NetApp tworzy infrastrukturę przetwarzania danych dla zespołu Ducati w mistrzostwach świata MotoGP w sezonie 2019

 

NetApp, czołowy dostawca rozwiązań do obsługi danych w chmurach hybrydowych, poinformował o przedłużeniu oficjalnej umowy sponsorskiej z zespołem Ducati na sezon 2019 mistrzostw świata w klasie MotoGP. Jest to kolejny krok w procesie cyfrowej transformacji wyścigów motocyklowych.

Oficjalna prezentacja nowego zespołu Ducati MotoGP odbyła się 18 stycznia w Neuchâtel w Szwajcarii. Udoskonalenia techniczne w konstrukcji motocykli wyścigowych możliwe dzięki wykorzystaniu danych pozwolą uzyskać lepsze wyniki zawodnikom zespołu fabrycznego, którymi będą w tym sezonie Andrea Dovizioso i Danilo Petrucci, wspomaganym przez kierowcę testowego Michele Pirro.

Firma Ducati, założona w 1926 roku, jest czołowym producentem specjalnych modeli motocykli z silnikami desmodromicznymi, wyróżniających się innowacyjną konstrukcją i zastosowaniem najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. Ducati projektuje swoje dynamiczne modele z myślą o klientach, chcąc im zaoferować prawdziwą przyjemność ze sportowej jazdy. W roku 2012 przedsiębiorstwo stało się częścią koncernu Volkswagen AG.

Ducati jest firmą opierającą swoje działanie na danych. Współpraca z NetApp rozpoczęła się w ubiegłym roku, a jej celem było wykorzystanie pełnego potencjału danych w wyścigach motocyklowych, w których bierze udział zespół Ducati Corse. Zakres współpracy został niedawno rozszerzony i obejmuje obecnie również analizę ogromnych ilości danych zgromadzonych w przedsiębiorstwie, w tym związanych z logistyką, marketingiem i zarządzaniem relacjami z klientami.

Dzięki partnerskim kontaktom inżynierowie firmy NetApp mają okazję ściśle współpracować z zespołem informatyków Ducati. Biorą udział w optymalizacji struktury przetwarzania danych producenta motocykli, realizując jego specyficzne potrzeby dotyczące przechowywania szybko rosnących zbiorów danych oraz zarządzania tymi danymi.

·       Dzięki podłączanemu w chmurze rozwiązaniu NetApp® AFF firma Ducati jest obecnie w stanie zarządzać około 200 aplikacjami i ponad 300 terabajtami danych. Zapewnia niezawodny dostęp w czasie rzeczywistym do najszybszych na rynku pamięci masowych typu all-flash klasy korporacyjnej. Dostęp do takiej pamięci masowej można uzyskać z dowolnego miejsca na świecie, z różnych chmur, z zapewnieniem pełnej zgodności z rozporządzeniem RODO i możliwością szybkiego wdrożenia strategii usuwania skutków awarii.

·       Rozwiązanie NetApp HCI zapewnia członkom zespołu Ducati MotoGP bezpośredni dostęp do całego centrum przetwarzania danych w trakcie wyścigu. Przyspiesza to proces podejmowania decyzji w oparciu o dane i pozwala opracować zwycięską strategię dla zespołu wyścigowego z wykorzystaniem zaawansowanej infrastruktury chmury hybrydowej.

Ściśle współpracujemy z zespołem informatyków Ducati, aby zrozumieć ich potrzeby związane z zapewnieniem nowoczesnej infrastruktury zarządzania danymi — powiedział Brett Roscoe, wiceprezes ds. zarządzania produktami w firmie NetApp. Rozwiązanie NetApp HCI pozwala natychmiast usprawnić stosowane w firmie Ducati mechanizmy zarządzania danymi oraz infrastrukturę chmury, a w konsekwencji zbudować zaawansowane, nowoczesne środowisko informatyczne. Rozwiązanie ułatwia informatykom podejmowanie najważniejszych decyzji i przeprowadzenie optymalizacji efektywności operacyjnej, jeśli chodzi o produkcję motocykli i inne obszary działania przedsiębiorstwa.

Dzięki zastosowaniu rozwiązań do zarządzania danymi zawierających zintegrowane mechanizmy ochrony danych i odtwarzania po awarii możemy skuteczniej pracować nad rozwijaniem naszych produktów, unikając dublowania podejmowanych działań — stwierdził Konstantin Kostenarov, dyrektor ds. technicznych w Ducati Motor Holding. Nasi informatycy mogą skoncentrować się na priorytetowych zagadnieniach biznesowych istotnych dla rozwoju firmy, zarówno w obszarze wyścigów, jak i produkcji.

Rozwiązania firmy NetApp oparte na pamięciach flash pozwolą nam zapewnić krótszy czas reakcji we wszystkich jednostkach organizacyjnych, jak również przyspieszyć proces prototypowania i wprowadzania produktów na rynek — powiedział Stefano Rendina, kierownik ds. informatycznych w dziale Ducati Corse. Udało nam się szybko wdrożyć produkt NetApp HCI dzięki wsparciu ze strony działu usług specjalistycznych firmy NetApp. Będziemy teraz w stanie skonstruować docelowy model zarządzania naszymi trzema ośrodkami produkcyjnymi oraz wieloma biurami na całym świecie.  

W tym roku mistrzostwa MotoGP rozpoczną się 10 marca na torze Losail w Katarze. Będzie to okazja do świętowania pierwszej rocznicy współpracy partnerskiej między firmami NetApp i Ducati. Więcej informacji na temat współpracy obu przedsiębiorstw można znaleźć na stronie www.netapp.com/ducati.

Ducati Motor Holding S.p.A.

Firma Ducati powstała w 1926 roku. Ma siedzibę w Borgo Panigale (dzielnicy Bolonii). Od roku 1946 produkuje motocykle sportowe, które wyróżniają się silnikami desmodromicznymi, innowacyjną konstrukcją i zastosowaniem najnowocześniejszych technologii. Oferuje modele z różnych segmentów należące do następujących rodzin: Diavel, Hypermotard, Monster, Multistrada, SuperSport i Panigale. W roku 2015 firma Ducati wprowadziła Ducati Scrambler — nową markę motocykli, akcesoriów i odzieży. Te prawdziwe ikony stylu „Made in Italy" są oferowane w 90 krajach. W roku 2017 firma dostarczyła klientom 55 871 motocykli, kontynuując trwający od ośmiu lat wzrost. W mistrzostwach MotoGP zespół Ducati bierze udział od 2003 roku, a w roku 2007 odniósł zwycięstwo w klasyfikacji producentów i kierowców. W mistrzostwach świata w klasie Superbike zespół Ducati triumfował 17 razy, a jego kierowcy 14 razy.

 

Informacje o firmie NetApp

NetApp to czołowy dostawca rozwiązań do obsługi danych w chmurach hybrydowych. Firma oferuje szeroką gamę usług przetwarzania danych upraszczających zarządzanie aplikacjami i danymi w chmurze oraz w siedzibie przedsiębiorstwa, co pozwala przyspieszyć proces transformacji cyfrowej. Wspólnie z naszymi partnerami pomagamy przedsiębiorstwom z całego świata w pełni wykorzystywać zgromadzone dane, rozszerzać zakres kontaktu z klientami, zwiększać innowacyjność i optymalizować metody działania. Więcej informacji można znaleźć na stronie www.netapp.com/uk. #DataDriven

 

NETAPP, logo NETAPP i znaki wyszczególnione na stronie http://www.netapp.com/TM są znakami towarowymi firmy NetApp Inc. Inne nazwy przedsiębiorstw i produktów mogą być znakami towarowymi odpowiednich podmiotów.