parkiet" i ,,Gazeta Wyborcza" (top10)

Przez pięć miesięcy br. wpływy z reklam dzienników zmalały rok do roku o 9 proc.  W tym okresie reklamodawcy zwiększyli jednak wydatki w niektórych gazetach, m.in. w „Gazecie Wyborczej”, „Rzeczpospolitej”, „Pulsie Biznesu” i „Parkiecie”. więcej

Jamil Anderlini nowym redaktorem naczelnym Politico Europe. Zajmie miejsce zmarłego Stephena Browna

Jamil Anderlini, były dziennikarz i korespondent „Financial Times” od jesieni 2021 roku będzie kierował serwisem Politico Europe jako jego redaktor naczelny. Anderlini będzie nadzorował i koordynował pracę stuosobowej redakcji serwisu we wszystkich aspektach jego działalności. Nowy naczelny przejmie na stałe obowiązki po zmarłym wiosną 2021 roku Stephenie Brownie. więcej

Właściciel Gremi Media nie musi płacić 5,4 mln zł spółce Zbigniewa Jakubasa

W zeszły piątek Sąd Okręgowy w Krakowie uchylił nakaz zapłaty przez KCI, większościowego akcjonariusza Gremi Media (to wydawca „Rzeczpospolitej” i „Parkietu”), zapłaty 5,4 mln zł w postępowaniu nakazowym na rzecz firmy Centrum Nowoczesnych Technologii powiązanej ze Zbigniewem Jakubasem. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Polacy porzucają e-commerce na rzecz zakupów stacjonarnych

Konsumenci po pandemii koronawirusa chętnie powrócą do tradycyjnych zakupów, a w niektórych przypadkach stacjonarnie będą kupować nawet częściej niż przed Covid-19 - pokazują wyniki badania GfK. więcej

Uruchomienie Disney+ i Apple TV+ spowodowało spadek udziałów w rynku Netfliksa i Prime Video

Netflix i Prime Video nadal są najpopularniejszymi platformami streamingowymi na świecie, ale ich udział znacznie spadł odkąd na rynku pojawiły się serwisy Disney+ i Apple TV+ - tak wynika z danych serwisu JustWatch. więcej

YouTube ma swojego TikToka. Format Shorts w Polsce

W Polsce ruszy wersja beta usługi YouTube Shorts, pozwalającej na nagrywanie krótkich filmików o długości do 60 sekund. Usługa na naszym rynku będzie dostępna od środy 14 lipca. więcej

Zdrowie, styl życia, muzyka, aktualności i polityka królują na podcastach

Najpopularniejsze wśród Polaków są podcasty o zdrowiu, stylu życia, muzyce oraz wydarzeniach aktualnych i polityce - wynika z badania Tandem Media „Słuchacz podcastów w Polsce 2020”. więcej

,,Czarna Wdowa" z pandemicznym rekordem. Prawie 160 mln dolarów w kinach, 60 mln w Disney+

Osadzony w świecie Marvela film „Black Widow” (Czarna Wdowa) w weekend swojej premiery zarobił w kinach w USA 80 mln dol., zaś na całym świecie 158,8 mln dol. Z kolei na platformie Disney+ tytuł przyniósł 60 mln dol. „Czarna Wdowa” okazała się filmowym zwycięzcą box office od momentu poluzowania obostrzeń związanych z pandemią. więcej

Justyna Gościńska CEO GO Sport Polska. W planach rozwój sieci sklepów stacjonarnych i e-sprzedaży

Justyna Gościńska objęła stanowisko dyrektorki generalnej sieci sklepów sportowych Go Sport Polska. Ostatnio była związana z OTCF, firmą produkującą odzież i dodatki sportowe. więcej

Adform zwraca się do wszystkich CMO, zachęcając do szybszej adopcji identyfikatorów 1st Party. Wydawcy w swoich wynikach udowadniają gotowość do funkcjonowania w świecie bez ciasteczek 3rd Party

Według najnowszych danych zebranych przez Adform poziom adopcji identyfikatorów 1st party w ekosystemie reklamowym szybko zbliża się do poziomu ilości ciasteczek 3rd party. Większość wydawców obecnych na kluczowych europejskich rynkach przekazuje identyfikatory 1st party do otwartego systemu reklamowego. Tym samym, wydawcy pokazują już swoją gotowość na zapowiadane wycofanie wsparcia dla ciasteczek 3rd party. Patrząc na te postępy, Adform zwraca się do wszystkich CMO, aby wzięli aktywny udział w tworzeniu przyszłych rozwiązań cyfrowych. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Polacy porzucają e-commerce na rzecz zakupów stacjonarnych

Konsumenci po pandemii koronawirusa chętnie powrócą do tradycyjnych zakupów, a w niektórych przypadkach stacjonarnie będą kupować nawet częściej niż przed Covid-19 - pokazują wyniki badania GfK. więcej

W pandemii co trzecia osoba doświadczała pracy poza biurem

W pandemii 40 proc. Polaków zmieniło sposób wykonywanej pracy, przy czym co trzecia osoba doświadczała w tym czasie pracy poza biurem - wynika z raportu „Pokolenie równoległych światów: między rzeczywistością a wirtualnością”. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Minister Dworczyk przeprosił dziennikarzy za to, że nie odpowiadał na pytania ws. afery mailowej

Szef Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Michał Dworczyk przeprosił dziennikarzy za to, że nie odpowiadał na ich pytania od wybuchu afery mailowej. Zdaniem Michała Szułdrzyńskiego, zadziałał „efekt Tuska”. Patryk Słowik twierdzi jednak, że temat wycieku trwa już tak długo, że rząd musiał zareagować. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
,,Cyberpunk 2077" hitem na PlayStation 4, akcje CD Projekt w górę
Premiera gry "FIFA 2022" w październiku. Bez komentarza Dariusza Szpakowskiego
Android TV doprowadzi do dużego spadku liczby klientów płatnej telewizji
Powstała pierwsza na świecie pizzeria obsługiwana przez robota
Władze Chin ogłosiły plan rozwoju sektora cyberbezpieczeństwa, ma być warty 38 mld USD
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj