Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Środa 29 Grudnia 2021
 
 
 
Nowa koncesja dla TVN7? Kołodziejski kontra Kawecki
 
W środę odbędzie się posiedzenie KRRiT. Podczas obrad może dojść do głosowania w sprawie koncesji dla TVN7. Jak wynika z  informacji portalu Wirtualnemedia.pl wzięte zostaną pod uwagę dotychczasowe przepisy, a nie rozwiązania zawarte w zawetowanej ustawie „Lex TVN”. więcej
 
 
Radio 357 ma już ponad 40 tys. patronów. Znamy liczbę głosów oddanych na Top Radia 357
 
- Średnio przybywa nam 2 tys. patronów miesięcznie. Dzięki temu jesteśmy największym projektem w historii przedsięwzięć finansowanych społecznościowo w Polsce - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Sołtys, prezes zarządu Radia 357. Stacja od wtorku ma ponad 40 tys. patronów. To rekordowa liczba w serwisie Patronite.pl. więcej
 
 
Szopka noworoczna Marcina Wolskiego będzie do zobaczenia na YouTube
 
Od kilku lat żadna telewizja nie zaproponowała mi przygotowania noworocznej szopki, dlatego w tym roku zamieszczę ją na YouTube - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl satyryk i dziennikarz Marcin Wolski. Póki co jego „Szopka Polska” ukazała się w najnowszym numerze „Gazety Polskiej”. więcej
 
 
Internet i marketing mobilny: wydarzenia i trendy w 2021 roku, prognozy na 2022
 
W ramach podsumowań mijającego roku w mediach i marketingu zajmujemy się branżą internetu i reklamy mobilnej. Analizują ją menedżerowie z firm Kamikaze, Ringier Axel Springer Polska, INIS, Circlewise, Yoc Poland, Ideo Force, Eura7, Mobiem Polska, Gemius i OpenMobi. więcej
 
 
Facebook najgorszym uczniem w klasie? ,,Zasłużył sobie na to"
 
Facebook, będący obecnie częścią koncernu Meta jest najgorszą firmą w 2021 roku - wynika z plebiscytu serwisu Yahoo Finance. Na fatalną ocenę serwisu złożyło się kilka czynników, w tym wycieki danych użytkowników i zły wpływ platformy na młodzież. - Facebook jest na świeczniku firm technologicznych, więc staje się obiektem szczególnej krytyki. Firma zasługuje na swoją opinię, powinna skupić się nie na wizjach, ale na rozwiązywaniu największych problemów - oceniają eksperci w rozmowach z Wirtualnemedia.pl. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Branża medialna o wecie prezydenta do "lex TVN": rozsądna, potrzebna decyzja, pozytywny sygnał dla inwestorów więcej
 
Najkrótszy czas oglądania telewizji w święta od lat. ,,Kevin sam w domu", ,,Rolnik szuka żony" i dokument o Rodowicz hitami więcej
 
Koniec testów TVN Grupy Discovery w DVB-T2/HEVC. ,,W marcu docelowe nadajniki" więcej
 
Jaki był rok 2021 w public relations? Jaki będzie 2022? więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
SENIOR ONLINE CONTENT EDITOR GLOBAL LISTINGS
Creative Assets Traffic & Localization Coordinator Disney+ CE The Walt Disney Company Polska
Brand and Content Marketing Supervisor Disney+ The Walt Disney Company Polska
AV Creative Producer Disney+ CE The Walt Disney Company Polska
Creative Designer Disney+ CE The Walt Disney Company Polska
KIEROWNIK POSTPRODUKCJI - ANIMACJA 3D COLOROFFON
MID/SENIOR ONLINE ARTIST COLOROFFON
MOTION DESIGN ARTIST COLOROFFON
Kierownik / Kierowniczka Produkcji Ringier Axel Springer
Wydawca Serwisów VOD TVN GRUPA DISCOVERY
Producent / Kierownik Produkcji TVP
Dziennikarz do Działu Warszawskiego Super Expressu TIME
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Nowa koncesja dla TVN7? Kołodziejski kontra Kawecki

W środę odbędzie się posiedzenie KRRiT. Podczas obrad może dojść do głosowania w sprawie koncesji dla TVN7. Jak wynika z  informacji portalu Wirtualnemedia.pl wzięte zostaną pod uwagę dotychczasowe przepisy, a nie rozwiązania zawarte w zawetowanej ustawie „Lex TVN”. więcej

353 tys. widzów ,,Projektu Lady 6" w Siódemce. 5,58 mln zł z reklam

Emitowany w Siódemce szósty sezon programu „Projekt Lady” oglądało średnio 353 tys. widzów. Stacja w czasie emisji produkcji wypadła słabiej od TV4 i TV Puls, ale lepiej od TTV. Wpływy z reklam wyniosły 5,58 mln zł - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Łukasz Żygadło za Mateusza Magdziarza szefem TVP3 Opole

Od 3 stycznia dyrektorem i redaktorem naczelnym TVP3 Opole będzie Łukasz Żygadło, publicysta związany m.in. z wPolityce.pl i DoRzeczy.pl. Na czele opolskiego oddziału Telewizji Polskiej zastąpi Mateusza Magdziarza. więcej

Jest akt oskarżenia antyszczepionkowca, który groził Agnieszce Gozdyrze

Warszawska prokuratura przesłała akt oskarżenia mężczyzny, który w sierpniu br. groził dziennikarce Polsatu Agnieszce Gozdyrze. Oskarżono go z paragrafu obejmującego groźby karalne, zakładającego karę do 2 lat więzienia. - Do przemyślenia przez hejterów - komentuje Gozdyra. więcej

Minimum 200 mln zł na dopłaty do dekoderów do nowego standardu tv naziemnej. Wniosek w internecie lub na poczcie

Janusz Cieszyński, minister w kancelarii premiera ds. cyfryzacji, spodziewa się, że o 100-złotową dopłatę na zakup dekodera do nowego standardu naziemnej telewizji cyfrowej DVB-T2/HEVC zgłosi się ok. 2 mln gospodarstw domowych. - Wniosek będzie wypełniany online albo składany na poczcie. Na podstawie wniosku otrzymamy kod, który będziemy mogli zrealizować w sieci sklepów, które zgłoszą się do tej akcji - opisał. więcej

Fokus TV na czele oglądalności w listopadzie. 0,11 proc. udziału TVP Dokument

W listopadzie 2021 roku zdecydowanym liderem oglądalności wśród kanałów dokumentalnych był Fokus TV. Największym wzrostem w zestawieniu pochwalić się mógł Animal Planet HD, a najwięcej straciły Adventure i Water Planet - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Zarządzanie domowym budżetem w dobie inflacji. Jak gazetki promocyjne mogą pomóc Polakom w planowaniu zakupów?

Problem rosnących cen da się niestety zauważyć nawet nie śledząc oficjalnych raportów. Wystarczy krótka wycieczka do sklepu. Jak Polacy mogą rozsądniej zarządzać domowym budżetem? Dlaczego gazetki promocyjne okazują się pomocnym narzędziem w walce o realne oszczędności i co serwisy agregujące gazetki różnych marek mogą zaproponować reklamodawcom? materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Radio 357 ma już ponad 40 tys. patronów. Znamy liczbę głosów oddanych na Top Radia 357

- Średnio przybywa nam 2 tys. patronów miesięcznie. Dzięki temu jesteśmy największym projektem w historii przedsięwzięć finansowanych społecznościowo w Polsce - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Paweł Sołtys, prezes zarządu Radia 357. Stacja od wtorku ma ponad 40 tys. patronów. To rekordowa liczba w serwisie Patronite.pl. więcej

 
RMF FM najchętniej słuchane wśród osób z wykształceniem wyższym jesienią. Trójka najbardziej w dół

Najchętniej słuchaną rozgłośnią radiową wśród osób z wykształceniem wyższym jest RMF FM. Drugie miejsce zajęło Radio ZET, a trzecie - TOK FM. Zdecydowanie największy spadek w zestawieniu odnotowała Trójka - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

 
RMF FM szykuje Sylwestra na czterech scenach muzycznych z piątką prowadzących

Stacja RMF FM zaproponuje słuchaczom w tegorocznego Sylwestra cztery równoległe imprezy na czterech scenach - w różnych stylach muzycznych. 1 stycznia odbędzie się z kolei wielki finał plebiscytu „Przebój Roku 2021”. więcej

 
RMF FM i TOK FM liderami słuchalności we Wrocławiu

Liderami rynku radiowego we Wrocławiu w okresie od czerwca do listopada br. ex aequo były RMF FM i TOK FM. Na podium znalazło się jeszcze Radio ZET - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
Ponad 190 tys. estymowanego miesięcznego ruchu organicznego na nowym blogu. Działania SEO dla Netia.pl - case study

W jaki sposób wygenerowaliśmy ponad 190 000 estymowanego ruchu organicznego miesięcznie w serwisie dostawcy telekomunikacyjnego? Sprawdź case study ze współpracy Netia.pl z agencją performance MBridge - Marketing Experts. Poznaj największe wyzwania i efekty partnerskiej współpracy SEO. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Internet i marketing mobilny: wydarzenia i trendy w 2021 roku, prognozy na 2022

W ramach podsumowań mijającego roku w mediach i marketingu zajmujemy się branżą internetu i reklamy mobilnej. Analizują ją menedżerowie z firm Kamikaze, Ringier Axel Springer Polska, INIS, Circlewise, Yoc Poland, Ideo Force, Eura7, Mobiem Polska, Gemius i OpenMobi. więcej

KNF szykuje kampanię o świadomym inwestowaniu, szuka agencji

Komisja Nadzoru Finansowego planuje kampanię podkreślającą konieczność świadomego inwestowania - wynika z informacji Wirtualnemedia.pl. Będzie w przetargu szukać agencji, która przygotuje i zrealizuje akcję. więcej

Wyzwania 2022 roku według Patrycji Koteckiej, szefowej marketingu Link4

W cyklu naszych rocznych podsumowań swoimi spostrzeżeniami na temat sukcesu, porażki czy największego zaskoczenia 2021 roku oraz wyzwań, jakie stoją u progu 2022 roku dzieli się z Wirtualnemedia.pl Patrycja Kotecka, członkini zarządu i dyrektorka pionu marketingu firmy ubezpieczeniowej Link4.   więcej

Sąd kolejny raz zajmie się karą UOKiK dla T-Mobile za podwyżkę abonamentu

Sąd Apelacyjny uchylił karę nałożoną przez prezesa UOKiK na T-Mobile Polska za podwyżkę cenników abonamentowych jesienią 2014 roku i skierował sprawę do ponownego rozpatrzenia przez Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Sześć lat temu UOKiK nakazał telekomowi przekazać abonentom po 65 zł rekompensaty i zapłacić 4,5 mln zł grzywny. więcej

Samsung z product placement na Netfliksie. Lodówka i składany smartfon w ,,Emily w Paryżu"

Samsung Electronics wraz z serwisem streamingowym Netflix ogłosiły premierę drugiego sezonu serialu „Emily w Paryżu”, kolejnej odsłony marketingowej współpracy obu marek. Nominowany do nagrody Emmy serial, wyprodukowany przez MTV Entertainment Studios, w założeniach ma kultywować paryski styl oraz prezentować fanom serii światowej klasy technologie premium. więcej

Suzuki promuje model S-CROSS Hybrid kampanią ,,Wejdź w nowy wymiar"

Ruszyła nowa kampania samochodów hybrydowych Suzuki. Kreatywną adaptację reklamy centralnej przygotowała agencja CU Communication Unlimited. więcej

W 15 dni do eCommerce - jak przejść tę drogę?

Software houses prześcigają się w ofertach wdrożeń eCommerce - nic dziwnego, bowiem polski rynek e-handlu należy do najszybciej rozwijających się w Europie. Liczba sklepów internetowych w naszym kraju zwiększa się, a w ciągu ostatnich trzech lat wzrost ten osiągnął dynamikę 25 proc. rocznie. Jaką platformę i strategię działania wybrać, by konwersja w Twoim e-sklepie rosła szybko,  klienci stale powracali, a Twój budżet nie ucierpiał? Dokonaj korekty, nie rewolucji - zmień swoją platformę na open source. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Kossakowski i Kapela zmierzą się w lutym w oktagonie. ,,Zmiażdżę cię jak ZOMO górników"

Zapowiadana od kilku miesięcy walka w oktagonie pomiędzy Ziemowitem „Piastem” Kossakowskim, a Jasiem Kapelą, ostatecznie odbędzie się 19 lutego w Atlas Arenie w Łodzi - ogłoszono podczas wtorkowej konferencji prasowej. Poza dziennikarzami tego wieczoru zmierzą się w walce m.in. Dawid Narożny (Piękni i Młodzi) czy patoyoutuber PuszBarber. więcej

Nowi dziennikarze w dziale politycznym ,,Faktu". Jaworski i Kubik przyszli z Polska Press

Kamil Jaworski i Wojciech Kubik, byli dziennikarze tytułów Polska Press, w ostatnich tygodniach zaczęli pracę w dziale Polityka „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska). W styczniu do tego działu dołączyć ma także korespondentka terenowa gazety, Agnieszka Kaszuba - ustalił portal Wirtualnemedia.pl. więcej

Ruszył pierwszy konkurs dla dziennikarzy i wydawców lokalnych portali

Stowarzyszenie Mediów Lokalnych (dawniej: Stowarzyszenie Prasy Lokalnej) organizuje pierwszą edycję nowego konkursu dziennikarskiego - „Local e-Journalism Awards 2021”. To pierwszy w Polsce konkurs, adresowany wyłącznie do dziennikarzy i wydawców lokalnych portali internetowych, niezwiązanych z samorządami. więcej

Dziennikarz BBC opuścił Rosję i uciekł do Wielkiej Brytanii

Dziennikarz śledczy rosyjskojęzycznego serwisu BBC uciekł z Moskwy do Wielkiej Brytanii ze względu na inwigilację - podaje w poniedziałek Agencja Reutera. więcej

Zwłoki dziennikarza znalezione w Moskwie

W poniedziałek rano na ulicy w centrum Moskwy znaleziono nagie zwłoki Jegora Proswirina, dziennikarza i założyciela serwisu Sputnik i Pogrom. Zdaniem rosyjskich służb, mężczyzna wyskoczył z okna mieszkania na piątym piętrze. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Szopka noworoczna Marcina Wolskiego będzie do zobaczenia na YouTube

Od kilku lat żadna telewizja nie zaproponowała mi przygotowania noworocznej szopki, dlatego w tym roku zamieszczę ją na YouTube - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl satyryk i dziennikarz Marcin Wolski. Póki co jego „Szopka Polska” ukazała się w najnowszym numerze „Gazety Polskiej”. więcej

Internet i marketing mobilny: wydarzenia i trendy w 2021 roku, prognozy na 2022

W ramach podsumowań mijającego roku w mediach i marketingu zajmujemy się branżą internetu i reklamy mobilnej. Analizują ją menedżerowie z firm Kamikaze, Ringier Axel Springer Polska, INIS, Circlewise, Yoc Poland, Ideo Force, Eura7, Mobiem Polska, Gemius i OpenMobi. więcej

Facebook najgorszym uczniem w klasie? ,,Zasłużył sobie na to"

Facebook, będący obecnie częścią koncernu Meta jest najgorszą firmą w 2021 roku - wynika z plebiscytu serwisu Yahoo Finance. Na fatalną ocenę serwisu złożyło się kilka czynników, w tym wycieki danych użytkowników i zły wpływ platformy na młodzież. - Facebook jest na świeczniku firm technologicznych, więc staje się obiektem szczególnej krytyki. Firma zasługuje na swoją opinię, powinna skupić się nie na wizjach, ale na rozwiązywaniu największych problemów - oceniają eksperci w rozmowach z Wirtualnemedia.pl. więcej

,,Nie patrz w górę" jako satyra na świat mediów i zjawisko ich infantylizacji

Głośny film Adama McKaya „Nie patrz w górę” ostrze satyry kieruje między innymi na świat współczesnych mediów. - Media na tyle często alarmują o tragicznych wydarzeniach i ścigają się na klikalność z konkurencją, podkręcając tematy, że czytelnicy są uodpornieni na tego typu teksty. Jak w bajce o chłopcu, który krzyczał „wilki, wilki!” - ocenia Radosław Czyż. więcej

Seriale Disney+ najczęściej piracone w 2021 roku

Seriale platformy Disney+ na czele z "WandaVision" były w mijającym roku najczęściej podbierane z sieci przez torrenty. więcej

"Nie patrz w górę" świątecznym hitem na Netfliksie

Na platformie streamingowej Netflix "Nie patrz w górę" zadebiutował w Wigilię. Przez trzy dni zdążyło go jednak obejrzeć tylu widzów, że film Adama McKaya z Leonardo DiCaprio oraz Jennifer Lawrence w rolach głównych stał się zdecydowanym hitem. Wśród seriali kolejny tydzień z rzędu prym wiedzie drugi sezon "Wiedźmina". więcej

Z PZPN odchodzi Filip Adamus, współtwórca ,,Łączy Nas Piłka"

Z Polskim Związkiem Piłki Nożnej po ponad 6 latach pracy żegna się Filip Adamus, który w ostatnich latach przygotowywał treści na kanał youtube’owy „Łączy Nas Piłka”. To kolejna zmiana w dziale komunikacji i mediów PZPN, odkąd prezesem został Cezary Kulesza. więcej

Business Insider z 1,4 mln użytkowników więcej od Money.pl, duży wzrost portalu ,,Rzeczpospolitej"

Liderem wśród platform internetowych o tematyce gospodarczo-prawnej jest Business Insider Polska, w listopadzie odwiedziło go 1,4 mln internautów więcej niż zajmujący drugą pozycję Money.pl. Najwięcej zyskał portal „Rzeczpospolitej”, a spadki zanotowały sekcja biznesowo-prawna o2.pl i Poradnikprzedsiebiorcy.pl. więcej

Internet, czyli okno na świat - o dostępności i wykluczeniu cyfrowym w Rozmowach Facebooka

4,5 miliona Polek i Polaków nigdy nie korzystało z internetu*. Jak wygląda życie bez dostępu do sieci i z jakimi problemami muszą radzić sobie osoby dotknięte wykluczeniem cyfrowym? W przedostatnim odcinku trzeciego sezonu “Rozmów Facebooka” usłyszeć można m.in., według jakich kryteriów mierzona jest dostępność oraz w jaki sposób budować internet przystosowany do potrzeb wszystkich użytkowników. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Z PZPN odchodzi Filip Adamus, współtwórca ,,Łączy Nas Piłka"

Z Polskim Związkiem Piłki Nożnej po ponad 6 latach pracy żegna się Filip Adamus, który w ostatnich latach przygotowywał treści na kanał youtube’owy „Łączy Nas Piłka”. To kolejna zmiana w dziale komunikacji i mediów PZPN, odkąd prezesem został Cezary Kulesza. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Oszustwo na kryptowaluty. Dwie osoby straciły łącznie 130 tys. zł
Sąd kolejny raz zajmie się karą UOKiK dla T-Mobile za podwyżkę abonamentu
Donald Tusk: będziemy wnosić o powołanie komisji śledczej ws. Pegasusa
Ericsson: hybrydowe galerie handlowe w 10 trendach konsumenckich na rok 2030
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj