|
|
|
|
|
|
|
Wraca HBO Max. Huśtawka tożsamości czy strategicznie posunięcie?
Warner Bros. Discovery zaledwie dwa lata po tym, ja zrezygnował z nazwy HBO w nazwie platformy HBO Max, teraz ją przywraca. W marketingu to zabieg stosowany niezwykle rzadko. Dla ekspertów zajmujących się brandingiem, decyzja WBD to dowód na to, że marka nie wie, czym jest. - Powrót do silniejszego podkreślenia marki HBO jest strategicznie bardzo dobrym posunięciem, a wręcz koniecznym w obecnej, niezwykle konkurencyjnej walce o widza - ocenia ekspert telewizyjny Sergiusz Geller. więcej
|
KRRiT szuka nowych stacji naziemnych. Ruszył konkurs
W środę 15 maja ruszył konkurs Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji dotyczący dwóch wolnych miejsc na ósmym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej. W ogłoszeniu zapisano, że nowe stacje MUX-8 będą mogły być nadawane zarówno w wysokiej rozdzielczości, jak i standardowej. więcej
|
Media szykują wyborcze wieczory i poranki. Prześcigają się w pomysłach
W niedzielę 18 maja odbędzie się pierwsza tura wyborów prezydenckich. Tego dnia media będą relacjonować przebieg wyborów, a wieczorem, po zamknięciu lokali wyborczych, przedstawią pierwsze wyniki exit poll, komentarze i polityczne scenariusze. Co przygotowały poszczególne redakcje? więcej
|
Polsat liczy na wzrost oglądalności festiwalu. ,,Ewolucja, a nie rewolucja".
Do programu Polsat Hit Festiwalu w tym roku wraca kabareton. Stacja liczy na to, że to podniesie widownię imprezy, za która pierwszy raz odpowiada Katarzyna Wajda. Sam festiwal został lekko odświeżony, nowością jest koncert "Gdzie się podziały tamte prywatki?". - Nie chodzi o rewolucję, a bardziej o ewolucję - przekonuje Katarzyna Wajda. więcej
|
,,Halo tu Polsat" znika na dwa miesiące
Poranny magazyn "Halo tu Polsat" będzie mieć wakacyjną przerwę w emisji. Program wróci jednak na antenę jeszcze przed zakończeniem wakacji - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. więcej
|
Trzy kanały chcą trafić do polskich sieci kablowych i platform cyfrowych
Your Family Entertainment, dostawca treści dla dzieci i całych rodzin, powierzył agencji konsultingowej, MediaSpurs, wyłączną reprezentację na polskim rynku. Dzięki umowie kanały telewizyjne RiC.today, Fix&Foxi i TV RiC TV mają trafić do sieci kablowych i platform cyfrowych w naszym kraju. Jak dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl, dwie z trzech nowych stacji mogą uruchomić emisję po polsku. więcej
|
TVP, Polsat i TVN już szykują kolejną debatę. Tym razem z dwoma kandydatami
Telewizja Polska wspólnie z TVN24 i Polsat News w przypadku II tury wyborów prezydenckich zorganizuje debatę kandydatów, którzy zawalczą o urząd prezydenta RP. Debata odbędzie się w środę 21 maja o godz. 20:00 w siedzibie TVP przy ul. Woronicza 17. więcej
|
Pierwsza taka współpraca. Telewizja Polska przygotuje wieczór wyborczy z Onetem
TVP organizuje w niedzielę wspólny wieczór wyborczy z portalem Onet. Widzów przywitają Joanna Dunikowska-Paź i Marek Czyż z TVP oraz Andrzej Stankiewicz z Onetu, którzy będą gospodarzami wieczoru. więcej
|
Nowe pasmo, nowi widzowie. Wzrosła oglądalność Wojewódzkiego
Zakończony niedawno 37. sezon talk-show Kuby Wojewódzkiego oglądało w TVN średnio 788 tys. widzów - wynika z danych Nielsena. Program emitowany tej wiosny w nowym paśmie zyskał widzów, a stacja TVN była wiceliderem rynku. więcej
|
Netflix pokaże kolejne sezony ,,Bridgertonów"
Netflix ogłasza kontynuację ,,Bridgertonów" - powstaną dwa kolejne sezony serii. Premiera czwartej części hitu już w 2026 roku. więcej
|
TV Biełsat z serwisem dla mieszkańców Mołdawii
Od poniedziałku 19 maja Telewizja Biełsat będzie emitować nowy serwis informacyjny ,,Wot Tak. Mołdowa" skierowany do mieszkańców Mołdawii. więcej
|
Kiedyś można było o tym tylko pomarzyć. Dzięki GeForce NOW można grać w chmurze bez drogiego sprzętu W świecie, w którym topowe gry wymagają coraz potężniejszego sprzętu, usługa GeForce NOW od NVIDIA oferuje alternatywne rozwiązanie. Okazuje się, że nie zawsze trzeba inwestować w kosztowny sprzęt, można grać w najnowsze tytuły z wykorzystaniem mocy obliczeniowej serwerów w chmurze. Czy to naprawdę działa? I czy jakość rozgrywki dorównuje tej, którą znamy z lokalnych urządzeń? materiał reklamowywięcej |
|
|
|
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
|
|
|
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
|
|
|
50 tys. czytelników newslettera.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Kolejna stacja Eski już nadaje. Nadawcą jest stowarzyszenie
15 maja na częstotliwości 89,4 FM wystartowało Radio Eska Suwałki. To 43. stacja lokalna nadająca pod tym brandem. Co ciekawe, konkurs na nadawanie w Suwałkach wygrało Radio z Wami FM, które później wystąpiło do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji o zmianę nazwy. więcej
|
|
|
|
|
Błyskawiczna reakcja marek na sukces Justyny Steczkowskiej na Eurowizji
Justyna Steczkowska w Bazylei zaprezentowała wielkie show z piosenką "Gaja" i awansowała do sobotniego finału 69. Konkursu Piosenki Eurowizji. Jeszcze przed jej występem w półfinale, pierwsze marki wykorzystały motyw z jej występu w swojej komunikacji, kolejne zrobiły to po wtorkowym koncercie. - Eurowizja od lat dostarcza markom 'paliwa" do tworzenia RTM-ów - mówi Wirtualnemedia.pl Eliza Szczot, PR specialist w Labcon. więcej
|
PKO BP kończy współpracę z Sigmą Bis
Bank PKO BP rozstrzygnął przetarg na obsługę mediową. Wybrał w nim agencję mediową Havas Media, co oznacza koniec dotychczasowej współpracy z Sigma Bis (należy do PZU i Orlenu). więcej
|
Wydawnictwo PWN zmienia barwy
Wydawnictwo Naukowe PWN przechodzi największą od lat metamorfozę wizerunkową. Nowe logo, odświeżona identyfikacja wizualna i cyfrowa transformacja to pierwsze efekty rebrandingu, który ma na nowo zdefiniować pozycję znanego wydawnictwa w cyfrowej rzeczywistości. Za nową kreację odpowiada White Cat Studio. więcej
|
Zasięg reklamy zewnętrznej zbliża się do 90 proc.
W kwietniu br. zasięg reklamy zewnętrznej wyniósł 89,36 proc. (w populacji Polaków 7-75), a liderem rynku pozostaje niezmiennie firma AMS SA - wynika z najnowszego badania Mediapanel (Gemius). więcej
|
Skurczył się zysk Ekipy. Pieniądze ze ,,100 dni do matury" jeszcze nie teraz
W zeszłym kwartale influencerska Ekipa Holding przy wzroście przychodów o 18 proc. osiągnęła jedynie 40 tys. zł zysku netto. Finansowe efekty sukcesu jej filmu ,,100 dni do matury" będą widoczne w kolejnych kwartałach. więcej
|
Dino dalej rośnie. Przez kwartał prawie 60 nowych sklepów
Grupa Dino Polska w pierwszym kwartale 2025 roku zwiększyła przychody r/r o 10,2 proc., zarabiając na czysto 311 mln zł. Do firmy należy już ponad 2,7 tys. sklepów Dino, w ciągu kwartału uruchomiono 58 nowych. więcej
|
Digital Kingdom wzmacnia zespół kreatywny
Tomasz Pałasz dołącza do Digital Kingdom jako motion design art director. To doświadczony designer z ponad 12-letnim dorobkiem w obszarze animacji 3D, motion designu i kierownictwa artystycznego. więcej
|
Twix rusza z nową platfomą komunikacyjną
Globalna kampania ,,Dwa to więcej niż jeden" (,,Two is more than one") marki Twix (Mars Polska) ruszyła wPolsce. Nowa platforma komunikacyjna skupia się na celebrowaniu radości z posiadania wszystkiego. więcej
|
OBI rusza z kampanią "Ogród NAJ". W reklamie Michał Milowicz
Sieć marketów OBI wystartowała z nową wielokanałową kampanią pod hasłem ,,Ogród NAJ". Za strategię i koncepcję kreatywną odpowiedzialna jest agencja Saatchi & Saatchi (Publicis Groupe). więcej
|
Resort cyfryzacji szykuje przetarg reklamowy. Najpierw konsultacje z agencjami
Ministerstwo Cyfryzacji zaprasza agencje kreatywne i reklamowe do konsultacji rynkowych nt. kampanii zachęcającej do rozwoju kompetencji cyfrowych. Etap ten poprzedza planowane ogłoszenie przetargu. więcej
|
Braughman Group Media z nową lokalizacją OOH w sercu Rzeszowa Poszerzyliśmy nasze portfolio o dwa nowe nośniki wielkoformatowe zlokalizowane w ścisłym centrum Rzeszowa - jednego z najszybciej rozwijających się miast w Polsce. Nowe powierzchnie reklamowe ulokowane są na szczycie hotelu Forum, tuż przy Galerii Graffica, przy ulicy Lisa Kuli - w samym sercu miasta. To lokalizacja typu premium, vis-a-vis ekskluzywnego kompleksu apartamentowo-usługowego Olszynki Park, gdzie wkrótce powstaną restauracje, butiki, SPA i przestrzenie lifestyle'owe. materiał reklamowywięcej |
|
|
Coraz mniej saloników Inmedio. Zmalała strata
W pierwszym kwartale 2025 roku sieć saloników prasowych Inmedio, należąca do holdingu handlowego Eurocash, przy minimalnym spadku przychodów ograniczyła stratę do 5 mln zł. Eurocash zamierza sprzedać posiadane 51 proc. udziałów Inmedio. więcej
|
|
|
5 najciekawszych wątków z rozmowy z prezesami największych polskich mediów na Impact
Trudno o spotkanie w takim składzie. Udało się na konferencji Impact 2025. Na jednej sali ramię w ramię zasiedli szefowie największych mediów w Polsce: Bartosz Hojka z Agory, Jacek Świderski z Wirtualnej Polski, Aleksander Kutela z RASP, Dorota Żurkowska z TVN WBD, Marek Błoński z PAP i porozmawiali o nowej erze mediów. Wniosek ze spotkania? Szkoda, że zaledwie 20 minut. Zebraliśmy dla Was najciekawsze wątki, które pokazują, jak myślą prezesi mediów i rzucają trochę światła na to, z czym dziś mierzymy się w mediach i czym, tak naprawdę trzeba się martwić. więcej
|
Kontrowersje wokół NASK po zgłoszeniu ingerencji wyborczej. Mamy oświadczenie instytucji
Dwa nieznane wcześniej profile ,,Sprawiedliwy Stół" i ,,Wiesz jak nie jest" w ostatnich dniach na reklamy polityczne na Facebooku wydały więcej niż komitety wyborcze. Treści te uderzały w Karola Nawrockiego i Sławomira Mentzena, a wspierały Rafała Trzaskowskiego. W czwartek Wirtualna Polska podała, że za stronami stoją ludzie powiązani z Akcją Demokracja. Dzień wcześniej o możliwej zagranicznej ingerencji w wybory informowała NASK. Teraz zapewnia, że nie miała wiedzy, że za spotami stoi ta właśnie fundacja. więcej
|
Sztuczna inteligencja ,,doładowała" korzystanie z wyszukiwarki Google
Rok po tym, jak Google wprowadziło funkcję AI Overviews, opublikowano dane pokazujące, że łączna liczba wyświetleń wyników wyszukiwania wzrosła w tym czasie o ponad 49 proc. Pokazuje to zmianę w sposobie, w jaki ludzie poszukują i znajdują informacje. więcej
|
Youtube zachęca do zakupów formatem reklam na TV
Youtube przedstawił kilka nowych formatów reklamowych na swojej platformie. Mają nie tylko zwiększyć zaangażowanie odbiorców, mocniej zwrócić ich uwagę na treści reklamowe, ale też napędzić sprzedaż. Jaki insight stał tym ostatnim formatem? więcej
|
Kłopoty już za Legimi? Zysk znów w górę
W pierwszym kwartale 2025 roku firma Legimi, oferująca e-booki i audiobooki w modelu subskrypcyjnym, zwiększyła r/r przychody o prawie 6 proc., zarabiając na czysto 2,2 mln zł. - Wyniki potwierdzają stabilność naszego modelu biznesowego mimo wyzwań, z jakimi mierzyliśmy się w ostatnich miesiącach - podkreśla Mikołaj Małaczyński, prezes Legimi. więcej
|
YouTube wprowadza reklamy, które mogą irytować jeszcze mocniej
Serwisy społecznościowe i streamingowe nieustannie szukają lepszych, bardziej skutecznych sposobów na monetyzację naszej uwagi czy czasu, który na nich spędzamy. Podczas konferencji w Nowym Yorku YouTube zaprezentował kolejny z nich - Peak Points. więcej
|
Pierwsza taka współpraca. Telewizja Polska przygotuje wieczór wyborczy z Onetem
TVP organizuje w niedzielę wspólny wieczór wyborczy z portalem Onet. Widzów przywitają Joanna Dunikowska-Paź i Marek Czyż z TVP oraz Andrzej Stankiewicz z Onetu, którzy będą gospodarzami wieczoru. więcej
|
Netflix pokaże kolejne sezony ,,Bridgertonów"
Netflix ogłasza kontynuację ,,Bridgertonów" - powstaną dwa kolejne sezony serii. Premiera czwartej części hitu już w 2026 roku. więcej
|
NASK: masowa akcja dezinformacji wyborczej na X i w SMS-ach. Kontrowersje wokół "Wiesz Jak Nie Jest" i "Stołu Dorosłych"
Naukowa i Akademicka Sieć Komputerowa (NASK) zdemaskowała kolejne operacje informacyjne wymierzone w stabilność procesu wyborczego na portalu społecznościowym X. Dezinformacja rozsiewana jest także drogą SMS-ową - ostrzegają analitycy instytucji. Z kolei Wirtualna Polska podała, że za dyskredytującymi prawicowych kandydatów reklamami na Facebooku stoją ludzie związani z Akcją Demokracja. Sztab kandydata KO od sprawy się odcina. więcej
|
Frisco z wolniejszym wzrostem. Zyskało 15 proc. klientów
W pierwszym kwartale 2025 roku e-sklep spożywczy Frisco, należący do Eurocashu, zwiększył przychody o 17 proc., dzięki wzrostowi liczby klientów i zrealizowanych przez nich zamówień. więcej
|
Przemysław Białkowski z podcastem video poświęconym misji z polskim kosmonautą
14 maja wystartował podcast video Przemysława Białkowskiego, w którym zaproszeni eksperci przyjrzą się misji kosmicznej z udziałem polskiego astronauty - Sławosza Uznańskiego - Wiśniewskiego. O wspólnym projekcie NASA, SpaceX, Polskiej Agencji Kosmicznej, Europejskiej Agencji Kosmicznej i Axiom Space opowiedzą w Interii m.in. Jarosław Juszkiewicz oraz dr Aleksandra Bukała. więcej
|
Serwis Money po raz siódmy rozdał swoje nagrody
Podczas konferencji Impact, portal Money.pl (Wirtualna Polska Media) po raz siódmy nagrodził przełomowe technologie, liderów polskiego biznesu i startupy. więcej
|
Serwis "Strefa Biznesu" w nowej odsłonie
Polska Press Grupa uruchomiła w czwartek 15 maja nową odsłonę serwisu ,,Strefa Biznesu". - Start nowej odsłon strefabiznesu.pl to jeden z elementów strategii rozwoju naszych produktów tematycznych - komentuje Zenon Nowak, prezes Polska Press Grupy. więcej
|
W Kanale Zero były dziennikarz Polskiego Radia
Współpracę z Kanałem Zero zaczął Grzegorz Ślubowski - w przeszłości dziennikarz Polskiego Radia zajmujący się tematyką zagraniczną oraz konsul generalny Polski w Sankt Petersburgu. więcej
|
DoubleVerify współpracuje z Internet Watch Foundation. Chodzi o bezpieczeństwo dzieci
Platforma DoubleVerify nawiązuje współpracę z Internet Watch Foundation (IWF) w celu zwiększenia bezpieczeństwa ekosystemu reklamowego i wzmocnienia inicjatyw przeciwko materiałom online związanym z wykorzystywaniem seksualnym dzieci. więcej
|
Kiedyś można było o tym tylko pomarzyć. Dzięki GeForce NOW można grać w chmurze bez drogiego sprzętu W świecie, w którym topowe gry wymagają coraz potężniejszego sprzętu, usługa GeForce NOW od NVIDIA oferuje alternatywne rozwiązanie. Okazuje się, że nie zawsze trzeba inwestować w kosztowny sprzęt, można grać w najnowsze tytuły z wykorzystaniem mocy obliczeniowej serwerów w chmurze. Czy to naprawdę działa? I czy jakość rozgrywki dorównuje tej, którą znamy z lokalnych urządzeń? materiał reklamowywięcej |
|
|
Apple czwarty raz z rzędu najcenniejszą marką świata
Apple pozostaje już czwarty rok z rzędu najcenniejszą marką na świecie, wartą dziś 1,3 biliona dolarów - wynika z najnowszego, opublikowanego przez Kantar rankingu najcenniejszych marek świata BrandZ Most Valuable Global Brands. więcej
|
Sondaż w dniu wyborów. Ankieterzy będą pytać przed 500 lokalami
Badanie exit poll zostanie zrealizowane w niedzielę przed 500 wylosowanymi lokalami wyborczymi w Polsce. Paweł Predko z Ipsos przekazał PAP, że według ich szacunków uda się zgromadzić ok. 50 tys. ankiet. Wyniki zostaną zaprezentowane po godz. 21 i mogą się różnić o ok. 2 pkt proc. od wyników oficjalnych. więcej
|
|
|