Unitop zamyka kolejny kwartał z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży w Polsce

 

Czołowy polski producent chałwy i sezamków Unitop podsumował właśnie mijający kwartał br. Perturbacje na rynku i niepewna sytuacja geopolityczna nie zaszkodziły Spółce. Ta bowiem zamyka kolejny kwartał z dwucyfrowym wzrostem sprzedaży. Sprzedaż chałwy wrosła o 35 procent, zaś sezamków o 10 procent. Sprzedaż rośnie w markach prywatnych, które Unitop produkuje, a także w brandach własnych: Chałwa Unitop i sezamki Amki TO GO. Firma już zapowiada kolejne projekty z sieciami handlowymi, które wejdą na półki w połowie br.

Unitop to jeden z największych producentów chałwy i sezamków w Polsce oraz Europie. Produkty łódzkiej firmy trafiają na rynki europejskie, Ameryki Północnej, Bliski Wschód oraz do Australii. Współpracuje z największymi sieciami detalicznymi w kraju, a także eksportuje swoje produkty do 40 państw na całym świecie.

Dwucyfrowy wzrost sprzedaży

Realizowana przez spółkę strategia biznesowa przynosi zamierzone efekty. To już kolejny kwartał ze znaczącym wzrostem sprzedaży.  Unitop jest w trakcie wielu nowych projektów z sieciami handlowymi, które wejdą na półki już w połowie roku. Cały czas zyskuje także nowe kontrakty w markach prywatnych i własnych. Piotr Nowotny, Dyrektor Sprzedaży Unitop podkreśla, że liczy na kolejny dobry kwartał sprzedażowy.

  Prognozuję, że w kolejnym kwartale odnotujemy jeszcze większe wzrosty. Widzimy, że nasza strategia oparta na nowościach produktowych i „odczarowaniu zapomnianych kategorii” poprzez działania marketingowe przynosi efekty. Wprowadziliśmy sporo nowych smaków i w chałwie i w sezamkach w zeszłym roku, które bardzo dobrze przyjęły się na polskim rynku. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się torciki chałwowe i oferta bez dodatku cukrów w chałwie i sezamkach. Obserwujemy spore zaangażowanie konsumenckie związane z naszymi markami i działaniami w social media, bardzo dobrze rozwija się kanał e-commerce – mówi Piotr Nowotny.

Najważniejsza jest jakość

Chałwa Unitop jest ręcznie wyrabiana, dzięki czemu ma widoczny włos karmelowy, który jest tak doceniany przez polskiego konsumenta. Firma produkuje chałwę również w marce prywatnej dla wszystkich, którym zależy na jakości produktu.

Spółka podkreśla, że najważniejsza jest jakość. Do produkcji sezamków wybiera m.in. ziarno afrykańskie znane ze słodkiego smaku i jakości, a dodatkowo jest ono prażone przed produkcją przekąski. To z kolei korzystnie wpływa na smak i daje pożądany złocisty kolor, a praktyka ta nie jest regułą wśród producentów. Wielkość ziarenek dla produkcji sezamków jest również istotna. Dlatego wybierane są tylko te większe i pełniejsze, a to sprawia, że sezamki są wyjątkowo chrupkie.