Jeśli nie możesz przeczytać tej wiadomości kliknij tutaj.
Wtorek 17 Czerwca 2025
 
 
 
Jak technologia zmienia media i reklamę? Za nami kolejna edycja BRAND NEW(S)
 
Czy streaming zabija telewizję? Czy AI pogrzebie to, czego nie zdołały jeszcze zabić algorytmy w dziennikarstwie? Ile za kampanię otrzymują influencerzy? To niektóre tematy, które poruszyliśmy w czasie kolejnej edycji konferencji "BRAND NEW(S) "Technologiczna rewolucja w mediach". Naszymi gośćmi w sześciu debatach było 23 panelistów, a ich dyskusjom przysłuchiwało się 250 uczestników.  więcej
 
 
Czy algorytmy zabiły dziennikarstwo? Redaktorzy naczelni o "robieniu" mediów w 2025 roku
 
Panel z udziałem redaktorów naczelnych polskich mediów i ekspertem ds. pozyskiwania ruchu zwieńczył kolejną edycję konferencji "Brand new(s). Technologiczna rewolucja w mediach". Rozmowa dotyczyła tematu wyjątkowo aktualnego, czyli faktycznego wpływu big techów i ich algorytmów na dziennikarstwo i media. więcej
 
 
Streaming nie zabija telewizji, czyli co dalej z rynkiem dystrybucji wideo?
 
Streaming nie zabija telewizji, lecz z nią współistnieje, tworząc jeden spójny ekosystem treści - mówili goście panelu ,,Wideo w czasach streamingowej rewolucji" podczas konferencji ,,BRAND NEW(S). Technologiczna rewolucja w mediach". W czasie dyskusji były też mowa o tym, jaki potencjał mają kanały FAST, dlaczego Viaplayowi nie udało się w Polsce i czemu spada liczba klientów telewizji satelitarnej.  więcej
 
 
Rynek influencer marketingu się rozrasta. ,,100 tysięcy za stories? Da się"
 
Rynek influencer marketingu przechodzi ewolucję - zwiększa się rola analityki danych w miejsce podejścia intuicyjnego. Wiele pomaga tu technologia i sztuczna inteligencja, choć nigdy nie zastąpi ekspertyzy ludzkiej. Rynek, choć obecnie rozdrobniony, zmierza w kierunku konsolidacji i specjalizacji - ocenili uczestnicy panelu ,,Influencer marketing na zakręcie" podczas konferencji ,,Brand New(s). Technologiczna rewolucja w mediach".  więcej
 
 
Czego potrzebujemy do walki z dezinformacją? Od edukacji do regulacji
 
Dziś nie ma ludzi w pełni odpornych na dezinformację. W walce z tym zjawiskiem niszczącym naszą wspólnotę, kluczowe jest nie tylko przeciwdziałanie fałszywym informacjom w sieci, ale także budowanie kultury odpowiedzialności medialnej i wspieranie rzetelnych mediów, które pozostają fundamentem prawdziwej informacji. Rządzący muszą zadbać o egzekucję prawa, które już dziś daje narzędzia do eliminacji fake newsów.  więcej
 
 
 
 
 
TYLKO W WIRTUALNEMEDIA.PL
 
Zajrzeliśmy za kulisy ,,Dzień dobry TVN". ,,Potrafimy się z siebie śmiać" więcej
 
Odwrót biznesu od "tęczy"? "W Polsce marki nadal boją się hejtu, ale też zamieszania" więcej
 
Specjalna oferta na kampanię reklamową w Wirtualnych Mediach. Tylko w czerwcu 2 za 1 i 30% taniej więcej
 
,,AI-owy Armageddon" u wydawców w USA, a co w Polsce? ,,O krok do tyłu za głównymi trendami na świecie" więcej
 
ZOBACZ WIĘCEJ WIADOMOŚCI
 
 
 
 
OGŁOSZENIA O PRACĘ
 
Sales director New Media Wave
Redaktor serwisu online New Media Wave
Brand manager New Media Wave
Media Future Manager WOW Prosta Spółka Akcyjna
Dynamic Content Commander WOW Prosta Spółka Akcyjna
News Sprint Lead WOW Prosta Spółka Akcyjna
Creator Partnership Lead WOW Prosta Spółka Akcyjna
Kierownik działu sprzedaży reklamy Morizon-Gratka
Client Partner (Business Partnering Solutions) Ringier Axel Springer Polska
Business Development Manager w obszarze Onet Lifestyle Ringier Axel Springer Polska
Wydawca / Wydawczyni podcastu Ringier Axel Springer Polska
Specjalista / Specjalistka ds. rozwoju redakcyjnych narzędzi AI Ringier Axel Springer Polska
Business Coordinator - Fakt / fakt.pl Ringier Axel Springer Polska
Content Creator Video/Audio Ringier Axel Springer Polska
Wydawca / Wydawczyni Strony Głównej Onet Ringier Axel Springer Polska
Dziennikarz / Dziennikarka Fakt (Dział Pieniądze-Prawo-Porady) Ringier Axel Springer Polska
Showrunner WOW Prosta Spółka Akcyjna
 
Wirtualnemedia.pl miesięcznie odwiedza prawie 3 mln użytkowników, nasz newsletter dociera codziennie do 50 tys. odbiorców.
 
 
DODAJ WŁASNE Więcej OGŁOSZEŃ
 
 
 
 
 
 
 
 
TELEWIZJA
 
Streaming nie zabija telewizji, czyli co dalej z rynkiem dystrybucji wideo?

Streaming nie zabija telewizji, lecz z nią współistnieje, tworząc jeden spójny ekosystem treści - mówili goście panelu ,,Wideo w czasach streamingowej rewolucji" podczas konferencji ,,BRAND NEW(S). Technologiczna rewolucja w mediach". W czasie dyskusji były też mowa o tym, jaki potencjał mają kanały FAST, dlaczego Viaplayowi nie udało się w Polsce i czemu spada liczba klientów telewizji satelitarnej.  więcej

Znany nadawca nie będzie walczył o miejsca na MUX-8

Grupa MWE Networks nie weźmie udziału w konkursie dotyczącym MUX-8 naziemnej telewizji cyfrowej. Nadawca chce się skupić na piątym multipleksie.  - Inne nowe kanały są planowane już na MUX-5 w paśmie UHF. Przy obecnych cenach Emitela za nadawanie na MUX-8, startowanie tam przy takiej konkurencji, nie ma żadnego uzasadnienia biznesowego - mówi Wirtualnemedia.pl Michał Winnicki, założyciel firmy.   więcej

1,3 mln widzów festiwalu w Opolu. Hitem koncert z przebojami Jacka Cygana

Tegoroczny 62. Festiwal Piosenki Polskiej w Opolu przyciągnął do TVP średnio 1,3 mln widzów - wynika z danych Nielsena. Festiwal, w nowej czterodniowej formule, zapewnił Jedynce pozycję lidera oglądalności. Hitem był koncert z piosenkami Jacka Cygana, który obejrzało nieco ponad 2 mln widzów. więcej

Kanały linearne TVP VOD dostępne bez logowania

Użytkownicy serwisu streamingowego TVP VOD po przejściu do sekcji ,,Na żywo" są ostatnio informowani, że teraz kanały linearne nadawcy publicznego można oglądać bez logowania. Dla Telewizji Polskiej to szansa na dodatkowe przychody reklamowe. Aby obejrzeć pożądany kanał, trzeba bowiem przebrnąć przez kilka spotów. więcej

TVP Info zawiesiło programy na czas wyborów. Nadal nie wróciły

Programy TVP Info ,,Polska bliżej", ,,100 pytań do..." oraz ,,Teraz kobiety" miały wrócić do ramówki stacji po wyborach prezydenckich, ale tak się nie stało. Nadal nie wiadomo, czy widzowie będą mogli oglądać audycje.   więcej

Nowy manager w TVN. Wcześniej w Wirtualnej Polsce

Michał Paluch dołączył do TVN Warner Bros. Discovery jako manager odpowiedzialny za digital. Wcześniej pracował m.in. w Wirtualnej Polsce.   więcej

Dziennikarz Polsatu kolejnym uczestnikiem "Tańca z gwiazdami"

Aleksander Sikora jest kolejnym uczestnikiem 17. edycji ,,Tańca z gwiazdami" w Polsacie - potwierdził nieoficjalnie portal Wirtualnemedia.pl. Dawny prezenter TVP przeszedł do Polsatu latem ubiegłego roku. więcej

Kolejny serwis reaguje na wyjście Viaplay z Polski. Zaoferuje specjalne pakiety

30 czerwca Viaplay kończy działalność w Polsce jako niezależna usługa streamingowa. Z katalogu Viaplay Filmy i Seriale dalej będzie można korzystać za pośrednictwem Amazon Prime Video i Megogo. Ta druga platforma przygotowała kilka nowych pakietów z myślą o dotychczasowych klientach skandynawskiego serwisu. więcej

Izrael zbombardował telewizję w Iranie

Izraelskie samoloty zbombardowały w poniedziałek budynek telewizji państwowej IRIB (Iranian State Broadcasting) w stolicy Iranu, Teheranie - podał portal Times of Israel. Na nagraniu telewizyjnym widać prezenterkę, która podczas programu na żywo uciekła ze studia. więcej

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych

Minister Kultury i Dziedzictwa Narodowego ogłasza konkurs na stanowisko dyrektora Wytwórni Filmów Dokumentalnych i Fabularnych z siedzibą w Warszawie, ul. Chełmska 21. materiał reklamowywięcej

 
 
 
 
 
 
WIRTUALNEMEDIA.PL
NAJWIĘKSZY PORTAL O MEDIACH, REKLAMIE, INTERNECIE i PR W POLSCE
 
Miesięcznie ok. 3 mln użytkowników i ponad 15 mln odsłon.
Ponad 255 tys. obserwujących w social media.
50 tys. czytelników newslettera.
 
Zapraszamy do reklamy
 
 
 
 
RADIO
 
Nowy szef Eurozetu. W zarządzie kolejny menedżer z Agory

Z początkiem lipca stanowisko prezesa grupy Eurozet, należącej do Agory, obejmie Adam Fijałkowski, poprzednio wiceprezes i dyrektor programowy spółki. Do jej zarządu dołącza natomiast Maciej Moszczyński. więcej

 
 
 
 
 
REKLAMA
 
Rynek influencer marketingu się rozrasta. ,,100 tysięcy za stories? Da się"

Rynek influencer marketingu przechodzi ewolucję - zwiększa się rola analityki danych w miejsce podejścia intuicyjnego. Wiele pomaga tu technologia i sztuczna inteligencja, choć nigdy nie zastąpi ekspertyzy ludzkiej. Rynek, choć obecnie rozdrobniony, zmierza w kierunku konsolidacji i specjalizacji - ocenili uczestnicy panelu ,,Influencer marketing na zakręcie" podczas konferencji ,,Brand New(s). Technologiczna rewolucja w mediach".  więcej

Reklam wideo więcej i wszędzie. Jak złapać uwagę widzów?

W dyskusji ,,Jak złapać uwagę użytkownika reklamą wideo" na konferencji ,,BRAND NEW(S) Technologiczna rewolucja w mediach" rozmawiano o tym, jak treści wideo wychodzą poza linearną telewizję i tradycyjny internet oraz jakie wyzwania to niesie dla branży marketingowej. więcej

Cła szkodzą gospodarce. Globalny rynek reklamy urośnie mniej

Globalne wydatki na reklamę wzrosną w tym roku o 6,2 proc., do 1,16 biliona dolarów - przewiduje firma WARC Media. To spadek prognozy o pół punktu procentowego w stosunku do marcowej prognozy, spowodowany tym, że kluczowe sektory reagują na rosnącą zmienność rynku.  więcej

Komisja Etyki Reklamy krytykuje Allegro. Za walentynkową ofertę z erotyką

Użytkownicy Allegro, po wpisaniu do paska wyszukiwań ofert hasła "walentynki" mogli zobaczyć propozycje produktów związanych z erotyką i seksem. W ocenie Komisji Etyki Reklamy platforma naraziła w ten sposób nieletnich odbiorców przekazu na kontakt z treściami nieodpowiednimi ze względu na wiek, a "zastosowany mechanizm promowania przekazu został przygotowany z uchybieniem należytej staranności, niezgodnie z dobrymi obyczajami i braku w poczuciu odpowiedzialności społecznej". więcej

Cezary Różycki: z Wirtualnej Polski do Bauer Media Outdoor

Do zespołu firmy reklamy zewnętrznej Bauer Media Outdoor Poland dołączył Cezary Różycki. Przeszedł z Grupy Wirtualna Polska, w której spędził około 17 lat.  więcej

Książulo w nowej kampanii Pepsi: "Smakuj lato po swojemu"

W ramach ogólnopolskiej kampanii ,,Smakuj lato po swojemu z Pepsi", marka łączy siły z jednym z najbardziej rozpoznawalnych twórców internetowych w Polsce - Szymonem Nyczke, znanym jako Książulo. Projekt angażuje społeczność, celebruje autentyczność i daje fanom realny wpływ na przebieg akcji i szansę na spotkanie z influencerem.  więcej

Nowi szefowie zespołu UX/UI we Flying Bisons

Flying Bisons wzmocnia strukturę kierowniczą w dziale UX/UI Design. Na czele zespołu stanęli Michał Proniewicz i Jarek Marczak, udziałowcy firmy związani z nią od lat.  więcej

InPost sponsorem tytularnym ChKS Chełm

Grupa InPost została sponsorem tytularnym drużyny siatkarskiej ChKS Chełm. Od nowego sezonu 2025/2026 zespół, który wywalczył awans do PlusLigi, będzie nosił nazwę InPost ChKS Chełm. więcej

Pierwszy Lew dla Polski w konkursie Cannes Lions

Agencja DDB Warszawa została nagrodzona w Cannes Srebrnym Lwem za kampanię dla McDonald's Polska.  więcej

McCann Poland i DDB Warszawa z nominacjami na Cannes Lions

Dwie polskie agencje - McCann Poland i DDB Warszawa - znalazły się na shortlistach tegorocznego festiwalu reklamowego Cannes Lions. Jury doceniło projekty dla MasterCard i McDonald's Polska.  więcej

Żabka otworzyła aż 160 sezonowych sklepów. Najwięcej nad morzem

Tego lata aż 160 sezonowych sklepów Żabki będzie czekać ze swoją ofertą na turystów w najpopularniejszych miejscowościach wypoczynkowych w całej Polsce. W tym sezonie najwięcej nowych punktów sprzedaży otworzy się nad Bałtykiem, a klienci będą mogli skorzystać m.in. z oferty przekąsek na gorąco już podczas najbliższego czerwcowego długiego weekendu. więcej

DHL nową kampanią promuje automaty paczkowe

Firma DHL eCommerce Polska rozpoczęła kampanię pod hasłem "DHL Box 24/7. Łatwo przychodzi". Działania łączą komunikację wizerunkową z atrakcyjnymi ofertami cenowymi w nowoczesny, humorystyczny sposób. więcej

"Nadajemy do myślenia". Rusza kampania wizerunkowa Radia Kraków

"Nadajemy do myślenia" to hasło nowej kampanii wizerunkowej Radia Kraków, która ruszyła w przestrzeni miejskiej i mediach społecznościowych w połowie czerwca. Celem akcji jest budowanie rozpoznawalności marki krakowskiej rozgłośni i odzyskiwanie zaufania słuchaczy w czasach rosnącej dezinformacji.   więcej

Bank Pekao laureatem konkursu The Drum Awards for Marketing EMEA

Kampania ,,Jak nie teraz, to kiedy ...wbijesz na wyższy level?" Banku Pekao S.A. została uhonorowana nagrodą The Drum Awards for Marketing EMEA. Projekt konkursowy, jako jedyny z Polski, wyróżniono w kategorii Metaverse. materiał reklamowywięcej

 
 
 
PRASA
 
Czy algorytmy zabiły dziennikarstwo? Redaktorzy naczelni o "robieniu" mediów w 2025 roku

Panel z udziałem redaktorów naczelnych polskich mediów i ekspertem ds. pozyskiwania ruchu zwieńczył kolejną edycję konferencji "Brand new(s). Technologiczna rewolucja w mediach". Rozmowa dotyczyła tematu wyjątkowo aktualnego, czyli faktycznego wpływu big techów i ich algorytmów na dziennikarstwo i media. więcej

Czego potrzebujemy do walki z dezinformacją? Od edukacji do regulacji

Dziś nie ma ludzi w pełni odpornych na dezinformację. W walce z tym zjawiskiem niszczącym naszą wspólnotę, kluczowe jest nie tylko przeciwdziałanie fałszywym informacjom w sieci, ale także budowanie kultury odpowiedzialności medialnej i wspieranie rzetelnych mediów, które pozostają fundamentem prawdziwej informacji. Rządzący muszą zadbać o egzekucję prawa, które już dziś daje narzędzia do eliminacji fake newsów.  więcej

,,Puls Biznesu" wygasi ,,Puls Firmy"

Bonnier Bussiness Polska, wydawca ,,Pulsu Biznesu", podjął decyzję o wygaszeniu sekcji ,,Puls Firmy" - wynika z nieoficjalnych informacji portalu Wirtualnemedia.pl.  więcej

Tantiemy z opłaty reprograficznej obejmą dziennikarzy

Maciej Wróbel, podsekretarz stanu w Ministerstwie Kultury i Dziedzictwa Narodowego, poinformował, że dziennikarze i autorzy materiałów prasowych będą otrzymywać tantiemy z tytułu opłaty reprograficznej. - Musimy dowiedzieć się, o jakich kwotach mówimy - mówi Wirtualnemedia.pl Renata Krzewska, prezeska Stowarzyszenia Dziennikarzy i wydawców Repropol. więcej

Zmiana na czele Wyborczej. Prezesem były dziennikarz ,,GW"

Nowym prezesem spółki Wyborcza, zarządzającej m.in. ,,Gazetą Wyborczą", od początku lipca będzie Mikołaj Chrzan. W zarządzie firmy będą też Joanna Kwas i Michał Gutowski, równocześni całkowicie zmienia się skład rady nadzorczej. więcej

Nowe działy w tygodniku "Newsweek"

Tygodnik "Newsweek Polska" (Ringeri Axel Springer Polska) rozszerzył się o dwa nowe działy: Lifestyle i Technologie. Nowe sekcje to odpowiedź na zainteresowania odbiorców "Newsweeka".  więcej

Dziennikarze ,,Washington Post" na celowniku hakerów. W tle Chiny

Hakerzy próbowali włamać się do skrzynek mailowych dziennikarzy "Washington Post" zajmujących się tematami związanymi z bezpieczeństwem, gospodarką oraz Chinami - poinformowała stacja CNN. Według innych mediów za cyberatakiem mógł stać zagraniczny podmiot państwowy. więcej

 
 
 
INTERNET
 
Jak technologia zmienia media i reklamę? Za nami kolejna edycja BRAND NEW(S)

Czy streaming zabija telewizję? Czy AI pogrzebie to, czego nie zdołały jeszcze zabić algorytmy w dziennikarstwie? Ile za kampanię otrzymują influencerzy? To niektóre tematy, które poruszyliśmy w czasie kolejnej edycji konferencji "BRAND NEW(S) "Technologiczna rewolucja w mediach". Naszymi gośćmi w sześciu debatach było 23 panelistów, a ich dyskusjom przysłuchiwało się 250 uczestników.  więcej

Dlaczego bannery wręcz zalewają polskie serwisy internetowe?

Programmatic to kluczowa technologia w reklamie cyfrowej, charakteryzująca się automatyzacją i skalowalnością - mówili goście debaty ,,Programmatic. Gdzie jesteśmy i co jest dziś ,,hot". W trakcie dyskusji poruszono wątek debaty poruszono wątek bardzo dużej liczby reklam displayowych w polskich serwisach, a także tego, czy reklamy na desktopie mają nadal znaczenie? więcej

Komisja Etyki Reklamy krytykuje Allegro. Za walentynkową ofertę z erotyką

Użytkownicy Allegro, po wpisaniu do paska wyszukiwań ofert hasła "walentynki" mogli zobaczyć propozycje produktów związanych z erotyką i seksem. W ocenie Komisji Etyki Reklamy platforma naraziła w ten sposób nieletnich odbiorców przekazu na kontakt z treściami nieodpowiednimi ze względu na wiek, a "zastosowany mechanizm promowania przekazu został przygotowany z uchybieniem należytej staranności, niezgodnie z dobrymi obyczajami i braku w poczuciu odpowiedzialności społecznej". więcej

Netflix odkrywa karty. Zobacz teaser "Heweliusza"

Netflix udostępnił pierwsze zdjęcia z serialu ,,Heweliusz" inspirowanego jedną z najtragiczniejszych katastrof morskich w powojennej Polsce. Premiera produkcji z Magdaleną Różczką, Michałem Żurawskim czy Borysem Szycem w obsadzie zaplanowana jest na listopad 2025 roku. więcej

Instagram stawia na kreatywność. Doda funkcję, na którą wiele osób czekało od lat

Pamiętasz czasy dodawania zdjęć na Instagram według ściśle określonej kolejności, aby na tablicy wyglądały atrakcyjnie i tworzyły jedną całość? W końcu będzie to możliwe dzięki nowej funkcji wprowadzonej przez Instagram. więcej

Leki dostępne przez chatboty i aplikacje? Ministerstwo Zdrowia zainicjowało konsultacje

Ministerstwo Zdrowia rozpoczęło konsultacje projektu rozporządzenia, które rozszerza definicję wysyłkowej sprzedaży produktów leczniczych. Zgodnie z projektem, e-zamówienia na leki bez recepty mają być dostępne m.in. przez chatboty i aplikacje.  więcej

Agata Palmowska w agencji Garden of Words

Agata Palmowska dołączyła do zespołu Garden of Words. W roli head of creative team będzie odpowiedzialna za rozwój działu kreacji w digitalowej spółce Great Minds należącej do Garden of Words Group. więcej

More Bananas pracuje dla platformy z Norwegii

Do grona klientów agencji marketingowej More Bananas dołączyła marka MyBoat specjalizującą się w dziedzinie rekreacji morskiej na rynku skandynawskim. Krakowska agencja wesprze wspomniany podmiot w działaniach obejmujących social media. więcej

Bank Pekao laureatem konkursu The Drum Awards for Marketing EMEA

Kampania ,,Jak nie teraz, to kiedy ...wbijesz na wyższy level?" Banku Pekao S.A. została uhonorowana nagrodą The Drum Awards for Marketing EMEA. Projekt konkursowy, jako jedyny z Polski, wyróżniono w kategorii Metaverse. materiał reklamowywięcej

 
 
 
BADANIA MARKETINGOWE
 
Gemius rozstaje się z kluczowymi menadżerami. Znamy powód zwolnień

Firma badawcza Gemius rozstaje się właśnie z grupą ok. 30 pracowników. Wśród nich są menadżerowie wyższego szczebla. - Na spotkaniu z zarządem usłyszeliśmy, że koszty są za duże względem przychodów i stąd wynikają redukcje - mówi serwisowi Wirtualnemedia.pl jeden z nich.  więcej

 
 
 
PUBLIC RELATIONS
 
Firma Trumpa zapowiada swoją sieć mobilną. Będą złote smartfony

Firma prezydenta USA Donalda Trumpa, Trump Organization, ogłosiła w poniedziałek wejście na rynek nowej sieci komórkowej Trump Mobile. We wrześniu mają też pojawić się w sprzedaży złote smartfony T1 Phone. więcej

 
 
 
TECHNOLOGIE
 
Firma Trumpa zapowiada swoją sieć mobilną. Będą złote smartfony
Dziennikarze ,,Washington Post" na celowniku hakerów. W tle Chiny
 

Masz uwagi odnośnie działania newslettera Wirtualnemedia.pl Napisz do nas: redakcja@wirtualnemedia.pl

Rezygnacja - Jeśli nie chcesz otrzymywać Newsletter Wirtualnemedia.pl kliknij tutaj