Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Poniedziałek 23 Maja 2022
 
 
 
Miasta walczą z chaosem reklamowym. Wielu idzie opornie
 
Chaos reklamowy to nieodłączny element polskiego krajobrazu. Dzięki uchwalonej siedem lat temu ustawie krajobrazowej mieliśmy się cieszyć zadbaną, estetyczną przestrzenią publiczną. Jednak cały czas w wielu miastach nie ma uchwał krajobrazowych, bo prace się ślimaczą lub dokumenty są zaskarżane. Z drugiej strony obowiązujące uchwały są często ogromnie restrykcyjne. Na absurdy zwraca branża reklamy zewnętrznej. więcej
 
 
Związkowcy po audycie w TVN: ,,Firma ma kłopot z dialogiem, do poprawki zasady awansów i podstawy zatrudnienia"
 
Niejasne zasady wynagradzania i awansów, rozszerzanie zakresu obowiązków operatorów bez oferowania im podwyżek, niejasności w sprawie rocznych premii i w podstawach zatrudnienia - na takie problemy wskazuje Związkowa Alternatywa po przeprowadzeniu audytu w TVN. - Odnosimy ogólne wrażenie, że firma ma kłopot z dialogiem społecznym - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Szumlewicz, przewodniczący Związkowej Alternatywy. więcej
 
 
Nie odbiera TVN i Polsat? Dwie trzecie kraju w nowym standardzie naziemnym
 
MUX-1, MUX-2 i MUX-4 naziemnej telewizji cyfrowej w południowo-wschodniej Polsce są od poniedziałku nadawane tylko w standardzie DVB-T2/HEVC. Oznacza to, że widzowie ze starymi telewizorami lub tunerami utracili dostęp do m.in. TVN, Polsatu, TV Puls czy TV Trwam. więcej
 
 
Konferencje prasowe coraz droższe. Klienci i tak chcą je organizować
 
Drożyznę i galopującą inflację widać w agencjach public relations, które organizują na zlecenie klientów konferencje prasowe i inne eventy stacjonarne. Koszty tego typu spotkań poszybowały nawet o 40 procent. Mimo to firmy zapraszają media do spotykania się na żywo, a dziennikarze, zmęczeni ciągłym przebywaniem przed ekranami komputerów, są gotowi do uczestnictwa w stacjonarnych konferencjach. więcej
 
 
Inwigilacja widzów? ,,Badanie dla m.in. rządu, mediów i studentów"
 
KRRiT chce prowadzić pomiar odbioru sygnału stacji telewizyjnych, opierając się na danych operatorów. KIGEiT pisze o „inwigilacji społeczeństwa”. GUS, który formalnie pracuje nad projektem rozporządzenia odsyła Wirtulanemedia.pl do projektu, z którego wynika, że badanie ma uwzględniać potrzeby m.in. administracji rządowej. więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Monika Olejnik od 40 lat w radiu i telewizji. W TVN24 nadal "wita w wolnych mediach" więcej
 
Rusza przetarg na transmisje PKO BP Ekstraklasy. ,,Canal+ na musiku, Viaplay z agresywną strategią" więcej
 
Co z dalszą zmianą standardu telewizji naziemnej? Modyfikacja harmonogramu niemożliwa więcej
 
Kobiety pominięte przy wręczaniu Nagrody im. Fikusa dla relacjonujących wojnę w Ukrainie więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Specjalista/ka ds. Badań i Analiz Ringier Axel Springer
Specjalista/ka ds. Komunikacji Marketingowej Ringier Axel Springer
Localisation Project Manager Smakjam
Dziennikarz Wirtualnemedia.pl
Graphic Designer AE Smakjam
Kierownik Działu Rozwoju Dystrybucji TVP
Researcher Peppermint powered by Quad
Redaktor Polskie Radio
Redaktor - news Polskie Radio 24
Graphic Designer AE Smakjam
Account Manager (beauty team) McCANN
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza ponad 2 000 000 użytkowników, nasz newsletter codziennie dociera do ponad 52 000 odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Związkowcy po audycie w TVN: ,,Firma ma kłopot z dialogiem, do poprawki zasady awansów i podstawy zatrudnienia"

Niejasne zasady wynagradzania i awansów, rozszerzanie zakresu obowiązków operatorów bez oferowania im podwyżek, niejasności w sprawie rocznych premii i w podstawach zatrudnienia - na takie problemy wskazuje Związkowa Alternatywa po przeprowadzeniu audytu w TVN. - Odnosimy ogólne wrażenie, że firma ma kłopot z dialogiem społecznym - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Piotr Szumlewicz, przewodniczący Związkowej Alternatywy. więcej

Nie odbiera TVN i Polsat? Dwie trzecie kraju w nowym standardzie naziemnym

MUX-1, MUX-2 i MUX-4 naziemnej telewizji cyfrowej w południowo-wschodniej Polsce są od poniedziałku nadawane tylko w standardzie DVB-T2/HEVC. Oznacza to, że widzowie ze starymi telewizorami lub tunerami utracili dostęp do m.in. TVN, Polsatu, TV Puls czy TV Trwam. więcej

,,Komisarz Alex 18" jesienią w TVP1, startują zdjęcia

Jesienią Jedynka pokaże osiemnastą serię „Komisarza Alexa”, która będzie liczyć 13 odcinków - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Aktualnie trwają zdjęcia do nowego sezonu. więcej

,,Przyjaciółki 19" straciły 290 tys. widzów. Jesienią nowe odcinki

Najnowszy sezon „Przyjaciółek” oglądało średnio 939 tys. osób, o 290 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. więcej

Były radny z listy PiS i prezenter TV Trwam w ,,Wiadomościach" TVP

Materiały do „Wiadomości” TVP zaczął przygotowywać Dawid Helsner - w przeszłości prowadzący „Westerplatte młodych” w TV Trwam i radny z listy PiS w Lesznie. więcej

Afgańskie prezenterki telewizyjne muszą zakrywać twarze

Rządzący w Afganistanie reżim talibów zaostrzył przepisy dyskryminujące kobiety w tym kraju. Nowe prawo nakazuje prezenterkom telewizyjnym, aby w trakcie prowadzenia programów zasłaniały swoje twarze. Kobiety twierdzą, że w ten sposób nie będą mogły wykonywać swojej pracy, zaś przepisy wzbudziły falę oburzenia. więcej

Monika Olejnik od 40 lat w radiu i telewizji. W TVN24 nadal "wita w wolnych mediach"

Jacek Kurski śpiewał i grał dla niej na gitarze. Lech Kaczyński miał jej grozić, że "ją wykończy, a ona tego pożałuje". W sieci dostało jej się za to, że ostatnio atakowała Tuska, a prezydenckiego ministra potraktowała zbyt łagodnie. Monika Olejnik, prowadząca "Kropkę nad i" nieprzerwanie od ponad 15 lat w TVN24, nadal wzbudza emocje. - Ona była, jest i będzie jedną z najważniejszych dziennikarek 30-lecia - mówi o niej Bogusław Chrabota, redaktor naczelny "Rzeczpospolitej". więcej

Co ze wspólnym serialem TVP i Netflixa? Firmy nabrały wody w usta

Szumnie zapowiadana już dwa lata temu wspólna produkcja Telewizji Polskiej i Netfliksa "Erynie" do dziś nie ma ogłoszonej daty premiery. Mimo że w 2020 roku zdjęcia były "na zaawansowanym etapie". Kiedy premiera? O tym milczą zarówno Netflix, jak i publiczny nadawca. więcej

Amazon zainwestował miliard funtów w Wielkiej Brytanii. Będą nowe oryginalne produkcje

Amazon zapowiedział, że w Wielkiej Brytanii będą produkowane lokalnie nowe oryginalne treści na potrzeby serwisu Prime Video. Na liście są głównie seriale, dokumenty oraz programy z gatunku true crime. W sumie inwestycje Amazona na rynku brytyjskim osiągną poziom miliarda funtów.   więcej

Prezes Centrum Życia i Rodziny: przez "Modę na sukces" rozpadają się polskie małżeństwa

W odcinkach serialu "Moda na sukces" kręconych w latach 1987-2021 było 99 ślubów, z czego aż 42 zakończyły się rozwodami, a kolejne 17 unieważniono. Takie wyliczenia podał na konferencji poświęconej kryzysowi małżeństwa i rodziny Paweł Ozdoba, prezes Centrum Życia i Rodziny. - To wzorzec kulturowy, który przesiąknął umysły młodego pokolenia - dowodził. więcej

Canal+ z ofertą 4K. Na jakich urządzeniach działa?

Canal+ online dołączył do serwisów streamingowych, które oferują treści w 4K. W tej jakości obrazu można oglądać dwa linearne kanały telewizyjne, a także wybrane filmy i seriale. Katalog „Obejrzyj w 4K” nie został jednak od razu udostępniony wszystkim abonentom i subskrybentom. więcej

Disney+ rusza w Polsce. Jak oglądać treści Marvela, Star Wars i National Geographic?

14 czerwca w Polsce debiutuje platforma streamingowa Disney+. Za 28,99 zł miesięcznie będzie można zyskać dostęp do produkcji m.in. Marvela, Star Wars, FX i National Geographic. Lista urządzeń, na których będzie można skorzystać z nowego serwisu jest długa. Znajdują się na niej m.in. telewizory z systemami operacyjnymi Android TV, Tizen i WebOS. więcej

Jak działa rządowy program ,,TV+"? ,,Ponad 200 tys. wniosków"

W ciągu dwóch miesięcy Polacy złożyli ponad 200 tys. wniosków na dofinansowanie zakupu dekodera lub telewizora. W komunikacie resortu cyfryzacji odnośnie tych danych pojawiło się logo „TV+”. To najprawdopodobniej nawiązuje do rządowego programu „Rodzina 500 Plus”. więcej

Wiktor Kowalski wygrał ,,Szansę na sukces. Opole 2022", wystąpi na ,,Debiutach" podczas 59. KFPP

Zwycięzcą wiosennej edycji programu „Szansa na sukces. Opole 2022” został Wiktor Kowalski. Dzięki wygranej wystąpi na koncercie „Debiuty” podczas 59. Krajowego Festiwalu Polskiej Piosenki w Opolu. więcej

Od poniedziałku zmiana nadawania naziemnej telewizji w sześciu województwach

Od poniedziałku trzeci etap zmian nadawania bezpłatnej naziemnej telewizji cyfrowej w Polsce - przypomina Media-Cyfryzacja KPRM. Zmiana dotyczyć będzie województw: łódzkiego, świętokrzyskiego, śląskiego, opolskiego, małopolskiego i podkarpackiego - dodano. więcej

Płatne telewizje tracą użytkowników. Prawie 2 miliony w pierwszym kwartale 2022 roku

W pierwszym kwartale 2022 roku operatorzy płatnych kanałów telewizyjnych w USA zanotowali odpływ użytkowników na poziomie 1,95 mln – wynika z danych Leichtman Research Group. To oznacza utrwalenie trendu obserwowanego od kilku lat, na czele dostawców tracących widzów są Comcast, DirectTV i Dish. więcej

Turniej Roland-Garros na żywo w Eurosporcie i Player.pl

W niedzielę, 22 maja rozpoczął się turniej Roland-Garros, który potrwa do 5 czerwca. Sportową imprezę na żywo można oglądać w Eurosporcie oraz Eurosporcie Extra w Player.pl. więcej

Doda przypomniała w Polsacie, że jest zbanowana w TVN. Wojewódzki nie może jej zaprosić do programu

Piosenkarka Dorota „Doda” Rabczewska podczas Polsat SuperHit Festiwalu przypomniała, że od ponad ośmiu jest persona non grata w TVN, po tym jak jej rodzice procesowali się ze stacją. Kuba Wojewódzki kilka tygodni temu przyznał, że z tego powodu nie może zaprosić Dody do swojego talk-show. więcej

TVP przeprasza sędziego za ,,nieprawdziwe i krzywdzące informacje"

Na stronie głównej portalu TVP.info pojawiły sią zasądzone prawomocnym orzeczeniem przeprosiny dla sędziego Piotra Gąciarka dotyczące reportażu wyemitowanego w „Alarmie!” TVP1 w maju 2018 roku. więcej

,,Pytanie na śniadanie" w sobotę zacznie nadawać z letniego studia (wideo)

Od soboty, 21 maja „Pytanie na śniadanie” zacznie nadawać z plenerowego letniego studia. więcej

1,43 mln widzów ,,Milionerów", TVN wiceliderem rynku. Jesienią kolejny sezon

„Milionerów” w wiosennej ramówce br. oglądało średnio 1,43 mln osób, o 80 tys. widzów mniej niż rok temu. TVN w czasie emisji teleturnieju zajął drugie miejsce w rynku telewizyjnym - wynika z raportu Wirtualnemedia.pl. Jak wynika z naszych informacji, nowe odcinki cyklu trafią do ramówki stacji w jesiennej ramówce. więcej

Nowa telenowela twórców ,,Velvet" w TVP Kobieta

W TVP Kobieta zadebiutował nowy codzienny serial „Sześć sióstr”, będący produkcją twórców „Velvet”. więcej

Kolejny syn Zygmunta Solorza ma wejść do rady nadzorczej Asseco Poland

Cyfrowy Polsat zgłosił Tobiasa Solorza, swojego byłego prezesa i syna Zygmunta Solorza, jako kandydata do rady nadzorczej Asseco Poland. Tobias Solorz i Piotr Żak, drugi syn Zygmunta Solorza, są w radach nadzorczych wielu spółek z holdingu biznesmena. więcej

Ruszył Polsat SuperHit Festiwal w Sopocie. Gdzie transmisja, kto wystąpi i poprowadzi?

Tegoroczny Polsat SuperHit Festiwal 2022 odbywa się od 20 do 22 maja. Drugiego dnia imprezy odbędzie się m.in. jubileusz Dody. W koncercie „Radiowy przebój roku” wystąpią m.in: Dawid Kwiatkowski, Gromee, Beata Kozidrak i Bajm, Grzegorz Hyży, Sylwia Grzeszczak, Daria. Transmisja Polsat SuperHit Festiwal w Polsacie, serwisie Polsat GO i w portalu Interia.pl. więcej

Marka Mentos w gamingu

Marki nieendemiczne, głównie z sektora FMCG, coraz częściej wykorzystują aktywności gamingowe, by dotrzeć do szerokiej i zróżnicowanej demograficznie grupy odbiorców, która wykazuje określone nawyki zakupowe i zachowania. Działania wizerunkowe i prosprzedażowe w obrębie tego passion pointu zazwyczaj przekładają się na konkretne wyniki, które realizują założenia strategii marek. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ponad 2 mln użytkowników i ponad 6 mln odsłon.
Ponad 210 tys. obserwujących w social media.
Ponad 50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Inwigilacja widzów? ,,Badanie dla m.in. rządu, mediów i studentów"

KRRiT chce prowadzić pomiar odbioru sygnału stacji telewizyjnych, opierając się na danych operatorów. KIGEiT pisze o „inwigilacji społeczeństwa”. GUS, który formalnie pracuje nad projektem rozporządzenia odsyła Wirtulanemedia.pl do projektu, z którego wynika, że badanie ma uwzględniać potrzeby m.in. administracji rządowej. więcej

 
Jedynka przed Radiem Maryja liderem wśród najstarszych słuchaczy, Eska rządzi wśród młodych w sieci

W grupie najstarszych słuchaczy liderem jest Jedynka, przed Radiem Maryja i stacjami regionalnymi Polskiego Radia, natomiast wśród najmłodszych drugą pozycję za RMF FM zajmuje Radio Eska. Wśród słuchaczy Radia Maryja i Meloradia zdecydowanie przeważają kobiety. więcej

 
RMF FM liderem słuchalności w Rzeszowie w IV i I kwartale, Antyradio wyprzedziło Radio ZET

Liderem rynku radiowego w Rzeszowie w czwartym kwartale ub.r. i pierwszym kwartale br. było RMF FM. Na podium znalazły się jeszcze Antyradio i Radio ZET - wynika z badań słuchalności radia. więcej

 
Reportażystka Radia Lublin ze srebrem w międzynarodowym konkursie radiowym

„Nasza kołysanka” - reportaż autorstwa Katarzyny Michalak, dziennikarki lubelskiej redakcji Polskiego Radia - zajął drugie miejsce na 25. Festiwalu Prix Marulić w Chorwacji. O sukcesie informuje Audionomia, fundacja założona dla promowania radiowego dokumentu. więcej

 
Marcin Ryszka w Radiu Kraków

Marcin Ryszka dołączył do zespołu dziennikarzy Radia Kraków. Będzie zajmował się m.in. sportem. więcej

 
Skuteczne pozycjonowanie w konkurencyjnej branży - działania SEO dla mFinanse - case study

Branża finansowa jest jednym z najbardziej konkurencyjnych obszarów w SEO. Mimo to agencja MBridge - Marketing Experts zdobyła widoczność na ponad 500 fraz ofertowych dla mFinanse, w tym na bardzo konkurencyjne frazy związane z kalkulatorami kredytowymi. W case study przeczytasz o szczegółach współpracy i poznasz podstawowe elementy zastosowanej strategii. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
 
REKLAMA
 
Miasta walczą z chaosem reklamowym. Wielu idzie opornie

Chaos reklamowy to nieodłączny element polskiego krajobrazu. Dzięki uchwalonej siedem lat temu ustawie krajobrazowej mieliśmy się cieszyć zadbaną, estetyczną przestrzenią publiczną. Jednak cały czas w wielu miastach nie ma uchwał krajobrazowych, bo prace się ślimaczą lub dokumenty są zaskarżane. Z drugiej strony obowiązujące uchwały są często ogromnie restrykcyjne. Na absurdy zwraca branża reklamy zewnętrznej. więcej

Next Level Agency nie jest już częścią Grupy WebTalk i endorfiny events

Specjalizująca się w działaniach dla branż gamingu i esportu Next Level Agency odłącza się od grupy komunikacji, w której skład wchodzi agencja eventowa endorfina events i  digitalowa WebTalk. Firma stała samodzielną spółką, natomiast endorfina events i WebTalk dalej tworzyć będą grupę. więcej

Agencja Warszawa dzięki spadkowi kosztów wyszła na plus, nie wypłaci dywidendy

Agencja Warszawa w ub.r. przy minimalnym spadku przychodów ograniczyła koszty operacyjne o 4,3 proc., dzięki czemu jej wynik netto poszedł w górę z 241,4 tys. zł straty do 936,5 tys. zł zysku. Wspólnicy firmy zdecydowali, że jej zysk w całości zasili kapitał zapasowy. więcej

Ogilvy obroniło obsługę nju mobile

Orange Polska rozstrzygnęło przetarg na obsługę reklamową marki telefonii komórkowej dla młodych nju mobile. Zdecydowano się na kontynuację współpracy z Ogilvy Poland. więcej

Żabka bije kolejny rekord. Część sklepów w specjalnych modułach

Franczyzowa sieć sklepów Żabka w tym roku otworzy rekordową liczbę sklepów sezonowych - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Pierwsze placówki już działają, pozostałe ruszą do połowy czerwca. Większość sezonowych Żabek znajdziemy nad Bałtykiem. więcej

Coca-Cola rusza z globalną platformą muzyczną

Koncern Coca-Cola uruchamia globalną platformą muzyczną Coke Studio. Promuje ją kampanią zatytułowaną "Dyrygent", w której wschodzący artyści na nowo prezentują kultowy utwór zespołu Queen "A Kind of Magic". Działania te są kontynuacją platformy "Real Magic". więcej

Agora przewiduje 3-6 proc. wzrostu rynku reklamy w 2022 roku

Agora podała, że w pierwszym kwartale br. wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o 7 proc. w porównaniu do tego samego okresu w ub.r. Spółka szacuje, że wydatki wzrosną w tym roku o 3-6 proc. Najwięcej – aż o 65-76 proc. - mają według prognoz Agory wzrosnąć wydatki na reklamę w kinach. więcej

Leroy Merlin podmienia napis "Rosja" na "Polska" w opisach produktów

Po tym, jak kilka dni temu ujawniono, że sieć sklepów Leroy Merlin wciąż sprzedaje towary produkowane w Rosji teraz okazało się, że sieć podmienia w opisach produktów nazwę "Rosja" słowem "Polska". więcej

Aflofarm musi zapłacić 25,8 mln zł kary za mylące spoty RenoPuren Zatoki

Sąd Apelacyjny orzekł, że Aflofarm Farmacja Polska ma zapłacić nałożoną przez prezesa UOKiK grzywnę w wysokości 25,81 mln zł za wprowadzanie odbiorców w błąd w reklamach RenoPuren Zatoki Hot i RenoPuren Zatoki Junior emitowanych pod koniec 2015 roku. więcej

Delio z Grupy Żabka przekonuje w reklamach, że jest najszybszym e-sklepem spożywczym

Supermarket online delio (jej właścicielem jest firma Lite e-Commerce z Grupy Żabka) rusza z pierwszą kampanią reklamową pozycjonującą markę jako najszybszy supermarket w sieci z ponad 5 tysiącami produktów i dostawą już nawet w godzinę. W ramach kampanii „Kupuj szybko, żyj wolno” kusi klientów zniżkami aż do 200 zł. więcej

DDB Europe zajmie się obsługą reklamową C&A na 18 rynkach

Marka odzieżowa C&A wyznaczyła DDB Europe na swoją wiodącą agencję strategiczną i kreatywną w Europie. Agencja zajmie się obsługą marki na 18 rynkach. więcej

Grupa Hortex dzieli się na spółki Polski Ogród i Hortex

Działająca w branży spożywczej Grupa Hortex tworzy odrębne i całkowicie niezależne spółki: Polski Ogród i Hortex. Spółką Polski Ogród kierować będzie Agata Bonikowska, a Hortexem Dariusz Lizak. więcej

Pirolam Intima Vag reklamuje się w telewizji

Ruszyła kampania telewizyjna marki Pirolam Intima Vag, należącej do koncernu Polpharma. Hand Made odpowiada za koncept kreatywny i nadzór nad produkcją reklamy. więcej

Rafał Trzaskowski zachęca w spocie do udziału w Campusie Polska Przyszłości

W wybranych stacjach telewizyjnych oraz w internecie trwa kampania promująca tegoroczną edycję Campusu Polska Przyszłości. Do udziału w wydarzeniu zaprasza Rafał Trzaskowski, prezydent Warszawy. więcej

Złoto do wygrania w loterii Centrum Handlowego Focus Bydgoszcz

Agencja Unique One, na zlecenie Centrum Handlowego Focus Bydgoszcz, organizuje loterię promocyjną pod nazwą „Złota loteria”. więcej

Akt oskarżenia przeciwko Cezaremu K. byłemu menadżerowi Roberta Lewandowskiego

Prokuratura Regionalna w Warszawie skierowała do sądu akt oskarżenia przeciwko Cezaremu K., byłemu menadżerowi Roberta Lewandowskiego - dowiedziała się PAP. Były menadżer został oskarżony o szantażowanie "Lewego" i jego żony. więcej

Łaciate z kampanią mlecze smakowych na Dzień Dziecka

W maju marka Łaciate (SM Mlekpol) ruszyła z nową kampanią mleczek smakowych. Promocja zaplanowana jest na kilka etapów. więcej

Żeńska reprezentacja w branży esportowej - kobiety w świecie stereotypowo zarezerwowanym dla mężczyzn

W sieci można znaleźć wiele historii o kobietach-graczkach, które nie przyznawały się do swojej płci podczas rozgrywek online. Obawiały się, że nie będą traktowane na równi z resztą drużyny, w której często przeważała płeć męska. Powodem tego lęku jest stereotyp dotyczący grania w gry wideo, który przez lata utrwalał się w społeczeństwie – że jest to obszar zainteresowań przeznaczony dla mężczyzn i nie ma w nim miejsca dla kobiet. Faktyczny stan rzeczy wygląda zgoła inaczej. materiał partnerskiwięcej

 
 
 
PRASA
 
Prezes Heliosa: Rynek kinowy odbuduje się do końca roku

Prezes Heliosa Tomasz Jagiełło prognozuje, że do końca roku rynek kinowy powinien się odbudować. Z każdym miesiącem rośnie frekwencja (w kwietniu osiągnęła już poziom 85 proc. sprzed pandemii). Helios obecnie nie planuje tworzenia nowych kin. więcej

Agora zakończy prace nad strategią do końca roku. Zapowiada bardziej selektywne inwestycje

Agora planuje zakończyć prace nad strategią rozwoju grupy na lata 2023-2027 do końca 2022 roku, ale już zapowiada bardziej selektywne inwestycje - poinformowała podczas telekonferencji prezes Agory Bartosz Hojka. więcej

Wojciech Bartkowiak w Agorze odpowiedzialny za segment Prasa i pion Administracja

Wojciech Bartkowiak w zarządzie Agory będzie nadzorował segment Prasa oraz pion Administracja. Przejmie nad nimi nadzór odpowiednio od prezesa Bartosza Hojki i Anny Kryńskiej-Godlewskiej. więcej

Wydawca ,,Super Expressu" i broker Grupy Radiowej Time: mniej ze sprzedaży prasy, więcej z reklam, ubyło 40 pracowników

Firma Time, wydająca „Super Express” i grupę czasopism oraz sprzedająca ofertę reklamową kilku stacji radiowych, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów o 5,4 proc. do 285,42 mln zł i zysku netto z 32,43 do 36,17 mln zł. Zmalały jej wpływy ze sprzedaży prasy, a wzrosły przychody reklamowe, zatrudnienie zmniejszyło się o ponad 40 etatów. więcej

Marcin Kędryna przeprowadził wywiad z prezydentem Andrzejem Dudą. Wcześniej był jego rzecznikiem prasowym

Dziennik „Polska Times” (Polska Press) zamieścił wywiad z prezydentem Andrzejem Dudą. Jednym z dziennikarzy przeprowadzających rozmowę był Marcin Kędryna, były szef biura prasowy prezydenta i były jego asystent, a obecnie - wicenaczelny „Gazety Lubuskiej”. Ten tytuł także zamieścił rozmowę Kędryny z prezydentem. więcej

Jakub Oworuszko przechodzi z Interii do Grupy ZPR. ,,Nowy, duży projekt"

Po blisko dwóch latach pracy w portalach Interia.pl i Polsatnews.pl Jakub Oworuszko odchodzi z Grupy Polsat Plus. Jak dowiedział się nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl obejmie stanowisko online managera w spółce Time, należącej do ZPR Media. Dziennikarz zdradza nam, że zaangażuje się w nowy, duży projekt. więcej

Agora przewiduje 3-6 proc. wzrostu rynku reklamy w 2022 roku

Agora podała, że w pierwszym kwartale br. wartość wydatków na reklamę w Polsce wzrosła o 7 proc. w porównaniu do tego samego okresu w ub.r. Spółka szacuje, że wydatki wzrosną w tym roku o 3-6 proc. Najwięcej – aż o 65-76 proc. - mają według prognoz Agory wzrosnąć wydatki na reklamę w kinach. więcej

,,Gazeta Wyborcza": już 43 proc. wpływów z internetu, strata wskutek wyższych kosztów papieru i pensji

Na koniec marca „Gazeta Wyborcza” miała 290 tys. subskrybentów cyfrowych, a przychody z subskrypcji i reklam internetowych stanowiły już 43,2 proc. łącznych wpływów dziennika. Pion prasowy Agory przy wzroście przychodów o 1,3 proc. do 46,9 mln zł zanotował spadek wyniku EBITDA z 5,7 mln zł zysku do 0,5 mln zł straty, bo stronę kosztową mocno obciążyły wyższe wydatki na papier i wynagrodzenia. więcej

Jarosław Ziętara zostanie upamiętniony na UAM; trwa zbiórka na drugą części kosztów tablicy

Poznański dziennikarz Jarosław Ziętara zostanie upamiętniony na UAM; tablica z jego wizerunkiem zostanie odsłonięta jesienią na Wydziale Nauk Politycznych i Dziennikarstwa. Połowę kosztów tablicy pokryje uczelnia – w internecie trwa zbiórka na drugą część kosztów. więcej

Andrzej Andrysiak nowym prezesem Stowarzyszenia Gazet Lokalnych

Stowarzyszenie Gazet Lokalnych wybrało w piątek swój nowy zarząd. Na jego czele stanął – jako prezes – wydawca „Gazety Radomszczańskiej”, Andrzej Andrysiak. Wybrany na czteroletnią kadencję zarząd liczy w sumie pięcioro członków. więcej

Agora zmniejszyła stratę do 33 mln zł, wpływy 73 proc. w górę

W zeszłym kwartale przychody grupy Agora zwiększyły się o 73,4 proc. do 253,1 mln zł, głownie dzięki wznowieniu działalności przez kina Helios. Wynik EBITDA wzrósł z 8,1 mln zł straty do 17,6 mln zł zysku, a strata netto zmalała z 59,4 do 33,1 mln zł. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Edward Durda z programem w Kanale Sportowym

Na Kanale Sportowym zadebiutował program „Edek Show”, którego gospodarzem jest Edward Durda, związany m.in. z Canal+ Sport. więcej

Twitter stracił 2 mln polskich użytkowników, TikTok przyciąga na dłużej niż Facebook

Zdecydowanym liderem zasięgowym platform społecznościowych w Polsce pozostaje Facebook, natomiast pod względem średniego czasu korzystania został wyprzedzony przez TikToka. Duży spadek odwiedzalności zanotował Twitter. więcej

Twitter: nowa polityka dezinformacyjna w sytuacjach kryzysowych

Twitter ogłosił wprowadzenie nowej, globalnej polityki dezinformacji kryzysowej. Dzięki niej, w razie sytuacji takich jak konflikty zbrojne, czy klęski żywiołowe, w serwisie na znaczeniu zyskiwać mają wiarygodne informacje, a utrudnione ma być rozpowszechnianie fake newsów. więcej

Od gorącego uczucia do chłodnej obojętności. Czy Netflix się kończy? (felieton)

Kilka lat temu Netflix miał być wyłączną alternatywą dla telewizji i jedynym miejscem, w którym znajdziemy ciekawe seriale czy filmy. Platforma dla wielu stała się wręcz synonimem serwisu wideo na żądanie. Dziś coraz więcej osób deklaruje, że rezygnuje z Netfliksa, bo jego oferta się pogorszyła, ceny są wysokie na tle konkurencji, a na dodatek na horyzoncie jest wersja z reklamami. Nerwowe ruchy Netfliksa mogą wielu utwierdzać w przekonaniu, że stworzony przez Reeda Hastingsa się kończy. Relacja wielu użytkowników z Netfliksem zadziałała w ramach schematu - od gorącego uczucia do chłodnej obojętności. Czy to ma sens? więcej

Użytkownik TikToka spędzają tam 26 godzin miesięcznie. "Dopaminowe uzależnienie"

Średnio 25,7 godziny spędzają w miesiącu na TikToku jego użytkownicy - wynika z badania TheNetworkEC. Z Facebooka korzystają przeciętnie przez 16 godzin miesięcznie. - Aplikacja szybko uczy się tego, co chcemy oglądać, ile czasu spędzamy w poszczególnych kategoriach i jak konsumujemy treści. W efekcie użytkownik otrzymuje kontent przystosowany do jego potrzeb i podczas jednej sesji przyswaja wiele materiałów - komentuje Kamil Sokołowski z BrandBuddies. - TikTok to dopaminowe uzależnienie - mówi natomiast Anna Robotycka. więcej

Programy Kanału Sportowego jako podcasty w Empik Go

Na platformie subskrypcyjnej Empik Go będą publikowane w formie audio wszystkie programy youtube’owego Kanału Sportowego. To pierwsza platforma poza YouTube’em, na której będą dostępne. więcej

Jacek Harłukowicz przechodzi z ,,Gazety Wyborczej" do Onetu

Z początkiem czerwca Jacek Harłukowicz dołączy do redakcji Onetu (Ringier Axel Springer Polska). Poprzednio przez 15 lat pracował w „Gazecie Wyborczej”. więcej

Autorski cykl Marcina Makowskiego w Tygodniku Interii

21 maja startuje seria wywiadów „Rozmowy Makowskiego” w Tygodniku Interii (Grupa Polsat-Interia). W pierwszej odsłonie cyklu Władysław Kosiniak-Kamysz opowie o bezpieczeństwie Polski, sytuacji w Ukrainie, inflacji i podwyżkach cen. Lider ludowców odniesie się także do pogłosek o przedterminowych wyborach. więcej

Nowa niebezpieczna moda na TikToku. Chodzi o podpalanie lasów

TikTokerka z Pakistanu celowo miała podpalać lasy, by nagrywać pożary i relacjonować je na swoim profilu. Cel był jeden - zwiększenie popularności konta.  więcej

Rodo w marketingu

W jakich obszarach działalności marketingowych i reklamowych pojawia się aspekt danych osobowych? materiał partnerskiwięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Od 2019 roku obserwujemy gwałtowny spadek praktyk religijnych wśród młodych Polaków

Od 2019 r. obserwujemy gwałtowny spadek praktyk religijnych wśród młodych Polaków. Zjawisko w większym stopniu dotyczy młodych kobiet niż mężczyzn - powiedział PAP socjolog z UW prof. Krzysztof Koseła. Przyczyny to m.in. skandale seksualne duchownych, zmiany w strukturze rodziny i sprzeciw wobec zmiany przepisów aborcyjnych. więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Konferencje prasowe coraz droższe. Klienci i tak chcą je organizować

Drożyznę i galopującą inflację widać w agencjach public relations, które organizują na zlecenie klientów konferencje prasowe i inne eventy stacjonarne. Koszty tego typu spotkań poszybowały nawet o 40 procent. Mimo to firmy zapraszają media do spotykania się na żywo, a dziennikarze, zmęczeni ciągłym przebywaniem przed ekranami komputerów, są gotowi do uczestnictwa w stacjonarnych konferencjach. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
T-Mobile i Orange wyłączają sieci 3G. Co zrobią Plus i Play?
Artemis: Najbardziej pechowa trampolina na Marsa? ,,Amerykanie nie mają miejsca na błędy"
Electronic Arts szuka kupca. Rozmowy z NBCUniversal, Disneyem i Apple
MultiVersus: nadchodzi gra z bohaterami produkcji Warner Bros. Jest zwiastun (wideo)
Ukraina rozpocznie szeroką kontrofensywę za półtora-dwa miesiące
Elon Musk zaprzecza oskarżeniom o molestowanie seksualne
Spółka byłego wiceprezesa Orange Polska chce kupić akcje Elektrimu, daje więcej niż Solorz
Play zyskał 344 tys. klientów i prawie tysiąc stacji bazowych, zmalały wpływy i zysk
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Czekam na maile redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj